Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hartzu

KonsoliFIN Alumni
Peleissä jäi vaan harmittamaan, et ei ollut hankkinut itselleen lääkintämiehen taitoja. Konekivääriä olen tähän mennessä vain päivittänyt, mutta eilisen pelin jälkeen päätin saada itselleni elvytystaidon. Elvytystaito olisi monessa kohtaa ollut sut välttämätön ja seuraavana hankintalistalla.


Totta, oman pistesaaliin lisäksi tuolla on joskus ratkaiseva merkitys saavuttaako tavoitteen vai ei. Jaloissa 3 omaa kiemurtelemassa (parhaimmillaan kaikilla elvytystaito), itsellä ei elvitystaitoa ja porstuasta jo kuuluuu vihollisen kopistelua :D

Vinkkinä, että sitä ensimmäisen tason 2 pistettä maksavaa elvytystaitoa ei ole pakko hankkia, jos haluaa hankkia 3. tason 5 pistettä maksavan paremman elvytystaidon suoraan.

Itsellä on nyt varastossa 6 pistettä, mutta en saa päätettyä mihin niitä lähtisin tärväämään. Perus elvytyspaketti on kasassa, muutoin vielä normivehkeillä mennään. Oman rajoittuneen tähtäyskyvyn ansiosta pitänee rynsesteriin tai kevyt-kk:hon hankkia lisätähtäin ja kahva. Toisaalta myös parempi havainnointikyky olisi sekin hyödyksi monesti, ja parempi juoksukunto, ja pioneeritaidot . Liikaa päätettävää :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vinkkinä, että sitä ensimmäisen tason 2 pistettä maksavaa elvytystaitoa ei ole pakko hankkia, jos haluaa hankkia 3. tason 5 pistettä maksavan paremman elvytystaidon suoraan.

? Pystyykö hankkimaan taitoja seuraavasta laatikosta, vaikka ei ole ottanut ensimmäistä laatikkoa auki yhtään?

Jos näin on niin minäkin olen tuhlannut pistetä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

tunnettu sanoi:
Pystyykö hankkimaan taitoja seuraavasta laatikosta, vaikka ei ole ottanut ensimmäistä laatikkoa auki yhtään?

Jos näin on niin minäkin olen tuhlannut pistetä.

Joo kyllä näin on. Se riittää, että tasolle käyttää kaksi kokemuspistettä niin saa avattua seuraavan tason. Ja tuossa lääkintähommassa siis tuo 1. tason elvytys on turha siinä vaiheessa kun saa 2. tason elvytyksen käsiinsä. Sen takia siis kannattaa muuttaa hahmoa ja laittaa kokemuspisteet uusiksi, jotta säästää vielä tässä vaiheessa arvokkaita kokemuspisteitä.

Alkaa olemaan pikkuhiljaa sen verran rompetta kasassa, että pitää alkaa miettimään vähän tarkemmin miten koota varustukset. Tällä hetkellä suurin painopiste on lämärinä, mutta nyt keskittynen hommamaan pioneerin kamojakin. Viuhkamiinan sain juuri eilisistä peleistä, katsotaan jos saisi sen myrkkykranaatin hommattua. Sitten voisikin alkaa kehittelemään fyysisiä ominaisuuksia niin alkaa mun tyyppi olemaan suht valmis paketti kommandona.

PS. Haulikko on hieno ase, pitää vielä vähän treenata, että laaki osuu vähän ylemmäs.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

? Pystyykö hankkimaan taitoja seuraavasta laatikosta, vaikka ei ole ottanut ensimmäistä laatikkoa auki yhtään?

Jotain pitää joka tasolta hankkia että saa seuraavan tason auki, mutta ei ole pakko ketjuttaa esim. lääkintävälinettä lääkintäväline-elvytystaito-parannettu elvytystaito vaan voi ottaa suoraan lääkintäväline-parannettu elvytystaito paketin. Säästyneet kaksi pistettä voi käyttää muuhun että saa tasot auki, mutta joutuu odottamaan elvytystaitoa pidempään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mä olen kiltisti avannut aina kaikki ensimmäisestä lokerosta ja sitä rataa. Mut tuohon pitää tehdä muutos. Pitää tutkia miten pisteet saa takaisin.
 
Monella muullakin lienee vaikeuksia päättää mihin vaivalla hankitut taitopisteet käyttäisi. Elvytystaito lienee melko itsestäänselvyys monelle, mutta sen jälkeen ainakin itsellä on hankalaa päättää mihin haluaisi suuntautua. Tällä hetkellä käyttöä odottelee 7 taitopistettä.

Myös varustepakettien koostamiseen saa käytettyä aikaa kun oikein alkaa optimoimaan.

Näppärä MAG Gunopedia, josta löytyy kaikkien aseiden speksit helposti silmäiltävänä: http://maggameguide.com/gunopedia

US foorumilta löysin pari kätevää työkalua, millä näitä voi kuitekin suunnitella. En ole tosin vielä niiden toimivuutta ja oikeellisuutta tarkistanut.

Alkuperäiset linkit: http://www.jasons-moon.com/load_files/MAGSkillSheet.xls ja http://depositfiles.com/files/xutdi1ntk
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Just, eli tuo eka elvytystaito olis kannattanut skipata. Mutta onkos asia sitten niin, että jos ottaa tuon parannetun elvytystaidon ainoastaan niin onko se yhtähyvä kuin elvytystaito+parannettu elvytystaito? Jotenkin tuntuisi vaan oudolta että peliin olisi pistetty tyystin turhiksi jääviä optioita. Jossain LMG:ssä ymmärtäisi jos yhtä aikaa ei voisi käyttää jalustaa ja kahvaa, mutta elvytystaidon suhteen ei voi valita joko elvytystaitoa tai parannettua sellaista.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tuo hahmon muokkaus oli tosiaan hyvä vinkki! Meinasin jättää sen elvyytystyökalun ekalle tasolle joka antaa siis 50% helttiä virkistetylle soturille. Teinpä sitten sen hahmon muuttamisen ja naputtelin pisteet uusiksi (samalla pitää muistaa sitten varikolla käydä laittamassa kamppeet hahmolle taks päälle!). Oli kaksi "ylimääräistä" pistettä käytettävissä.

Kannattaa muuten koklia sitä konepislaria. Vipera-2 (tai oikeasti Bizon). Tuolla voi ampua tarkasti juostessakin. Eihän sillä kauas osu mutta esmes. RK ilman etukahvaa etc. vaatii kärjistetysti sen, että pysähtyy paikalleen kun ampuu. Lisäksi tuo vie vain 400cc (eka RK 500cc, eka LMG 600cc) eli saa muutakin rompetta mukaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mä olen kiltisti avannut aina kaikki ensimmäisestä lokerosta ja sitä rataa. Mut tuohon pitää tehdä muutos. Pitää tutkia miten pisteet saa takaisin.

Saat nollattua hahmosi ja sijoittaa kokemuspisteet uudelleen kun menet parakkiin ja painat neliötä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Saat nollattua hahmosi ja sijoittaa kokemuspisteet uudelleen kun menet parakkiin ja painat neliötä.

Tuo pitää tehdä huomenna tai tänään. Kattoo ny kumpana päivänä pääsen pelaamaan.

Peli maistuu minulle tällä hetkellä paljon paremmin kuin COD, jota en jaksanu aina edes pelata.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Just, eli tuo eka elvytystaito olis kannattanut skipata. Mutta onkos asia sitten niin, että jos ottaa tuon parannetun elvytystaidon ainoastaan niin onko se yhtähyvä kuin elvytystaito+parannettu elvytystaito? Jotenkin tuntuisi vaan oudolta että peliin olisi pistetty tyystin turhiksi jääviä optioita. Jossain LMG:ssä ymmärtäisi jos yhtä aikaa ei voisi käyttää jalustaa ja kahvaa, mutta elvytystaidon suhteen ei voi valita joko elvytystaitoa tai parannettua sellaista.

En tiiä onko yhtä hyvät elvytystaidot skipaten toi eka vai ei, muttei se eka silti turha ole. Itellä on toi eka avattu ja oon tyytyväinen siihen. Keskityn enempi vihollisten teurastamiseen ja herättelen vain viereen kuukahtaneita. Kaikki kun ei voi kumminkaan juosta pelkästään niitä haavoittuneita herättelee. Nyt kun mul on toi eka joka riittää mulle niin multa säästy monta pistettä leluihin jolla aiheuttaa vihujen mediceille hommia.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tosta elvytystaidon (Resuscitation) hankkimisesta tuntuu olevan epäselvyyttä, niin pistetääs uusiksi koko hoito.

Support-osuus eli alin rivi (en tiedä mitä on suomeksi) sisältää kolme Tieriä.

Tier 1: Medikit 2pts, Improved Repair 1pt
Tier 2: Resuscitation 2pts, Improved Healing 3pts
Tier 3: Improved Resuscitation 5pts.

Jotta pääsee seuraavaan tieriin, on käytettävä kaksi pistettä edelliseen. Uuden tierin avautuessa ei tarvitse edellisestä ostaa enää mitään.

Eli Improved Resuscitationin saa seuraavalla setillä:
Tier 1: Medikit 2pts
Tier 2: Improved Healing 3pts
Tier 3: Improved Resuscitation 5pts.

Tier 2: Resuscitation siis jää välistä. Lopputulos on sama, vaikka olisikin molemmat ostettuna.

Jonkun mielestä Improved Healing voi olla turha, mutta sitä se ei ole. Jos kaverin saa paranneltua nopeammin, niin sen parempi. Muistaakseni tossa oli myös lyhyempi cooldown, mutta siitä en ole varma.

Itse tein ton parantelusetin siten, että avasin mahdollisimman nopeasti Medikitin ja normi-Resuscitationin. Expaa tuli paljon vauhdikkaammin. Sitten kun oli skillipointseja kertynyt tarpeeksi, niin tein re-specin ja otin kamat yllä listaamallani tavalla. Näin sain kaksi pistettä käytettäväksi muualle, jotka olisivat menneet muuten hukkaan.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Näppärä MAG Gunopedia, josta löytyy kaikkien aseiden speksit helposti silmäiltävänä: Gunopedia | MAG Game Guide
Jotenkin nuo "pisteet täytyvät olla suhteutettuja", muuten noissa aseiden spekseissä ei ole mitään järkeä...

Pari SVERiä esimerkiksi:
RTK-74 vs PKP MG = (muutossuhde)
Accuracy : 1.80 vs. 1.00 = 0,55
Stability : 7.00 vs. 6.00 = 0,86
Damage : 3.90 vs. 4.00 = 1,025
Rate Of Fire: 6.20 vs. 5.80 = 0,935
Capacity : 75.00 vs. 100.00 = 1,33
Cost : 600c vs. 800c = 1,33

Kallimmassa aseessa, joka kaiken lisäksi vaatii myös skillpointteja on vain enemmän panoksia ja hyvin hyvin hyvin marginaalisesti parempi damage. Damagen luulisi kompensoituvan jo pelkästään accuracyllä. Eli mitä järkeä on siis homma tuota parempaa kk:ta? Sama kuvio näyttäisi toistuvan suurinpiirtein kaikilla asetyypeillä. Lisäksi eri armeijoiden aseet samalla tavalla laskettuna ovat käytännössä identtisia...

Lisäksi paras snipu tappaa muun kuin perus heavyarmor äijän laakista (damage 8), kuitenkin ensimmäinen snipu vaatii ainakin 3 osumaa (damage 4*3=12). Jotenkin tuntuu että tasan eivät käy nallekarkit noissa pelintekijöiden antamissa "spekseissä"...

Näkeekö jostain paljon mikäkin lisäkalikka/skill antaa pisteitä kuhunkin aseeseen kiinnitettynä (tulisiko tästä se varsinainen ero aseiden välille)?
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Lisäksi paras snipu tappaa muun kuin perus heavyarmor äijän laakista (damage 8), kuitenkin ensimmäinen snipu vaatii ainakin 3 osumaa (damage 4*3=12). Jotenkin tuntuu että tasan eivät käy nallekarkit noissa pelintekijöiden antamissa "spekseissä"...
Virallinen tiedonanto Zipperiltä on, että ne pelin sisäiset speksit on suuntaa-antavia ja niitä ei kannata liian tarkkaan tuijotella.

Näkeekö jostain paljon mikäkin lisäkalikka/skill antaa pisteitä kuhunkin aseeseen kiinnitettynä (tulisiko tästä se varsinainen ero aseiden välille)?
Noita aseiden tehoja ja lisäkilkkeiden vaikutusta joku jenkki meinasi testailla ja kyseli vapaaehtoisia, joilla olisi aikaa ja halua leikkiä hetken hippaa Supressionissa ja kokeilla eri settejä. Tarkoitus olisi tehdä jonkinlainen taulukko ja laittaa se sitten yleiseen jakeluun. Pitää seurailla tilannetta.

EDIT: Paitti oon hukannut sen linkin, jossa toi oli. Widu.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Onko missään mitään listaa siitä, että mitkä vaikuttavat ja mitkä eivät vaikuta siihen "arvoon" joka on käytettävissä valittaessa hahmolle mitä se kantaa mukana. Eli esimerkkinä vaikka aseeseen optinen tähtäin lisää tuota arvoa, mutta nopeampi lataus ei lisää. Olisi kiva tietää mitkä lisäävät ja mitkä ei, kun jotkut ominaisuudet ovat sellaisia, että ne voisi ottaa mukaan kantoon mutta hahmolla ei ole enää yhtään varaa ottaa mitään sellaista joka "maksaa" lisää.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tuo meneei niin, että kamat jotka "asennetaan" aseeseen, nostavat tuota hintaa. Siis tukijalat, scopet, silencer. Mutta sun pelaajan aseenhallintakykyjä nostavat ominaisuudet eivät, elikkä lataamisnopeus, vakaus yms.

Korotusten creditmääriä en osaa sanoa, alokas vasta.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tuo meneei niin, että kamat jotka "asennetaan" aseeseen, nostavat tuota hintaa. Siis tukijalat, scopet, silencer. Mutta sun pelaajan aseenhallintakykyjä nostavat ominaisuudet eivät, elikkä lataamisnopeus, vakaus yms.

Entäs sitten muissa ominaisuuksissa? Juoksukestävyys, miinojen huomaaminen ja mitä niitä muita vastaavia oli.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ei nosta hintaa mikään tuollainen "ominaisuus". Härpäkkeet toki taas maksavat, jammerit, miinat jne.
 
Ylös Bottom