Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Monkey Ball 2 kaatuilee, (kaikki muut pelit ok), muilla vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djkulta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

djkulta

New Member
Onko kellään muulla käynyt niin, että SMB2 kaatuilee (ruutu freezaa kesken pelin satunnaisissa kohdissa) ?

Kokeillut olen useammalla SMB2 pelilevyllä ja kaikilla sama juttu, kaatumiskohdat ja -kerrat vaan vaihtelee.

Muut pelit toimivat silkkihansikkain kohdellussa Cubessani moitteetta ja pitkienkin 10h+ sessioiden ajan ei koskaan mitään kaatuiluja minkään pelin kohdalla ole ollut (eri pelejä testattu useita kymmeniä). Monkey Ball 1 toimii myös moitteetta. Olen myös testannut eri muistikorttien kanssa, kokonaan ilman korttia, eri ohjaimilla, eri määrällä ohjaimia kiinni koneessa jne. Ei vaikutusta, aina kaatuilee, yleensä 15 minuuttia et ehdi pelata kun kaatuu eikä reset-nappi mukaanlukien mitään reaktioita mihinkään - mikään muu kuin power-nappi ei auta asiaan.

Onko muilla vastaavaa ??? Mistä voisi johtua ???

Ei ole moista kyllä sattunut. Voi olla että koneessa on jotain vikaa joka sattuu tulemaan esiin vain SMB2ssa - moinen vika jos olisi SMB2ssa aina niin peli olisi kyllä vedetty tehokkaasti takaisin.

Täälläpäin peli on toiminut moitteetta. Mökkireissun aikana geimi oli päällä useita tunteja putkeen eikä mitään kaatuiluja näkynyt.

Vuosia sitten teki Pleikkarilla saman tempun RE1:sen kanssa , pelasin sen läpi . Toisella pelikerralla pelasin pari tuntia ja masiina kaatui ovikohtaan josta pääsee huoneeseen jossa on 2.kerroksen kartta . Ostin pelin uutena ja sama homma , aina sama kohta . Kone oli muuten kuin uusi (oli tosin ensinmäisiä suomipleikkareita) . Eli varmaankin tälläisia koneita löytyy .

Tämä nyt ei oikeastaan kuulu tähän mutta vika on aika samanlainen :(

Mulla peli on toiminut moitteetta. Jos kuitit on tallella, niin kannattanee käydä kaupassa vaihtamassa johonkin toiseen peliin.

- Esa

Vähintäänkin mystisiä bugeja ilmenee aina silloin tällöin...se on vähän kuin negatiivinen lottovoitto. :-\ Toivon mukaan vika on yksittäisessä pelilevyssä, ettet joudu moisen takia luopumaan Apinapallo 2:sta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Vähintäänkin mystisiä bugeja ilmenee aina silloin tällöin...se on vähän kuin negatiivinen lottovoitto. :-\ Toivon mukaan vika on yksittäisessä pelilevyssä, ettet joudu moisen takia luopumaan Apinapallo 2:sta.

Ei taida olla vikaa yksittäisessä levyssä. Mulla on Monkey Ball 2 pari kertaa kaatunut, tosin aika harvoin. Pelattu jotain about 50 tuntia ja kaatunut 3 kertaa. Lueskelin juttua jostain ja virheet ovat pelissä, tai siis sen koodanneessa ryhmässä :D Muutenkin huomaa, että on Segan tyypit asialla, sillä Dreamcastista muistuttaa myös levyn kokoaikainen lukeminen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Ei taida olla vikaa yksittäisessä levyssä. Mulla on Monkey Ball 2 pari kertaa kaatunut, tosin aika harvoin. Pelattu jotain about 50 tuntia ja kaatunut 3 kertaa. Lueskelin juttua jostain ja virheet ovat pelissä, tai siis sen koodanneessa ryhmässä :D Muutenkin huomaa, että on Segan tyypit asialla, sillä Dreamcastista muistuttaa myös levyn kokoaikainen lukeminen.

Sen verran uutta olen tutkiessani huomannut että jos et KERTAAKAAN paina mitään ohjaimesta silloin kuin ei ole pakko (esim. kenttien välissä, uusintojen aikana jne hakkaa kärsimättömästi jotain nappeja tms) niin kaatuilee vähemmän. ;) Yhtään muuta peliä ei tosin ole tullut vastaan jota haittaisi satunnainen ylimääräinen nappien painelu. Nyt onnistuin saamaan yli 1/2 h pelisession SMB2:ta ilman kaatumista kun varoin painamasta mitään ylimääräistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Jos kuitit on tallella, niin kannattanee käydä kaupassa vaihtamassa johonkin toiseen peliin.

