Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taistelupelit scene sivusto suomeen?

Mielipiteet ovat vapaita, mutta ei nuolia silti tarvitse poistaa. GGXX-foorumissa on ollut pari postia jossa keskusteltiin miten ne numerot menee, mutta en ole vielä nähnyt missään postia jossa joku kysyisi mitä nuolet tarkoittavat :)

Kukin tekee niin kuin tykkää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Joo, nuolet on perheestä, numerot on huomattavasti paremmat.

Kyllä kai nuo nuolet saa olla olemassa. Eihän niitä ole kaikkien pakko käyttää Se käyttää joka pitää niistä enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veib
Siis ei noissa nimenomaisissa vaan tuollaisissa nuolisymboleissa yleisesti. Minä en ole ikinä tajunnut niiden tarpeellisuutta. Kirjaimet ja numerot on minusta selkeämpiä.
Näistä nuolistakin olisitte te niiden vastustajat voineet mainita siinä yhteydessä kun Manji niitä pyysi. Ymmärrätte varmaan että on aika turhauttavaa nähdä vaivaa jonkin toiminnon (joka tässä tapauksessa oli yllättävän mutkikas) eteen ja kuulla jälkikäteen että se on turha tai että sitä jopa vastustetaan. Myönnettäköön että tuo Manjin pyyntö/vaatimus oli vain lyhyt maininta viestin lopussa ja on oikein hyvä että ylipäänsä saadaan aikaan keskustelua saitin ominaisuuksista, mutta tästä eteenpäin varsinkin kaikki vastustusluontoiset mielipiteet mahdollisimman ajoissa. Voin siten käyttää sivustoon tuhraantuvan ajan hyödyllisemmin.

Tuon pakinan jälkeen itse nuoliin. Pitkään boardeja lukeneille vanha tuttu kirjan-numero-systeemi on tietysti selkein eikä se täysin ummikoillekaan ole erityisen vaikea opetella. Aloittelijan näkökulmasta nuo symbolit on kuitenkin varmasti selkeämmät, eikö vain? Tässäkin asiassa näkisin että noista on enemmän hyötyä kuin haittaa, foorumi-koodin tutustumattomien helpompi päästä sisälle skeneen. Ihan oikeasti epäilen että pitkien koodilitanjoiden näkeminen saattaa säikäyttää saman tien jotkut pois koko foorumilta. Eihän noita symboleita ole tietenkään pakko itse käyttää (merkit ei muunnu symboleiksi automaattisesti), mutta jos ne enemmistöä haittaa ja häiritsee niin mietitään sitten koko idean hyllyttämistä. Omasta mielestäni nuo symbolit näyttää ihan hyviltä mitä tässä kejussa testailin.

Foorumin voisi avata heti kun saadaan lyötyä lukkoon miten se jaetaan ja siinä ei ole mitään vikoja. Itse sivuston avaamisen voisi yrittää ajoittaa ensi maanataiksi joka on 1. maaliskuuta. Eihän tuossa ole enää kuin oikeastaan Players-osio tekemättä. Toisaalta avaamisen yhteydessä olis kiva pistää mahdollisimman monesta pelistä matsejakin saataville...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mikä palauttaakin minut asiaan mitä piti pyytää, eli että voinko käydä nauhoituttamassa taas matseja luonasi? Paitsi että en saanut missään vaiheessa nauhoituksiini ääntä (vaikka ääni kyllä kuului tietokoneen ämyreistä), nyt on hukassa jokin ajuri sillä näytönohjainajurin päivityksen (viralliset ajurit CD:ltä) jälkeen kaappausohjelmat sanovat että "kaappauslaitetta ei löydy".

Päättelin että hukassa olisi microsoft wdm image capture -driver, mutta ensimmäinen sitä muistuttanut ajuri netistä jonka asensin sekoitti koneen näytön totaalisesti (viiden sentin mustat palkit monitoriin riippumatta resoluutiosta) ja aikaansai parin tunnin rumban miten saan monitorin taas normaaliksi.

Kannattaisi varmaan aloittaa oma media/kuvankaappaus-threadi näiden asioiden pohtimiselle.

Nauhoitusta odottaa mm. matsini mitä pelasin ruotsissa (montaa varmaan kiinnostaa mahdollisuus nähdä ruotsalaisten ja norjalaisten peliä, vaikka suurin osa matseista onkin vielä tavoittamattomissa kun ne on tallennettu Evon japsiversiolla).
n. 6-10 matsia, plus mielestäni parempaa peliä kuin RN2-matsit toistakymmentä matsia.

Lisäksi olen äskettäin työstänyt Virtua fighter Jargon-faqia (sanakirja).

- Manji

ps. Nuolista: Ilmeisesti sarkasmini meni ohi. Pointtini siis oli miksi ihmeessä nuolet pitäisi POISTAA, kun ne kerran on tehty eikä niitä ole mikään pakko käyttää. En minä halua keneltäkään kieltää numeronotaation käyttöä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tervetuloa vaan, viestitä privana tai kännykällä kun olisit tulossa. Ja muista ottaa oma pleikkari ja peli mukaan, kun ei toi mun japski-versio pyöritä pal-pelejä. Japski-evollakin pelatut saisi talteen jos jollakin olisi sopivaa peliä lainata...

