Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Syrjäyttääkö nettipelaaminen vanhat arvot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mc FreeZy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mc FreeZy

New Member
Vaikuttaako

Mietinpä tässä onko normaali pelaamisella nykyään mitään virkaa.
Kaikki koneet ja pelin kehittäjät keskittyy netti pelaamiseen eikä normaalia yksin/kaksin peliä arvosteta senttiäkään.
Voi tämä kritiikki johtua siitäkin kun minä itse en voi omistaa netti adapteria kun ADSL ei toimi täällä päin.
Mutta alkaa olla outoa kun normaali pelaamista ei arvosteta enään.

FreeZy:confused:
 
Itse ainakin arvostan hyvää tarinaa yksinpelissä kuin jos vaikka vieressä olisi mainoslause toisen pelin kohdalla "SUPERDUPER DeathMatch Game" tms.

Luulisin että pelikehittäjätkin tämän tajuavat. Tietenkin voihan joku saada parhaat pelikokemuksensa nettipeleistä, mutta tämmöinen vanha jäärä pitää edelleenkin niitä hyviä yksinpelejä suurimmassa arvossa :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XRay
Itse ainakin arvostan hyvää tarinaa yksinpelissä kuin jos vaikka vieressä olisi mainoslause toisen pelin kohdalla "SUPERDUPER DeathMatch Game" tms.

Luulisin että pelikehittäjätkin tämän tajuavat. Tietenkin voihan joku saada parhaat pelikokemuksensa nettipeleistä, mutta tämmöinen vanha jäärä pitää edelleenkin niitä hyviä yksinpelejä suurimmassa arvossa :)

No hyvä että en ole ainoa:D

Voitko sanoa mikä on tuo kaveri lista uskon, että olet minua fiksumpi:rolleyes:
 
Itseäni ei nettipelaaminen innosta yhtään. Paljon hauskempaa on vääntää esim. urheilu tai autopelejä kaverin kanssa saman ruudun edessä, pääseepähän nälväilemään ja läiskimään toista samalla. Fiilis ei ole sama kun toinen pelaaja on "joku jossakin". Kovasti ihmetyttää, ettei varsinkaan neljän pelattavia autopelejä ole kuin pari. Toivottavasti WRC3 tai tuleva Crash-kartingpeli tuo korjausta asiaan, ei ole nimittäin SNESin Mario Kartin voittanutta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Itseäni ei nettipelaaminen innosta yhtään. Paljon hauskempaa on vääntää esim. urheilu tai autopelejä kaverin kanssa saman ruudun edessä, pääseepähän nälväilemään ja läiskimään toista samalla. Fiilis ei ole sama kun toinen pelaaja on "joku jossakin". Kovasti ihmetyttää, ettei varsinkaan neljän pelattavia autopelejä ole kuin pari. Toivottavasti WRC3 tai tuleva Crash-kartingpeli tuo korjausta asiaan, ei ole nimittäin SNESin Mario Kartin voittanutta.
Hmm.. Herra Cavalera vaikuttaa fiksulta mieheltä, hyvin pitkälti olen samoilla linjoilla.
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas, nettipelaaminen pitäisi olla vain jatke moninpelaamiseen, eikä se saisi olla pelin itsetarkoitus.
 
Pakko sanoa, että on erinomainen aihe, propsit Freezylle.

(saattaa mennä offtopiciin)

Cavalera on oikeassa kyllä siinä suhteessa, että kaverien kanssa pelaaminen saman ruudun ääressä on ainutlaatuista. Sosiaaliset suhteet kehittyvät, hauska kokemus, mikään ei ole sen hauskempaa kuin kunnon peli-iltama. Mutta entäs kun kaverit ei pääse tulemaan juuri silloin kun itselle parhaiten sopii?

Tässä tulee nettipelaaminen kehiin, peliseuraa on _aina_. Laatu ei ole ehkä samaa tasoa kuin kavereiden kanssa peltattaessa, mutta hauskaa se kuitenkin on. Tiedä sitten, miten Sony ottaa mallia MS:stä mikin suhteen, Xboxin Livessä nettipelaaminen on jotain ainutlaatuista. Se on kuin kaverien kanssa pelaamista, ainoa ero vain on se, ettei kaveri ole paikanpäällä - Tosin osa Live-peleistä tukee moninpeliä Livessä.

PS2:lla ainakin EA:n tulevat nettipelit tukevat äänikommunikaattoria - SOCOMin omistajat saavat sille siis muutakin käyttöä. Joka on osoittautunut Livessä todella loistavaksi vedoksi MS:ltä, enkä näppis keskusteluun halua enää palata nettipelaamisen merkeisä.

Sonyn nettipelaaminen on suhteellisen alkeellinen vrt. Liveen, jossa jokaisella on "staattinen" identti. Jokainen saa lisättyä kavereitaan Friends-listalle, josta sitten voi liittyä kaverin peliin tai kutsua kaveri peliin, jne.. Tosin, Sony on - muistaakseni - myöntänyt, että PS2:n nettisysteemi on vasta "harjoittelua". Odotan innolla kun varsinainen systeemi ilmaantuu PS3:n aikoihin.

Kuitenkin kenenkään on turha sanoa, nettipelaaminen on turhaa, enkä käytä sitä koskaan. Katkeraa panettelua. Jokaista ainakin kiinnostaa kokeilla nettipelaamista ja tietää sen itsekin. Jos ei ADSL:ää ole saatavilla omalla alueella on vaikea sanoa mitään - Muuta muualle? ;). On kyllä asutta todella korvessa, jos ei yksikään ADSL:n tarjoaja saa sinne vedettyä piuhojaan (Oletko varmasti kysynyt kaikilta ISP:iltä?). Nettipelaaminen on tulevaisuus, mutta ei paikkaa traditionaalista pelaamista. Tajuaisipa Nintendokin tämän vielä GC:n aikana - Screw GC-GBA connection shit!

Mutta takaisin aiheeseen. En usko, että nettipelaaminen mitenkään ohittaa kavereiden kanssa pelaamisen saman katon alla, saatika juoni vetoista peliä. Yksinpelit, joissa on kunnon juoni, on parasta mitä peleissä tiedän. Tiedä sitten, IMHO SquareSoft/Square Enix on onnistunut tähän mennessä parhaiten. Kingdom Hearts oli huikein osoitus heiltä, kuinka tarina joka vetää puoleensa niin nuoria kuin vanhempiakin ihmisiä, sitten Final Fantasy VII:n. Vaikka idea Disneyn hahmoista FF-hahmojen kanssa samassa pelissä kuulosti radikaalilta, tuli siitä paketti joka sai kaiholla muistelemaan lapsuutta, kun Aku ja kumppanit oli in.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Sonyn nettipelaaminen on suhteellisen alkeellinen vrt. Liveen, jossa jokaisella on "staattinen" identti. Jokainen saa lisättyä kavereitaan Friends-listalle, josta sitten voi liittyä kaverin peliin tai kutsua kaveri peliin, jne.. Tosin, Sony on - muistaakseni - myöntänyt, että PS2:n nettisysteemi on vasta "harjoittelua". Odotan innolla kun varsinainen systeemi ilmaantuu PS3:n aikoihin.
Tuo Sonyn Central Station on jossain vaiheessa saamassa muutamia Liveltä "lainattuja" ominaisuuksia, siis vielä ennen PS3:sta. Hyvä niin.

Aiheeseen:
Uskoisin hyvin tehtyjä yksinpelejä riittävän jatkossakin, sillä eiväthän ne ole PC:ltäkään mihinkään kadonneet. Tosin tuo jaetun ruudun moninpeli tuntuu välillä olevan katoavaa kansanperinnettä, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu.

BTW, loppukuusta ilmestyvä My Street -minipelikokoelma vaikuttaa alustavasti hyvältä multitap-peliltä vaikkapa pippaloihin ja toimii myös verkossa.
http://fi.playstation.com/previews/previewStory.jhtml?storyId=103712_fi_FI_PREV&linktype=GRS
 
Kiitoksia Frank kohteliaisuudestasi :)

Mitä nettipelaamiseen tulee, olen sitä tottakai pc-puolella kokeillut, PS2:lla en ole vielä ehtiny. Counterstrike aiheutti lähinnä kiukkua, kaikenmaailman huijareiden ja superpelaajien takia. Et voi ikinä tietää kuinka hyvä toinen on, jos et häntä tunne. Sellainen latistaa aloittelijan.

Onhan nettipelaaminen hiton hauskaa kavereiden kanssa. Esim Alien vs Predatoria pelatessa on ollut hiton hauskoja tiimimatseja. Tutun pelurin kanssa voi aina sopia, ettei huijata. Ja eipähän ole ketään kusipäätä pilaamassa peliä tappamalla samalla puolella taistelevia. Mieluummin pelaan yksin kuin tuntemattomia vastaan netissä. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.
Eri asia on tietenkin, jos kaikki istuu samassa huoneessa oman koneen ääressä.

Jotenkin etäisyys karsii fiilistä. Moninpelissä on mielestäni tärkeää juuri sen sosiaalisuus. PESsiä pelatessa iso osa moninpelin viehätyksestä ovat valtava voitonjuhlinta ja riemunkiljahdukset, kun cup-finaalin jatkoajalla tekee voittomaalin... ja jaettu pettymys, kun tulee takkiin rankkareissa. Samanlaisia tuntemuksia kuin oikeasta futiksesta. Ja niitä ei pysty millään chatilla tai mikrofonilla välittämään.
 
Nettipelaaminen ei kiinnosta. Pidän paljon yksinpeleistä, ainakin toistaiseksi lähes kaikissa konsolinettipeleissä itse peli tuntuu kehnolta. PC- puolella olen muutama vuosi sitten (1997-2000?) pelannut kohtalaisen aktiivisesti nettipelejä, mutta jossain vaiheessa huomasin ainoan kiinnostavan asian olevan muut ihmispelurit. Sen jälkeen huomasin pelkkään paskanjauhantaan menevän noin 20% peliajasta. Myöhemmin kokeilin vielä Counter Strikea ja alussa peli oli ihan ok, mutta mieluummin etenen pelissä kuin poljen paikallaan. Toiseksi huijarit, kehuskelijat ja muu kasvoton sähläys ei vain ollut mua varten. Subspacen aloitin aikoinaan vain koska perustimme jengin monien kavereiden kanssa ja oli hauska heittää läppää ja pelata oikeastikin tuntemieni kavereiden kanssa vaikka keskellä yötä.

Yhdyn Unreal-Hawkin viimeiseen kappaleeseen. Tosiaan mieluummin pelaan kotisohvalta kavereiden kanssa tai yksin, pidän eniten yksinpeleistä, sillä kavereiden kanssa pelaan vain tunnin kaksi silloin tällöin. Joskus tulee pelattua lyhyitäkin pätkiä ja sen vuoksi aloitan ja lopetan pelini juuri minulle sopivaan aikaan (nettipeleissä se ei ole aina niin helppoa). Tässä mun mielipide ja ymmärrän kyllä nettipelaamisesta kiinnostuneita. Mä taas ostan vain yksin- ja kaksinpelejä ja kyllä näitä pelejä uskoisin aina olevan, sillä nettipeli vaatii usein vähän enemmän paneutumista ja pidemmäksi ajaksi. Nykyään pelilehdissä vaan on paljon turhia sivuja mulle, koska kaikki nettipelaamiseen liittyvä hypätään yli :).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan

Nykyään pelilehdissä vaan on paljon turhia sivuja mulle, koska kaikki nettipelaamiseen liittyvä hypätään yli :).

