Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja *SARJA PÄÄTTYNYT*

Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

aah, luulin itsekkin että vappu on perjantaina mutta olen vain ymmärtänyt väärin :D

Eli ajetaan torstaina vaan
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Niin, joku taisi tuolla irkissä ehdottaa kanssa sitä keskiviikkoa. Sopisi paremmin itselle kyllä. Torstaina tosiaan jo vappua aloitellaan nimittäin täälläpäin. Tietysti enemmistön äänillä mennään.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

http://www.omenanraato.1g.fi/ssv8nc/imola.tulokset.22.4.jpg

Tuossa on nyt sitten "viralliset" tulokset aikoineen jne...

Päivitän joka kisan jälkeen nuo myös ekaan viestiin, harmi kun en itse päässyt viivalle.

Jos "yksityistalleina" ajavat haluavat muodostaa tiimit niin kertokaa vaan, niin lasketaan kauden alusta asti teille oikeat pisteet
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tänään illalla klo 20-23 on "vapaat harjoitukset", jonka ajan minä olen hostina, kisakoodi salasanana.

Mukaan saa tulla testailemaan autoja, ajamaan tosissaan kisaa, tai sitten lähdössä jättäytyä hännille ja ajella rauhassa, ihan miten itse haluaa. Onlinessa on niin erilaista ajaa, et siks pidetään tälläinen tuokio :)

Halukkaat siis mukaan noin klo 20, pistetään chätti pystyyn sillon kanssa
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

No niin, ensimmäiset online ajot takana ja ihan hyvät fiilikset. Kierrosajat pyöri siinä 1.53 ja 1.54 välillä. Varmuutta lisää niin voisi pysyä kärki viisikon tahdissa, mutta huomenna se ei tule onnistumaan.

Autoksi valitsen jommankumman M3:sta. Tallikaveri vielä hakusessa.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

että noi audi pojat vetää kovaa, ja vompa chevyllä...huh...

tavoitteena päästä pisteille
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

No niin väki, pistäkää tiimejä kasaan! Ei kai sillä niin kauheasti ole väliä kuka on tiimikaverina? Olisi kiva nähdä enemmän tiimejä kisaamassa tiimipisteistä.

Pientä ennakkoa kisaan eilisen testin perusteella: M5 ja Jagget ovat vahvoja Mugellossa, joten Tontsan ja Larzin vauhtiin ei ole mahdollisuuksia Chevyllä. Jos Simo on jaksanut reenata, niin veikkaan että Chrysler menee myös niin kovaa, ettei perässä pysy. MYLLI esitti myös hyviä otteita Mersun ratissa. Ja toki toiset M5 ja Jaguar kuskit, Omenanraato ja FOMOCO tulevat menemään myös haipakkaa. Uusien tulokkaiden suorituksia odotan myös mielenkiinnolla. Audit kärsivät pahasti tehonpuutteesta tuolla radalla, mutta koska ovat hankalasti ohitettavia, niin ne tuovat kuitenkin oman mausteensa ja yllätysmomentin mukaan. Paljon on kiinni siitä, miten väki pääsee liikenteeseen ja minkälaisia kamppailupareja rintamalle ilmestyy. Omat odotukset ei kauhean korkealla ole toisenkaan lähdön suhteen, vaikka onkin käännetty lähtöjärjestys. Matka ensimmäiseen mutkaan on niin pitkä, että tehokkaammat autot ehtivät tulla jo suoralla ohi. Mutta jos tuurit on kohdallaan, niin saattaisi jommasta kummasta kisasta irrota podium. Illalla näkee kuinka käy :)
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Saattaa olla etten ehdi illalla mukaan kun olen kotona noin yhdeksältä tai mahdollisesti vähän sen jälkeen. Jos en ole ajoissa online niin aloittakaa ilman minua.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Jos mua ei näy illalla, niin älkää turhaan odotelko.
En oo pelannu yhtään viime torstain jälkeen ja tätä mugelloa (vai mikä se oli) tasan 0 kierrosta koko pelissä... ollu hieman motivaatio ongelmia tän pelin suhteen tai yleensäkkin pelaamisen kanssa.:(
Oon tässä miettinyt jos jättäis illan kisat väliin.. mut katotaan ny.
Ilta menee polttopuiden teko hommissa niin voipi muutenkin laiskottaa.
Pahoitteluni.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tuntuu Lostilla olevan vähän joka paikka epäkunnossa, käsittääkseni nilkkakin oli mennyt ratilla ajaessa? Toivottavasti ei nyt ole mitään vakavampaa.


