Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stephen King- elokuvat

Näitä aloitellut keräilemään, ja aluksi tarkoituksena olisi kuoria kermat päältä, eli jättää ne vähemmän arvostetut pätkät sitten myöhemmälle... Nyt on omistuksessa vasta seuraavat:
- 1408
- Piina
- Pet Sematary (kakkonenhan ei enään perustu Kingiin?)

Olisin kiitollinen jos listaisitte tänne omia positiivisia King-leffa kokemuksia!
Shiningin voitte myös jättää pois listasta, sillä se on kyllä tulossa hyllyyn, vaikka kuraa olikin.

Kiitos jo valmiiksi!
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

voitko todellakin sanoa että shining on kuraa? yksi parhaista ton genren leffoista ever ja jack nicholsson loistaa roolissaan.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Mulla on sama rojekti, eli ajattelin alkaa kingin leffoja hamstraamaan myöskin. Discshopissa näytti olevan stephen king kampanja, 6.95e joitain leffoja.
Tilaukseen menee tuolta kampanjasta ainakin uinu uinu lemmikkini 1 & 2, cujo ja tukikohta.

Tällä hetkellä hyllystä löytyy vasta Se, Hopealuoti, Unensieppaaja, Creepshow ja Maissilapset 2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Stephen King- elokuvat

voitko todellakin sanoa että shining on kuraa? yksi parhaista ton genren leffoista ever ja jack nicholsson loistaa roolissaan.

Itse luin tuon kirjan ja se jos mikä oli hyytävää ja mestarillista tekstiä, joten odotin leffalta erittäin paljon, ja yhtäkään prosenttia odotuksistani ei täytetty. Leffa oli umpitylsä, kohtaukset oli huonosti valittu, lopun lumilabyrintti oli huono versiointi alkuperäistekstistä, jossa juostiin pitkin hotellikäytäviä ja lopulta koko hotelli räjähti... Olin myös erittäin pettynyt leffan värittömään Halloraniin... koko henkilöhahmon syvyys oli jätetty pois... Olen pahoillani, mutten keksi mitään hyvää sanottavaa tästä elokuvasta tähän hätään. Kirja oli uskomattoman megamassiivisen loistava...
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Mulla on sama rojekti, eli ajattelin alkaa kingin leffoja hamstraamaan myöskin. Discshopissa näytti olevan stephen king kampanja, 6.95e joitain leffoja.
Tilaukseen menee tuolta kampanjasta ainakin uinu uinu lemmikkini 1 & 2, cujo ja tukikohta.

Tällä hetkellä hyllystä löytyy vasta Se, Hopealuoti ja Unensieppaaja.

Muttamutta... Eihän tuo uinu, uinu lemmikkini 2 ole SK:n käsialaa tietääkseni?
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Itse olen sitä mieltä että lähes poikkeuksetta kaikki Kingin LEFFAT ovat roskaa mutta kirjana mestariteoksia.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Ja nyt pitää kysellä lisää... Kun en itse ihastunut lainkaan tuohon Kubrickin hohtoon, niin onko kukaan nähnyt tuota toista versiota, jonka kässäri on Kingin omaa käsialaa?

Ja kyllä, suurin osa Kingin leffoista roskaa, mutta herran mestarillisen taidon takia haluan sonnankin kerätä itselleni. :D

E: Aika jännä muuten, että tuolta Discshopista ei löydy Piinaa SK-kampanjasta... Kyseessä taitaa kumminkin olla yksi kaikkien aikojen parhaista kauhuleffoista.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Muttamutta... Eihän tuo uinu, uinu lemmikkini 2 ole SK:n käsialaa tietääkseni?

En ole ehki perehtynyt asiaan, mutta samoilla kampanja sivuilla sekin oli. Mutta lähinnä sen ostan siksi, kun ykkönenkin menee tilaukseen.

Varmaan ne noilla paremmilla leffoilla pitää vähän kovempaa hintaa, siksi eivät ole tossa kampanjassa.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

En ole ehki perehtynyt asiaan, mutta samoilla kampanja sivuilla sekin oli. Mutta lähinnä sen ostan siksi, kun ykkönenkin menee tilaukseen.

Varmaan ne noilla paremmilla leffoilla pitää vähän kovempaa hintaa, siksi eivät ole tossa kampanjassa.

Joo katoin tarkemmin niin löysin sen jollain 13 eurolla sen piinan...
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Eikös se "usva", "sumu" / "the mist" leffa oo kanssa Stephen Kingin?
Minusta erittäin hyvä leffa lukuun ottamatta sitä pentua ja "uskonto ämmää".
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Itseltä löytyy seuraavat:

- Pet Semetary 1
- The Shawshank Redemption
- The Stand
- Cujo
- Children of the Corn 1 & 5
- Rose Red
- The Diary of Ellen Rimbauer
- The Shining (myös tv-sarja)
- IT
- Tales from the Darkness
- Creepshow 1 & 2
- Salem's Lot
- Dead Zone
- Hearts in Atlantis
- Firestarter

Viides Maissilapset tuskin perustui Kingin teoksiin, Ellen Rimbauer Päiväkijasta en ole ihan varma.

