Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taistelupelit

Kyllähän tämä Street Fighter 4 on melkosen vaikea ja tuskin Street Fighter 6 paljon sen helpompi on. Harjotusmoodissa koittanut reenailla comboja, mutta huh hu entiedä minkälaiset sormet pitäis olla että sais onnistuun, vaikeeta on. Ei näitä ihan päivässä tai edes viikossa opi. Pitää varmaan joku Hori XSX Fighting Stick, eli rupee käymään kohta kalliiksi tämä taistelupeli innostus :D
Jos harjoitusmoodilla tarkoitat niitä trialeja, niin muistaakseni ne on usein aika hölmöjä, siis sellaisia mitkä ei välttämättä ole lainkaan optimaalisia edes käyttää oikeissa matseissa. Parempi googlettaa pari jotain helpohkoa peruskomboa jolla pääsee alkuun kuin tappaa alkava taistelupeli-innostus yrittämällä noita ylivaikeita komboja joita peli ei edes kunnolla neuvo miten ne olisi tarkoitus tehdä.

Itse tikkupelaajana pädin kanssa yrittäessä en saa suurinpiirtein edes normaaleja erikoisliikkeitä onnistumaan, mutta se on kuitenkin ennen kaikkea tottumiskysymys. Isoja turnauksia on voitettu jollain pleikka ykkösen pädeille joten mikään pakko ei ole mihinkään erikoisohjaimiin panostaa. Mutta tuohan se ihan eri fiiliksen...

En ole kauhesti SF6:tta edes seuraillut koska itselläkin tuon haltuunotto vaatisi isoa rahallista panostusta kun ei varmasti tue enää PS3-tikkuani, mutta aika varmasti voi sanoa että tulee olemaan aloittelijaystävällisempi mitä nelonen focus attackeineen ja yhden freimin linkkeineen.
 
Pitää varmaan joku Hori XSX Fighting Stick, eli rupee käymään kohta kalliiksi tämä taistelupeli innostus :D

Nacon Daija on aika asiallinen tikku. Oma kappale testattu toimivaksi PS3:ssa, PS4:ssä ja jopa PS5:ssä. Toimii käsittääkseni myös PC:llä. Tikkuun saa myös adapterin, millä sen saa kiinni vaikka Sega Saturniin tai Dreamcastiin - sitten alkavatkin kunnon arcade-karnevaalit.

Tikussa oli alkuun isot input lag -ongelmat (ironista sinänsä), mutta ne korjaantuivat mielestäni firmware-päivityksellä.
 
Parempi googlettaa pari jotain helpohkoa peruskomboa jolla pääsee alkuun kuin tappaa alkava taistelupeli-innostus yrittämällä noita ylivaikeita komboja joita peli ei edes kunnolla neuvo miten ne olisi tarkoitus tehdä.
Joo tuli vähän sellainen fiilis et pitää oppia heti kaikki ;) Eilen aloin pelailee ihan perus jutuilla Guilty Gear Strivea ja en yritelly mitään älyttömiä siinä rupes nauttii pelaamisesta.

Tässä hyvällä huumorilla tehty video ja myöskin ihan asiaakin don`t give up on fighting game

 
Täällä oli tällanenkin ketju. Olis sopinu mun taistelupelien tarinamodien arviot tänne. No kuitenkin päätin testata GG Strifeä ja voi pojat kun vaikuttaa hauskalta. Pelin tarina itsessään alkaa niin että jos olet täysin uusi sarjassa olet hukassa kuin hanska hangessa. Siksi kattelinkin tunnin verran vähän kertausta. GG Xrd tarina vaikutti myös todella hyvältä.

No se miten tässä uusimassa on tarina tehty on 5h anime cutscenejä, ei taistelua ollenkaan. Tarina on yllättävän mielenkiintoinen mutta silti outo ratkaisu tehdä se näin. Toisaalta harva sitä varmaan montaa kertaa pelaa joten kun se on katsottu niin sitten pelataan muita modeja, ehkä siinä on ajateltu jotain tällaista ja ei ole lähdetty lisäämään gameplaytä siihen ollenkaan.

Kokeilin myös sitä mission modea ja hyvin ainakin opettaa miten peliä pelataan ja varmaan menee sormet solmuun kun pääsee niihin vaikeampiin tasoihin.

