Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Maker 2

Ihan kunnon Mario peleissä ne hahmot on nykyisin samaan aikaan ruudulla, kuten tässäkin nettipelissä.

Nimenomaan. Tällä ominaisuudella, joka on ollut helposti lähestyttävä - myydään Nintendo Switchiä moneen paikkaan. Ohjaimet kahdelle heti paketissa mukana.

 
Viimeksi muokattu:
Ihan kunnon Mario peleissä ne hahmot on nykyisin samaan aikaan ruudulla, kuten tässäkin nettipelissä.

Tätäpä en tiennytkään, kun viimeisimpiä Mario-pelejä en ole pelannut. Ehkä Nintendo tuo ominaisuuden päivityksellä jossain vaiheessa. Sitä odotellessa samalta sohvalta pelaavien täytyy vaan heittäytyä luoviksi ja vaihtaa ohjainta. Pieni nostalgiamatka, jonka ei ainakaan pitäisi olla kenellekään deal breaker, jos ihan oikeasti on pelistä kiinnostunut...
 
On tosiaan kummallista ettei sohva co-oppia löydy. Toisaalta eihän sitä tiedä, jos tämä tuodaan jälkikäteen päivityksenä. Noin muutoin Maker 2:n näyttäisi sisältävän roimasti uutta sisältöä vrt. sarjan ensimmäiseen osaan. Se tosin harmittaa ettei Nintendo ole vieläkään tuomassa Super Mario 2:sta. Yhtä lailla harmillista, että kaikkien näiden vuosien jälkeen sekä Nintendo että Sony ovat tuomassa kaksi samanlaista peliä markkinoille samaan aikaan eikä tässä oikein edes löydy aikaa yhdelle "tee se itse" pelille - saati kahdelle.
 
Äsken tuli verkkokauppa.comilta vahvistus, että stylus kynää ei tule heidän myymissään peleissä.
Eli olisikohan niin, että NOE on ainut joka styluksen tarjoaa ja Bergsala toimii tuttuun tyyliinsä, eikä tarjoa ollenkaan.

Jos näin, niin EShop on ainut tapa saada kynä itselleen.
 
Super Mario Maker oli helposti paras nimike Wii U:lla, joten aika kovasti ovat saaneet tötöillä, jos ei tästä tule vähintään yhtä hyvää kokemusta. Paikallinen kaksinpeli toki harmi, joskaan ei itseäni henkilökohtaisesti paljoa haittaa.

Enemmän ajatuksen tasolla kummastuttaa 100 Mario Challengen korvaaminen tuolla Endless-moodilla. Sata elämää ja x määrä kenttiä, jotka pitäisi selvittää niiden elämien puitteissa, oli hupia etenkin koska siinä oli selkeä päämäärä ja loppu. Kattotaan millainen tuo uutukainen on.
 
Nintendon tiedottamisessa kohentamisen paikka. Tämän heidän ilmoituksensa voi tulkita kahdella tavalla, joko samalta sohvalta yhteistä ruutua pelaten tai sitten jokainen omalta konsolilta samassa tilassa.

Want to show off your creations to friends? Up to four players can try to beat created courses at the same time in local multiplayer. Play as Mario, Luigi, Toad and Toadette, and let the fun begin!

Lähde: https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/Super-Mario-Maker-2-1514009.html
 
eShopissa lukee:
Number of players: 1-4
Number of players (online): 2-4
Number of players (local communication): 2-4

Joten todennäköisesti pelissä on sohva co-op.
Tuo ei kerro mitään, koska siinä esittelyssä kerrottiin vain että samalta sohvalta voi tehdä kenttiä yhdessä.
 
Viimeksi muokattu:
En ole vielä itse sen paremmin kokeillut, mutta lapsilla ollut jo kovasti hauskaa tämän parissa :D
 
Kellään ideoita, miten omille kentille saisi näkyvyyttä? Testikenttä (lyhyt ja todella helppo) sai pelikertoja ja muutamia tykkäyksiä, mutta sitten on useempi kenttä, jota kukaan ei ole pelannut... Hmm...
 
Kellään ideoita, miten omille kentille saisi näkyvyyttä? Testikenttä (lyhyt ja todella helppo) sai pelikertoja ja muutamia tykkäyksiä, mutta sitten on useempi kenttä, jota kukaan ei ole pelannut... Hmm...

Hyvillä, kekseliäillä ja massasta erottuvilla kentillä luulisi tavallisen tallaajan saavan eniten pelaajia.

Sama homma on aina tälläisten tee itse & jaa tuotosten kanssa. Suurinosa kohderyhmästä tykkää tehdä omia tuotoksia ja käyttää vähemmän aikaa itse pelaamiseen.
 
Hyvillä, kekseliäillä ja massasta erottuvilla kentillä luulisi tavallisen tallaajan saavan eniten pelaajia.

Sama homma on aina tälläisten tee itse & jaa tuotosten kanssa. Suurinosa kohderyhmästä tykkää tehdä omia tuotoksia ja käyttää vähemmän aikaa itse pelaamiseen.

Tämä on totta. Kannattaa sitä kuitenkin yrittää. Pelivideoita ja siihen mukaan koodia kentälle, Twitterin kanava #MarioMaker2 tuntuu olevan myös kovassa käytössä, foorumit kuten KonsoliFIN.net jne.
 
Ylös Bottom