Kingin teoksiin perustuvat elokuvat ja sarjat on lähellä sydäntä, enkä ala vertailemaan niitä kirjoihin. Kirjat kun poikkeuksetta tuntuvat aina olevan elokuvaversioitaan parempia.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Elokuvina voin suositella ainakin Darabontin filmaamia Shawshank Redemption, Green Mile ja tietyin varauksin myös uudempi The Mist.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Maissilapsista ainoastaan ensimmäinen osa perustuu Kingin kirjoitelmiin ja sekin todella löyhästi.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Uinu uinu lemmikkini oli hyytävä ja on vieläkin.:eek:Ihan totta!

Siinä vain oli jokin.Kun elävä kuolee ja nousee kuolleista takaisin maan päälle ja haluaa vain tappaa kaikki tieltään.On kuin elävä,mutta ei kuitenkaan.Sydän ei lyö,ei mitään tunnetta,eikä vaistoa.Ei edes raivoa.Vain tyhjää.

On ihan eri juttu kuin zombi.Zombiet eivät pelota sitten yhtään,mutta tässä vain se jokin jää mieleen.Kuvitelkaa.Hautaat jonkun läheisesi ja mietit,oliko hän sittenkään kuollut?Unissasi näet omassa huoneessasi hahmon,joka muistuttaa läheistäsi,mutta ei olekaan.Huone on tyhjä,vain valo eristää sinut tuntemuksiltasi.Sammutat valot,etkä pysty enää nukkumaan,kun ajattelet vain kuolemaa,elämän jalkeen....
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Eikös se "usva", "sumu" / "the mist" leffa oo kanssa Stephen Kingin?
Minusta erittäin hyvä leffa lukuun ottamatta sitä pentua ja "uskonto ämmää".

Onhan se. Ja siis kyseessä on elokuva nimeltään The Mist - Usva. Yksi parhaimpia King filmatisointeja 2000-luvulla. Ja tämä "uskonto ämmä" on ihan loistavasti kirjoitettu/näytelty. Juuri herättää ne tunteet jotka sen kuuluukin.

Muita hyviä King filmatisointeja:

- Shawshank Redemption (suom. Rita Hayworth - Avain pakoon)
- Green Mile (suom. Vihreä maili)
- Secret Window (suom. Salainen ikkuna)
- Carrie
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Haluaisin tosiaan mielipiteitä tuosta Stephen Kingin Hohdosta... Eli ei se Kubrickin versio, vaan Kingin käsikirjoittama leffa... Harkitsen sen tilaamista, mutta haluaisin kuulla teidän mielipiteet ensin.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Haluaisin tosiaan mielipiteitä tuosta Stephen Kingin Hohdosta... Eli ei se Kubrickin versio, vaan Kingin käsikirjoittama leffa... Harkitsen sen tilaamista, mutta haluaisin kuulla teidän mielipiteet ensin.

Itse pidän Kingin versiosta ehkä enemmän kuin alkuperäisestä. Kestoahan tuolla on joku neljä tuntia ja elokuvan eteneminen on mukavan rauhallista, tyyliin Storm of the Century. Tostahan löytyy semmosia juttuja mitä Kubrickin pätkässä ei ole ollenkaan. Täytyisi varmaan katsoa taas pitkästä aikaa uudestaan.

ps.

Olenko ainoa ketä vituttaa ainaiset jeesustelut Kingin leffoissa?
Mistissä sentään homma meni hienosti.
 
Vastaus: Stephen King- elokuvat

Itse pidän Kingin versiosta ehkä enemmän kuin alkuperäisestä. Kestoahan tuolla on joku neljä tuntia ja elokuvan eteneminen on mukavan rauhallista, tyyliin Storm of the Century. Tostahan löytyy semmosia juttuja mitä Kubrickin pätkässä ei ole ollenkaan. Täytyisi varmaan katsoa taas pitkästä aikaa uudestaan.

ps.

Olenko ainoa ketä vituttaa ainaiset jeesustelut Kingin leffoissa?
Mistissä sentään homma meni hienosti.

Itseäni ei ole häirinnyt mainittavasti...
Ja pahempaa se on ollut kirjoissa, jos olen oikein huomannut.

Onkos tuo salainen ikkuna muuten se jossa on Depp pääosassa? En löydä tuosta kotelosta mitään mainintaa Kingin osallisuudesta.
 
Ylös Bottom