Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Monkey Båll 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha Keisari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paha Keisari

New Member
Niin... ennenvanhaan tuo SMB -lyhenne oli pyhitetty peleille nimeltä Super Mario Bros, mutta nykyään ei tosin mikään ole enää pyhää :D

Super Monkey Ball 2 on mukava lapsille tarkoitettu leppoisa pomppimispeli, jonka erilaisten kenttien suorittaminen onnistuneesti on hermoja lepuuttavaa puuhaa:

Jo pääpelin neljännessä maailmassa (4-6) huusin armoa, sillä harmittavan korkea vaikeustaso sekä onneton kamera ja surkea tutka saavat äkkiä suun täyteen ärräpäitä hurskaimmaltakin papinleskeltä.

Mukavista party-peleistä löytyy paljon kivaa puhdetyötä iltojen iloksi. Esimerkiksi Monkey Golf, Monkey Billiards ja Monkey Bowling (special mode) viihdyttävät hyvässä seurassa pidempäänkin.

Tämä on tietysti minun mielipiteeni pelistä. Jos joku on tuohon vempulaan ohjaukseen jo ykkösosassa kovasti tottunut, niin vika on tietysti minussa, mutta kehoitan henkilöitä joilla on todettu sydänverisuonisairaus tai taipumuksia silmittömään väkivaltaan pysymään erossa tästä pelistä.
 
kehoitan henkilöitä joilla on todettu sydänverisuonisairaus tai taipumuksia silmittömään väkivaltaan pysymään erossa tästä pelistä

Itse olen mielestäni erittäin rauhallinen persoona, mutta kyllä ne silmittömät väkivallanpuuskat iskee ainakin ykkösosan kanssa. Johtuen varmasti pitkälti siitä että olen täysin paska pelaamaan tuota.
 
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?threadid=10846

Ehätin ennemmin. :P
Alueena on Peliapu, koska ensisijainen tarkoitukseni oli saada apua 8. maailman kenttiin. Ketjussa on kuitenkin jo hitusen muutakin juttua, joten se kuuluu oikeastaan yhtä hyvin tänne kuin sinne.


IMO SMB 2 on Cuben ylivoimaisesti paras partypeli, eikä sen yksinpeli ole läheskään yhtä "tervan juomista" kuin Mario Party 4:n. Super Monkey Ball 2 on parhaimmillaan nelinpelinä hyvässä seurassa, joka voi koostua joko taitavista konkareista/aloittelevista pelaajista. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja tatin herkkyyden opettelu (yritäpä kulkea mutkittelevaa, langanohutta kaistaletta pitkin "smashäämällä"/veivaamalla tattia villisti puolelta toiselle :P) on avain menestykseen.

Minipelejä on 12kpl, joiden joukossa on todellisia helmiä, kuten Monkey Billiards 2, Monkey Bowling 2, Monkey Golf 2 (EI minigolfia, kuten SMB 1:ssä) ja Monkey Tennis, jotka ovat parhaat koskaan pelaamani konsoliversiot kyseisistä lajeista!
Myös maalivahdin+4 muun apinan joukkueilla pelattava, maksimissaan kahden pelaajan Monkey Soccer on loistava.

Parhaat amatööreille soveltuvat "grab and play"-lajit ovat mielestäni Monkey Fight 2 (töni vastustajia alas nyrkillä varustetulla pallolla pysytellen itse kentällä), Monkey Shot (valopistooliammuskelua padilla, 3 eri vaikeuksista kenttää) ja Monkey Race 2 (arcadeajelua apinahengessä).

Mukana ovat lisäksi Monkey Target 2 (ykkösosaa huonompi; kaikki lentävät yhtä aikaa, bonusesineet kerätään ilmassa matkalla maalitauluille, terttuja on n. 50/taso ja ne ovat maalitauluille johtavina jonoina, maksimissaan 6 kierrosta), Monkey Boat (L ja R-nappien painamisen vuorottelua, "hidastettu monkey race"), Monkey dogfight (Kivahkoa ilmataistelua, maks. 4 pelaajaa. Ananakset toimivat hakeutuvina ohjuksina, lisäksi loputon rupukonkka. Banaaneita keräämällä saa lisäenukkaa palkkiin.) ja Monkey Baseball (Suosittelen ainoastaan baseballin ystäville, max. 2 pelaajaa).

