Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Joissakin videoissa pistänyt silmään tuo 120 elämää. nyt olen ihan pihalla mistä tuon saa nostettua vai vaatiiko raskaan suojauksen. itse viihdyn kevyissä tamineissa ja paljon muuta kivaa mukaan.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

120hp:tä saa kun kasvattaa Resistance/Vastustuskyvyt-taitopuussa vaurionkeston (Increased health 1, 2 ja 3) tappiin. Maksaa yhteensä 8 taitopistettä, koska tuon saa auki vasta kun tietyn verran edeltäviä taitoja on hankittuna.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Kiitos vastauksesta! Nyt tiedän mihin seuraavat taito pisteet menevät.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Pikavinkkinä vielä, että räjähdyksen kestoon kannattaa sijoittaa ennen tuota 120HP:tä. Helpottaa elämään paljon enemmän, kuin toi 120HP. Joka ton räjähdyksenkeston kans tekee tosi hyvän kombon.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ravenilta palasin Sverille, joten taitopisteitä tulee vielä kivasti lisää. Kiitos vinkeistä ja saa laittaa lisää.
Mediin laitoin nopeamman latauksen laajensin alueen isoimmalle ja vielä se täydet parannukset. Pisteitä tulee ropisemalla kun painaa menee lauman mukana, ainoa ongelma välillä on saada itelle parannusta kun tussauttaa sen pilven aina jollekin toiselle.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Asialleen omistautunut lääkintämies kantaa mukanaan molempia ensiapupistooleita, toinen itselle ja toinen joukkuetovereille. Ei jää ketään nostamatta sen takia, että piikki lipsahtikin omaan käsivarteen.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa "ninja-settiä", eli motion sensor+sensor jammer+silencer yhdistelmää. Sensor jammer taidot oli maksimissa, motion sensorissa ei ollenkaan taitoja ja silencer taidot nekin maksimissa.

Tuolla yhdistelmällä pääsee kyllä yllättämään vastustajia todella näppärästi, kun koko ajan tietää ja näkee mistä punapisteitä on tulossa. Toki hiippaileva sensor jammeria kantava vihu jää näkemättä, mutta suurimman osan kuitenkin näkee jo hyvissä ajoin. Etuna motion detectorissa on se, että havainnot vihujen sijainnista välittyvät myös ryhmälle kartan välityksellä. Motion detector toimi mielestäni hyvin ilman taitojakin mutta taitojen kehittämisen myötä sen havaintoalue laajenee.

Sensor jammer peittää myös lähellä olevat oman ryhmän jäsenet vihollisen tutkalta. Jos olet sensor jammerin suojaama, näkyy oikeassa yläkulmassa vihreä lautasantenni ja sitä neliötä kiertää koko ajan vihreä viiva.

En pelaillut mitään selustaan soluttautumista, vaan normaalisti painelin kohteiden lähellä, mutta siinäkin tästä tuntui olevan hyötyä. Infraa selustassa räjäyttelevälle kommandolle nämä varusteet ovat kyllä ehdottomat.

Ongelmana tässä setissä on, ettei mukaan mahdu noiden lisäksi juuri mitään, ainakaan jos aseena on Tamsen.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ongelmana tässä setissä on, ettei mukaan mahdu noiden lisäksi juuri mitään, ainakaan jos aseena on Tamsen.


Jättää vaan motion sensorin pois ja käyttää omia silmiä;) Kaikki suunnilleen kuitenkin sprinttailee, joten näkyvät kartassa ihan itsestäänkin.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Jättää vaan motion sensorin pois ja käyttää omia silmiä;) Kaikki suunnilleen kuitenkin sprinttailee, joten näkyvät kartassa ihan itsestäänkin.

