Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Famicom

Sameli

New Member
Palasin juuri nousevan auringon maasta, ja nyt pitäisi saada matkalla mukaan tarttunut Super Famicom pelittämään.
Ongelma on todennäköisesti NTSC-formaatissa, vaikkakaan en ole varma.
Saan konsoliin virran omalla muuntajalla, mutta kuva ei tule näkyviin. Äänet eivät myöskään kuulu, liittyykö se NTSC ongelmaan, vai onko vika jossain muualla?
Minkälaisia ratkaisuja voisi olla. Kuvapiuha on sama kuin GC:ssä ja N64:ssä, voisiko siihen saada jonkinlaisen adapterin? Tai onko Suomessa televisioita jotka tukevat NTSC-formaattia? Olen juuri ostamassa jotain taulu-TV:tä, onko niistä joissain NTSC-tuki?
 
Vastaus: Super Famicom

Sameli sanoi:
Palasin juuri nousevan auringon maasta, ja nyt pitäisi saada matkalla mukaan tarttunut Super Famicom pelittämään.
Ongelma on todennäköisesti NTSC-formaatissa, vaikkakaan en ole varma.
Saan konsoliin virran omalla muuntajalla, mutta kuva ei tule näkyviin. Äänet eivät myöskään kuulu, liittyykö se NTSC ongelmaan, vai onko vika jossain muualla?
Minkälaisia ratkaisuja voisi olla. Kuvapiuha on sama kuin GC:ssä ja N64:ssä, voisiko siihen saada jonkinlaisen adapterin? Tai onko Suomessa televisioita jotka tukevat NTSC-formaattia? Olen juuri ostamassa jotain taulu-TV:tä, onko niistä joissain NTSC-tuki?
Onko sinulla eurooppalaisen SNES:n virtalähde tai 220->110V -muuntaja, johon kytken japsivirtalähteen?

Onko kone eka Super Famicom (saman näköinen kuin suomalainen), vai se myöhemmin tullut pikkukone?

Ekassa mallissa toimii Nintendon standardi RGB-johto, pikkukone vaatii modaamista. RGB-johtoa kun käyttää, ei tarvitse huolehtia NTSC-yhteensopivuudesta. Komposiitilla ja s-videolla kuva on NTSC:tä ja niistä jälkimmäinen on parempi laadultaan. Nykyisistä televisioista lähes kaikki tukevat RGB:tä ja NTSC:tä.
 
Vastaus: Super Famicom

Lainaan tätä ketjua vaikka ei asiaan varsinaisesti liitykään. Semmosta kysyisin että toimiiko jenkeistä ostettu snes:in super scope pal pelien kanssa?
 
Vastaus: Super Famicom

Kurimus sanoi:
Lainaan tätä ketjua vaikka ei asiaan varsinaisesti liitykään. Semmosta kysyisin että toimiiko jenkeistä ostettu snes:in super scope pal pelien kanssa?

Onko konsoli pal? Pitäisi toimia ainakin jos pelaat pal pelejä amerikkalaisella snessillä mutta eurooppalaisesta snessistä en mene vannomaan.:D
 
Vastaus: Super Famicom

Luultavasti kyse on televisiostasi, jonka pitäisi pystyä toimimaan 60hz tilassa, jota NTSC-laitteet tarvitsevat. Ainakin itselläni oli jenkki-snessin kanssa vastaavanlaisia ongelmia, jotka johtuivat televisiosta.

Ja muille tiedoksi, että ainakin oma Super Scopeni toimii PAL ja NTSC (eurooppa ja usa) SNESsien kanssa. En edes tiedä kumpi kyseinen sinko mahtaa olla, että luulisin sen toimivan Super Famicominkin kanssa.
E: (Ja mikäli oikein muistan niin PAL-koneella pystyi jopa adapterilla pelaamaan jenkkilän sinkoiluita.)

Ps. Vaihdataan PAL SNES Super Famicomiin ;-)
 
Vastaus: Super Famicom

Vähän ketjusta poiketen. Kysyisin et mistä mahtaa löytää tähän Famicom konsoliin ohjaimia. Kerta omasta konsolista ne on molemmat rikki ja tekis mieli päästä vähän pelaileen kyseisellä konsolilla. :)
 
Vastaus: Super Famicom

Vähän ketjusta poiketen. Kysyisin et mistä mahtaa löytää tähän Famicom konsoliin ohjaimia. Kerta omasta konsolista ne on molemmat rikki ja tekis mieli päästä vähän pelaileen kyseisellä konsolilla. :)

Super vai 8-bittinen?

eBaysta ja Huuto-netistä. Super Famicomiin käy Super Nintendon ohjaimet ja Famicomin uudempaa versioon käy NES:n ohjaimet. Ekan Famicomin johdot ovat kiinteästi koneessa kiinni, joten niitä ei helposti voi vaihtaa.
 
