JTahti
Well-Known Member
Nimi: Super Mario RPG
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Switch
Lajityyppi: Japanilainen roolipeli
Julkaisu: 17.11.2023
KonsoliFIN Pelisivu
Pitkä traileri:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Saatana, Tales of Arise DLC julkaistiin viikko sitten, Star Ocean ei ole kerennyt vielä edes perille ja tämäkin julkaistaan huomenna.Arvostelut. Hyvät arviot ja hyvä remasterointi kyseessä.
Super Mario RPG Critic Reviews
Visualize Super Mario RPG's reviews and see how it stacks up against othe games on OpenCritic. With 104 critic reviews, it currently has a 'Mighty' rating and ranks in the 93 percentile.opencritic.com
Mario on kyllä tähdittänyt montaa montaa montaa hulppean hyvää roolipeliä. Tämä oli niistä ensimmäinen ja se todnäk paras saapuu sitten ensi vuonna uudelleen. Paper Mario: The Thousand-Year Door siis. Saisi Mario & Luigi -rpg-sarja myös tehdä joskus paluun.En ollut tästä kuullutkaan ennestään. Super Mario yhdistettynä RPG kuulostaa ensikuulemalta aivan kauhealle yhdistelmälle kun takaraivossa kolkuttaa miten onneton tekele Mario Tennis oli, mutta isona RPG pelien ja ennen kaikkea vuoropohjaisen taistelun ystävänä onhan tämä hankittava ja testattava.
Ehdit ensin, mutta tosiaan "Miten muka Mario ja RPG sopivat yhteen" on sellainen lause, että missä kiven alla sitä on pelaaja ollut viimeiset vuosikymmenetMario on kyllä tähdittänyt montaa montaa montaa hulppean hyvää roolipeliä. Tämä oli niistä ensimmäinen ja se todnäk paras saapuu sitten ensi vuonna uudelleen. Paper Mario: The Thousand-Year Door siis. Saisi Mario & Luigi -rpg-sarja myös tehdä joskus paluun.
Ehdit ensin, mutta tosiaan "Miten muka Mario ja RPG sopivat yhteen" on sellainen lause, että missä kiven alla sitä on pelaaja ollut viimeiset vuosikymmenet
Voihan se olla, että olen luolassa kasvanut ja yleissivistykseni on puutteellinen, mutta itse hyppäsin Super Nintendon jälkeen Game boy Advanceen (läppävalo lisävarustetta unohtamatta ) ja sitten PlayStation ja Crash/Spyro sarjojen pariin, eikä silloin varsinaisesti kiinnostanut muiden konsoleiden pelijulkaisut, joten kyllä, Mario RPG kaikissa muodoissaan on jäänyt tutustumatta. Advancen jälkeen seuraava Nintendon konsoli oli vasta Switch sitten, enkä kyllä ole vieläkään kaikkiin Nintendon aiempiin merkkiteoksiin jaksanut tutustua kun ei ole konsolia millä pelata niitä.Ehdit ensin, mutta tosiaan "Miten muka Mario ja RPG sopivat yhteen" on sellainen lause, että missä kiven alla sitä on pelaaja ollut viimeiset vuosikymmenet
Ohhoo, mä tässä justiinsa arvioon olisin raapustamassa, että peli kaipaisi kovemman vaikeustason, koska nykyisellään on omasta mielestä aivan liian helppo.Yllättävän haastava jopa normaali tasolla mutta tarjolla on myös easy taso.
Pelasin joskus tuon alkuperäisen läpi, ja peli oli jo silloin aika helppo. Tässä kun hahmot eivät oikein tunnu olevan balanssissa. Tässähän on siis kaksi todella "rikkinäistä" hahmoa. En kyllä osaa sanoa, onko nuo korjattu tässä uudessa versiossa.Ohhoo, mä tässä justiinsa arvioon olisin raapustamassa, että peli kaipaisi kovemman vaikeustason, koska nykyisellään on omasta mielestä aivan liian helppo.
Kai se siis on keskimäärin sopiva se vaikeustaso
Joo en itsekään pidä siitä miten hahmot ja etenkin Mario on kovin pelkistetty noissa Paper Marioissa. Kovin persoonatonta menoa, joka heikentää pelikokemusta selvästi.Oon nyt ehtinyt pelata tätä jonkun verran ja pidän kyllä kovasti. Peli on omaan makuun hieman liian helppo, mutta muuten ei valitettavaa.
Nämä vanhemmat Mario RPG:t on paljon parempia kuin uudemmat. Isona syynä tähän on varmasti, että näissä on uniikkeja uusia hahmoja: esim. Toadeilla on nimet ja selkeät luonteet. Uudemmissa Mario RPG:issähän näin ei ole ja olen käsittänyt, etteivät ainakaan Paper Mariojen tekijät SAA personoida hahmoja Mario-universumin hahmoista peleihinsä. Viimeisessä Paper Mariossahan tekijät oli vähän kiertäneet tätä kieltoa ja muistinsa menettänyttä Bob-Ombia kutsutaan Bobbyksi osan aikaa pelistä.
Yllättäen tämä ”hahmoja ei saa personoida”-linja latistaa aika pahasti RPG pelin koko ideaa.