Ei näy. Monella on sensor jammer, mutta detectorin avulla osa näistä haamuista näkyy kartalla jollei ole jammerin taidot kehitetty maksimiin. Ero on aika merkittävä, ainakin omasta mielestä. Lähes jokainen liikkuva vihu näkyy kartalla suht laajalta alueelta samantien.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Eilen illalla (yö) pelatessa joku toi tästä (nimeä en muista)ihan hyvän ajatuksen. Pari valjakko ja toiselle toinen, niin saa vähän muutakin. Varsinkin jos on pitkä tiimi työskentely takana niin ei kaverit eksy toisista kauas.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

juu Tomppa tais jotain tuollaista mainita että Leonin kanssa pelailee noin. mulle taas tuollainen ei käy, kun satun olemaan aina vähän yksinäinen susi ja viiletän menemään yksinään. mutta jos ihan ryhmänä etenee niin sehän auttaa kaikkia kenellä ei esim jammeria ole.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Pöh, respekkasin tänään ja laitoin kokeeksi lähitaistetaitoihin aika paljon pisteitä ja puukon heilutustaidot tappiin ja arvelin, että nyt puukko tappaa talossa ja puutarhassa. Joopa, ihan yhtä huonosti tuntuu puukko osuvan kuin aiemminkin, tai sitten oli vain tajuton lagi peleissä. Selästä sai kaadon aikaan, mutta edestä päin ei juuri koskaan jollei päässyt useampaa kertaa huitaisemaan.

Toisinpäin mentäessä taas tuntuu että naapuri osuu kuolettavasti puukkolla parin käsivarren mitan päästä. Ehkä SVERin keklut on tylsytetty muiden aseiden tapaan :p

Rynkkyosastolla taas en pannut merkille mitää eroa, vaikka taitopisteitä siellä ei nyt ole kuin latausnopeudessa aiemman täyden satsin sijaan.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Hartzu ei kannata luottaan puukoon pelkästään, koska se on aivan liian epäsäännöllinen toimimisessaan. Käytännössä se tappaa "varmasti" yhdellä iskulla vain takaapäin. Lagin ja ihmisten nopeiden liikkeitten vuoksi tosin on itselleni käynyt niin, että omasta mielestä täydellinen takaapäin puukotus ei tapakkaa kerrasta.

Miksi sitten satsata puukkoon. Idea on siinä, että se on viimeistelyä varten. Hyökkäät kohti vaikka 3 pelaajaa ja annat tamsenin/viperan laulaa koko matkan ajan. Koko ajan kuitenkin liikkeesi on kohti heitä (ei tietenkään luotisuorana vaan vinosti vaihtaen vasemmalta oikealle) ja huitaiset aina vihun hengiltä iskuetäisyydelle päästessä.

Miksi sitten et vain ammu pelkästää ? Koska Tamsenissa ja Viperassa ei riitä potku kaksinkamppailutilanteissa vaan puukotus on se sinun ns. tappoisku. Se tekee edestäpäinkin niin hurjaa damagea, että jo aivan pieni bursti riittää vastustajaan ennen huitaisua.

No miksi sitten Tamsen tai Vipera ? Koska niissä on riittävän iso lipas koko, ettei sinun tarvitse ladata kesken taistelun. Niin kauan kun sinulta lentää luoteja, suurin osa vastustajista on niin sanotussa paniikkitilassa. He eivät osu sinuun ja tekevät typeriä ratkaisuja. Mutta auta armias jos sinulta loppuu kudit kesken ja olet matkalla puukottamaan heitä, voit suoraan rueta katselemaan, että onkos medikkejä lähistöllä.

Itse pelailen tällä hetellä magleaderboarsin mukaan n 30% puukotusprosentilla ja siis tämän viikon ~3400 taposta 1000 on puukolla. Kun hommaan pääsee jyvälle, ei paluuta enää ole.

Edit. Pakollinen video, tässä sitten näytettä, mitä puukolla voi saada aikaan.

http://www.youtube.com/watch?v=wIJeqXrmhoE&feature=mfu_in_order&list=UL
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tuolla tavalla ja samoilla aseilla mennään, mutta se viimeinen osuus kääntyy useimmiten tappioksi :o Omat huitaisut ei vaan tunnu osuvan millään.

Takaa ei tosiaan tapa edes täysillä taidoilla aina kerralla, mutta pääsääntöisesti ehtii sen toisenkin kerran huitaista jollei halua ensin ampua, jolloin oma asema paljastuu lähistöllä olijoille.

Viime aikaisten puukkohippojen hienoimmat hetket osui perjantaille, kun hyökättiin koti-saboon ja hipsin sinne B:n "piippuhyllylle", jonne yleensä jokunen sniper majoittautuu. Löysin sielä kolme seisoksimassa vierekkäin ja sain kakki lepoasentoon vuorotellen puukottamalla, yhtä piti tuikata kahdesti. Kumma kyllä, muut eivät reagoineet kun vieressä kaveri kaatui. Samassa sabossa tein kamikazeiskun konsolihuoneseen ja sain 4 nurin Viperillä + puukolla, mutta viides olikin jo liikaa. Perjantaina ei vielä puukkotaitoja ollut yhtään.

Tänään tosiaan ei onnistunut oikein millään juuri mikään.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Alkaa itselle hioutumaan palikat kohdalleen kun taso 70 avautui taas jokin aika sitten. Oletus loadout jolla kentälle lähdetään sisältää Tier 3 rynkyn jossa kiinni vaimennin, refleksitähtäin ja etukahva. Skilltreestä on naputeltu Assault-medic-elektroniikka-puukko-liike tasot täyteen. Tappoja tuntuu tulevan useassa pelissä täysin liukuhihnalta, yhdistelmällä pääsee lähelle vihollisten selustaan napsimaan helposti äimisteleviä ukkoja ja lähitaistelutkin hoituvat hyvin kun senssit sen verran korkeella että refleksillä saa vielä tähdättyä ja jos oikein lähelle mennään niin puukolla huitoo ukot maahan.

Kakkosloadouttina, jota tulee käytettyä enemmän sitten C:n valtaamiseen sabossa sisältää muutoin samat mutta elektroniikan tilalla on kranaatit sekä myrkkykaasut. Sitten löytyy perus korjaaja, hyökkäävä RPG, sekä puolustava RPG telamiinojen kera.

Pikkulevuilla hyväksi vaihtoehdoksi totesin haulikon ja siihen taitopisteet medicin ohella. Erittäin tappava vehje läheltä ja erillistä tähtäintäkään ei tarvitse. Pitää vaan vähän osata liikkua että pääsee tappoetäisyydelle.

Haason linkkaamasta vidistä pitää vielä todeta että joko kaveri lagaa tai vastustajat ovat täysin pihalla. Noin vapaasti ja helponnäköisesti harvoin pääsee dominoimaan jos vastustajat ovat edes vähän hereillä. Hieno suoritus silti.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Haason linkkaamasta vidistä pitää vielä todeta että joko kaveri lagaa tai vastustajat ovat täysin pihalla. Noin vapaasti ja helponnäköisesti harvoin pääsee dominoimaan jos vastustajat ovat edes vähän hereillä. Hieno suoritus silti.

tähän pikku paljastus että siellä videolla ottaa osumaa minä ja pari muuta ihan kohtalaisen kovaa pelaajaa, ettei me nyt ihan pihalla oltu, mutta jotain lagia saattoi olla koska muistan vieläkin sen kohdan missä kuolen ja voin vannoa että painoin puukotusta ensimmäisenä.

Ja Rauskulla on ihan hyvä kotikaupunki. Kuulemma parhaat MAGittajat löytyy Turusta. Eikä mikään huhu. ;)
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Täytyy muistaa, että lagihan tosissaan online-pelissä ilmenee pakosti jonkin verran. Täältä on hyvä käydä katsomassa asiaa.

Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Kun painat begin test kiinnitä huomioon, mitä saat ping:ksi. Itselläni Suomeen pingi oli 23ms. Kun taas testin loputtua vaihdoin serverin itä-rannikolle pingini nousi yli 300ms. Kun taas amerikkalaisilla pelaajilla se on varmasti lähempänä tuota, mitä minäkin sain kotimaassani. Tämä tarkoittaa ikävä kyllä taas sitä, että esim amerikkalaisia vastaan pelatessa, jos serveri on USA:n päässä, olemme koko ajan heitä jäljessä ja jokainen "tasapeli" - tilanne kääntyy heidän voitokseen jo ilman mitään sen suurempia lageja.

Toki peleissä ilmenee sitten näistä luvuista hurjasti poikkeavia tilanteita, missä jotkut pelaajat tuntuvat olevan kuolemattomia, ja itsellänikin on pieni kutina, että liekköhän kaikki nämä "eliitti" - pelaajat pelaavat rehellisesti.

Edit: Pakko rakastaa, kuinka Mag keskustelut aina tuntuvat pysyvät niin hyvin topiikin alkuperäisessä aiheessa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom