Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stranger of Paradise

Kommenttia sitten heti miltä taistelusysteemi tuntuu.

Kaiken muun suhteen tämä taitaa olla aika toivoton tapaus. :D
 
Pikaisten Testien jälkeen mitä tulee combattiin/gearaukseen niin, i fucking love it! :), juuri sellainen mitä kuvittelenkin eli pelissä on Gearing system kun suoraan niohsta, eli tapat vihollisen ja se puottaa gear piecejä, pelissä voi farmata gearia, atribuutitkin gearissa näyttäisi olevan niohmaisia combat muistuttaa hyvin paljon Devil may cry meets nioh, peli myös hemmetin vaikea hardilla kuollut jo muutamaan otteeseen. Skill three näyttää vähä rajoitetulta demossa mutta mukavasti siinäkin vaihtelua,

nyt takaisin pelin pariin :)

Tämä siis kuvaus siitä miltä tuo gameplay tuntuu, et se on ainakin omasta mielestäni vähintään 4/5 vähintään Final fantasy ARPG Feels good :)
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisten Testien jälkeen mitä tulee combattiin/gearaukseen niin, i fucking love it! :), juuri sellainen mitä kuvittelenkin eli pelissä on Gearing system kun suoraan niohsta, eli tapat vihollisen ja se puottaa gear piecejä, pelissä voi farmata gearia, atribuutitkin gearissa näyttäisi olevan niohmaisia combat muistuttaa hyvin paljon Devil may cry meets nioh, peli myös hemmetin vaikea hardilla kuollut jo muutamaan otteeseen. Skill three näyttää vähä rajoitetulta demossa mutta mukavasti siinäkin vaihtelua,

nyt takaisin pelin pariin :)

Tämä siis kuvaus siitä miltä tuo gameplay tuntuu, et se on ainakin omasta mielestäni vähintään 4/5 vähintään Final fantasy ARPG Feels good :)
Sun kuvailujen perusteella kuulostaa ihan hyvältä, täytyyki laittaa kohta työkone kiinni ja alkaa kans kokeilemaan.
 
Joo no jostain pitää kriitikkiä antaa niin nuo companioiden AI on kyllä kohtuu surkea, mutta en tiedä johtuuko sitten tästä Hardista että haluavat tämän olevan enemmän solo mode tai jotain, käytänössä vaan juoksevat mukana,

mutta mitä sitten itse peliin tulee niin itselle tosiaan kelpaa se että jos tämä peli täyttää Hyvän ARPG pelin standartit, ja näyttäisi siltä että ne tämä demon perusteella näyttäisi täyttävän ne saappaat kohtuu hyvin, itselleni ARPG pelissä on kumminki kaikkein tärkeintä se loot/combat/skill three ja gearing, Bosssit ja monster variaatiot yms se että onko peli teknisesti sitä PS5 tasoa teknisesti on sivuseikka

Korjaan myös tuota kun mainitsin että Skill three systeemi olisi jotenki suppea no ei se sitä kyllä ole, demo nimittäin näyttäisi sisältävän vanhoista final fantasy ja esim octopath travelerissä ja bravely defaultista tutun Job systeemin
 
Viimeksi muokattu:
Ei jatkoon näillä näytöillä. Peli on aivan helvetin ruma performance modissa ja framerate dippailee jatkuvasti, peli on myös ihan hemmetin pimeä ja kaikki paikat näyttää ihan samalta. Ääninäyttely on Ö luokkaa, tosin Final Fantasy musiikit auttaa paljon. Taistelu systeemi tuntuu todella kömpelöltä, kameran kanssa saa jatkuvasti taistella ahtaissa tiloissa.

Ainut asia joka tässä sai mielenkinnon heräämään on tuo classien kehitys ja lootti. Erittäin heikko Souls/Nioh klooni näillä näytöillä. Toki julkaisuun vielä aikaa niin parantaa ehtivät, töitä on kyllä paljon.
 
Joo sama ku Hideo tossa ylempänä, ei nyt oikein viel vakuuttanu. Lootti oli kiva, tuli Nioh-fiilikset mut muuten ei kovinkaan hyvä. Tarkkasilmäset huomaa että todella monet animaatiot otettu suoraa Nioh 2:sta. Esim skelluvihun erikoishyökkäys on 1:1 Nioh 2 samuraiukkelin miekkasyöksyisku.