Kuten alkuperäinen viesti totesi, useita pelilevyjä on toki kokeiltu, kaikissa enemmän tai vähemmän samaa kaatuilua.

cubessa

vika voi hyvin olla cubessa. jos ajattelemme että super apinapallo 2 käyttää jotain tiettyä asiaa cubessa (jotain rendausta tai lightningia ja ahadowingia tms.), jota muut pelaamasi pelit ei käytä, ja tämä on "rikki" sinun cubessasi, kaatuminen voi johtua siitä.

minulla on smb1:sessä expertin siinä kentässä, jossa ne kaksi rengasta joissa on kimmoketatteja pyörivät, ja niinden välissä on alusta, joka on jaettu matalilla seinämillä osiin ( olisokihan ollu exp 17 tai vastaavaa). kuitenkin siinä, kun pyörivälle osalle menee, peli hidastuu puoleen vauhtiin... samanlaista efektiä en ole huomannut muiden pelien juuri käyttävän (vaikka tosin onhan kakkosessa se jmaa jossa on se otö jolla on monta jalkaa... eli tämä kumoaa periaatteessa ton... mutta kuitenkin kuunnelkaa mitä olen kertomassa)... joten se voi olla vika cubessani. tuon yhden ongelman takia en ole viitsinyt vaihtaa kappaletta...

Kuten sanottu, jos vikaa esiintyy jokaisessa SMB2-levyssä eikä sitä esiiny muilla, on koneessa vikaa. Kone siis kannattaa käydä vaihtamassa toiseen jos siinä on takuu, koska se todennäköisesti tekee sitä jossain toisessakin pelissä kunhan sattuu eteen peli joka käyttää tätä rikkinäistä prosessia cubessasi.

Re: cubessa

minulla on smb1:sessä expertin siinä kentässä, jossa ne kaksi rengasta joissa on kimmoketatteja pyörivät, ja niinden välissä on alusta, joka on jaettu matalilla seinämillä osiin ( olisokihan ollu exp 17 tai vastaavaa). kuitenkin siinä, kun pyörivälle osalle menee, peli hidastuu puoleen vauhtiin...

Tällä ei ole mitään tekemistä Cuben rikkinäisyyden kanssa. Peli hidastuu kyseisessä kentässä huomattavasti jos käytät 60:n Hz:n näyttötilaa. 50:n Hz:n tilaa käytettäessä ongelma häviää.

Eli se siitä.

Re: Re: cubessa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Tällä ei ole mitään tekemistä Cuben rikkinäisyyden kanssa. Peli hidastuu kyseisessä kentässä huomattavasti jos käytät 60:n Hz:n näyttötilaa. 50:n Hz:n tilaa käytettäessä ongelma häviää.

Eli se siitä.

aha, kiva kun kerroit! KIITOS!

tätä olen kaikkialta udellut mutta kukaan ei ole osannut sanoa siihen mitään... minähän en cubeani mistään hinnasta uuteen kappaleeseen vaihtaisi... varasin puoli vuotta aiemmin ja seisoin kaupan edessä tunnin ennen aukeamista.

Eipä ole tämä peli kaatunut koskaan, mutta Tony Hawk 3, NHL HITZ 2003 ja Burnout 2:n on kaatunut.

Ikävää tommoinen.

tämä alkaa mennä vähän offtopiciksi mutta kun nyt aletaan kaatuilemisista puhumaan, niin en muista cubeni kaatuneen kertaakaan, paitsi phantasia tähti linjalla:ssa tuli pari kertaa samassa kohtaa joku sammuta kone ja käänny ohjekirjan puoleen... tämä korjaantui tyhjentämällä muistikortin. toinen kerta taas tuli animal crossingissa. kun otin freeloaderin ulos ja ac meni sisään, mitä tavallisestikkin freeloaderia käyttäessä tapahtuu, cube ei lähetä singnaalia hetken aikaa, jolloin minun televisiossa kanavamerkki tulee näkyviin, koska olettaa että laite meni kiinni... tai siis yleisesti kun singnaalia ei tule... tuo oli vaan minun höpinöitäni.... no kuitenkin siinä, sinä kävi silleen että singnaalia ei tullut ollenkaan ja cube jäi hyrräämään mutta ruudulla ei näkynyt mitään. tarkistin kaikki johdot, mutta ei vaikutusta. uudestaan kun kokeilin niin toimi taas.

Ylös Bottom