Joo ja on todellakin huonoista osista lähes kaikinpuolin kasattu.
Lääkäri kielsi ratilla-ajamisen lähes totaalisesti aikanaan ja möin sitten sen pois ja
myöhemmin rannekaan ei tunnu pitkiä kisoja tai jatkuvaa samantyylistä ( nopeita liikkeitä ) kestävän jolloin siihen tulee jännetuppitulehdus ja silloin se on todella kipeä.

Isoa kunnon ohjaita ei ilmeisesti ole olemassakaan, mutta "lelu" versioita kyllä mutta en päässyt ostamaan edes halpaa isoa ohjainta joka olisi kenties helpottanut ajamista.
Kun siihen halvatun oikeaan tattiin ei saa mitään toimintoja vaihdettua.

Tästä olen jauhanutkin, mutta en pysty ajamaan 10 kierrosta sata lasissa, vaan joudun viimeistään 6-7 kierroksen kohdilla korjailemaan käsien asentoa ja kaasun että jarrun käyttö epävakaata ja keskittyminen kärsii ja monesti loppu saattaa olla jo aika hankalaa.

Näiden vuoksi olen arponut tässä ajanko ollenkaan tätä mestaruus kisoja, mutta olisi mukavaa pelata suomi kisoja.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Joo eilisen testikisan jälkeen tunne ranteessa on eli en uskalla osallistua nyt tänä keväänä tähän mestaruuskisaan eli mut voi poistaa tuolta ekasta listasta.
Päätös oli hankala ( jaakopin painia ) ja pitkä.Mieliteki ajaa, mutta tilanne on mikä on ja sillä tehtävä päätökset.
Ehkä se kuuluisa isompi ohjain olisi aikannaan pelastanut tilanteen.

Pikkasen muutenkin sellainen olo ettei näin keväällä välttämättä joka torstai innosta pelata tai muinakaan päivinä.
Mutta jos tiistaisin on niitä "normaali" kisoja niin saatan välillä osallistua niihin etenkin jos kisat on vain 5min, mutta tämä tästä ja hyvät kisat teille.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Harmi :(

Ois ollu mukavaa kun ois ollu noin nopea kuski viivalla.


Olisiko porukasta:
-Juhohfin
-Simo911
-Leija_Spede

innostuneita kaks muodostamaan tiimin? Ja yks sit ajais yksityistallina, niin saatais vielä yks tiimi mukaan
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Harmi :(
Ois ollu mukavaa kun ois ollu noin nopea kuski viivalla.

Joo en voi ranteen takia.olisi pitänyt tajuta ostaa se isompi ohjain heti silloin kun tässä pelissä alkoi tuntua.

M3 Team -tallin olisin yrittänyt perustaa näin viime tinkaan, mutta pakko jättää väliin.
Vieläkin tekisi mieli tulla, mutta ainoastaan talli homma olisi kiinnostanut ja en voi taata voinko ajaa koko mestaruutta läpi niin en voi edes yrittää.
Mun ajot voi jo tyssätä ekaan 10 min kisaan.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Kyllä mä nyt jätän tän illan ajot väliin.. ei viitti lähtä säätämään täysin oudolle radalle tuntuma kadoksissa.
Tulee vaan pilattua muittenkin kisa siinä törttöillessä.
Katotaan ens viikolla sitten uudestaan, ajakaahan hyvät kisat!
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Hyvät kisat oli tänään, kiitoksia vaan kaikille.

AA:ssa ajoin heti huikean ajan Audilla, 1.51.676 joka riitti peräti kolmanteen sijaan.

Ensimmäinen kisa alkoi ihan hyvin, ja pysyin pari kierrosta menossa mukana. Sitten tuli pari mustaa hetkeä kun keskittyminen katosi ja kävin pari kertaa omasta toimesta nurmikolla. Putosin pari sijaa ja siitä meni pasmat entistä enemmän sekasin.
Lopullisesti meni hermot omaan ajamiseen kun Leija_Spede pääsi ohittamaan pääsuoralla vasempaa kautta, ja otti itselleen kumialustan jarrutukseen. Itse ajauduin sitten kauas soralle ja jäin Leijasta n 3sek (selvennykseksi: en kanna kaunaa tuosta tilanteesta, oma virhearviointi :)).
Kierroksia oli tässä vaiheessa ehkä 4 jäljellä ja lähdin taka-ajoon. Kahdella viimeisellä kierroksella olin jo aivan Leijan tuntumassa ja pääsin välillä oikein lähietäisyydeltä haistelemaan pakokaasuja. Leija piti kuitenkin linjat hyvin kurissa enkä päässyt ohi, vaikka viimeisessä olisi ollut mainio paikka. Ahneus teki tepposet ja meni jarrutus pitkäksi ja soralle päädyttiin. Maaliin 7. sijalla ja ehkä vähän tyhjä fiilis tuosta battlesta.

Tokan kisan alku oli todella mahtavaa kun ajettiin käänteisessä järjestyksessä ja koko nippu pysyi lähekkäin varmaan 4 ensimmäistä kierrosta. Tontsan pystyin myös pitämään takanani yllättävän kauan. Tontsan ohitettua minut takanani oli nyt Omenanraato. Tässä vaiheessa ajettiin varmaan viidennettä kierrosta. Seuraavat 5 kierrosta olikin sitten suurta tuskaa, mutta hyvin pystyin keskittymään ajoon ja sain lopulta pidettyä Raadon takanani. Omenanraato kävi kolmena viimeisenä kierroksena edelläni pääsuoran lopussa, mutta suuri vauhti aiheutti Raadolle pidentyneen jarrutusmatkan, jolloin pääsin aina kuittaamaan samantien neljännen sijan takaisin itselleni. Hyvä toinen kisa ja mainio 4. sija.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tulokset ja pistetilanteet!! http://www.omenanraato.1g.fi/ssv8nc/Mugello.tulokset.29.4.jpg


Aika-ajossa en tiennyt että "likaistailmaa" on myös ghostilla, ja vedin vikan mutkan soralle Leija_Speden likasesta ilmasta...sijoitus 7

Eka kisa oli Freqqen kömmähdysten jälkeen vain tallipisteen tuomista kotiin, yksin sai ajella maaliin neljäntenä.

Toinen kisa oli huimin kisa tässä pelissä mulla...

Heti alkuun on pahoiteltava koko sydämestäni Olderia, nimittäin tulin toiseen mutkayhdistelmään jonkun mersun imussa paljon normaali nopeampaa, ja likaisessa imussa ei ollut pitoa yhtään, auto ei vain pysähtynyt vaan rysäytin olderin takakulmaan, sillä seurauksella että olderin vaihdelaatikko kärsi vaurioita.

Tosiaan ekat 4 kierrosta oli loistavaa vääntöä käänteisen järjestyksen ansiosta, ja loput viis kiekkaa freqqen kanssa taistellen peltiä väännellen, oli hurjaa kisailua loppuun saakka, ja jouduin nöyrtymään saksalaisen audin edessä..tai no takana :D
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Aika-ajo:

Larzi tuntui vähän epäonnistuvan aika-ajossa, itselle osui kohtuullisen ehjä kierros. Tontsaz kuitenkin nopein, mutta positiivisena yllätyksenä eturivistä matkaan. Freqqeltä loistava suoritus Audilla, kolmas ruutu kovalla ajalla.

Kisa 1:
Ihan niin kuin aiemmin päivällä epäilin, niin Larzi tuli takaa rinnalle ja osittain ohi jo ennen ensimmäistä mutkaa. Ei vain potku riittänyt itsellä. Pidin sisälinjan ja mentiin Larzin kanssa 3 mutkaa rinnakkain, mutta sitten Larzi vei pidemmän korren ja lähti kiskomaan eroa. Noiden kolmen ensimmäisen mutkan jälkeen ajoin koko kisan itsekseni, ero kasvoi eteen ja taakse. Sijoitus kolmas.

Kisa 2:
Lähtö takaa, vain Larzi ja Tontsaz takana. Epäilin, että molemmat ovat ennen minua ekassa mutkassa, mutta he vähän sohlasivat jotain lähdössä ja sain pidettyä paikkani. Sitten oli monta kierrosta paikkojen vaihtelua puolin ja toisin, tiiviissä pakassa. Tontsaz pääsi ekana väestä läpi, sitten Larzi ja itse olin vielä viidentenä tuossa vaiheessa. Sitten sattuikin omalta osalta ehkä hauskin tapahtuma kisassa. Freqqe ja Omenanraato kisasivat niin maan perusteellisesti keskenään Materassi&Borgo San Lorenzo yhdistelmässä. Savu vaan nousi kun Audi ja Jaguar meni rinnakkain luistossa ja molempien vauhti hiipui täysin. Itse tulin takaa mutkan täydellä vauhdilla ja pääsin puskista täysin yllättämään molemmat ja vedin Freqqestä ohi suoralla ja ehdin hyvin Omenanraadon rinnalle Casanovaan. Sitten pieni kylkikontakti Omenenraadon kanssa joka vähän hidasti vauhtia, mutta onneksi Freqqe oli takana ystävällinen ja antoi minulle lisää vauhtia. Pääsin heittämällä molemmista ohi ja he sitten jatkoivat samaa taistelua maaliin asti. Sijoituksena taasen kolmas.

Kaiken kaikkiaan täytyy olla tyytyväinen tuloksiin. Tuolla autolla Mugellossa ainakin minun ajamana kaksi kolmatta sijaa oli ihan maksimisuoritus. Olisi ollut kiva päästä vetämään Trullijunaa jossain vaiheessa ja katsoa olisko pystynyt pitämään Larzia/Tontsazia takana, mutta nyt siihen ei tullut edes mahdollisuutta. Ehkä myöhemmissä kisoissa sitten.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Hienoa pojat! Harmittaa kyllä, että en päässyt eilen mukaan! Noh ensi viikolla sitten taas. Ja hyvä Vompatti, että sait pidettyä tuota Team Americaa pystyssä, niin ei tiputtu ihan täysin :D
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Olisiko porukasta:
-Juhohfin
-Simo911
-Leija_Spede

innostuneita kaks muodostamaan tiimin? Ja yks sit ajais yksityistallina, niin saatais vielä yks tiimi mukaan

Apupojan rooliin voisin Simo911:sta mennä, mikäli miestä kiinnostaa? Juhohfinin kanssa ei ehkä tulisi alussa mitään, koska kummatkin olemme aloittelijoiden asemassa. Kurvin kanssa olisi varmaan tullut hyvä M3-tiimi, mutta nyt kävi näin.

Freqqen ohitus jäi kummasti kaivelemaan. Oman näkemyksen mukaan pääsin hyvin imusta slingshottaamaan itseni ohi. Peitit sisälinjan ja tila jäi liian pieneksi, joten lähdin ulkokautta ohi. En tuntenut mitään kontaktia ja painelin kohti seuraavaa mutkaa.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Apupojan rooliin voisin Simo911:sta mennä, mikäli miestä kiinnostaa? Juhohfinin kanssa ei ehkä tulisi alussa mitään, koska kummatkin olemme aloittelijoiden asemassa. Kurvin kanssa olisi varmaan tullut hyvä M3-tiimi, mutta nyt kävi näin.

Ei kai tuollakaan niin väliä ole vaikka kummatkin kuskit olisi ns. "aloittelijoiden asemassa" Sama homma se on meidänkin tallissa. Kaiken lisäksi Mikinho ei ole päässyt ajamaan kumpaankaan kisaan :D
 
Ylös Bottom