Vastaus: Super Famicom

Super vai 8-bittinen?

eBaysta ja Huuto-netistä. Super Famicomiin käy Super Nintendon ohjaimet ja Famicomin uudempaa versioon käy NES:n ohjaimet. Ekan Famicomin johdot ovat kiinteästi koneessa kiinni, joten niitä ei helposti voi vaihtaa.

Siis tälläinen konsoli on kysessä http://www.gamethu.net/News/Chuyen-game/2005/10/3B9ACE61/famicom.jpg ja tuohon mikä mulla on tosta versiosta niin saa vaihdettua noi ohjaimet. Siis en tarkalleen tiä mikä ton konsolin nimi on mut veikkaan et se on se Famicom.
 
Vastaus: Super Famicom

Olisikohan siitä sitten julkaistu malli, jossa on irralliset ohjaimet? Oma käsitykseni on ollut, että ne tulivat vasta AV Famicomissa, joka on ihan eri näköinen laite. Tsekkaatko mulle onko se aito Nintendo? Kloonejahan on vaikka kuinka.

NES:n ohjainportti on tällainen. AV Famicomissa on samanlainen. Jos tuo löytyy, niin NES-ohjaimen pitäisi toimia.
 
Vastaus: Super Famicom

Olisikohan siitä sitten julkaistu malli, jossa on irralliset ohjaimet? Oma käsitykseni on ollut, että ne tulivat vasta AV Famicomissa, joka on ihan eri näköinen laite. Tsekkaatko mulle onko se aito Nintendo? Kloonejahan on vaikka kuinka.

NES:n ohjainportti on tällainen. AV Famicomissa on samanlainen. Jos tuo löytyy, niin NES-ohjaimen pitäisi toimia.

Tai sitten se on tuo AV Famicom kerta siinä konsolissa on paikat kahelle ohjaimelle ja sit sille valo pyssylle. Ja ei mahdu nuo NES:in ohjaimet siihen ku olen kokeillut. Kerta NES löytyy kotoa.
 
Vastaus: Super Famicom

AV Famicom on tällainen ja siihen sopivat NES:n ohjaimet, joten ei sinulla varmaan sitä ole. Kuulostaa kloonilta.

Täältä etsimään. Tuskin tosin auttaa ohjaimen kanssa.
 
Vastaus: Super Famicom

Klooni se on. Saattaisi olla sama kuin tämä, vaikka tarrat on eri. Taitaa olla ohjainten kanssa aika hiljaista, jos liitäntä ei ole standardi.
 
Vastaus: Super Famicom

Moi kaikille toivottavasti joku osaa minulle vastailla olen uusi täällä foorumilla! : )

Elikkäs ongelmani on kun en mitää oikeastaan tiedä virtalähteiden spekseistä säädöistä kauheasti! sain valmiiksi laitettuna switching powersupply virtalähteen millä pelailin vuosien ajan mutta nytten konsolit on alkanut pätkiä kuin resettiä painaisi todennäköinen ongelma on virtalähteessa koska ei kyllä millää molemmat konsolit voi tehdä samaa vikaa about samaan aikaan vielä.

joten pitäisi saada uutta virtalähdettä super famicom konsoliin hommattua ja olen koittanut netistä tutkia.

eli tuossa mitä olen käyttänyt on tälläiset tiedot.

MODEL:p.SUP EU/1000
PRI: 100-240v- 60/50Hz 0.25A
sec: 3/4.5/5/6/7.5/9/12v == 1A 12VA

tälläsillä ohjeilla on menty : jännite 9V ja napaisuus siten, että plussa liittimen ulkokuoressa.

Mutta kyselisin nytten täältä käykö super famicom konsoliin tälläinen virtalähde samoille ohjeilla kuten tuo toinenkin virtalähde. ja sen pitäisi siis omani olla about tuo mutta tiedot ovat eri.

http://www.hongkong.fi/fi/koti-ja-asuminen/elektroniikka/paristot-ja-akut/aa-paristot/hq-3-12v-600-mah-universaali-virtalahde/p/2031166/

Kiitos vastauksista etukäteen!! ja jos jaksaa auttaa tietämätöntä! :D
 
Ylös Bottom