Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kojo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

"Ei hahmorajoituksia" Toivottavasti konsolifinistä ei löydy näitä Akuma jeesuksia ja Sethiä ketään ei ole edes viitsinyt opetella. Tässä vaiheessa voisi kysellä ihmisiltä että kuinka paljon on saatu BP:tä kasaan, itseltä löytyy 800 ja risat..
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Noh, Akumalla on toki ihan hyvät työkalut mutta se imee lämää kuin viinamäen mies lasolia. On se silti hyvä hahmo ja joissain match upeissa pystyy pelamaan melkoisen rasittavaa keep away -peliä. Sethillä on sama ongelma, ei kestä mokailua ja sen lisäksi tekeekin vielä aika säälittävää damagea. Kaiken lisäksi, toisin kuin tietokone, ihmispelaaja ei lue vastustajan ohjaininputteja nollan framen viiveellä ja vastaa siihen joka kerta prikulleen oikealla liikkeellä/teleportti-hässäkällä.

Säännöistä mainitsisin sen verran, että kaikissa oikeissa mätkintäpeliturnauksissa 2d-pelit (kuten Street Fighterit, Guilty Gear... tiimipelit kuten KoF nyt tietty erikseen) pelataan paras kolmesta erästä eli kahteen erävoittoon. Sinänsä tuo ei minua haittaa ja jos näillä mennään niin sitten mennään.

Battle Pointseja on kertynyt 2400, jos se nyt on oleellista tietoa.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Säännöistä mainitsisin sen verran, että kaikissa oikeissa mätkintäpeliturnauksissa 2d-pelit (kuten Street Fighterit, Guilty Gear... tiimipelit kuten KoF nyt tietty erikseen) pelataan paras kolmesta erästä eli kahteen erävoittoon. Sinänsä tuo ei minua haittaa ja jos näillä mennään niin sitten mennään.

Totta, mutta näin matsit kestää hieman pidempään, eikä voittoon tarvittavien yksittäisten matsivoittojen määrää tarvitse kasvattaa. Ja ihan hyvin tuo 3D-mähinöiden paras viidesta soveltuu myös 2D-mähinöihin, vaikka virallisissa megaturnauksissa onkin paras kolmesta menetelmä. Jos järjestetään vielä SFIV-liiga, siihen voidaan miettiä paras kolmesta, koska matseja tulee kaikille joka tapauksessa enemmän.

Hahmobanneista sen verran, että onhan nuo Seth, Gouken ja Akuma aika erilaisia kuin muut ja omalla tavoillaan mietityttäviä tapauksia, mutta ei niitä ole tässä vaiheessa järkeä laittaa kieltoon, koska ei tiedä kunnolla onko ne oikeasti supermörssäreitä vai ei. Niillä on kuitenkin omat todella heikot puolensa, kuten energiamäärät, joten tasapaino saattaa olla kohdillaan. Enkä usko että tässä ketään pelaajaa tulee, joka vie koko turneen vain sen takia, että pelaa Akumalla. Eli samoilla linjoilla ollaan kuin Shinta. Jos käy myös lukemassa foorumeita maailmalla, samoista hahmoista on keskustelua ja yleisempi mielipiteiden suunta taitaa olla "ei bannia" kannalla.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Totta, mutta näin matsit kestää hieman pidempään, eikä voittoon tarvittavien yksittäisten matsivoittojen määrää tarvitse kasvattaa. Ja ihan hyvin tuo 3D-mähinöiden paras viidesta soveltuu myös 2D-mähinöihin, vaikka virallisissa megaturnauksissa onkin paras kolmesta menetelmä.

Eli siis, kolme erävoittoa ja kolme matsvoittoa aina yhtä kaveria vastaan, eikös.

Hahmobanneista sen verran, että onhan nuo Seth, Gouken ja Akuma aika erilaisia kuin muut ja omalla tavoillaan mietityttäviä tapauksia

Itsekään en tässä vaiheessa mitään hahmobanneja kannata. Eikä Akuma ole ollut rikki (=ylivoimainen) kuin yhdessä Street Fighterissa, eli sällin ensiesiintymisessä; Super Turbossa. Tässä nelosessa useilla hahmoilla on aiempaa paljon enemmän vastauksia jatkuvaan tulipallomuuriin (joka lienee se yleisin syy, miksi Akumaa pelätään). Monet ultrat menevät niistä läpi, monet erikoisliikkeet menevät läpi ja yksittäiset pallot voi napata focus attackilla, jolloin luulis fiksumman Akuman huomaavan, että se heittely ruudun toisesta päästä on turhaa. Kaiken lisäksi, esimerkiksi Abelia tai Zangiefia vastaan väärään aikaan heitetty tulipallo tappaa Akuman aika nopeasti. Ai niin, ja Akumaa ei tulla muutenkaan ikinä bannaamaan, koska se on arcade-versiossakin ihan pelattava hahmo.