En ollut ennestään sarjaan juuri tutustunut mutta sen metallinen soundtrack, loistava hahmokaarti ja hauska taistelysystemi vaikuttaa siltä että tästä nousee ehdottomasti uhkaaja Tekkenin, SF ja MK rinnalle parhaasta tappelupeli sarjasta. En tiedä paljon tähän tulee aikaa kulutettua mutta täytyy nyt jonkun verran ainakin ennen SF 6.

Erittäin hyvä anime taistelupeli.
 
En ollut ennestään sarjaan juuri tutustunut mutta sen metallinen soundtrack, loistava hahmokaarti ja hauska taistelysystemi vaikuttaa siltä että tästä nousee ehdottomasti uhkaaja Tekkenin, SF ja MK rinnalle parhaasta tappelupeli sarjasta. En tiedä paljon tähän tulee aikaa kulutettua mutta täytyy nyt jonkun verran ainakin ennen SF 6.

Erittäin hyvä anime taistelupeli.
Eipä tähän ole lisättävää on kyllä loisto peli ja hahmot on todella upeita Guilty Gear Strivessä. Tekis mieli ostaa tämä Baiken hahmo peliin




Tällä viikolla tullut kyllä kaikki mahdolliset taistelupelit testailtua eikä olla vie ku alkuviikossa :D Just tossa latailin Mortal Kombat 11 pikku tuntumaa tornimoodissa ja pari peliä netissä toisen jopa voitin :cool: Noob Saibottilla pelasin, nimi kertoo kaiken aikas helppo alotus hahmo. Toki MK 11 ei nyt mikään vaikein peli ole, mutta uskomattoman komee peli on ja toki se veri roiskuu. Olis sie gamepassissa vie killer instinct, mutta jos nyt enempää sotke päätään liian monella pelillä.
 
Eipä tähän ole lisättävää on kyllä loisto peli ja hahmot on todella upeita Guilty Gear Strivessä. Tekis mieli ostaa tämä Baiken hahmo peliin




Tällä viikolla tullut kyllä kaikki mahdolliset taistelupelit testailtua eikä olla vie ku alkuviikossa :D Just tossa latailin Mortal Kombat 11 pikku tuntumaa tornimoodissa ja pari peliä netissä toisen jopa voitin :cool: Noob Saibottilla pelasin, nimi kertoo kaiken aikas helppo alotus hahmo. Toki MK 11 ei nyt mikään vaikein peli ole, mutta uskomattoman komee peli on ja toki se veri roiskuu. Olis sie gamepassissa vie killer instinct, mutta jos nyt enempää sotke päätään liian monella pelillä.


Oletko muuten tietoinen mistä Noob Saibot nimi tulee. Annan vinkin, lue se toisesta suunnasta. :cool:
 
Meni eilinen ilta Mortal Kombat 11 parissa ja onpahan kattava paketti tällä jos jollain saa rahoilleen vastinetta. On pelattavaa tarina moodia on monia yksinpeli moodeja ja todella loistava moninpeli osio jossa myös pelaajia riittää. Peliin pääsee nopeesti sisälle ilman kauheeta reeniä. Pelin grafiikka on aivan huippua. Harvoin missään on verellä mässäily tehty yhtä viihdyttäväksi kuin MK11.

 
Tuli eilen treenattua Baikenilla monta tuntia ja vie tässä aamulla lisää. Nyt sain Arcaden läpi Baikenilla. Mikä parasta 2 Baikenin superia rupee onnistuun melkein aina. Tosin melkoista ristiohjaimen "liu´uttamista" tuo on, mutta kun ne onnistuu niin kyllä se sitten palkitseekin. Kyllähän näihin peleihin jää koukkuun kun rupee saamaan liikeiden onnistumisia aikaan. Joskin tämä on vain nyt yhdellä hahmolla eli pitäis vie opetella 10 lisää :).
Taidan nyt keskittyä tähän Baikeniin Guilty Gear Strivessä.
Olis Tekken 7 definite super hyper edition 18 euroon xbox storessa, kait tuo nyt vie pitää ostaa kun on kerran alkuun päässy taistelupeli rintamalla ;)
 
Nyt on Tekken 7 latautumassa tuossa xboxstoren definite editionissa tulee kaikki dlc hahmot, season passit ja muuta, eli pelattavaa on.
Edelleen Baikenia treenanut, Guilty Gear Strivessa. Myöskin onlinessa käyny ottaa turpaan no on nyt sentään pari voittookin vyöllä ;)
Ei ole helppo peli oppia, joskin kuulemma edelliseen versioon jo ihan casuaali tämä Guilty Gear Strive, voin vaan kuvitella kuinka vaikea se edellinen on ollut.
Tässä muuten maximilian doodin mietteitä kun taistelu pelejä viedään helpompaan suuntaan. Ainakin Guilty Gearin kohdalla tuonut pelkkää hyvää pelin nimi on nyt suuremman yleisön tiedossa ja peli on myynyt hyvin edellisiin osiin nähden. Sitä ovat varmaan hakeneet ja varmaan tämä pelin gamepassiin tuonti auttaa pelisarjan nousussa. Pelistä kun huokuu että Arc System Works tekee peliä kyllä rakkaudesta lajiin. Story Modekin tuota puoltaa aika huolella tehty 4.5 tuntinen anime pläjäys.

 
Eilinen ilta meni Tekken 7 parissa ja oikeastaan vaan onlinessa. No arcaden vedin Kunimitsulla läpi yksinpelissä muuten sitten onlinessa. Peli toimii juurikin moninpelinä. Pelinmekaniikka sopii myös alottelevalle Tekkenistille. Toki sitä syvyyttäkin sitten todellakin löytyy, eli niitä rappusia saa kiivetä että pelin ihan oikeasti taitaa. Todella onnistunut pelimekaniikka. Tästä johtuen Tekken 8 nousi kyllä odotuslistalla korkealle.

Kyllähän tuossa Kunimitsussa opeteltavaa riittää.

 
Edelleen Tekken 7 parissa mennyt kaikka peliaika. Kokoajan oppii jotain uutta se on kyllä hienoa näissä taistelupeleissä. Onlinessa pelaan nyt ottanut Asukan käyttöön joka nyt on enemmän vastaisku kyttäily hahmo. Itse kyllä koukuttunut Tekkeniin. Nettipelikin toimii jopa hyvin myös rapakon taaksekin meinaan tuo näyttää mantereneen siinä vastustajan info "taulussa". Näin aamusta kun pelailee niin vastukset tulee juurikin tuolta rapakon takaa. Toki aikaa menee paljon myös youtubessa opetellessa peliä. Tykkään peleistä mihin voi uppoutua eli youtube videot on osa pelaamista.

 
Vähän uutta tietoa Project L nimisestä pelistä.



Jos et tiedä mistä kyse niin tämä on Riotin kehittämä League of Legends taistelupeli. Loistava Arcane sarja herätti mielenkiinnon tätä universumia kohtaan ja peli näyttää todella hyvältä.
 
Soul Calibur 6 tullut nyt väliin pelailtua. Tekkeniä kun tottunut pelaan niin ei meinaa muistaa painaa blokki nappia Soul Caliburissa kun tuota ei ole Tekkenissä ja aika harvassa taistelupelissä yleisestikään niin ja myös Mortal Kombatissa on blokki napilla, mutta yleensä se on ristiohjainta taakse ja alas. Itse tykkään jälkimmäisestä tavasta. Ihme kyllä Soul Calibur 6 löytyy vieläkin onlinesta vastuksia heti vaikka pelissä ei ole edes crossplayta.
Haohmarun ostin kun on niin siisti hahmo. Taistelupeleissä hahmot ja miltä ne näyttää on kyllä yksi tärkeimmistä asioista ainakin mulle.

 
Käyttääkö täällä jengi arcadetikkuja tai "mätkintäohjaimia" (HORI Fighting Commander tms)? Pleikalla ja boksilla Tekkeneitä tässä viime aikoina pelanneena on muistunut taas mieleen, miksi boksilla ei aikanaan hirveästi innostunut mätkintöjä pelailemaan kun d-pad on niin heikko (ja tatillahan ei tietysti kannata edes yrittää).

HORIn ohjainta tässä boksille mietin, tikut sen verran tilaavieviä, arvokkaita ja myöskin äänekkäitä (vaikka voisi koittaa modata hiljaisemmiksi), että mätkintäohjain houkuttaisi. PS3:lla HORIn ohjaimella tulikin aikoinaan hieman pelailtua, mutta onko kenelläkään nykytarjonnasta kokemusta?
 
