Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taas tapahtuu kummia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Taas tapahtuu kummia

tanhu sanoi:
Tästä Oblivion kamppanjasta tuli semmonen kansainvälinen fiilis kyllä saitille. Melkein kuin IGN:ää selaisi.:D

Minulle tuli heti mieleen Tiltin sivut :(

Mainossuodatin hoitaa kuitenkin työnsä ihan kiitettävästi.

nothing sanoi:
Itse en tähän haluaisi ryhtyä, mutta jos tuollaiset kokosivun mainokset yleistyvät, niin ei tässä oikein muu auta.
Jos mainoksia alkaa estelemään, niin voi halutessa estää vain ne jotka häiritsee.

Ja ylläpito voisi lukea tämän, sisältää nimittäin erittäin hyviä pointteja.
http://adblockplus.org/blog/ethics-of-blocking-ads-part-3#recommendations

edit: konsolifin ei kyllä pahin mainos sivu ole, mutta tekin käytätte liikaa kolmannen osapuolen scripti -tiedostoja jotka lataa mainoksia.
Ja sen takia nämä sivut latautuu mainosten kanssa selvästi hitaammin.*
Ja jos mainos serverit on alhaalla, niin silloin näiden lataus erityisesti takkuilee.
* Toinen syy takkuilemiseen on Flash -mainokset, niiden käyttö on aivan turhaa.
Sama asia menee perille kuvien kanssa.

Ja usein sorrutte siihen että mainokset ei liity pelaamiseen,
Niiden kun ois parempi liittyä, tämähän on konsolipeli sivu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Miellyttää.
Mielestäni etusivun voisi tulevaisuudessa toteuttaa mahdollisuuksien mukaan kampanja/teema- pohjaisena.

Ei-peliaiheiset mainokset ja flashit tosin suodattuvat täälläkin.

foghorn sanoi:
Jos mainoksia alkaa estelemään, niin voi halutessa estää vain ne jotka häiritsee.

Ja ylläpito voisi lukea tämän, sisältää nimittäin erittäin hyviä pointteja.
http://adblockplus.org/blog/ethics-of-blocking-ads-part-3#recommendations

edit: konsolifin ei kyllä pahin mainos sivu ole, mutta tekin käytätte liikaa kolmannen osapuolen scripti -tiedostoja jotka lataa mainoksia.
Ja sen takia nämä sivut latautuu mainosten kanssa selvästi hitaammin.*
Ja jos mainos serverit on alhaalla, niin silloin näiden lataus erityisesti takkuilee.
* Toinen syy takkuilemiseen on Flash -mainokset, niiden käyttö on aivan turhaa.
Sama asia menee perille kuvien kanssa.

Ja usein sorrutte siihen että mainokset ei liity pelaamiseen,
Niiden kun ois parempi liittyä, tämähän on konsolipeli sivu.

Me emme myy mainoksia sivuillemme vaan tuon asian hoitaa toinen taho johon olemme toistaiseksi olleet tyytyväisiä (käy lukemaan mediatiedot). Mainokset eivät siis toisin sanottuna tämän hetken järjestelyillä tule koskaan latautumaan meidän servereiltä (mikä on valitettavaa, mutta välttämätöntä), vaan kyseisen tahon keskitetyiltä mainosservereiltä, kuten kaikilla muillakin kyseisen lafkan asiakkailla. Lisäksi mainonta toimii mainoksen ostajan ehdoilla, ei meidän.

Toisin sanoen, olemme hyvin vähän missään tekemisissä mainostemme kanssa, koska meille ei ole aikaa eikä resursseja asian hoitamiseen.

Positiivisena noottina loppuun, että mainosmyyjämme järjestelmä uusittiin hiljattain ja nykyään ei pitäisi enään sivujen latausongelmia esiintyä (tämä Oblivion kamppis nyt poikkeuksena tulee vielä vanhasta järjestelmästä).

Lloope sanoi:
Mulla ainakin näkyy kyllä päin persettä nuo mainokset. Tuo "klikkaa tästä ja osta peli" -juttu näkyy tuolla sivun varsinaisen sisällön takana aina sen 0,5-1 sekuntia ennen kuin sisältö on ehtinyt latautua, muuten ei. Klikata sitä ei voi missään vaiheessa. Sama juttu sekä Firefoxilla että Operalla. Tämän lisäksi erikoisuutena Opera kaatui kun ekan kerran testasin uutta etusivua sillä.

No siulla ei oo javascripti selaimissa päällä tai sinulla on ad-blocki päällä.

Jaahas, se on annettu ulkopuolisen hoidettavaksi.
Valinta se tuokin on, ja huono sellainen.

Nuo Flash mainokset ärsyttää, ja sille asialle kannattaa tehdä jotain.
Kannattaisi käyttää vain sellaisia mainoksia joita kävijät ei halua estää.

Noiden Flashien takia monet saattaa alkaa miettiä mainosten estelyä.
Ja joku aloitteleva/vähemmän kokenut mainosten estäjä saattaa sitten puolivahingossa estää kaikki Konsolifin:n mainokset, kun haluaa noista Flasheistä eroon.
Ja silloin menetitte taas yhden kävijän joka ois saattanut klikata mainoksia jos ne olis ollut vähemmän ärsyttäviä.
Asiaa kannattaa miettiä, eikä kuitata sillä että olette antaneet homman ulkopuolisen hoidettavaksi.

foghorn sanoi:
Jaahas, se on annettu ulkopuolisen hoidettavaksi.
Valinta se tuokin on, ja huono sellainen.

Nuo Flash mainokset ärsyttää, ja sille asialle kannattaa tehdä jotain.
Kannattaisi käyttää vain sellaisia mainoksia joita kävijät ei halua estää.

Mainonnan siirtäminen toiselle taholle on ollut saitin kannalta vain ja ainoastaan hyvä asia (mahdollistanut laitehankintoja, paremman serverin yms.), sekä myöskin pakon sanelema juttu. Meidän homma on kuitenkin sisällön tuottaminen saitille ja sen ylläpitäminen, eikä suinkaan mainosten myynti. Käytännössä lähes kaikki vähän suuremmat saitit Suomessa ovat ulkoistaneet mainonnanmyyntinsä.

Flash-mainosten poistaminen myyntivaihtoehdoista ei ole nykypäivänä oikeastaan mahdollista. Lähes kaikki verkossa mainostavat tahot haluavat käyttää flash-mainoksia, joten vaihtoehdot ovat melko vähissä. Flash-mainokset ovat verkossa jäädäkseen, ikävä kyllä. Ilmeisesti tilastot ovat vain osoittaneet flash-mainonnan tehokkaammaksi.

Ei kukaan mainoksia halua sivuilleen, mutta niitä on pakko olla jos haluaa pitää saitin pystyssä. Pistämme kuitenkin korvan taakse mitä täällä on sanottu, ja asian tiimoilta voidaan mainonnan suuntaan käydä keskustelua.

Karvapallo sanoi:
Flash-mainosten poistaminen myyntivaihtoehdoista ei ole nykypäivänä oikeastaan mahdollista. Lähes kaikki verkossa mainostavat tahot haluavat käyttää flash-mainoksia, joten vaihtoehdot ovat melko vähissä. Flash-mainokset ovat verkossa jäädäkseen, ikävä kyllä.
Ja tuosta syystä myös mainosten esto lisääntyy.
Ottaisivat mallia GoogleSyndicationista, Google käyttää vain teksti ja kuva mainoksia, ainakin ne on ollut mitä itse olen nähnyt.
Kuulun siis siihen joukkoon jonka Adblock Plussasta löytyy sallivasääntö tuota varten.

Jos ajaa Firefoxia niin ei ole mitään syytä olla asentamatta Adblock Plussaa. Sivut kevenevät huomattavasti..

foghorn sanoi:
Ja tuosta syystä myös mainosten esto lisääntyy.
Ottaisivat mallia GoogleSyndicationista, Google käyttää vain teksti ja kuva mainoksia, ainakin ne on ollut mitä itse olen nähnyt.

Juu olen itse samaa mieltä. Ikävä kyllä oma mielipiteeni ei asiassa juuri paina :(

Meillekkin tulossa tod. näk. tulevaisuudessa ainakin kokeiluun jonkin sortin tekstimainoksia.

Piru että on raskas tuo Citymarketin Xbox 360 Arcade -paketin mainos, ehkä yhdellä tabilla saattais pelittää joten kuten, mutta mulla on 4 konsolifin tabia auki ja suorittimen käyttö pomppii 100%:ssa, ja jee koko selain tosi jumissa.
No kun poistaa Adblock Plussasta taas Konsolifin:lle lisätyn sallivan suodattimen, niin kyllä auttaa.
Mutta olisihan se kiva nähdä noita mainoksia, mutta päin pusikkoa koodattuja ei kyllä katsele kukaan.

Onneksi olkoon KonsoliFIN, viime viikolla 27 934 eri kävijää! Olisiko jopa ennätys :)

Oliver sanoi:
Tossa vähän säädellään ja katotaan, jos jotain saatais aikaiseksi. ;)
Nyt siellä on enää kaksi kuvaa :confused:. Jos te säätelette jotain, niin laittakaa peli-aiheisia kuvia vaikka konsoleista, peleistä, jne.

Jiikax sanoi:
Nyt siellä on enää kaksi kuvaa :confused:. Jos te säätelette jotain, niin laittakaa peli-aiheisia kuvia vaikka konsoleista, peleistä, jne.
Katellaan nyt laitetaanko sinne mitään valmiiksi.
Avatarinhan voi tehdä myös itse, kunhan pysyy teknisten rajoitteiden (max 65x65 pikseliä, max 3 Kt) ja hyvän maun rajoissa.

Oliver sanoi:
Katellaan nyt laitetaanko sinne mitään valmiiksi.
Avatarinhan voi tehdä myös itse, kunhan pysyy teknisten rajoitteiden (max 65x65 pikseliä, max 3 Kt) ja hyvän maun rajoissa.
Ok. Olisihan se kuitenkin hienompaa kun siellä olisi kuvia valmiina ;)
Juu tuon olenkin tiennyt ja niitä olen itse joskus tehnytkin, esim se edellinen naama oli 3 minuutin työn tulos.

Ihana tuo uusi Tojotan banneri tuossa ylhäällä. Jokaisen sivunlatauksen jälkeen hyppää puolen ruudun kokoiseksi.

Ihana tuo uusi Tojotan banneri tuossa ylhäällä. Jokaisen sivunlatauksen jälkeen hyppää puolen ruudun kokoiseksi.
Joo, aivan ihana. Lisäksi jos yrittää sohia Firefoxin tabeja, niin hiiri tahtoo väkisin kulkea tuon bannerin yli ja aiheuttaa ylimääräistä verenpaineen kohoamista.

Ylös Bottom