Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tales of Vesperia [X360]

Vastaus: Tales of Vesperia [X360]

ei niitte tartte olla käytössä. kävitkö siellä rakenteilla olevassa kylässä juttelemassa Flynnin kanssa sen jälkeen ku olit saanut ne kaikki kasaan. Siin tulee semmonen scene et Flynillä on hirvee kiire ja sit sit Yuri sanoo et jaa noh pidetää me nä sit hetken aikaa viel. Sit kun meet bossille ni ne alkaa toimiin ja kolmas muoto aukeaa.

ilman tota niil ei tee mitää jos alottaa alusta


Juu kävin mutta olisi varmaan pitänyt mennä heti toistamiseen koska kun menin sinne tuli vain scene jossa Yuri oppi jonkun arten Flynniltä.
 
Vastaus: Tales of Vesperia [X360]

Tuli myös pelattua läpi tässä. Ja kyllä, palautti vielä oman uskoni siihen, etten ehkä sittenkään ole vielä kasvanut japsiropeista ulos. :)

Kevyesti paras pelaamani JRPG tän vuosituhannen puolella. Myönnettäköön, että kaikkea ei ole tullut pelattuakaan, mutta kuitenkin. Viimeaikaisista esimerkiksi Lost Odyssey oli temaattisesti varsin hieno ja alkoikin lupaavasti, mutta joskus puolivälin tienoilla kyllästyin vaan aivan totaalisesti.

Ei Vesperiassa. Varsin harmittomasta varkaanjahtausreissusta kasvoi sulavasti todella monisyinen ja ajatuksia herättävä tarina. Hahmot olivat suorastaan upeita, melkeinpä tekisi mieli kutsua tuota kavalkadia kaikkein parhaimmaksi, joka japsiropessa on tullut vastaan. Valtaisat propsit myös suunnattoman hyvistä enkkuäänistä. Etenkin Judyn ääninäyttelijä jäi mieleen.

Omat virheensäkin pelillä toki on. Taistelu meni, lukuisista erikoismekaniikoista huolimatta, lopulta aika itseääntoistavaksi mäiskimiseksi. Ei silti, enemmän tuosta nautin kuin perustylsästä vuoropohjaisesta huiskimisesta. Loppupuolella oli parhaaseen JRPG-tyyliin myös pari todella raivostuttavaa haahuiludungeonia, jotka tuppaavat torpedoimaan oman peli-iloni varsin tehokkaasti, mutta onneksi nekään eivät olleet hirvittävän pitkiä. Suuri osa paikoista oli myös vähän geneerisen ja elottoman näköistä.

Mutta kuten niissä kaikkein onnistuneimmissa JRPGissä tuppaa olemaan, pelikokemus oli lopulta huikeasti hienompi kuin mitä yksittäiset osat antaisivat ehkä olettaa, eli kokonaisuus on taas paljon enemmän kuin osiensa summa. Pelillisesti ei kauhean erikoinen, mutta kautta aikain pelikokemuksena jos ei aivan kolmen karkeen, niin viiden kärkeen kyllä. Oli se sen verran hieno.

Miellytti myös se, kuinka tuon tarinan tapahtumista kutoutui lopulta iso allegoria ilmastonmuutoksesta, eikä se tuntunut tippaakaan teennäiseltä.
 
Vastaus: Tales of Vesperia

Hups :D

aattelin jotenkin sillee et ne neljä ekaa numeroa olis ollu grade tähän mennessä tallessa, ja sit se 12 olis ollu saanti 21 minuutin aikana :D noh olin puoliunessa hehe


tosta 100 man meleestä sen verran et sihen ei pääse ennen kuin on löytänyt kaikki haastekirjeet. Niinku se npc sanookin niin niiltä puuttuu taistelijoita. Ite oon löytäny vast Hunting Bladesien haastekirjeen ja sit Flynnin kirjeen

