Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Sunshine valittu vuoden pahimmaksi pettymykseksi

Mielipidekysymys. Starfox Adventures ei todellakaan ole vuoden pettymys...sehän on loistava! Itse antaisin tuon tittelin Super Smash Bros Meleelle, joka on liiallista sähellystä ja aivan liian epätaktinen alkuperäiseen verrattuna.
 
deftis-sedän ei varmaankaan(?) olisi tarvis vastata tälläiseen, ko. peliä kun ei ole tullut pelattua.
se vähä mitä voin sanoa, on että super mario 64:sta mielummin pelaan kuin tuota sunshineä, syyt siihen on hankala kartoittaa kun kerta en ole sunshineä pelannut, mutta siltikin...
starfox adventure karkoitti minut liiallisella(?) yksinkertaisuudellaan (kuten pelit-lehdessä todettiin: ei erillistä hyppy-nappia...!).
sanoisinko hyvin jos sanoisin, että gc-peleissä on tähän saakka ollut hirmu korkea kynnys, siis sen suhteen että mikä peli nyt olisikaan NiiN loistava...hmm...ei semmoisesta ollut mitään puhetta snes & n64-aikoihin.
 
Super Mario Sunshine - Loistava, ei valittamista.
Starfox Adventures - Loistava, mutta ei zeldan tasoa.
 
No jo on kumma. Mariota kehuttiin taivaisiin, mutta nyt sitä kaavaillaan jo vuosien pettymyksiksi. En ole Mariota kauheasti testannut, mutta järkyttää, kun Mario-pelin pitäisi olla joku aivan mullistava että se olisi hyvä, mutta tavallisia hyviä pelejä nostetaan loistaviksi, vaikka ne ovat vain... no... hyviä. Tuoko joku Dead or Alive suuria uudistuksia Beat 'em Up -peleihin: EEEI! Mitä uudistuksia MGS2 toi MGS1:een verrattuna: eipä paljoa mitään (huonompaan suuntaan mennään, jos minulta kysytään). Tai mitä, jos puhuisimme Final Fantasyistä... Miten Halo: Vihulaisia on lahdattu kolmiulotteisissa maailmoissa jo Wolfenstein 3D:stä asti. Kyllä Halossa on jotain, mutta ei kumminkaan, noh. Tähän en kumminkaan sano mitään, mutta StarFox Adventures...

Niin. Sitä voisi kuvat Zeldan kevytversiona, vaikka Raren vanhan Banjo-Kazooie tyyppiset loistopaketit olisivat olleet parempia. Ei se hyppynapin puuttuminen haittaa yhtään, se on vain plussaa. Eihän Zeldassakaan ole hyppynappia. Ongelma on lähinnä liian lyhyt kesto (vaikka Pelit-lehti muuta väittäisikin), ala-arvoinen ääninäyttely (brrr...) ja muutenkin liika suoraviivaisuus. Zeldoissa sentään on vapaus illuusiosta (ei, älkää käsittäkö väärin, Zelda on Messias!).

Mutta mitä vikaa muka SSBM:ssä on. Luulin hakanneeni alkuperäistä Smashia tarpeeksi, kun pieksin kaikki, olivat ne niin ihmisverta tai botteja. Mutta SSBM onkin jo vaikeampi tapaus. Kyllähän niitä botteja hakkaa (vaikka tiukemmaksi menee), mutta itseensä kohdistuva ihmispelaajien liitto on jo liian paha, joka mielestäni korostaa taktisuutta. Uusia hahmoja on paljon ja ne ovat laadukkaitakin (vaikka jotkut tosin ovat klooneja). SSBM on loistopaketti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä ihmettelin myös, miksi Mario valittiin vuoden pettymykseksi. Huomiota tuolla minusta haluttiin, tosin heidän valintaperusteensa olivat vähän eri kuin vaikka minulla. Itse en valitsisi pahimmaksi pettymykseksi hyvää tai mahtavaa peliä (GameSpot arvosti Marion 8.0 "Great" - ei siis vain "Good").

