Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suikoden V

Vastaus: Suikoden V [Hype]

Tässä välissä voisikin olla hyvä tiedustella, onko kellään tarkkaa tietoa Euroopan julkaisun ajankohdasta? (Jaa, minäkö guuglettaisin...? :p)

Yritän välttää kaikenlaisia spoilereita peliin liittyen, joten itse en ole kaivellut juuri tietoja mistään. Ehdottomasti aion kyllä pelin hankkia. Pitäisi vain saada tuo nelososa pois alta ennen uuden aloittamista.
Kyllä, Suiko 4:kin on minulla vielä kesken. Innolla olen sitä kyllä pelannut aina, kun olen vain löytänyt aikaa sille. Vitosenkin suhteen olen siis varsin toiveikas.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Jepso, kaiketi mennyt parempaan suuntaan neljännestä osasta.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Eikös ne kaikki Suikodenit ole olleet ihan omia tarinoitaan? Tai siis samassa maailmassa tapahtuvia, mutta eri hahmoilla ja eri paikoissa.

En ole kolmosta pelannut, kun sitä ei Euroopassa julkaistu (murr), enkä tuota nelostakaan loppuun, joten en ole ihan varma tästä. Tällainen mielikuva on vain tähän mennessä jäänyt.
Onhan siellä jokunen hahmo, joka on ollut mukana useammassa osassa, ja jokaisessa pelissä on ollut teemana ne "riimut", jotka antavat taikavoimia hahmoille. Muita yhtymäkohtia ei kai kuitenkaan ole.
Tai saa nähdä, jahka vitonen tulee tänne. Itse veikkaisin kyllä taas uutta tarinaa ja uusia hahmoja.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Jep, omia tarinoitaan ovat. Ei kärryiltä putoa heti kun aloittaa uuden pelin, päinvastoin. Tapahtumat alkavat aina pelin alusta, ja niitä pohjustetaan runsaasti. Tämä näkyy etenkin Suikoden V:ssä.

Kolmosesta on julkaistu mangaversio, jota saa täältä Suomestakin. (mm. Fantasialinnasta, Fantasiapeleistä, Suomalaisesta kirjakaupasta ynnä muualta.) 11-osainen sarja maksaa n. 12 euroa / kirja, eli hintaa tulee jonkin verran jos ei onnistu sniiduilemaan, mutta toisaalta pelin USA-versiosta ja PS2:n modauksesta joutuisi maksamaan ainakin saman verran. Lisäksi minusta Suikoden III -manga on paljon parempi kuin itse peli. Kolmas osa oli minulle se sarjan heikoin, jos nyt Suikoden Tacticsia ei lasketa mukaan. (Japanissa Tacticsia ei edes julkaistu Suikoden-nimellä.) Manga kuitenkin pelastaa paljon, sillä se syventää ja selventää pelin hapuilevaa tarinaa, ja lisäksi mangan parissa ei tarvitse kärsiä Suikoden III:n kömpelöstä pelattavuudesta.

Suikoden V on ihan mukava ja suhteellisen koukuttava rope, jossa kyllä riittää tarinaa, tekemistä ja nysvättävää. Kuitenkaan sen legendaarisen Suikoden II:n tasolle ei päästä, vaikka Suikoden V sitä yrittääkin matkia. Peliin on silti selvästi panostettu, ja maailmalla se on otettu kohtuullisen hyvin vastaan. Viimeisimmän tiedon mukaan se olisi tulossa Eurooppaan syyskuussa.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

S5 tulee hankittua vasta PS3 julkaisun jälkeen :)
mikään kiire ei ole tuota peliä hankkia.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Mordor sanoi:
S5 tulee hankittua vasta PS3 julkaisun jälkeen :)
mikään kiire ei ole tuota peliä hankkia.

Enpä tiedä, onko kovin hyvä idea hankkia 600 euron laitetta PS2-peliä varten. Toisaalta, se saattaa auttaakin pelin ikävien latausaikojen kanssa.

Lisäksi Suikoden V:hen ei pysty lataamaan aikaisempien Suikodenien tallennuksia, toisin kuin Suikoden-peleissä on ollut perinteenä jo useamman osan ajan. Tämän vuoksi ei kärsi siitä, että PS3:ssa ei voi käyttää vanhoja muistikortteja.

Suikoden-sarja todennäköisesti jatkuu PlayStation 3:lla joskus, jahka tämä viides osakin nyt saadaan kaikille markkinoille, ja silloin ei myöskään voisi ladata vanhoja talletuksia edes tekniikan puolesta.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Tuli vitonen pelattua läpi. aikaa kului noin 90 tuntia ja meni kyllä kakkoseksi suiko2:n perään, oikein mukavaa pelailtavaa.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Tuli ennakkotilattua CD-WOW:ista kun kerran 24 eurolla lähtee. Mitenköhän ne voi myydä uusia huippu pelejä noin edullisesti.
 
Vastaus: Suikoden V [Hype]

Juzecko sanoi:
Minkäs takia tätä myydään yleisesti lähes puoleen hintaan?:confused: 25-35

Sitä varmaan pitää kysyä Konamilta/maahantuojalta. Eipä tätä näyttänyt perjantaina missään olevan. Tiltin Itiksen kaupassa arvailivat, että on vaan juuttunut maahantuojan varastoon jostain syystä. Laitoinpa sitten varauksen sisään, kun ei kerran missään muuallakaan ollut.
 
Vastaus: Suikoden V

Onko kukaan nähnyt tätä edelleenkään kaupoissa? Vai lykkääntyykö julkaisu jonnekin tulevaisuuteen?
 
Vastaus: Suikoden V

Legge sanoi:
Onko kukaan nähnyt tätä edelleenkään kaupoissa? Vai lykkääntyykö julkaisu jonnekin tulevaisuuteen?

Useimmat verkkokaupatkin näyttävät tosiaan myyvän eioota, mutta Play väittää tuotetta olevan varastossa hintaan 27 euroa:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=PS2&title=881374

CD-Wow ei pukahda saatavuudesta, mutta sieltä peli irtoaisi 24 eurolla (kuten JurdysCahn jo edellä mainitsi):
http://www.cd-wow.fi/detail_results_3.php?product_code=385766&subcat=ps2
 
Vastaus: Suikoden V

Viime viikolla ostin konsollinetistä viimeisen kappaleen.. Tulossa lisää. Taitaa olla aika monesta kaupasta loppu.

Legge sanoi:
Onko kukaan nähnyt tätä edelleenkään kaupoissa? Vai lykkääntyykö julkaisu jonnekin tulevaisuuteen?
 
Vastaus: Suikoden V

Juu, Play.comissa tuota oli jo aikoja sitten varastossa. Niiltäkin loppui tuote hetkeksi kesken.

Kaitpä tässä sitten on kyse maahantuojan sotkuista...himottais päästä pelaamaan nyt, eikä 5 päivän päästä.

EDIT: Onkin näköjään tullut niin pieni erä, että ilmeisesti ei ole kaikkialle edes riittänyt.
 
Vastaus: Suikoden V

Konamin Pohjoismainen jakelija vaihtui joitakin viikkoja sitten ja näköjään on vielä vähän käynnistysvaikeuksia.
 
Vastaus: Suikoden V

Teinpähän taas tänään kierroksen, eikä mistään löytynyt. Mukaan tarttui tosin KH II, joten joutaahan tässä odotella :D
 
Ylös Bottom