Seth on ihan kökkö, se on jo todettu "piireissä". Tietokone-Seth on eri asia mutta niin pitkään kun turnausta ei pelata "kuka vetää arcade moden nopeiten läpi/eniten pisteitä/vähiten creditsejä" -tyylillä niin se ei peliin vaikuta mitään. Gouken on noista itsellenikin eniten arvoitus mutta niiden parin netissä vastaantulleen Goukenin perusteella, samaa tulipallosettiä sieltä tulee kuin muillakin (ja sitten ihmetellään kun Abel pistää ultran naamaan tulipallojen läpi).
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Eli siis, kolme erävoittoa ja kolme matsvoittoa aina yhtä kaveria vastaan, eikös.

Hyvä kysymys.
Ite käsitin ekalla lukemalla että kolme erävoittoa ja yksi matsivoitto per ottelijapari, mutta nyt kun luin toistamiseen turnaussäännöt, voi mielestäni asian ymmärtää molemmilla tavoilla.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

"Ei hahmorajoituksia" Toivottavasti konsolifinistä ei löydy näitä Akuma jeesuksia ja Sethiä ketään ei ole edes viitsinyt opetella. Tässä vaiheessa voisi kysellä ihmisiltä että kuinka paljon on saatu BP:tä kasaan, itseltä löytyy 800 ja risat..

En tiedä onko Seth nyt oikeasti hirveän rikki. Tosin sethiä pelaavat ovat yleensä ihan pihalla, yhden 2500 bp:n sethin hakkasin eilen ja oli ihan tiukka matsi.

Akuma on ihan perussettiä.

Battle pointseja on vain 2200 mutta enpä ole pelannut kolmea iltaa enempää.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Eli siis, kolme erävoittoa ja kolme matsvoittoa aina yhtä kaveria vastaan, eikös.



Itsekään en tässä vaiheessa mitään hahmobanneja kannata. Eikä Akuma ole ollut rikki (=ylivoimainen) kuin yhdessä Street Fighterissa, eli sällin ensiesiintymisessä; Super Turbossa. Tässä nelosessa useilla hahmoilla on aiempaa paljon enemmän vastauksia jatkuvaan tulipallomuuriin (joka lienee se yleisin syy, miksi Akumaa pelätään). Monet ultrat menevät niistä läpi, monet erikoisliikkeet menevät läpi ja yksittäiset pallot voi napata focus attackilla, jolloin luulis fiksumman Akuman huomaavan, että se heittely ruudun toisesta päästä on turhaa. Kaiken lisäksi, esimerkiksi Abelia tai Zangiefia vastaan väärään aikaan heitetty tulipallo tappaa Akuman aika nopeasti. Ai niin, ja Akumaa ei tulla muutenkaan ikinä bannaamaan, koska se on arcade-versiossakin ihan pelattava hahmo.

Seth on ihan kökkö, se on jo todettu "piireissä". Tietokone-Seth on eri asia mutta niin pitkään kun turnausta ei pelata "kuka vetää arcade moden nopeiten läpi/eniten pisteitä/vähiten creditsejä" -tyylillä niin se ei peliin vaikuta mitään. Gouken on noista itsellenikin eniten arvoitus mutta niiden parin netissä vastaantulleen Goukenin perusteella, samaa tulipallosettiä sieltä tulee kuin muillakin (ja sitten ihmetellään kun Abel pistää ultran naamaan tulipallojen läpi).

Sitähän tarkoitin että Seth on itse pelatessa aivan sukka. Akumahan on heikko, mutta taitava pelaaja on melkein saavuttamaton, riippuu tietysti millä hahmolla itse pelaa, mutta JOS nyt saan vähän yleistää. Zangief on kyllä tosiaan paljon parempi mitä aikaisemmin, gief kestää iskuja paljon ja kävelee tulipalloa päin kuin joku hullu, tällä tavoin saa luotua paljon paineita vastustajalle. Lopuksi vielä, en tarkoittanut että joku hahmo pitäisi bannata, omasta mielestäni peli on oikein hyvin tasapainotettu, kunhan avasin vähän keskustelua ;)
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Huh huh, alkaa hirvittää nuo tuhansissa liikkuvat BPt, itsellä kasassa vasta jotain 160, tosin en ole vielä kovin paljon rankattuja matseja pelannutkaan... No, vielähän tässä ehtii harjoitella, ja se Ebaystä tilattu Saturnin padikin varmaan ehtii tänne asti ennen turnauksen alkua.