Aluksi voi pelata 6 eri minipeliä, loput pitää avata yksinpelistä saatavilla pelipisteillä.


Peliä pelatessa kannattaa tatin tarkkuusohjauksen lisäksi muistaa, että apinoissa on eroja.
Lisätietoja pelistä tuossa toisessa ketjussa.
 
Monkey Boatin ohjaus on todella kökösti tehty, aika tuskaa on sen pelaaminen. Muuten SMB2 on erittäin mukava peli, johon ei välttämättä tarvi paneutua moneksi tunniksi, vaan sitä on kiva pelata silloin tällöin pienissä sessioissa. Ensimmäistä SMB:a en ole pelannut, joten en oikein voi vertailla. SMB2:ssa on taatusti rahoille vastinetta! Koska peli tuli vasta viikko sitten, ei kimppapeliä ole vielä ehtinyt testata... ja täytyyhän sitä ensin yksin harjoitella kaikki partypelit hyvin, että voi sitten rökittää kaikki kamut!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paha Keisari


Super Monkey Ball 2 on mukava lapsille tarkoitettu leppoisa pomppimispeli, jonka erilaisten kenttien suorittaminen onnistuneesti on hermoja lepuuttavaa puuhaa:

harmittavan korkea vaikeustaso sekä onneton kamera ja surkea tutka saavat äkkiä suun täyteen ärräpäitä hurskaimmaltakin papinleskeltä.


"Lapsille tarkoitettu"? No, asiasta voi tosiaan olla montaa mieltä, itse väittäisin tuon olevan HYVIN kaukana totuudesta. Onko peli heti lapsille tehty, jos siinä on apinoita palloissaan ja karamellikuorrutus..? (Tyhmä kysymys =)) No, meissä on lapsia ja LAPSIA...

Itse en usko että olisin pentuna jaksanut kiinnostua vähääkään SMB:sta mutta nyt, reilu kolmekymppisenä tuohon (t)uhraa illan toisensa jälkeen.

Onneton kamera...pyh, kamerahan toimii just niinkuin pitääkin eikä vaikeustasokaan voisi olla paljon paremmin hiottu. Ideahan on keksiä se "pointti" jokaisesta kentästä ja sitten vetää se läpi. =)
 
Herralta taisi jäädä huumorihattu ravintolan narikkaan, mutta kiva että on joku jota kamera miellyttää. Kommenttini siitä, että peli olisi ihan lapsille tarkoitettu oli nimittäin tarkoitettu jonkunlaiseksi vitsiksi. Pelin ulkonäkö on tuota Sega-Nintendo -linjan naivistista tyyliä, joka sopii peliin aivan mainiosti. Varmasti lapsetkin voivat tätä pelata, mutta luulen että suurin osa kentistä jäisi isin pelattavaksi.

Kameran saattaa saada oikeaan asentoon jos saa parkkeerattua apinansa jokseenkin liikkumattomana napa haluttuun suuntaan päin, minkä jälkeen tatilla ihan pienillä liikkeillä hivutetaan kuvakulmaa siten, että on suorassa linjassa sen inhottavan ohuen ylämäki-sillan kanssa, joka pitäisi ylittää.

Tällä hetkellä menossa kenttä 7-9 (Eight Bracelets). Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paha Keisari
Herralta taisi jäädä huumorihattu ravintolan narikkaan,

Osuvasti sanottu, kirjoitin nimittäin kommentin kiukkuisena krapulaisena työaamuna muutaman tunnin yöunen jälkeen. :)

Myönnetään, että päreet palavat välillä itselläkin mm. tuossa Eight bracelets-kentässä, mutta silti onnistumisen tunne on mahtava kun sen kentän lopulta saa hiottua läpi. Ja play pointseilla avattavat minipelithän suorastaan pakottavat tahkomaan tuota kerta toisensa jälkeen.

Mutta siis, anteeksi kärvistely, ei-krapulaisena maailma näyttää PALJON paremmalta paikalta! =)
 
Tänään meni peli läpi! wooohoooo! :D
Lisäksi viimeisestä maailmasta keräämilläni pisteillä sain avattua viimeisenkin minipelin. :)

Harvan pelin läpäiseminen on tuottanut sellaista mielihyvää kuin SMB 2. Minipelien avaaminen ja huvittavat välivideot olivat sopiva nakki, eikä vaikeustaso kohonnut liian jyrkästi loppua kohden. Aikaa läpäisyyn meni niukasti alle 9 tuntia.

