Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

System update 3.0E saatavilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: System update 3.0E saatavilla

Tankki sanoi:
No nyt poistui tuo shop channelin ongelma. ja Datelin LAN adapteri pelaa taas hyvin yhteen wiini kanssa

Mulla taas ei suostu edelleenkään lataamaan loppuun aina vaan pukkaa vikailmoitusta. XO samassa verkossa toimii hienosti.

kjelto-1 sanoi:
Mulla taas ei suostu edelleenkään lataamaan loppuun aina vaan pukkaa vikailmoitusta. XO samassa verkossa toimii hienosti.

Mikäs vikailmoitus kyseessä? Mulla tuli tuota 32004.

Surffasin nettiä ja täällä oli apua ainakin tuohon. Eli avasin vain vaatekaapin oven missä tuo wlan purkki on, ja pistin dns-osoitteet suoraan wiihin, niin sitten pääsi latauksen loppuun saakka hyvin.

Voisiko joku vahvistaa toimiiko disc swap kikka uuden firmwaren kanssa? :confused:

Masi sanoi:
Mikäs vikailmoitus kyseessä? Mulla tuli tuota 32004.

Surffasin nettiä ja täällä oli apua ainakin tuohon. Eli avasin vain vaatekaapin oven missä tuo wlan purkki on, ja pistin dns-osoitteet suoraan wiihin, niin sitten pääsi latauksen loppuun saakka hyvin.

Koodi 32002 ja empä taida osata tota ratkasta ihan heti.On se vaan kumma, että on pitänyt tehdä tosta hommasta niin vaikeaa. Mulla nettiyhteys on jaettu tietokoneelta ja palomuuri on poissa päältä ja wiin nettisettingsit on automaatilla. Xbox ja Xbox360 ei ole ikinä temppuillut vaan live toiminyt loistavasti. Ois se vaan kiva kun sais ton päivityksen asennettua ei aina vaan ketuttaisi, kun sohvalle istuutuu ja näkee wiin toimivan puoliteholla.

kjelto-1 sanoi:

Yrititkö päivittää siitä viestistä, minkä Nintendo lähetti sulle? Eli painoitko siitä sitä "update"-nappia? Ite yritin ensin siitä, niin se jämähti latauksen lopussa. Mutta mene Wiin internet-settingseihin ja suorita sieltä System Update niin, sillain itellä ainakin onnistu.

SOJ sanoi:
Yrititkö päivittää siitä viestistä, minkä Nintendo lähetti sulle? Eli painoitko siitä sitä "update"-nappia? Ite yritin ensin siitä, niin se jämähti latauksen lopussa. Mutta mene Wiin internet-settingseihin ja suorita sieltä System Update niin, sillain itellä ainakin onnistu.

Olen kokeillut molempia. Kiitoksia kun täältä löytyy apua ja kyllähän minä sen päivityksen tohon lootaan laitan vaikka pajavasaraa apuna käyttäen...

Eli nintendo haluaa varmistaa että import cube pelejä pelaavat pitävät joko vanhan cubensa tai laittavat wiihin mod-piirin. Kätevää. :rolleyes:

m_vierimaa sanoi:
Eli nintendo haluaa varmistaa että import cube pelejä pelaavat pitävät joko vanhan cubensa tai laittavat wiihin mod-piirin. Kätevää. :rolleyes:
Uskaltaisin väittää, että tämä on se konsolisukupolvi, jolla laitevalmistajat lopullisesti nujertavat nuo modi-piirit. Kun konsolin softaa päivitellään muutaman kuukauden välein, voidaan firmikseen aina upottaa jotain modi-piirien paljastimia, ja modatut konsolit lakkaavat toimimasta.

Tästähän nähtiin jo esimerkki XO-puolella, kun modatut koneet bannattiin Livestä. Aika lievää, mielestäni, mutta osasyynä tuollaiseen löysäkätisyyteen oli sekin, että nyt tuollainen tarkistus iskettiin softaan ensimmäisen kerran. Kun lastentaudit on korjattu, alkaa varmasti koneiden brickaaminen, jolloin ne täytyy lähettää huoltoon, ja modatuista koneista huollon joutuu maksamaan itse.

Sama juttu Wii-puolella. Ei mitenkään ruusuinen tilanne importaajille, kun peleissä on aluekoodit ja niiden kiertämisen estämiseen on nyt tekniset keinot.

jryi sanoi:
Ei mitenkään ruusuinen tilanne importaajille, kun peleissä on aluekoodit ja niiden kiertämisen estämiseen on nyt tekniset keinot.

Optimaalinen tilannehan ois aluerajoitusten täydellinen poistaminen, joka tarkoittaisi sitä että lähinnä suurin syy konsolin modaamiseen olisi piraattipelien pelaaminen, jolloin brickaaminen olisi mielestäni jopa perusteltua.

Paska juttu näissä päivityksissä on se, että niitä voidaan ladata käyttäjän koneeseen ihan käyttäjän sitä tietämättä. Tämä asiahan lukee Wiiconnect24:n sopimuksessa.

