Super Mario Land

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ShereKhan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ShereKhan

New Member
Onko jostain kantautunut huhuja, joko tätä olisi tarkoitus julkaista uudestaan? Kaipaisiko joku muu uusintakierrosta?

Olen jo pitempään kuvitellut, että peli tulisi jossain vaiheessa, sillä about kaikki muut Mariot on jo julkaistu pariinkin kertaan. Muutkin Mario Landit olisi ihan hyvä nähdä jälleen.

Mulla oli aikoinaan juuri tämä Mario Land, joka tuli pelattua useamman kerran läpi. Pelihän oli vähän omalaatuinen, mutta kuitenkin hyvä ja ehostettuna versiona varmasti toimisi erittäin hyvin. Mulla oli myös Mario Land 2, mutta siitä en muista muuta kuin, että siinä liikuttiin kartalla ja loppuvastustaja oli meikäläiselle liian kova jätkä.

Vastaus: Super Mario Land

Löytyyhän tuo klassikko minulta. Mainio peli on kaikinpuolin ja kyllä pieni graafinen "päivitys" tekisi terää. Eli kannatan uusintajulkaisua.

Ehostettu Super Mario Land 1 + 2 paketti voisi olla aika kova GBA:lle.

On mahtavaa, että nintendo ei kuoppaa vanhoja pelisarjoja vaan jalostaa niistä uusintoja uusille sukupolville. Mutta johonkin se raja pitää vetää. Super mario landin pelasi ensi istumalta läpi eikä se nyt niin mahtava ollut.
Jos se tulisi jossain Super Mario All Starsin tapaisessa kokoelmassa uusilla grafiikoilla ja toimivalla ohjattavuudella, niin sitten siitä voisi vähän maksaa.

hampaat sanoi:
On mahtavaa, että nintendo ei kuoppaa vanhoja pelisarjoja vaan jalostaa niistä uusintoja uusille sukupolville. Mutta johonkin se raja pitää vetää. Super mario landin pelasi ensi istumalta läpi eikä se nyt niin mahtava ollut.
Jos se tulisi jossain Super Mario All Starsin tapaisessa kokoelmassa uusilla grafiikoilla ja toimivalla ohjattavuudella, niin sitten siitä voisi vähän maksaa.

Nintendo on mielestäni julkaissut ihmeellisempiäkin uusintajulkaisuja esim. nämä klassikot GBA:lle. Niin kuin ensimmäisessä viestissä mainitsinkin, niin tietysti ehostetusta versiosta pitäisi lähteä, eikä siitä musta-keltaisesta :), sitä tässä ei kai kukaan toivonutkaan. Super Mario Allstars ja sen koostumus on nähty niin monta kertaa, että tämä olisi vähän vaihtelua ja varmasti sovitettavissa GBA:n ruudulle hyvin ja hienona versiona.

Helppohan peli tietysti oli, mutta ainakin mulla tuli halu vetää peli läpi tasaisin väliajoin. Toiseksi täytyy muistaa, että GB ei tarjonnut tallennusmahdollisuutta, joten vaikeusasteessa ja pituudessa nämä täytyi huomioida. Aikanaan peli oli mielestäni erittäin onnistunut käsikonsolilla vrt. Super Mario Bros. NES:llä, samoin ainakin osa kaksi oli hyvä. Mielestäni peli ansaitsisi päivityksen ja tässähän ei ollut puhetta miten julkaisu tapahtuisi, omana julkaisunaan, kokoelmassa (Mario Land -kokoelma?), maitotölkin kyljessä, kunhan julkaistaisiin....

ShereKhan sanoi:
Mulla oli aikoinaan juuri tämä Mario Land, joka tuli pelattua useamman kerran läpi. Pelihän oli vähän omalaatuinen, mutta kuitenkin hyvä ja ehostettuna versiona varmasti toimisi erittäin hyvin. Mulla oli myös Mario Land 2, mutta siitä en muista muuta kuin, että siinä liikuttiin kartalla ja loppuvastustaja oli meikäläiselle liian kova jätkä.

Mario Landit olivat todellakin vähän erikoisia. Loppujenlopuksi erittäin hyviäkin tasohyppelyita ihan minkä tahansa standardin mukaan.

Mario Land 2:ssa keräiltiin taas jotain erikoisia esineitä useampi kappale (i.e. kolikoita, tähtiä, avaimia tms). Pääpahiksena oli Wario. Muistan, että Warion linnassa oli hyvät musat. Kolmas peli oli sitten "Wario Land". Sekin oli mukaansatempaava peli.

Ylös Bottom