Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sudden Strike 4

Vastaus: Sudden Strike 4

Kyllä tällaiset taktiset sodankäyntipelit maistuu, varsinkin kun ei niitä viime vuosina kovin montaa ole tehty (ainakaan PS4:lle). Hieman tulee vanhoja hyviä viboja Command & Conquer -pelien ajoilta PC:n puolelta, mutta tästä toki puuttuu tukikohtien rakentaminen, mikä on kylläkin ihan hyvin perusteltavissa kerta peli pohjautuu WWII:een. Ekasta kampanjasta (Saksa) tullut pelailtua nyt pari tehtävää ja allekirjoitan kyllä täälläkin esille nousseen vaikeustason, nimittäin jo toisessa tehtävässä tuli hylsy ekalla pelikerralla ja tokalla yrityksellä piti tosissaan miettiä, mitä joukkoja käyttää missäkin kohtaa. Onneksi tuli tallennettua tehtävän puolivälissä niin pääsi miettimään omaa taktiikkaa uusiksi erehdyksen kautta. Kontrollit ei vielä tässä vaiheessa häiritse, vaikkakin tällaisia pelejä toivoisikin pelaavansa mieluummin hiirellä kuin ohjaimella :)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Kannattaa muuten tilata Youtubesta semmonen kanava kun "SaucyNetwork" . Kyseinen kaveri pelaa tätä PCeellä mutta niistä videoista oon ite saanu hyviä vinkkejä :)

[video=youtube;JJSR7tEz7X8]https://www.youtube.com/watch?v=JJSR7tEz7X8&t[/video]

Tuossa on yksi video siltä kaverilta :)
Olen itse ollut tässä jumissa jo jokusen tovin :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

On tää huikee peli :) Äsken pelasin Neuvostoliiton puolelta tuon Kurskin taistelun ja pääsin läpi. Ei menny kun puoltoista tuntii. :D
 
Vastaus: Sudden Strike 4

On tää huikee peli :) Äsken pelasin Neuvostoliiton puolelta tuon Kurskin taistelun ja pääsin läpi. Ei menny kun puoltoista tuntii. :D

Congrats! :D Vaikeutuuko / piteneekö tehtävät yksittäisessä kampanjassa sitä mukaa, mitä pidemmälle siinä (kampanjassa) etenee? Saksan kamppiksessa kun eka tehtävä oli omasta mielestäni sekä pidempi että ehkä jopa vaikeampi kun vihureita oli joka puolella karttaa.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Congrats! :D Vaikeutuuko / piteneekö tehtävät yksittäisessä kampanjassa sitä mukaa, mitä pidemmälle siinä (kampanjassa) etenee? Saksan kamppiksessa kun eka tehtävä oli omasta mielestäni sekä pidempi että ehkä jopa vaikeampi kun vihureita oli joka puolella karttaa.

Ei ainakaan omasta mielestä. Saksan kampauksessa eka oli liian vaikea ekaksi pelin tehtäväksi. Seuraava meni juosten läpi, sitä seuraavaa yritin kolmesti ja viimeinen osio meinasi olla ihan mahdoton. Neljäs taas super vaikea. Eli tuntuu vaihtelevan ihan miten sattuu siellä kampanjan sisällä, eikä niitä ole vissiin yritettykään noin tehdä, vaan kertoa historiaa. Toiset vaikeampia paikkoja, kuin toiset.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Congrats! :D Vaikeutuuko / piteneekö tehtävät yksittäisessä kampanjassa sitä mukaa, mitä pidemmälle siinä (kampanjassa) etenee? Saksan kamppiksessa kun eka tehtävä oli omasta mielestäni sekä pidempi että ehkä jopa vaikeampi kun vihureita oli joka puolella karttaa.
Enemmän se riippuu vissiin historiasta. :D Kerrotaan sitä siinä sivussa. Esim tuo Stalingradin taistelu oli siitä helpoimmasta päästä tuosssa NL kamppaniassa. :)
Tai helppo ja helppo :D mulle se oli melko helppo :D Kun ymmärsin monen erehdyksen kautta että miten pitää hyökätä. Ilmatukea on aina kiva käyttää :D
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Tuo on mun mielestä kiva ominaisuus pelissä että kumpikaan ei pelaaja tai vihollinen ei ammu ennen kun näkee vihollisen. Pelaaja nyt voi asettaa joukot niin että ne ampuu vasta kun tulee laukauksia ;) Sitä ominaisuutta jouduin Kurskin taistelussa käyttämään monta kertaa :) että lähetin yhen jalkaväen sotilaan kuolemaan sen takia että saan tietää tankeille sen sijainnin mihin ampua. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

Löyty taas hieno ominaisuus pelistä. jos yrittää hyökätä vain sillä et on koko ajan vain "kantaman" päässä eikä yritä päästä lähelle niin vihollinen ymmärtää kiertää selustaan ja sitten pelaaja onkin jo pulassa :D Aivan LOISTAVAA! :D :D :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

Mites paljon olet kampanjaa jo pelaillut?
Saksa 3/7 Liittoutuneet 5/7 NL 5/7. Mitä olen jo pelannut ja missä olen jumissa. :D
On ainakin itselleni semmonen mitä enemmän pelaa niin sen enemmän tykkää eepos. :D Sama homma kävi Dirt 4 kohdalla.