Olihan näitä pelejä vaikka Auto Modellista ja varmasti muitakin, vaikka Stuntman, joista kohistiin paljon... ensimmäisestä en ole nähnyt muita kuin huonoja arvioita ja jälkimmäisestä keskinkertaisia tai tyydyttäviä (Stuntman saikin aivan ansaitun palkinnon GameSpotilta:)). Marion valinnassa taisi kuitenkin vaikuttaa se, että siltä odotettiin jotain "vuoden peli"-tyyppistä kokemusta.
 
Ehkä ne vain halus jotain "egolaajennusta" ja ajatteli että ollaanpas kovia poikia ja pistetään tälläinen erinomaisia arvosteluja saanut peli vuoden pettymykseksi, varmasti aiheuttaa kohua ja kunnioitusta meidän firmaa kohtaan.

Tosin voi olla että Mario peleiltä todella odotetaan niin paljon että toiveita on kohta vaikea täyttää.

Itse olen ainakin tyytyväinen Super Mario Sunshineen ja pelailen sitä ihan mielelläni, tosin ei ole Super Mario Bros3n voittanutta.
 
???

Siis mitä? Vai vuoden pahin pettymys? Just joo. Olen päässyt vasta alkuun itse pelissä, mutta minusta se vaikuttaa loistavalta!:D

Aika erikoisen tittelin sai...:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Casq
Itse olen ainakin tyytyväinen Super Mario Sunshineen ja pelailen sitä ihan mielelläni, tosin ei ole Super Mario Bros3n voittanutta.

Vaikka SMB 3 onkin loistava, on Super Mario World parempi... :)
 
kaikkea sitä, mitäköhän moisessa mediassa voittaa sensaatiolla...panee miettimään..hmm. stuntman tässä ehdittiinkin mainita, hyvä niin, se kun on oikeasti täysi susi.
-
ei tässä nyt olla väittämässä että sfa olisi huono...se nyt vain vaikuttaa, hmm, heikolta (ja edelleenkin liian yksinkertaiselta).
jotenkin kilahtaa allekirjoittaneen korvaan (pahasti) tuo "kevyt Zelda"-määritelmä.
...ja mitä tuohon edellämainittuun ei-erillistä-hyppynamiskaa kompromissiin tulee, niin eikös siihen sitten pitänyt vetästä nipakuusnepan Zeldat mukaan, hmph, entykkääettänäinvertaillaan.
-
ssbm on tosin peli josta ei voi valittaa (mussuttamiseksi kun ei hyväksytä argumentteja siitä, ettei vain tykkää ko. pelistä).
-
puhutaankos nyt sitten vielä pari sanaa final fantasyistä, hmm?
puhutaan ihmeessä...
mitäs niistä? huonoa ff-peliä ei taida olla (magical quest super nintendolle...kenties?), halo on paljon enemmän kuin vihulaisten lahtausta 3d-maailmoissa.
mgs2 = potentiaalinen pettymys
doa = evvk
-
deftis kuittaa & toivottaa parempia pelihetkiä
 
Tietenkin jos kaikkien konsolien vuoden pettymys valitaan niin tottakai se on Halo

Jo GoldenEye ja Perfect Dark hoitivat tuon homman sata kertaa paremmin.

Kaikki X-Boxilaiset ylistivät tuon taivaisiin, eivätpä ole tainneet pelata noita N64:sen klassikoita tai sitten kuuluvat sellaiseen sukupolveen joka ei edes tiedä mikä N64 on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Thunderi
Kaikki X-Boxilaiset ylistivät tuon taivaisiin, eivätpä ole tainneet pelata noita N64:sen klassikoita tai sitten kuuluvat sellaiseen sukupolveen joka ei edes tiedä mikä N64 on.