Inhottavimpia kenttiä olivat ehdottomasti lähes koko 8. maailma (kellotorni), 7. maailman ("kiinalainen pesula") Spiral bridge ja Double spiral, 4. maailman (valaan vatsa) Launchers ja Arthropod sekä 9. maailman (avaruuskeskus) Flat maze.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ou812
Myönnetään, että päreet palavat välillä itselläkin mm. tuossa Eight bracelets-kentässä, mutta silti onnistumisen tunne on mahtava kun sen kentän lopulta saa hiottua läpi. Ja play pointseilla avattavat minipelithän suorastaan pakottavat tahkomaan tuota kerta toisensa jälkeen.

SMB 2 herättää tunteita. Eight braceletsia n. 10 minuuttia putkeen tahkottuani tunaroin viimeisen hypyn, kimmoten bonusmaalin tasanteen reunasta alas. Ohjaimen otettua kyytiä pelasimme kaverin kanssa muutamaa minipeliä ja menimme nukkumaan. Aamulla onnistuin tölväisemään toisella yrityksellä vihreään maaliin. Oi sitä onnistumisen tunnetta, kun tohtori sai taas kerran kyytiä välivideon merkeissä ja seuraavat 10 kenttää (kellotorni, IMO pelin vaikein maailma) avautuivat pelattaviksi. :)
 
jaa

minä olin kovin pettynyt... story meni läpi 2 päivässä, eikä vaikeudesta ollut tietoa. eniten olin pettynyt siihen että tasot eivät vaatineet pikkutarkkaa tasapainottelua ja taitoa vain enemmänkin tuuria ja ajoitusta sekä tyylin hogaamista. käytin storyyn muuten 5 tuntia.... 2 päivää on huono kuvaus.
 
Re: jaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
minä olin kovin pettynyt... story meni läpi 2 päivässä, eikä vaikeudesta ollut tietoa. eniten olin pettynyt siihen että tasot eivät vaatineet pikkutarkkaa tasapainottelua ja taitoa vain enemmänkin tuuria ja ajoitusta sekä tyylin hogaamista. käytin storyyn muuten 5 tuntia.... 2 päivää on huono kuvaus.

Alustoja on levennetty, mikä on minun mielestäni hyvä asia. Nyt yksittäinen möhli ei välttämättä pilaa koko suoritusta.

Vaikeustason helpottuminen on tietysti huono juttu veteraaniapinoiden kannalta, mutta sen luulisi houkuttelevan lisää pelaajia SMB-sarjan pariin...ja onhan tässä uudessakin 50 kentän (+10 bonuskenttää) expert-moodi continueineen ja pelipisteiden keräilyineen.


Pohjimmiltaan SMB:t ovat kuitenkin partypelien aatelia, eivätkä yksinpelaajien riemujuhlaa.
 
Re: Re: jaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Alustoja on levennetty, mikä on minun mielestäni hyvä asia. Nyt yksittäinen möhli ei välttämättä pilaa koko suoritusta.

Vaikeustason helpottuminen on tietysti huono juttu veteraaniapinoiden kannalta, mutta sen luulisi houkuttelevan lisää pelaajia SMB-sarjan pariin...ja onhan tässä uudessakin 50 kentän (+10 bonuskenttää) expert-moodi continueineen ja pelipisteiden keräilyineen.


Pohjimmiltaan SMB:t ovat kuitenkin partypelien aatelia, eivätkä yksinpelaajien riemujuhlaa.


en ole samaa mieltä. minusta smbssä ei ole mitään partypelin ominaisuuksia. pari hassua monkey fightin tapaista juttua joita kaverit jaksaa pelata pari kertaa. yksinpeli on se asia joka kiehtoo.

siinähän se idea oli että piti olla täydellinen onnistuminen. en tiedä voiko minut laskea smb veteraaneihin koska en ole saanut ykkösen experttiä pelattua kuolematta kertaakaan. tosin easy ja adv menevät lähes joka kerta kuolematta.
 
Re: Re: Re: jaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
en ole samaa mieltä. minusta smbssä ei ole mitään partypelin ominaisuuksia. pari hassua monkey fightin tapaista juttua joita kaverit jaksaa pelata pari kertaa. yksinpeli on se asia joka kiehtoo.

En tiedä, johtuuko tuo kohdallasi kaverien puutteesta vai mistä, mutta ainakin omat SMB-sarjan pelini ovat olleet aktiivisessa partykäytössä. Kerran, pari kuussa kerätään 3-4 hengen porukka jonkun luo, puuhaillaan kaikkea, mitä nyt tällaisella porukalla yleensä tehdään ja pelataan mm. Monkey Balleja.

Aika kuluu sangen rattoisasti esim. Monkey Bowlingin ja wanhan Monkey Targetin parissa, onhan ihmispelaajien nöyryyttämisen (tai nöryytetyksi tulemisen) viihdekerroin aivan toista kuin tekoälyä vastaan pelaaminen. :)

En kuitenkaan tarkoittanut Super Monkey Balli(e)n yksinpelin olevan huono. Yhtä hyvää yksinpeliä ei löydy yhdestäkään pelaamastani partypelistä, mutta se ei IMO yksinään vetäisi vertoja yhtä pelaajaa varten suunnitelluille peleille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
...en tiedä voiko minut laskea smb veteraaneihin koska en ole saanut ykkösen experttiä pelattua kuolematta kertaakaan. tosin easy ja adv menevät lähes joka kerta kuolematta.

Jos et ole expertti, niin addikti ainakin. ;)
 
jaa

enpä tiedä että addikti. expertti menee kyllä yhellä continuella lähes aina. eivät he ignnässäkään sitä ole läpi saaneet joten aika mahdotonta se taitaa olla. lähempänä prota se on :D

tulipa tässä mieleen että kuuluuko siinä yhdessä expertin maassa (smb1), siinä jossa on kaksi pyörivää rinkulaa joissa on kimmoketötsiä ja keskellä on taso jossa on matalia seiniä välissä. tiedätte kyllä. kuitenkin niin tapahtuuko teillä siinä hidastumista. minulla ainakin kun menen pyörivälle osalle ja siitä takas niin vauti tippuu puoleen (tehot ei tunnu riittävän) ja sitten yhtäkkiä nopeutuu takaisin. tämä on todella ärsyttävää koska äkillinen vauhdinmuutos on apinan kannalta välillä kohtalokasta.


ja kyllä parempaa partykamaa löytyy. esim mp4 ja ts2.
 
Re: jaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
ja kyllä parempaa partykamaa löytyy. esim mp4 ja ts2.

Nuokin löytyvät hyllystä, mutta ne käyvät lähinnä satunnaisesta vaihtelusta SMB-sessioiden välillä. ;)
 
Voi pirulauta! Tilasin konsolinetistä Metroidin, GC-GBA piuhan ja Supermonkeyballin. Kun innoissaan avasin Monkeyn koteloa... Siellä ei ollut peliä sisällä! Konsolinetin Törkyturvat olivat unohtaneet kys. pelin toimistonsa Gamecubeen.

Onneksi tilanne kääntyi parhain päin ja konsolinet tarjosi vieläpä lisä kamaa vahingon korvaukseksi kohtuuttomasta henkisestä kärsimyksestäni. Hetken jo epäilin konsolinetin luotettavuutta, mutta kunnon firmahan se on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Voi pirulauta! Tilasin konsolinetistä Metroidin, GC-GBA piuhan ja Supermonkeyballin. Kun innoissaan avasin Monkeyn koteloa... Siellä ei ollut peliä sisällä! Konsolinetin Törkyturvat olivat unohtaneet kys. pelin toimistonsa Gamecubeen.

Onneksi tilanne kääntyi parhain päin ja konsolinet tarjosi vieläpä lisä kamaa vahingon korvaukseksi kohtuuttomasta henkisestä kärsimyksestäni. Hetken jo epäilin konsolinetin luotettavuutta, mutta kunnon firmahan se on.

hienoa että homma hoitui!
mutta en oikein ymmärrä.... minulla pelit ovat olleet kelmuissaan. sinetit kiinni. eivät he kai itse avaamaansa ja testaamaansa peliä lähettäisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
hienoa että homma hoitui!
mutta en oikein ymmärrä.... minulla pelit ovat olleet kelmuissaan. sinetit kiinni. eivät he kai itse avaamaansa ja testaamaansa peliä lähettäisi?
Se oli ollut kuulema viimeinen kappale. Sovimme että lähettämällä tyhjän kuoren takaisin Konsolinetin toimistoon saan uuden pelin tilalle.
 
Ylös Bottom