Aikanaan 90-luvun alkupuolella muistan, kuinka tajunnanräjäyttävä juttu 3D-grafiikan tulo tappelupeleihin oli. Ihan ensimmäinen Virtua Fighter, ja ensimmäinen Tekken. Se harppaus vain pari vuotta aiemmin tulleen SFII:n 2D-graffoista oli vaan niin raju. Toki ensikosketus ihan aitoon ensimmäiseen Mortal Kombatiin (muistaakseni Särkänniemessä!) on ikimuistoinen.

Suurena Sega-fanina pidin itseäni aina eniten VF-pelaajana, MK ehkä jaetulla sijalla, mutta nyt täytyy sanoa että kyllä vaan Tekken-sarja kuitenkin vie voiton. Pelaaminen on vaan todella tyydyttävää niissä, ja combot + erikoisliikkeet ovat aina järkeenkäypiä. Jonkun yksittäisen hahmon kaikkien liikkeiden muistaminen on koukuttavaa. Tietysti se auttaa, että hahmot/liikkeet ovat melkeinpä aina samat läpi sarjan :D

Omaan lihasmuistiin Street Fighterit istuvat ehkäpä huonoiten; tikun siksak-liikkeet, latautuvat super-mittarit tai monimutkaiset nappiyhdistelmät eivät vaan onnistu multa oikein hyvin ikinä. SF6 kiinnostaa silti teorian tasolla :D
 
Aikanaan 90-luvun alkupuolella muistan, kuinka tajunnanräjäyttävä juttu 3D-grafiikan tulo tappelupeleihin oli. Ihan ensimmäinen Virtua Fighter, ja ensimmäinen Tekken. Se harppaus vain pari vuotta aiemmin tulleen SFII:n 2D-graffoista oli vaan niin raju. Toki ensikosketus ihan aitoon ensimmäiseen Mortal Kombatiin (muistaakseni Särkänniemessä!) on ikimuistoinen.

Suurena Sega-fanina pidin itseäni aina eniten VF-pelaajana, MK ehkä jaetulla sijalla, mutta nyt täytyy sanoa että kyllä vaan Tekken-sarja kuitenkin vie voiton. Pelaaminen on vaan todella tyydyttävää niissä, ja combot + erikoisliikkeet ovat aina järkeenkäypiä. Jonkun yksittäisen hahmon kaikkien liikkeiden muistaminen on koukuttavaa. Tietysti se auttaa, että hahmot/liikkeet ovat melkeinpä aina samat läpi sarjan :D

Omaan lihasmuistiin Street Fighterit istuvat ehkäpä huonoiten; tikun siksak-liikkeet, latautuvat super-mittarit tai monimutkaiset nappiyhdistelmät eivät vaan onnistu multa oikein hyvin ikinä. SF6 kiinnostaa silti teorian tasolla :D
Street Fighter 6 tulee helpotusta tyyliin Tekken 7 ei nyt ihan just samanlainen systeemi tämä on nimeltään "modern controls" eli tästäkin pelistä tehdään alottelija ystävällisempi joka vaan on hyvä juttu. Alla juttua tästä




Classic_Modern_Control_Types.jpg
 
Pikku päivitystä taas tähän ketjuun ;) Freetoplay version Dead or Alive 6 tässä latailin. Ilmaisversiossa toki ei ole kuin 4 hahmoa auki niin ja Storymodekin on kiinni. Pelissähän on älytön määrä kostyymiä ja pelisarjalle tyypilliseen tapaan ehkä pikkusen pornahtavia joskin rintavarustus näyttäs pienentyneen tässä vuosien saatossa :D Pelimekaniikka on kyllä todella toimiva ja myöskin saa aloittelijakin heti aikaseksi jotain kombon tynkää. No pelisarja ei kait ole koskaan ollut sieltä syvällisimmästä päästä. Mutta jos taistelupeli hammasta kolottaa niin kantsii lataa tämä ilmaisversio pelattavaa meinaan on tässäkin. Steamin käyttäjäarviotkin on enimmäkseen myönteinen. Peli myöskin näyttää edelleen tosi hyvälle. Löytyy myös 2 grafiikka modea joskin molemmat on 60fps niin PS5 kuin Series X eli quatily modee näillä.

Series X 4K 60fps


PS5 4K 60fps
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom