Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suositelkaa näytönohjainta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slash80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Slash80

Active Member
Eli pc-asiaa olis tällä kertaa.
Itselläni on viikon vanha 2Ghz Celeron "kompuutteri" ja siinä on jokin Intellin intergroitu näyttis. Pitäis saada uusimmat pelit pyörimään hyvillä graffoilla, mutta en ole valmis panostamaan kovinkaan paljoa pc-pelaamiseen, eli edullinen näyttis pitäis saada. Jos hinta sais pyöriä korkeintaan tuolla 120 hujakoilla. Suositelkaapa jotain.

Itse en ole pc-piireissä muutamiin vuosiin pyörinut ja tuo maailma on aika paljon muuttunut niistä ajoista, vai muistaako joku mikä on Voodoo?

Kyllä konsolit pysyy mulla yhä ykkös pelikoneena, on ne niin huolettomia vehkeitä. :)
 
Jeps, Radeon 9200, ostin sellaisen juuri eräälle pelaajalle ja nyt on sitten aivan huippupelitkin pyörineet hyvin. Hinta taisi olla suunnilleen juuri se hieman yli 100e verkkokauppa.com:sta.
 
Miten nuo näytönohjain valmistajien väliset erot, onko niissä mitään eroa? DirectX9 tukikin noista puuttuu, vai onko tuolla nyt vielä niin väliä, jos sitä ei vielä osata kunnolla peleissäkään hyödyntää?

Kivasti alle satasella noita Radeon 9200:n, sais tuolta verkkokaupasta.
 
Ei sillä DX9 puuttumisella ole mitään käytännön merkitystä. Ens vuonna ehkä peleissä kuten Doom3 ja HL2...
 
Itse suosittelen GeForce 4 Titaniumia, nopeampi kuin Radeon 9200, itseasiassa Radeon 9200 on hitaampi kuin 9100 tai 8500 ja tuo GeForce 4 ti on nopeampi kuin 8500.

Jos pystyt laittamaan 30 - 40 euroa lisää niin pitäisi saada Radeon 9600 pro... Kannattaa varoa noita LE tai VE lyhenteillä varustettuja näyttiksiä....

Kannattaa muuten kysyä myös tuolta muropaketin puolelta, siellä on myyntiosastolla melko vilkasta ja uusia tuotteia, alle satasella saa hyvän näytönohjaimen.

Muropaketin BBS

Ja pari linkkiä josta saa hieman suuntaa hintoihin.

Radeon 9600- 9800

GeForce 4
 
Joo onhan tuo GF4 4200 hyvä kortti myös, mutta on kyllä 80 kalliimpi ainakin hintaseurannan mukaan... jos 9200 saa 58 nii kyllä sitä suosittelen.
 
Radeon 9200 on nyt hankittu, maksoi 69. Budjetti alitettiin ihan kivasti, halpa hinta ja teidän suositukset saivat minut kallistumaan tuohon. Pitää tässä illan päätteeksi asentaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Tossa kortissa ei sitten ole mitään hyvää, älkää vaan ostako tuota!

Sarinen kanssa samoilla linjoilla, tuo on erittäin huono verrattuna esim. Slashin valintaan, vaikkakin tuo 9100 on nopeampi (ja hieman parempi) kuin 9200.

Jos GeForcen ostatte, ostakaa mieluiten GeForce 4 TI, se hakkaa Radeon 8500:n ja 9100:n, jotka puolestaan ovat parempia kuin 9200.

Tietenkin riippuu myös kortin käyttötarkoituksesta, mutta nyt taidetaan hakea kunnon pelikäyttöön soveltuvaa korttia ;)
 
itse ostin vähän aikaa sitten manli ti-4200 kortin ljh.fi nettikaupasta, maksoi vain 115 euroa. nyt on 3 pelikelposta konetta millä pelaillaan aina porukalla. ja tuo näytönohjain näkyy sielä nettikaupassa nimetön nimellä...
 
Mikäs tuosta LE -päätteisestä niin huonon tekee? itse ostin sellaisen koneeseen jonka kasasin n.kuukausi sitten... en tosin pelailekaan paljoa, mutta tuollaista mulle suositeltiin liikkeessä... 3Dmark2001 benchmarkilla settini saikin vain runsaat 6000 pojoa. :( mutta veikkaanpa että osasyy on näytössäni(15"-hp:n 1502 littunäyttö)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Palle_V1.2
Radeon 9200 piirillä varustettu kortti voisi olla yksi vaihtoehto.


olin tässä vähän aikaa sitten yhes tietsikka liikkeessä tet:ssä, niin joillaki asiakkailla ei ollu ton kortin kans kaikki pelit toimineet.
(varsinkin uusien pelien kans oli ongelmia.)

itse suosittelen Radeon 9600 pro korttia hinta laatu suhteelta paras.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Mikäs tuosta LE -päätteisestä niin huonon tekee? itse ostin sellaisen koneeseen jonka kasasin n.kuukausi sitten... en tosin pelailekaan paljoa, mutta tuollaista mulle suositeltiin liikkeessä... 3Dmark2001 benchmarkilla settini saikin vain runsaat 6000 pojoa. :( mutta veikkaanpa että osasyy on näytössäni(15"-hp:n 1502 littunäyttö)

Heh päivän naurut, kai tuo näyttö juttu oli vitsi. le versiossa on alhaisemmat kellotaajuudet, joten ne ovat hitaampia. Itse sain joskus 8500 le ja xp1800 koneella 10500 pojoo(toki kellotettuna).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mikkoz
Heh päivän naurut, kai tuo näyttö juttu oli vitsi. le versiossa on alhaisemmat kellotaajuudet, joten ne ovat hitaampia. Itse sain joskus 8500 le ja xp1800 koneella 10500 pojoo(toki kellotettuna).

eli ei ilmeisesti näytöstä johtuvvaa...:rolleyes:
Ihmetyttää mikäs sitten tökkii, kun muutoin on kyllä uudet pelit ja vehkeet, uusilla ajureilla... 3dmark04:sessa tuli 1600 pojoa.
 
Ylös Bottom