Noi toimii sillee et kun meet matsiin niin ne tulee mukaan randomisti ja tuo täten yhen vihun lisää peliin, itelleni tuli noi kun vetelin 80 man meleetä

tos on viel vissii 200 vihun matsikin mut en tie mite se avataa

Leviathans clawin kirjeen saat gauchelta ja droitelta, zauden jälkeen. Siinä pitää käydä ehmead hillillä hakemassa semmonen kukka (exploraat vaa nii löydät, aloita west exitiltä), sen jälkeen käy mount temzalla, sen jälkeen capua torimissa ja sen jälkeen menet zaudeen, sinne missä yeager piestiin. Muista varastaa gauchelta ja droitelta niitten miekat, ne on single obtaineja.

200 man melee aukeaa kun olet pelannut 100man meleen ainakin 3 hahmolla ja saanut challenge letterin traitor of heavenilta (joka on muuten varsin tuttu hahmo niille jotka ovat symphoniaa pelanneet ;) ) joka on labyrinth of memoriesin viimeinen bossi.
 
Vastaus: Tales of Vesperia [X360]

Tuli pelattua tämäkin vihdoin läpi kun ME2 kuumotti avaamattomana pöydällä (2 viikon ajan julkasusta). Huhhu että oli laadukas tekele. Tekemistä riitti vaikka kuinka, ja taistelusysteemikin oli laadukas, kun siihen sisään pääsi. Omasta mielestäni kyllä sukupolven parhain japsirope mitä x360:lle löytyy. Dialogi oli kuin taivaasta Star Oceanin jälkeen ja tykkäsin muutenkin hahmoista (ei ollut niitä ärsyttäviä lapsihahmoja kuten Star Oceanissa tai Lost Odysseuksessa). Juonikin piti mukanaan hyvin pelin ajan. Loppudemoihin olisin ehkä kaivannut vähän lisää pituutta ja jälkitapahtumien kerrontaa. 795gs ropsahti ekasta läpipeluukerrasta ja titteleitäkin jäi vaikka kuinka saamatta :( Kunhan tässä aika antaa periksi niin pistän kyllä toisenkin läpipeluun kunnolla käyntiin, 12k gradea jo farmattuna.
 
Vastaus: Tales of Vesperia [X360]

Nyt piti kyllä aloittaa toinen läpipeluukierros, aloitin sen jo aikoja sitten itse asiassa heti kun olin jo kertaalleen pelin pelannut läpi, mutta se jäi vaihtelevista syistä.

Ja huh kun maistuu taas! Mahtava peli, ja erityisen hauska pelailla grade shopin tarjonnalla, 10x exp ja niin edelleen. Tällä kertaa tähtäimessä (lähes) täydellinen koluaminen, ja tarkoitus olisi saada melkeinpä joitain secret missioneja ja "kerää kaikki titlet"-achia lukuunottamatta kaikki muut achit. Ei kestä pää noiden secret missioiden kanssa, joten tyydyn kaikkeen muuhun.

Oon kyl niin koukussa tohon tavaroiden synthaamiseen. Pitää kyllä kesällä RDR:n ja tämän toisen läpipeluukerran jälkeen katsella, millasia noi niche-JRPG:t, meinaa Ar Tonelico tms taitaa ainakin olla aika synthaystaivasta.
 
Löysin haulla kaksi Tales of Vesperia ketjua, joista tähän on kirjoitettu enemmän viestejä.

Lainaus Switch ketjusta:
Noniin kaikki innokkaat JRPG-fanit!

Huomenna 11. päivä tammikuuta julkaistaan Tales of Vesperia: Definitive Edition Switchille, PlayStation 4:lle, Xbox Onelle sekä PC:lle.

Tales of Vesperia: Definitive Edition sai kunnian olla ensimmäinen pelaamani japanilainen roolipeli, ja ihan miellyttävä kokemushan se oli. Suosittelen!

Switch-version arvostelun voi lukaista tästä linkistä.

 
Ylös Bottom