Millaisella raudalla muuten olette liikenteessä?
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Eihän ne BP:T mitään tarkoita, lähinnä vaan että paljonko on pelannut. On tullut täysin nyypiä vastaan jolla on melkein 3000 ja tosi kovia pelaajia jolla on jotain 500

Minulla on jotain 150 matsia pelattuna. Voittoprosentti 73.

Tein taktisen vedon ja pelaan Balrogilla. 80% vastaantulijoista pelaa kuitenkin shotoa ja Balrog syö niitä aamiaiseksi.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Eli siis, kolme erävoittoa ja kolme matsvoittoa aina yhtä kaveria vastaan, eikös.
Ote ilmoketjun säännöistä:
"Pelit pelataan niin että 5 erän pelit, jotka pitää voittaa 3 kertaa päästäkseen jatkoon, eli erät ja pelit ovat molemmat paras viidestä-menetelmällä."

Eli juu, kolme erävoittoa takaa matsivoiton ja matseja pitää voittaa kolme päästäkseen jatkoon.
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Huh huh! Turpaan tulee niin että lätty lätisee. :D Ei se mitää pääasia että on hauskaa! :D
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Onkos West liittymässä tohon turnaukseen? Oot kai sama West, joka ainakin joskus liikku noissa Tekken piireissä. Ei näkynyt ainakaan tuolla ilmottautumis listassa. Ite vielä harkitsen. Battle pointseja on noin 1400. Onkos tässä jotkut ryhmät vai kerrasta poikki periaatteella eli häviö ja laulukuoroon? Randomisti valitaan pelaajat vastakkain sitte vai? :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Itse en taida päästä mukaan, kun peli on vasta pakkausvaiheessa Playssä tänään. Jos peli saapuu ajoissa, niin ilman muuta tulen ottamaan turpaan teiltä kaikilta! :D
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Mitä noi privaslotit meinaa ja montako niitä pitää laittaa oikein? :confused:
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Tuuttinen 3 - Pibe 0.

Jännityksellä menin ensimmäiseen peliin mutta peli sujuikin todella mukavasti ja tuo pieni jännitys ei päässyt häiritsemään. :)
Jep, hyvää matsailua oli. Olin ihan paniikissa kun olikin ihan uudenlainen pelityyli vastassa. Unohtu kaikki perusasiat, jopa ohi menneen shoryukenin rankaisu :D

Unohtui kaikki heittomixupitkin kokonaan ja muutenkin imin tulipalloa kun yritin päästä niiden läpi suoraan damageen hurricane kickillä. Liian varmaa pelaamista Tuuttiselta. Lisäksi yritin koko ajan cross-uppeja vaikka huomasin että shoryukenit lähtee petollisen nopeasti. No meni niitä muutama läpi, mutta suurimmaksi osaksi tuli pataan niiden takia. Ainiin ja blockstringit meni niin hitaalla ajoituksella että pääsit aina väliin, en tajua miksi kun normaalisti ne onnistuu ihan hyvin. Sullakin oli tietty varmaan hieman normaalista poikkeavia asioita pelissä, kuten blockstringien hyödyntämisen vähäisyys?

Pientä paniikkinappulaa päällä, mutta hemmetin hauskaa matsailua.

Sen verran mukava pelityyli sulla, että eiköhän tavata onlinessa uudemman kerrankin, vaikka turnauksesta tipahdinkin jo :)
Lisää asiallista street fighter populaa frendilistalla ei ole koskaan pahaksi. Onko sinulla muuten mikkiä ollenkaan, vai etkö eilen jaksanut vaan käyttää?
 
Vastaus: Street Fighter 4 -turnauskeskustelu

Todellaki oli mukavaa mättöä, onhan tuo oma tyyli vasta vähän hiotumassa, välil tulee iha uskomattomia munauksia ja sit toisiinaan olen itekki yllättyny miten hyvin onnistuu eräät vaikeelta tuntuvatkin asiat käden käänteessä.


Onko sinulla muuten mikkiä ollenkaan, vai etkö eilen jaksanut vaan käyttää?
Ei ole mikkiä saatika näppäimistöä, pitkään ollu hankinnassa mutta en ole vielä päässy hankinnoissani eteenpäin :)
 
Ylös Bottom