Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Monkey Ball 2 - Tilttailun vastaisku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unreal-Hawk

New Member
Sainpas tänään huikean ja hassunhauskan Super Monkey Ball 2:n, mutta törmäsin heti aloitusruudussa ongelmaa, joka suoraan sanoen vituttaa. Peli tyssää aloitusruudussakin, kun teksti: "I love bananas - AIAI" on ollut ruudulla hyvän tovin. Toinen kohta on kun peliä seisotetaan ensimmäisessä valikossa tovin. Kolmas Party-modessa kun on valinnut Knock outin ja sitä rataa. Myöskin "kuolleita spotteja" grafiikassa ilmenee, tosin vasta kerran ilmennyt tällainen.

Mikä nyt avuksi? Vika ei ole muistikorteissa, olen yrittänyt pelkästään virallisen kanssa ja ilman. Ilman että muut ohjainportit ovat käytössä. Seuraavaksi varmaan täytyy kokeilla ilman peliä. Ajattelin, että jokin tallennus olisi häikännyt Apina Palloilua, mutta kun kokeilin ilman korttia niin tippui sekin mahdollisuus listoilta. GC:ni on Metroid Pakin mukana tullutta mallia, tiedä sitten eroaako se mitenkään muista.

Kaikki apu ja neuvo on tarpeen.

Ainakin minun maalaisjärki sanoo levyn olevan viallinen.

Onko jollain kaverillasi GC, että voisit testata sen luona, niin selviäisi?

EDIT: DC=GC

Levy on mitä ilmeisemmin viallinen, kenties, mutta levyssä ei ole _ainuttakaan_ naarmua. Lähin GC:n omaava taitaakin olla Frank (Varoitetaan siis Frankkia julkisesti huligaani-varoituksesta).

Hmm, peli on tosiaan minulta vaihdettu. Kuten Unreal-Hawk tuossa ylhäällä mainitseekin, on levy fyysisesti täysin kunnossa ja naarmuton, joten siitä ei voi olla kyse. Omalla koneella pelattaessa ei kyseisiä vikoja ilmennyt. Kannattaisi tosiaan käväistä testaamassa kaverin koneella toistuuko virheet.

-Lasse-

Aina kannattaa yrittää. Ota rumble pois, mulla peli tilttasi useaan kertaan tärinän ollessa päällä. En pidä tuota rumblea tavallisesti päällä missään pelissä, koska en pidä siitä. Tätä oli kuitenkin pakko päästä testailemaan niin nopeasti, että ei siinä mitään settingejä vaihdeltu... tämän jälkeen otti päähän useaan kertaan.

Mulla kaikki tiltaukset, siis disc read errorit, tulivat Story Modessa valittaessa kenttää - ei koskaan itse kentässä tai muissa valikoissa. Arviolta lähes kymmenen kertaa - aina etenin pari kenttää ja Cubesta kuului NAKS : musta ruutu virheilmoituksineen. Pari kertaa tein tuon tahallani vaihtaen nopeaan tahtiin "aktiivista kenttää" valikossa. En tiedä olisiko tuota tapahtunut myös muualla tai onko tästä sulle apua, mutta itse päätin sitten ottaa ainakin tärinän pois ja tämän jälkeen peli on toiminut moitteetta. Mä kokeilin myös kaikki muistikorttien vaihtelut ennen tuota, mutta ei apua. Noh, loppu hyvin tässä tapauksessa.

Outoa on se, että ohjain ei edes tärise tatilla selailtaessa noita kenttiä. En ole kenelläkään kuullut vastaavanlaista tapausta kuin mulla, mutta sen verran pelaajilla on tämän hienon pelin kanssa ollut ongelmia, että tuntuu kuin jotkut eivät olisi tehneet hommiaan aivan loppuun. Tämä on vieläpä ainoa peli, jonka kanssa mulla on ollut ongelmia ylipäänsä millään koneella.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lapatossu
Hmm, peli on tosiaan minulta vaihdettu. Kuten Unreal-Hawk tuossa ylhäällä mainitseekin, on levy fyysisesti täysin kunnossa ja naarmuton, joten siitä ei voi olla kyse. Omalla koneella pelattaessa ei kyseisiä vikoja ilmennyt. Kannattaisi tosiaan käväistä testaamassa kaverin koneella toistuuko virheet.

-Lasse-

Jeps, huomenna tämäkin selviää. Toivottavasti vika on konsolissa, vaikka se onkin suhteellisen epätodennäköistä. Mutta kerron sitten huomenna miten kävi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Aina kannattaa yrittää. Ota rumble pois, mulla peli tilttasi useaan kertaan tärinän ollessa päällä. En pidä tuota rumblea tavallisesti päällä missään pelissä, koska en pidä siitä. Tätä oli kuitenkin pakko päästä testailemaan niin nopeasti, että ei siinä mitään settingejä vaihdeltu... tämän jälkeen otti päähän useaan kertaan.

Mulla kaikki tiltaukset, siis disc read errorit, tulivat Story Modessa valittaessa kenttää - ei koskaan itse kentässä tai muissa valikoissa. Arviolta lähes kymmenen kertaa - aina etenin pari kenttää ja Cubesta kuului NAKS : musta ruutu virheilmoituksineen. Pari kertaa tein tuon tahallani vaihtaen nopeaan tahtiin "aktiivista kenttää" valikossa. En tiedä olisiko tuota tapahtunut myös muualla tai onko tästä sulle apua, mutta itse päätin sitten ottaa ainakin tärinän pois ja tämän jälkeen peli on toiminut moitteetta. Mä kokeilin myös kaikki muistikorttien vaihtelut ennen tuota, mutta ei apua. Noh, loppu hyvin tässä tapauksessa.

Outoa on se, että ohjain ei edes tärise tatilla selailtaessa noita kenttiä. En ole kenelläkään kuullut vastaavanlaista tapausta kuin mulla, mutta sen verran pelaajilla on tämän hienon pelin kanssa ollut ongelmia, että tuntuu kuin jotkut eivät olisi tehneet hommiaan aivan loppuun. Tämä on vieläpä ainoa peli, jonka kanssa mulla on ollut ongelmia ylipäänsä millään koneella.

Jeps, kokeilin ottaa rumblet pois päältä, samalla hetkellä kun poistuin rumble-valikosta, koko peli rupesi sekoilemaan. Yritin uudelleen käynnistystä, mutta muutosta ei tullut. Olen kyllä aivan ymmälläni koko asiasta, huomenna tosin ratkeaa onko vika tosiaan koneessani.

Ylös Bottom