Kyllä todellakin on tullut pelattua noita N64:n klassikoita, löytyyhän itse konekin tuosta Xboxin vierestä.

Halo on todella hyvä, mutta tunnelmassa Goldeneye hoitaa kuitenkin hommansa moninkertaisesti paremmin.
 
Ei ei ei ei Starfoxi on todellakin vuoden pahin pettymys. Odotin peliä kun kuuta nousevaa ja kasvain 17 tunnissa läpi eikä uusiksi peluuta viitsi edes ajatella ilman vaikeampia tasoja tai erinäisiä läpi pääsemis reittejä tai jotain joka edes hitusen antaisi pelille lisää elinikää, mutta peli ei onnistunut lähellekkään odotuksiani.
 
Omalta osaltani on sanottava että toi SSBM on pahin pettymys.
Ykkösosa oli parhaita n64 moninpelejä, mutta toi SSBM tuntuu hiukan liian yksinkertaiselta kolmannensukupolven konsolipeliksi.
Aluksi se vaikutti loistavalta, mutta parin kuukauden jälkeen siitä meni hohto. Peli oli muutenkin sekavampi kuin ykkös osa. Tosin tämä on vain mielipide. Ei Vihaisia kommentteja kiitos.
Ps: Pieninä pelisessioina mukavaa moninpeli. Pitemmän päälle alkaa toistamaa itseään.:mad:
 
tuo ssbm on pelaajien peli (mitäsenytsittentarkoittaakaan), eli niin kauan se tuntuu hyvältä kun sen hallitsee ja osaa sitä pelata.
haastetta on mukavasti (yksinpelinä siis) ja taktiikkojaan voi hioa melkeinpä loputtomiin, sanomunsanoneen.
eikä tuo sekavuus taida olla hyvä sana...hyih
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan deft
tuo ssbm on pelaajien peli (mitäsenytsittentarkoittaakaan), eli niin kauan se tuntuu hyvältä kun sen hallitsee ja osaa sitä pelata.
haastetta on mukavasti (yksinpelinä siis) ja taktiikkojaan voi hioa melkeinpä loputtomiin, sanomunsanoneen.
eikä tuo sekavuus taida olla hyvä sana...hyih
En jaksa kauheasti höpöttää SSBM:än puolesta, sanon vain että deft on oikeassa sen suhteen että taitojaan voi hioa loputtomiin. SSBM on erittäin taktinen peli. Kun kaksi taitavaa pelaajaa pelaa on peli erittäin näyttävää, kuin tanssi.:)

Jiggy sanoi "ei vihaisia kommentteja kiitos", joten en sano tämän enempää.
 
Onhan tuo aika pettymys kyllä. Ei yhtään Mario fiilistä.
 
NO HUH HUH! gamespot on kyllä taas näitä sarjassa turhia pelimedioita. Ollut jo ennestäänki epäluotettaja sitten vielä tälläistä kehtaavat väittää. Täytyy kyllä myöntää, että sms:ssa ei ollut kovinkaan paljoa uutta, mutta mikäs siinä kun peli on laatua ja sitä on kiva pelata. Mukava hakea aina silloin tällöin shine taikka pari.

Ja thunderille: Taidat olla todellinen nintendo-fanipoika / pelaat 15" mustavalkotv:llä ilman ääniä, kun menet tollasta väittämään.
DD5.1 äänillä ja 32" tv:llä halon tunnelma on ihan ylittämätön..
Ja sitäpaitsi halo ilmesty 2001 :D

Totta on kyllä, että Eternal Darknessia ei voita mikään (vaikka loppu olikin vähän pöhkö).
 
Mario sunshine oli mun mielestä hieno pelikokemus mutta se loppu e-r-i-t-t-ä-i-n nopeasti. Ei yllä Zeldojen tasolle, because zeldat o parhaimpia pelejä. wuuhuu.. :D :D
 
Ylös Bottom