Taisin muistaakseni mainita että videokaappauslaitteiden kanssa tuntuu ikävä kyllä tulevan aina ongelmia. :) Suosittelen poistamaan kaikki asennussysteemit ja asentamaan uudestaan puhtaalta pöydältä, jos vaan mahdollista. Tai sitten googlaamaan virheen nimellä.

Tuollainen Tekken-sanakirja on mullakin puolivalmiina ja Mezatte sanoi voivansa ehkä västä GGXX:lle vastaavan. Eli oikein hyvä jos VF-versiokin saadaan. Ei muuten kannata mitään html:ää ruveta vääntäämään, ihan tekstitiedosto kelpaa. Lopullisten versioiden formaattiakin voisi yhdessä miettiä ja sisältöä varsinkin. Tässä näytteeksi nämä jo pari vuotta koneella maanneet keskeneräiset Tekken-sanakirjat englanniksi ja suomeksi:
www.hut.fi/~jgebhard/temp/tekken.sanakirja.html
www.hut.fi/~jgebhard/temp/tekken.dictionary.html
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Huoh. Siis en minä niitä nuolia tosissani halunnut poistattaa, kunhan vain ohimennen ilmaisin oman mielipiteeni niistä, käyttäköön kuka haluaa. Kuinka monta hymiötä siihen viestiin olisi pitänyt laittaa?
 
Yhtä kaikki tästä eteenpäin mielipiteet ehdotetuista ominaisuuksista mahdollisimman ajoissa. Ja vaikka "ehdotitkin" poistamista, tärkeämpää noissa posteissa on mielipide. Olen ainakin itse sitä mieltä että jos enemmistö pitää symboleja turhina (mietittyään asiaa monessa suhteessa) ne poistetaan. Miksipä pitää forumissa jotakin turhaa ominaisuutta? Esimerkkinä voin kertoa poistaneeni foorumista ison kasan pieniä ominaisuuksia jotka haittasivat mielestäni sen selkeyttä ja käytettävyyttä.
 
Lisäsin saitille keskeneräisen Pelaajat-sivun. Siinä on nyt kaksi eri esimerkkiversiota alekkain täytettynä mun tiedoilla. Olis hyvä keskustella siitä, mitä kohtia tuohon loppujen lopuksi laitetaan. Jonkinlainen "vapaa esittely" voisi olla paikallaan, mutta kuinka moni siihen sitten loppujen lopuksi jaksaa jotakin keksiä... Yhteystietoja varten vois oikeastaan vaan laittaa linkin foorumin profiiliin, josta ne kuitenkin löytyy, jos käyttäjä on ICQ:t sun muut määritellyt. Kuten näkyy vasempaan laitaan ajattelin paikkaa jollekin kuvalle, johon voi laittaa vaikkapa bändin logon, hahmografiikkaa (kuten mulla, Hwoarang taas vaihteeksi), valokuvan tms.

Lajittelu-tapojakin saa kommentoida ja ehdottaa parempia. Nythän tuo lajittelu ei edes toimi, mutta eiköhän sekin onnistu jos ja kun saan apua joltakulta. :rolleyes:

Foorumiin saa oikeastaan alkaa nyt spammata, kun siihen ei juuri mitään muutoksia ole enää luvassa. Ainoa yksityiskohta minkä vois vielä pistää uusiksi on nuo tittelit, eli Newbie, Junior Member sun muut tekstit nimen alla. Ehdotuksia otetaan vastaan...
 
Kekseissä tms on jotain mätää. Jos olen kirjautuneena foorumille ja klikkaan jotain threadia vastatakseni siihen, niin olen muuttunut "guest":iksi kun kirjoitan vastausta. Itse asiassa sivusto tuntuu loggaavan käyttäjän ulos joka käänteessä.

Ensin huomasin tämän kun klikkasin itseni ensin etusivulle ja sitten takaisin foorumille, niin jouduin logatuksi ulos.

Pitäisikö noiden mediaosion linkkien muuten linkata jonnekin?

- Manji

keep up the good work!

ps. yritin tätä postia postata arcticin foorumille jo kahdesti.
 
Sait kuitenkin nähtävästi postattua omalla nimelläsi. Mitäs selainta käytät, Exploreria varmaankin? Kokeilin sillä loggailla sisään eri tietosuoja-asetuksilla ja "keskisuuri" asetuksella toimii mainiosti. "Suuri" asetuksella tosiaan näyttäisi kirjautuvan ulos sivua vaihtaessa. Operalla, jota ite käytän, ei ole tullut vastaan mitään ongelmia.

Media-sivu kokonaisuutena on vielä kesken eli linkit ei toimi kun ei ole mihin linkitää. :rolleyes:

Tein muuten viikonloppuna ison kasan GGX, GGXX ja VF4evo-avatareja. Tsekatkaa profiileistanne mitä on tarjolla.

Ja kuten varmaan huomasitte saittia ei avattu tänään. Lähipäivinä joka tapauksessa. :p Muistakaa ehdotella pelaajat-sivun sisältöä tänne tai Arcticin foorumiin.
 
Minulla on samanlainen ongelma kuin Manjilla eli muutun guestiksi jos yritän esim muutta käyttäjäprofiiliani... outoa.

Kivat sivut noin muuten :)
 
Ylös Bottom