Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tämän viestin lukeminen maksaa 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

feldon

KonsoliFIN Alumni
Tuleekohan Internet muuttumaan maksulliseksi? Ajatellaan nyt että nykyään ei juuri tarvitse tilata lehtiäkään kun kaiken tarvittavan voi lukea netistä uutispalvelimilta jne. Mitä veikkaatte?

Tulee.
Vois kuvitella että joskus tulevaisuudessa homma menis niin, että joka sivulla oleminen maksaisi tietyn verran minuutilta. Ja sitten eriteltäisiin että sillä sivulla on oltun niin ja niin kaun ja maksettaisiin sivun ylläpitäjälle siitä ajasta mitä on sillä sivulla ollut. Eli niinkuin puhelin lasku, mutta hinnat olisivat todella halpoja. Jollain isoilla sivulla olisi kalliimmat minuutti ajat ja pienellä halvemmat.

Tossa hommassa varmasti voisi tulla paljon lakiteknisiä ongelmia, ajatellen että internet on maailmanlaajuinen. Maksullinen rekisteröityminen ajaisi mielestäni tuon asian paremmin.

Ei siis että sekunti ja sentti yms. yms. asiakas olisi tuollaisessa mielivaltaisessa hinnoittelussa (eri sivuilla eri maksut) aika ikävässä tilanteessa. Jengin kannattaisi jotenkin ladata ne sivut, jotta niitä voi lukea offline ja maksaa vain muutamasta sekunnista.

Internetin käyttökin varmasti hidastuisi, jos joka sivun alussa olisi hinnastot sille sivustolle ja muutaman "oletko varma, että haluat tällä sivulle"-kysymyksen jälkeen pääsisi vasta sisään. Itse luulen, että tuollainen täysin sekava hinnoittelu ei toimisi. Maksulliset rekisteröinnit voivat mun mielestä kyllä lisääntyä.

heh, faija oli joskus eksynyt joillekki pr0n sivuille ja sieltä sit klikkiny klikannu jotai tai vastannut yes johonki, no sitten parinkuukauden päästä tuli lasku 150mk lasku postissa ;)

oli varmaan puhelinyhtiön tai muun kautta ip:n mukaan tms. kattoneet tiedot ja sinne vaan laskua (modeemilla oli)

Mä ainakin maksan netin käytöstä ihan rahaa. Se ei kyl mee sisällön tuottajille, vaan Internet palvelun tarjoalille. Ehkä tulevaisuudessa nää kaks tahoo sulautuu entistä enemmän yhteen.

Mulle internet on yhtä jokapäiväinen kuin televisio, enkä halua maksaa kummastakaan minuuttimaksua, vaan lasku tulee kiinteänä. Moodemiajat on puolentoista kilomarkan laskuineen takanapäin, ja siellä saa pysyä :P

Tosin tälläset IGN Insider -tyyliset palvelut tulee luultavasti yleistymään, että ilman maksua näkee vain vähän, ja senkin myöhässä. Ja maksamalla kaikki toimii taas buenosti.

Jos itse netin käytöstä tulis jonkinlainen lisämaksu, niin menis palveluntarjoajat varmaan lakkoon, kun niiltä kaikkoais kaikki asiakkaat.

Ylös Bottom