Noo kattoo mite tää kehittyy mut vähän kylmäks jätti.
 
joo itse tosiaan arvioin peliä vain ARPG:nä. eli jos tämä on hyvä Action RPG Final Fantasyn maailmasta se riittää minulle, ja juuri tuo nioh:n Lootti ja toimiva ja monipuolinen taistelusysteemi ja class system nosti ainaki omia odotuksia peliä kohtaan. omasta mielestäni taistelu ei ainakaan ole kömpelö vain tosi monipuolinen mutta se vaatii sen että, pitäisi pelata sillä hardilla koska uskoisin että normalilla ja easyllä ei tarvii opetella edes noita advanced comboja ja countreita.

eli Jos haluaa sen Nioh Fiiliksen sen vaikeusasteen suhteen niin sitten kannattaa unohtaa muut vaikeusasteet ja peli suoraan hardilla, nimittäin se on todella vaikea, ainakin näin alussa, pommit tuhoaa sinut muutamassa sekunnissa jos et osaa countereita ja muita hienouksia.
 
Viimeksi muokattu:
Demo kyllä jakaa hyvin mielipiteitä mitä katsellut mut overal ainakin streamaajat tuntuu pelistä pitävän itseasiassa Elajjaz tykkäsi demosta kovastikkin, kattelin kun hän sitä pelaili ja kun tuli survey antoi about jokaiseen Very satisfied . Maxikin tykkäili kovasti demossa alussa mutta hänellä taisi mennä ainakin se 2-3 tuntia Garlandissa ennenkö sai sen alas joten uskoisin, että meni osittain tunteisiin, kun taas Elaijazilla taisi mennä 10-15 minuuttia molemmat siis pelasi myös hardilla. Lirik myös piti demosta.

Se mikä on todella hyvä homma ja hyvä ottaa huomioon niin myös Nioh pelien demot on olleet paljon heikompia kun itse core game, että koei tecmo ja team ninja on ainakin maxin mukaan yksi parhaita pelifirmoja kuuntelemaan palautetta joten uskon nyt kun ihmiset malttavat vain tehdä tuon Surveyn kunnolla, niin ne kyllä kuuntelevat pelaajien palautetta ja luotan lopulta siihen että sieltä on tulossa laatu tekele.
 
Demo kyllä jakaa hyvin mielipiteitä mitä katsellut mut overal ainakin streamaajat tuntuu pelistä pitävän itseasiassa Elajjaz tykkäsi demosta kovastikkin, kattelin kun hän sitä pelaili ja kun tuli survey antoi about jokaiseen Very satisfied . Maxikin tykkäili kovasti demossa alussa mutta hänellä taisi mennä ainakin se 2-3 tuntia Garlandissa ennenkö sai sen alas joten uskoisin, että meni osittain tunteisiin, kun taas Elaijazilla taisi mennä 10-15 minuuttia molemmat siis pelasi myös hardilla. Lirik myös piti demosta.

Se mikä on todella hyvä homma ja hyvä ottaa huomioon niin myös Nioh pelien demot on olleet paljon heikompia kun itse core game, että koei tecmo ja team ninja on ainakin maxin mukaan yksi parhaita pelifirmoja kuuntelemaan palautetta joten uskon nyt kun ihmiset malttavat vain tehdä tuon Surveyn kunnolla, niin ne kyllä kuuntelevat pelaajien palautetta ja luotan lopulta siihen että sieltä on tulossa laatu tekele.
Juu kyllä tälle mahdollisuus annetaan ja seuraan kehitystä tarkkaan. Hieman muuten söi miestä kun tappelin niitä susia vastaan ja siltä alphalta tippu keltainen great swordi mut piru ku ehdin kuolemaan ennen ku sain sen noukittua. En sitte toista sellasta nähny loppudemon aikana :D

Toi job levelisysteemi kaipaa kans vähä jotain tuunausta, ekan tunnin aikana jobileveli oli miekalla jo joku 25, en tiedä mikä mahtaa olla maksimi, jos Niohia on viittaaminen niin voipi mennä toki jonnekin lv200 tienoille ja ylikin.
 
Mahtavatko tehä tähän samanlaisen vaikeusastesysteemin mitä Niohissa on, eli periaattees new Game +(+++++). Ekalla kierroksella se peli on toki haastava, mutta aina kun pääsee pääkampanjan läpi aukeaa uusi kierros, uudet lootit, uutta loottivarianttia (väritystä), settejä, vihuja jne. Nioh 2:ssa oli siistiä vetää ihan sinne loppuun, Dream of the Niohiin asti ja saada parasta mahdollista romua ja sitte aukes vielä sen jälkeen joku "loputon" dungeon bosseineen ja sieltäkin tais saada viel jotain uutta loottia, ainakin parit uudet setit sielt sai ja jotain scrolleja.

Siinä pelissä oli kyllä aivan täydellisesti tehty vaikeusasteen nousu ja lootin saamisen syklitys. Joskin loppua kohden se meni tosi tosi TOSI randomiksi se loottien saaminen kun sitä on niin hemmetin paljon ja poskettomin variaatioin.
 
toivottavasti ei nioh2 on liian vaikea heti alusta alkaen tulee heti vastaa sellainen vastus mitä ei voi voitaa
 
toivottavasti ei nioh2 on liian vaikea heti alusta alkaen tulee heti vastaa sellainen vastus mitä ei voi voitaa
Sitä ei varsinaisesti kuulu tai ole tarpeen edes voittaa heti alkuun. Sen ohi voi mennä ihan rauhassa ja jatkaa tasoa eteenpäin. Heti sen jälkeen voi avata oven suoraan alun alttarille joten ei tarvi enää edes mennä sen mörön ohitse.

JOS, sen onnistuu voittamaan, siitä saa avaimen jolla pystyy skippaamaan ison osan tasosta. Mutta ei ole siis mitenkään pakollinen.

Siellä on myös niitä sinisiä hautoja joista voit kutsua itselles tietokoneohjastetun apurin joka helpottaa peliä tosi paljon. Niitä kannattaa käyttää :)
 
joo siitä olen kyllä samaa mieltä et Nioh:ssa on kyllä varmaan paras new game+ systeemi mitä peleissä nähty, yli +100 tuntia tuli upotettua sillon nioh:n ekaan osaan, toista osaa en ole vielä hommannutkaan, kun odotellu nyt aleja sen suhteen, nyt ku se vihdoin löytyy PS5:llekin, eli todennäköisesti seuraavista aleista se tulee sitten hommattua.

Uskoisin myös että tuo Job System XP on overtuned tuohon demoon että ihmiset pääsisivät mahdollisimman helposti testaamaan eri skillejä ja jobeja. Todennäköisesti sitten kun core game tai seuraava demo/beta ilmestyy sekin on fixattu tuolle Nioh xp progress tasolle.

Mut joo itselleni on kyllä suurin pettymys nuo Companionit/party memberit, niiden AI on kyllä surkealla tasolla, Maxikin tosiaan sanoi että tuntuu että niitä ei ole balansoitu ollenkaan tähän Trialiin. koska ne kuolee tosiaan yhtä helposti kun pelaajakin, joten käytänössä ne on hardilla kokoajan kuolleena. Eli heistä on enemmän haittaa kun hyötyä.
 
Ei kyl jatkoon.

Ihan kiva loottihomma ja maagilla oli kiva heitellä firagaa bossiin, mut en nää millään et tulisin ostaa vaikka kova Fantasy ja team ninja fani oonki.

Jotenki vaan jäi semmonen fiiilis et tää on tehty ennenki ja satakertaa paremmin.

Mut katotaan sit ku peli on valmis.

Ohan tos ihan hyviäkin juttuja ainaki jos maagilla pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaksijakoiset fiilikset minullakin demon perusteella. Ideana ihan kiva, mutta ainakin demo oli rumimmasta päästä pitkään aikaan. PS3-vitsit eivät olleet lainkaan liioiteltuja. Loottipuoli ja muu varmaan se paras osa tätä, sekä tietysti FF-maailma ja viitteet siihen. Voi olla että tulee joskus hankittua, mutta ei tässä nyt mitään hypeä saanu itelle päälle. Toisaalta hyvä että demo tuli ulos ja toivon mukaan palaute saavuttaa pelinkehittäjät ja muutoksia vielä tehdään.
 
Tuli äsken tämä demo pelailtua läpi ja tykkäsin kyllä. Heti ensimmäisenä täytyy sanoa, että jumalauta se bossi oli vaikea. Pelasin normalilla ja ajattelin, että katson vain miltä peli näyttää - tuskin normaalilla sen kummempia haasteita tulee. No, perus mobeja vastaan ei ongelmia ollutkaan mutta herranjestas se Herra Chaos. Muutama tunti siinä meni kun hakkasin päätä seinään ja lopulta sain sen paskiaisen tapettua. Ilmeisesti combat on hyvin samanlainen Nioh -pelisarjan kanssa, jota en ole koskaan pelannut, joten jos niistä peleistä on kokemusta niin varmasti helpompaa. Jossain määrin taistelu muistutti Souls -pelejä mutta paljon nopeatempoisempaa ja bossin iskuja oli välttämätöntä "blokata", jotta sait kerrytettyä MP:tä takaisin. Tähän kun lisää sen, että jos liikaa blokkailet niin bossi knockkaa sinut ja siinä kohtaa se onkin hyvää yötä noin 90 % varmuudella :D. Ja vielä kirsikkana kakun päälle kaikkia iskuja ei voi edes blokata ja tälläkin bossilla oli yksi isku joka käytännössä one shottasi jos sitä ei ehtinyt väistää. Niin ja tottakai bossilla oli kaksi phasea.. Ensimmäinen oli suhteellisen helppo mutta kun se siinä phase 2 alkaa mätkiä sillä jäämiekalla niin alkoi kädet hikoilla. Nämä jäämiekan iskut muuttui myös sellaisiksi joita ei voinut blokata kun bossin HP:t kävi vähiin. No pomo ainakin pakotti oppimaan kaikki mekaniikat, joita peli piti sisällään kun mobit vedin vähän löysin rantein enkä oikein edes sisäistänyt sen blokin merkitystä. Normi vihujen ja bossin välinen epäsuhta vaikeustasossa oli mielestäni liian suuri.

No se siitä vaikeuden viehätyksestä. Gameplay oli mielestäni oikein hyvää ja normi vihujen mättäminen oli hauskaa. Aika "raaka" peli myös oli ja välillä hahmo oli niin veressä, että olisi voinut luulla pelaavansa Bloodbornea. Vihujen teloittaminen kun ne sai tainnutettua oli erittäin nautinnollista. Grafiikat oli mitä oli, ei ne minusta niin huonot ollut, että silmiin olisi sattunut mutta se voi johtua myös siitä, että olen pelaillut viimeaikoina vähän vanhempia pelejä. Jos suoraan Ratchet & Clankista hyppää tämän kimppuun niin varmasti alkaa voimaan pahoin. Uskon, että ulkoasua parannellaan julkaisuun. Musiikit oli mielestäni pelin arasta antia - taattua Final Fantasy laatua. Gearia tippui ja niitä vaihdeltiin sitä mukaa kun parempia tuli, ei siitä oikein mitään kommentoitavaa. Mielestäni classin/jobin vaihtaminen kesken taistelunkin oli mielenkiintoinen mekaniikka ja tuo varmasti uudenlaisia mahdollisuuksia taisteluihin/comboihin. Itse käytin pääasiassa Warrior/Greatsword tyyppiä mutta muutaman loitsunkin heitin. "Talent" pisteitä, joilla hahmoa kehitetään tuli mielestäni kuin sieniä sateella mutta se voi johtua siitä, että kyseessä oli demo, joten tekijät halusivat pelaajan näkevän kattavammin skillipuita.

Niin ja tosiaan monet ovat olleet sitä mieltä, että ne kaksi apuria ovat turhia ja siitä olen kyllä täysin samaa mieltä. Aivan turhia tyyppejä, jotka käytännössä vain haittasivat menoa kun ei tiennyt ketä bossi on lyömässä. Apureille täytyy tehdä jotain julkaisuun mennessä. Kaiken kaikkiaan vaikutti kyllä lupaavalta. Trailerin nähtyäni odotukset laski kuin lehmän häntä ja mietin, että näyttipä hirveältä. Vielä on paljon tehtävää mutta tämä olikin käsitteekseni vielä ihan alpha -versio pelistä. Laitan ehdottomasti seurantaan!
 


Uutta traileria tippunut ja julkaisupäivä näyttää olevan maaliskuun 18. Näyttää lievästi sanottuna paremmalta. Miinusta siitä, että liian vähän kaaosta mutta plussaa siitä, että pääjäbä oli löytänyt jotain vaatetta t-paidan tilalle.

Demossa oli paljon potentiaalia ja nyt näyttää siltä, että lopputuote onnistuu lunastamaan sen. Taitaa olla Team Ninjan tyyliä, että ensimmäiset trailerit/demot ei aina vakuuta mutta julkaisussa peli onkin ihan timanttia. Myös toinen demo tulossa ennen julkaisua eli pääsee vielä testailemaan!

EDIT: Tässä vielä ajatuksia tubettajalta, joka oli päässyt jo kokeilemaan tuota toista demoa. Jos en väärin kuullut niin tämä demo tulisi jo ensi viikolla kaikkien saataville. Demossa on mukana uusi kenttä ja neljä uutta jobia: monk, thief, knight ja white mage.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom