m_vierimaa
Well-Known Member
Itselläni on vain ps4 jossa voi vielä ottaa backupit, ps5:ssa ei kai enää voi. Tässä näkyy näiden verkkotalletussysteemien nurja puoli. Toki vaaditaan buginen pelikin, mutta juuri näiden tilanteiden varalle manuaalitallennus olisi kyllä poikaa.Niin se sitten tämä buginen pökäle potkaisi alle vyön meikäläistä eilen. Peli kaatui taas kerran, kuten niin usein aiemminkin, ja kun uudelleenkäynnistin pelin, niin mukavasti näkyykin pelin ainoana vaihtoehtona New Game. Eli tallennukset olivat sitten häipyneet bittien hautausmaalle. Ja eihän pelissä ollutkaan kuin reilut 100 tuntia takana ja oltiin tukevasti kolmannessa, eli viimeisessä actissa, ja meno oli kaikkine bugeineenkin edelleen tosi mielekästä ja palkitsevaa. Siis ei stna miten vituttavainen ja tyhjä fiilis.
En voi suositella tätä pökälettä kenellekään, vaikka se antoikin minulle parhaimmillaan aivan parhaita pelikokemuksia mitä olen peleissä saanut. Mutta antoi myös vastapainoksi yhden paskimmista ja turhauttavimmista pelikokemuksista sitten lopulta. Ärsyttää nyt tässä yhteydessä myös tuo Boxin täysin automaattinen tallennuskuvio, koska se ei nyt mahdollista tällaisten varalle vaikkapa jollekin USB-tikulle tai muuten vain jonnekin erilleen kovolle varmuuskopion tekemistä silloin, kun sen itse haluaisi tehdä. Olisin takuuvarmasti tässä pelissä sellaisia ajoittain tehnyt, koska olin kuullut tämän tallennusbugin jo joillekin tapahtuneen.
Boxiin olen pääsääntöisesti ollut tosi tyytyväinen, mutta tuollainen täysin automatisoitu tallennussysteemi ilman manuaalisia vaihtoehtoja, niin halutessaan, on kyllä asiakkaalle karhunpalvelus.![]()
Minulla kävi sama resident evil 5:sen kanssa kun live tunnusten joku tietoturvapäivitys kadotti pilvitalletukseni. Vitutus oli sen verran suuri että pelin pelaaminen loppuun sai jäädä.