Toinen tapa sujauttaa vaivihkaa päivitys koneeseen on laittaa se pelin mukaan ja edellyttää päivityksen asentamista, jotta peli toimisi. MOH Vanguardin kanssa jokin päivitys latautui konsoliin.

Wiin modaus muuten sallii kyllä kaikkien Cube-pelien pelaamisen mutta Wii-pelien osalta NTSC:t eivät suurimmaksi osaksi toimi.

jryi sanoi:
Uskaltaisin väittää, että tämä on se konsolisukupolvi, jolla laitevalmistajat lopullisesti nujertavat nuo modi-piirit. Kun konsolin softaa päivitellään muutaman kuukauden välein, voidaan firmikseen aina upottaa jotain modi-piirien paljastimia, ja modatut konsolit lakkaavat toimimasta.

Itse taas uskaltaisin väittää että kaikki tulevatkin konsolit tullaan modaamaan. Jos konsolin valmistaja päivittelee softaansa, niin hakkerit kyllä löytävät tien mukauttaa modinsa noihin päivityksiin.

jryi sanoi:
Tästähän nähtiin jo esimerkki XO-puolella, kun modatut koneet bannattiin Livestä. Aika lievää, mielestäni, mutta osasyynä tuollaiseen löysäkätisyyteen oli sekin, että nyt tuollainen tarkistus iskettiin softaan ensimmäisen kerran. Kun lastentaudit on korjattu, alkaa varmasti koneiden brickaaminen, jolloin ne täytyy lähettää huoltoon, ja modatuista koneista huollon joutuu maksamaan itse.

Mikään konsolivalmistajista ei todellakaan ala brickaamaan koneitaan. Homma ei ole laillista ja tuollaisesta ryvettyisi koko firman maine täydellisesti.

Billpen sanoi:
Mikään konsolivalmistajista ei todellakaan ala brickaamaan koneitaan. Homma ei ole laillista ja tuollaisesta ryvettyisi koko firman maine täydellisesti.
Miten niin ei ole laillista? Valmistaja ei takaa laitteen toimintaa, jos sen sisuskaluihin mennään koskemaan. Tuollaisen brickaamisen voisi hyvin perustella sillä, että "firmware toimii vain valmistajan testaamalla laitteistolla". Modipiiri - jopa niissä maissa, joissa se ei ole laiton - on kuitenkin laitteen sisuksiin tehty muutos, eikä kukaan valmistaja takaa, että piirilevyn räveltämisestä huolimatta kone toimii aina ja kaikkialla.

Voihan sitä kokeilla, että asentaa modipiirin konsoliin, ja kun se sitten jonkin päivityksen jälkeen kosahtaa, niin haastaa firman oikeuteen. Kannattaa vain tarkistaa, paljonko säästöpossussa on rahaa, koska todennäköisyys päästä moisessa tapauksessa kilistelemään voitonmaljoja on aika mitätön.

jryi sanoi:
Miten niin ei ole laillista? Valmistaja ei takaa laitteen toimintaa, jos sen sisuskaluihin mennään koskemaan. Tuollaisen brickaamisen voisi hyvin perustella sillä, että "firmware toimii vain valmistajan testaamalla laitteistolla". Modipiiri - jopa niissä maissa, joissa se ei ole laiton - on kuitenkin laitteen sisuksiin tehty muutos, eikä kukaan valmistaja takaa, että piirilevyn räveltämisestä huolimatta kone toimii aina ja kaikkialla.
Juu, eiköhän se ihan Eulassa kielletä tuo konsolin modailu, joten periaatteessa vastuu laitteen toimimisesta siirtyy modailun jälkeen käyttäjälle. Mitään laitonta Nintendo ei kyllä tee siinä vaiheessa jos päivitys brickaa modatun konsolin.

Haukifile sanoi:
Juu, eiköhän se ihan Eulassa kielletä tuo konsolin modailu, joten periaatteessa vastuu laitteen toimimisesta siirtyy modailun jälkeen käyttäjälle. Mitään laitonta Nintendo ei kyllä tee siinä vaiheessa jos päivitys brickaa modatun konsolin.

Missä ihmeen EULAssa? Se kone on minun, eikä millään sopimuksella vaan ihan oikeasti minun. Ei noilla koneen mukana tulevilla "sopimuksilla" ole lainvoimaa Suomessa. Kyllä nyt hiukan pitää olla selkärankaa, ettei heti nöyrry hyväksymään mitä tahansa ehtoja, kun itse ostaa tuotteen kaupasta. Ja huom. warettaminen ei ole kiellettyä EULAn takia, vaan koska se on lain vastaista.

(Siitä, olisiko modattujen koneiden hajottaminen laillista vai laitonta en sano mitään. Ja en halua olla ennakkotapaus.)

jryi sanoi:

360 voidaan modata täysin softapohjaisesti joten onko senkin brickaaminen sallittua? Vaikka MPAA, RIAA, EULA tai DMCA sanoo mitä tahansa, on konsolin Tahallinen brickaaminen laitonta. Siitä pitää huolen kuluttajansuojalaki.

pijokela sanoi:
Se kone on minun, eikä millään sopimuksella vaan ihan oikeasti minun.
Eihän sitä kukaan ole kiistänytkään. Mutta mikäli teet koneeseen luvattomia muutoksia, niin vastuukin on sinun. Jos siis asennat koneeseen jotain omia lisäpalikoita, ja se hajoaa, et oikein voi vedota mihinkään kuluttajansuojaan tms. You break it, you pay it.

Moraalisesta puolesta voikin keskustella erikseen. Moraalilla ja laillahan tuppaavat joskus menemään wiimotet ristiin.

pijokela sanoi:
Missä ihmeen EULAssa? Se kone on minun, eikä millään sopimuksella vaan ihan oikeasti minun. Ei noilla koneen mukana tulevilla "sopimuksilla" ole lainvoimaa Suomessa. Kyllä nyt hiukan pitää olla selkärankaa, ettei heti nöyrry hyväksymään mitä tahansa ehtoja, kun itse ostaa tuotteen kaupasta. Ja huom. warettaminen ei ole kiellettyä EULAn takia, vaan koska se on lain vastaista.

(Siitä, olisiko modattujen koneiden hajottaminen laillista vai laitonta en sano mitään. Ja en halua olla ennakkotapaus.)
Eipä niillä lainvoimaa tarvitse ollakaan, jos Nintendo päättää että ohjelmisto ei toimi modatulla koneella niin silloin se ei toimi. Olet koneen hankkiessasi sitoutunut nintendon antamiin ehtoihin ohjelmiston käytölle, jos ohjelmisto lakkaa toimimasta itsetekemiesi laitteistomuutosten takia, ei nintendo todellakaan mitään lakia riko.

e: jryihänkin sen tuossa sanoi näköjään, olin hidas.

Billpen sanoi:
360 voidaan modata täysin softapohjaisesti joten onko senkin brickaaminen sallittua? Vaikka MPAA, RIAA, EULA tai DMCA sanoo mitä tahansa, on konsolin Tahallinen brickaaminen laitonta. Siitä pitää huolen kuluttajansuojalaki.
No niin, esitäpäs meille kuluttajansuojalaista kohta jossa näin seisoo. Suosittelen aloittamaan http://www.finlex.fi/ -sivustolta.

e: Kerkesin näköjään. Poimintoja kuluttajansuojalaista:

4 LUKU
Sopimuksen sovittelu ja tulkinta (16.12.1994/1259)
1 § (16.12.1994/1259)

Jos tässä laissa tarkoitetun sopimuksen ehto on kuluttajan kannalta kohtuuton tai sen soveltaminen johtaisi kohtuuttomuuteen, ehtoa voidaan sovitella tai jättää se huomioon ottamatta. Sopimuksen ehtona pidetään myös vastikkeen määrää koskevaa sitoumusta. Kohtuuttomuutta arvioitaessa otetaan huomioon sopimuksen koko sisältö, osapuolten asema, sopimusta tehtäessä vallinneet olot ja, jollei 2 §:stä muuta johdu, olojen muuttuminen sekä muut seikat. (15.12.2000/1072)

Jos 1 momentissa tarkoitettu ehto on sellainen, että sopimuksen jääminen voimaan muilta osin muuttumattomana ei ole ehdon sovittelun vuoksi kohtuullista, sopimusta voidaan, jollei 2 §:stä muuta johdu, sovitella muiltakin osin tai se voidaan määrätä raukeamaan.
Wiin Eula: http://wiiportal.nintendo-europe.com/48.html

Ja takuusta:
15 a § (13.12.2001/1258)
Takuun merkitys

Jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.

Eli Nintendo kyllä nyt pääsee siitä virhevastuusta jos sitä konetta on menty sörkkimään.

Sopimusehtojen soveltamisesta voidaan toki sitten kiistellä. Ja kuluttajansuoja-asiamieheltä varmaan löytyy vastaus tuohonkin asiaan, voin siis olla väärässäkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Taas tuli Wii päivitys! Modaajille luvassa päänvaivaa...

Legge sanoi:
Ei vaikuttanut ainakaan graffaongelmiin. Pitääköhän sitä kohta taas ahdistella huoltoa...

Sais kyllä ens viikon aikana toi päivitys tulla, ku alkaa kyllästyy noihin häröihin. Tähän mennessä mulla noi väpättävät häröt on vaan lisääntyny varsinki zeldaa pelatessa:mad:

Vastaus: Taas tuli Wii päivitys! Modaajille luvassa päänvaivaa...

kuupanaama sanoi:
Sais kyllä ens viikon aikana toi päivitys tulla, ku alkaa kyllästyy noihin häröihin. Tähän mennessä mulla noi väpättävät häröt on vaan lisääntyny varsinki zeldaa pelatessa:mad:

Juu, häröjen lisääntyminen saa minut epäilemään päivityksen syyllisyyttä ongelmaan. Itse kiikutan koneen Amolle, kunhan pääsen syyskuun alussa Helsinkiin...ellei sitten ihmepäivitys satu tulemaan ennen sitä.

Ylös Bottom