Näin on. Helvetisti mölytään vielä täysin lapsenkengissä olevasta jutusta, puolet nettipelistä tökkii ja yhteys pätkii. Monia hiton hyviä pelejäkin sorsitaan (alennetaan arvosanaa) sen takia, ettei siinä ole nettipeliä. Mitä sitten? Jos peli on hyvä, ei ominaisuus, joka periaatteessa olisi vain lisänä, voi laskea arvosanaa (esimerkkinä tänään tiltissä PES3 arvostelu) -varsinkaan jos peliin ei sitä ole aiemmin edes luvattu. Ei se nettipeli ole mikään itseisarvo, mitä jokainen pelaaja peliin kaipaa, päinvastoin kuin hyvä pelattavuus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Kiitoksia Frank kohteliaisuudestasi :)

Kohteliaisuuksista ja ystävällisyydestäni olenkin tunnettu.
Pelkään vain että nettipelaaminen vähentää esim. nelinpelien kehittämistä peleihin. Helpoin ratkaisu moninpeleissä on jaettu näyttö, joka valitettavasti harvemmin toimii kunnolla.
Oma pelaamiseni on viime aikoina valitettavasti rajoittunut hyvin paljon järjestämiini peli-iltoihin, joissa ei yksinpeleille ole sijaa. Haloa on netissäkin mätkitty, joten kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa ettei nettipelaaminen ole mitään verrattuna moninpeliin jossa kaveria voi mätkiä myös IRL.
Sosiaalisuus kunniaan!
Ja näin lisäksi, minulle on aivan sama millainen grafiikka, nettiominaisuudet tai realistisuus pelistä löytyy, kunhan pelissä on hyvä pelattavuus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Kohteliaisuuksista ja ystävällisyydestäni olenkin tunnettu.
...ja vaatimattomuudesta, kheh ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Pelkään vain että nettipelaaminen vähentää esim. nelinpelien kehittämistä peleihin. Helpoin ratkaisu moninpeleissä on jaettu näyttö, joka valitettavasti harvemmin toimii kunnolla.

Oletkos kokeillut 007 Nightfirea nelinpelinä? Aivan levottoman hauskaa, vähintään yhtä hyvä kuin legendaarinen N64:n Goldeneyen nelinpeli. Eikä taatusti olisi netin kautta nelistään yhtä suurta hupia. Kun käsivarret on mustelmilla pelisession jälkeen, tietää että moninpeli on hyvä :D
 
Offtopic menee tossa loppupuolella mutta:

Itse pelaan nettipelejä mutta esim. PC pelit eivät ole kivoja netissä jos ei toisella koneella samassa huoneessa ole kaveri pelaamassa samassa pelissä.

PS2:lla kuulokemikrofoni auttaa asiaa ja DDA:ssa on kiva rupatella lobbyssä mutta kyllä vieressä olevan kaverin kanssa kivempaa on esim. NHL 2004 hakata.

Pettynyt olen kaikenlaisissa nykypeleissä vallitsevaan Teamplay ja DeathMatch ominaisuuksien paljouteen. Mihin jäi Coop?

Jätin tässä tänään ostoslistan ulkopuolelle tuon vasta PC:lle ilmestyneen Halonkin sekä Coopin puuttumisen ja ns. realistisemman Action-modin (<- vrt. Action Quake2, Action Half-Life, Reaction Quake3) takia.

Eli useimmiten tykkään pelata netissä kun on vieressäkin joku, en muuten. IMO yhdistetty netplay & splitscreen tjsp ois ok vaihtoehto eli sais esim. 4 pelaajaa kahel koneel nettipeliin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Itseäni ei nettipelaaminen innosta yhtään. Paljon hauskempaa on vääntää esim. urheilu tai autopelejä kaverin kanssa saman ruudun edessä, pääseepähän nälväilemään ja läiskimään toista samalla. Fiilis ei ole sama kun toinen pelaaja on "joku jossakin". Kovasti ihmetyttää, ettei varsinkaan neljän pelattavia autopelejä ole kuin pari. Toivottavasti WRC3 tai tuleva Crash-kartingpeli tuo korjausta asiaan, ei ole nimittäin SNESin Mario Kartin voittanutta.

Nuorempana kavereiden kanssa pelailtiin tietenkin moninpelejä (NESsin multitappi oli tietenkin pakollinen ostos) ja paljon. Mutta ikää tullessa kaverit lähtivät jokainen ns omille teilleen.

Nykyisistä kavareista osa pelaa. Mutta perheellisiä on vaikea saada yhteen, niin että se sopisi kaikille. Ja kun pääsevät kerrankin "vaimosta" erilleen, niin aina peli illat menee ryyppäämiseen. On se vaan kumma.

Sen takia omalla kohdallani nettipeli on se jota olen odottanut, että pääsee pelaamaan silloin kun itselllä on aikaa. Ja mukaviin tyyppeihin sielläkin törmää ja saa uusia "virtuaali" ystäviä ;) Ja hyvin ne omatkin kaverit sinne löytää ja mukavaa se on, vaikka ei samassa huoneessa istuta. Ja tosiaan nälväilemään mikin välityksellä pääsee myös vallan mainiosti, tosin fyysinen kontakti on vähemmällä.

Tietysti toivon että yksinpelit eivät jää takaalalle, enkä usko että jäävätkään. Eikä myöskään yhdessä pelaaminen. Online vain on yksi uudistus konsolipelaamiseen ja itse otan sen ilolla vastaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Sonyn nettipelaaminen on suhteellisen alkeellinen vrt. Liveen, jossa jokaisella on "staattinen" identti. Jokainen saa lisättyä kavereitaan Friends-listalle, josta sitten voi liittyä kaverin peliin tai kutsua kaveri peliin, jne.. Tosin, Sony on - muistaakseni - myöntänyt, että PS2:n nettisysteemi on vasta "harjoittelua". Odotan innolla kun varsinainen systeemi ilmaantuu PS3:n aikoihin.

MS on kyllä ottanut kivan etumatkan systeemillään, mutta näyttää siltä että Sony tulee tällä kerralla matkien perässä.

Esimerkiksi My Street on peli, joka vaati saman tunnuksen kuin millä adapterin omistaja on rekisteröitynyt Central Stationiin.

Hardware: Online Arena Hype on taas hyppäys selkeämpään toteutukseen. Mikki toimii niin aulassa kuin itse pelissä. Kaverilista löytyy, mutta ei tietenkään näe pekan pelaamista Socomissa. Saati että pystyisi kutsumaan pekkaa Hardwareen. Mutta Central Stationia ollaan kehittämässä liven suuntaan, eli sieltä tullaan näkemään missä ne kaverit ovat pelaamassa. Ja jokaisella tulee olemaan tuo hehkuttamasi "staattinen" identiteetti kuten FINLAND15 ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XRay
Itse ainakin arvostan hyvää tarinaa yksinpelissä kuin jos vaikka vieressä olisi mainoslause toisen pelin kohdalla "SUPERDUPER DeathMatch Game" tms.

Luulisin että pelikehittäjätkin tämän tajuavat. Tietenkin voihan joku saada parhaat pelikokemuksensa nettipeleistä, mutta tämmöinen vanha jäärä pitää edelleenkin niitä hyviä yksinpelejä suurimmassa arvossa :)

Samaa mieltä. Hyvä tarina imee aina mukaansa, oli sitten kyseessä kirja, elokuva tai peli. Ja ainakin minä haluan nauttia hyvästä tarinasta mieluiten yksin, kaikessa rauhassa siihen keskittyen.

Hyvä moninpeli on tietenkin asia erikseen, sosiaalisena hauskanpitona tälläinen peli ei tarvitse kummoistakaan
tarinaa, vain hyvin toimivan ja hyvin toteutetun pelimaailman. Ja vaikka tälläinen hauskanpito onkin aina hauskaa, niin ei kuitenkaan makeaa jaksa mahan täydeltä, vääjäämättä hyvällä tarinalla varustettu yksinpeli tarjoaa syvemmän ja elävämmän pelikokemuksen.

Nettipeleistä en ole kiinnostunut, nillä ei nykymuodossaan ole
mitään tarjottavaa minulle. Tai tuo oli ehkä turhan jyrkästi sanottu
- olen enemmänkin odottavalla kannalla, sillä nettipelaaminen on
vielä kuitenkin niin uusi ja voimakkaasti kehittyvä alue, että
vielä on vaikea hahmottaa sen todellisa mahdollisuuksia ja muotoa tulevaisuudessa.
Aina uuden teknologian läpimurron aikana tapahtuu ylilyöntejä ja perusteetonta ylihypetystä, kunnes joidenkin vuosien kuluttua uuden ja ihmeellisen muututta osaksi arkipäivää tilanne normalisoituu. Näin tullee käymään myös nettipelien osalta. Eli uskon hyvän tarinan voimaan, se muoto tai teknologia millä niitä kerrotaan tai välitetään on lopulta toissijainen, sillä ihmisillä on aina tarve lukea, katsella, pelata tai muuten kokea hyviä tarinoita.
 
Re: Vaikuttaako

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mc FreeZy
Kaikki koneet ja pelin kehittäjät keskittyy netti pelaamiseen eikä normaalia yksin/kaksin peliä arvosteta senttiäkään.
Voi tämä kritiikki johtua siitäkin kun minä itse en voi omistaa netti adapteria kun ADSL ei toimi täällä päin.
Sama asia on ärsyttänyt xboxin markkinoille tulosta saakka. Xbox on se konsoli, joka teki onlinepelaamisesta IN muotia. Sitten kun kaikki peligenret on saastutettu, alkaa pahoinvointi. Median hehkuttamat konsolien nettipelit ei ainakaan tee asia yhtään helpommaksi.

Peli ostetaan kaupasta pelkän "menuruudun SharewareTrial-versiona" johon imuroidaan sisältöä netistä ensimmäisestä levelistä alkaen, visakortin vinkuessa samaan aikaan. Tottakai.

Gamecube yrittää vielä epätoivoisesti taistella tuulimyllyjä vastaan "offlinekoneellaan"... ja harmittaakin, että ihmiset ei ole tyytyväisiä Cubeen nimenomaan, koska sillä ei ole tarpeeksi nettipelejä. Cube alueella oli taannoin äänestys cuben viemisestä nettiin ja pitihän se arvata, että Nintendoltakin vaaditaan jo kovaan ääneen nettipelejä.. äänestys täällä oli vähän samoilla linjoilla :(

Hyvään vanhaan aikaan konsolin ja pelin jälkeen rahanmeno oli siinä. Nykyään pitää pulittaa ISPille pyöreät 50 netinkäytöstä ja 8 xbox livestä (ps2 puolella vielä hirveämpi minuuttitaksa). Tämä siis vain ja ainoastaan, että voidaan pelata juuri ostettua peliä...pelaaminen ei ole ollut halpaa ennenkään, eikä se ole sitä varsinkaan tänä päivänä.

No, nykymaailman kehitys on menossa kuitenkin väärille raiteille monella muullakin osa-alueella kuin pelkästään pelimaailmassa.

Kommentoida saa (tottakai), mutta henkilö joka pitää enemmän 2d- kuin 3d-peleistä. Pelaa mieluummin Super Nintendon pelejä kuin nykyisiä. On paljon iloisempi C64-pelien tulosta kännyköihin kuin PsOne tasoisten pelien (N-Gage), on aika vaikea pala käännytettäväksi mielipiteiltään tässä asiassa. :p

nimimerkki Retropelaaja henkeen ja vereen

p.s Dreamcast toimii pääasiassa emulaattorikonsolina, DC:n omat pelit on saanut pölyttyä jo pidemmän aikaa ;)
 
Re: Re: Vaikuttaako

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
.... Nykyään pitää pulittaa ISPille pyöreät 50 netinkäytöstä ja 8 xbox livestä (ps2 puolella vielä hirveämpi minuuttitaksa). Tämä siis vain ja ainoastaan, että voidaan pelata juuri ostettua peliä...pelaaminen ei ole ollut halpaa ennenkään, eikä se ole sitä varsinkaan tänä päivänä....
Mikä minuuttitaksa PS2 puolella???
Eihän siitä tarvitse maksaa kuin se pyöreät 50 ISP:lle.
Poisilukien pelit kuten Everquest, joista pitää maksaa vielä joku 10 erillinen kuukausitaksa (EQ taitaa olla vielä ainoa lähiaikoina julkaistava kuukausimaksullinen peli)
 
Ei kiinnosta pätkääkään nettipelaaminen. Siksi en ostakaan adapteria Pleikka2:een, enkä käytä nettipeli -toimintoa PC-peleissäni.
 
Ylös Bottom