Esim tuo Kharkov (NL 5. taistelu) on nyt semmone et oon 4 kertaa päässy siihen viimeseen vaiheeseen. :D En oo siihen löytäny vielä ratkaisua.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Oli kyllä todella todella positiivinen yllätys tää peli kaiken kaikkiaan. Ei vain ehdi millään pelaamaan, kun Cities: Skylines vie sen 12-14h päivässä ja muutakin pitäs pystyä tekee.. [emoji23][emoji23]
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Oli kyllä todella todella positiivinen yllätys tää peli kaiken kaikkiaan. Ei vain ehdi millään pelaamaan, kun Cities: Skylines vie sen 12-14h päivässä ja muutakin pitäs pystyä tekee.. [emoji23][emoji23]
Juu täysin samaa mieltä. :) Ihmeen hyvin mäkin oon tätä pelannu kun ottaa huomioon että mä oon aikasemmin tosiaan skipannu koko genren kun oon luullu että tää on pelkkää moninpelii. :D
Sitäkin pitäis ehtii jossai kohtaa kokeilemaan :D
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Siitä tää on todella vaikea peli että jos on vähänkään väsyny niin häviää varmasti :D Kun pitää ottaa vähintään 6 asiaa huomioon koko ajan....
Kerran "herpaantuu" niin koko jalkaväki on kuollu ja saa kaiken tehä taas alusta. :D

Nimimerkillä taas hyökättiin takaa... :D
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Harmi että tällä pelillä on ilmeisesti vähän pelaajia. Ainakin tällä foorumilla :(
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Luulen et osittain johtuu siitä, että tämä genre on täysin unohdettu niistä 2000-luvun kulta-ajoista. Monet ei edes tiedä koko pelisarjaa.
Sen lisäksi koko peli tuli vähin äänin myyntiin, eikä tälläkään moni tästä tiennyt ennen kuin tän ketjun perustin.
Eli en yhtään ihmettele jos ei paljoa ole pelaajia. Mikä on sikäli sääli, sillä tää on ihan oikeasti todella hyvä peli.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Niin koko genrehän on lähes kuollut en ainakaan konsolilla muista pelanneeni mitään realiaika strategia peliä.

Toinen mikä voi vaikuttaa niin se on nää nyky bäfät ja codit miten ne tehdään perus "tyhmää" fpssää missä tapahtuu koko ajan.

Mulla on Doom sitä varten jos vaan räiskiä haluun.

Suuri osa pelaajista voi tyrmätä tämmöset SS4 tyyppiset pelit kun tulee niitä jaksoja kun ei taistella ja ei voi vaan hyökätä....

Ite nyt onneks annoin pelille mahdollisuuden. Loistava peli kuten on todettu. :)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Joo siis nää fps räiskinnät on aiheuttaneet sen, että kaikki täytyy adhd meiningillä tapahtua ihan silmitöntä vauhtia ja tässä yks kaks pitää mennä harkiten, tai kuolo korjaa nopeasti.

Tätä voisi verrata tavallaan Hitman peliin, mutta ylhäältäpäin kuvattuna strategia pelinä. Sen vuoksi kyllä ymmärrän, että nää codi tyypit ottaa ennemmin saman tyyppisen Hitmanin kun haluavat rauhassa pelata.

Mutta ei tämän pelin markkinointi tuota genreä ainakaan kuolleista herätä ja pelkään, ettei jatkoa ole luvassa tämän vuoksi, kun porukka ei osta..vaikka peli olisi hyvä.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Tänään pääsin tuon "Saksan hyökkäys Neuvostoliittoon" eli Operaatio Barbarossan ties kuinka monta kertaa sitä yritin. ;)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Sen lisäksi koko peli tuli vähin äänin myyntiin, eikä tälläkään moni tästä tiennyt ennen kuin tän ketjun perustin.

Väittäisin että just tästä johtuu. Itsekin vasta täältä kuulin koko pelistä ja Pleikan storessakin piti etsiä käsin kun ei mitään mainintaa. Vertaa esim. Cities: Skylines joka on kaupassa heti etusivulla.

Ja kyllä ainakin Pleikkakansalle strategiat/hitaampi menokin maistuu vaikka fps:ää pelailisikin. Itsellä esim. Wasteland 2 ja Mordheim tälläkin hetkellä menossa ja tämä kiinnostaa todella koska aikanaan puuceella esim. Close Combat -sarja tuli kaluttua aika ahkerasti läpi.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Harmi että tällä pelillä on ilmeisesti vähän pelaajia. Ainakin tällä foorumilla :(
Jep, tältä ikävä kyllä näyttää. Eilen kävin verkkopelejä kattoon ja oli kaksi pelaajaa linjalla :( Pitää itsekin ensin opetella mutta sitten vois teitä veteraaneja haastella peliin, palaillaan, kunhan taso hieman nousee: )Eilen vasta ostin pelin ja tutoriaalia ehdin kokeilla ja se ei kyllä ollu kovin laaja. Toivotaan, että tehtävät on sitten laajempia!
 
Ylös Bottom