Tangentti

Keskustelu osiossa 'Podcast' , aloittajana jryi, 19.09.2017.

  1. Nisupulla

    Nisupulla Jäsen / [FL]

    Youtube:
    youtube
    PSN:
    Nisu
    Switch:
    7988-0855-9081
    Twitter:
    nisupullafin
  2. jryi

    jryi Vastaava päätoimittaja, teknoniilo Ylläpidon jäsen

    Steam ID:
    jryi
    XBL:
    jryi
    PSN:
    jryi
    Twitter:
    jryi
  3. Nisupulla

    Nisupulla Jäsen / [FL]

    Youtube:
    youtube
    PSN:
    Nisu
    Switch:
    7988-0855-9081
    Twitter:
    nisupullafin
    Vastaus: Tangentti

    Keskustelijoiden positiivinen perusvire jatkui toiseen jaksoon asti. Pidän nimenomaan tästä, 'miksi on niin hienoa olla pelaaja juuri nyt'.

    Avoimen maailman peleistä oli ähkyä alkuvuodesta, kiitos viimeisimpänä Wildlandsin. Kun aikansa kiroili kapean putken tarjoajia, tuli niitä taas ikävä päämäärättömän poikkoilun ja copy+paste -tehtävien jälkeen. Tiukasti pelaajan mukana kuljettava ränni alkoi tuntua houkuttelevalta. Osaksi näistä syistä jättänyt podcastissa mainitut teokset väliin.

    Siinä missä Nintendo Switch myös onnistuu, on samalta sohvalta moninpelaaminen. Vinkkinä teemaksi, tai osa-aiheeksi tulevaisuudessa.
     
  4. FelisLeo

    FelisLeo Gamereactor

    XBL:
    FelisLeo
    PSN:
    Felis_Leo
    Switch:
    FelisLeo
    Vastaus: Tangentti

    Tarvitsemme edelleenkin kolmiosaisen Tangentin: Missä Destiny teki virheen, Destinyn suurimmat munaukset, ja Kuka tämä Destiny oikein luulee olevansa?
     
  5. TT-2k

    TT-2k Päämoderaattori Ylläpidon jäsen

    Steam ID:
    TT-2k
    XBL:
    TriKuiva
    PSN:
    TT-2k
    Twitter:
    tontsa
    Vastaus: Tangentti

    Äänentasot oli nyt jo paljon paremmin, mursun mörinät kuuluivat hyvin jopa moottoritien rengasmelun yli.

    Jos jotain pientä hienosäätöä saa toivoa, niin alkuintrossa ja osioiden vaihtuessa muzakit ovat hetken hintsun verran liian kovalla puhujaan nähden. Reilumpi feidaus vaan, koska puheohjelma kyseessä kuitenkin.

    Sitten vielä pieni huvittuneisuutta aiheuttanut heitto siitä, että pitikö ne QTE:t Shenmueenkin tunkea. Kyseessä on kuitenkin peli, joka koko termin ja ilmiön pelimaailmaan lanseerasi. :)

    Ja on niissä tappelupeleissäkin ”hieman” kehitystä tapahtunut sitten Way Of The Exploding Fistin; combot, parryt, blockit, monivaiheiset laiffimittarit, muuttuvat taistelukentät, ympäristön käyttö vastustajan vahingoittamiseen jne.
     
  6. irksome

    irksome Member

    PSN:
    olga_
    Vastaus: Tangentti

    Casti vasta puolessa välissä, mutta piti tulla kommentoimaan mobiilipelihommia vielä muistin aikana. Jyri kun sanoi, ettei ole vielä tavannut mobiilipeliä, jossa taidot kehittyisi peliä pelatessa. Jännä kuulla tämä varsinkin entisen Clash (of Clans) -pelaajan suusta. Siinä nimenomaan on peli, jossa parhaat pelaajat pärjäävät. Toki normi farmauksessa ei siinä 30 sekunnin miettimisajan puitteissa hirveän suuria strategioita ehdi laatia ja on mentävä niillä joukoilla, jotka silloin armeijasta löytyy. Mutta sotahommissahan tilanne on täysin toinen. Ero yhden ja kolmen tähden välillä voi johtua vaikkapa vain sekunnin kymmenyksen ajoitusvirheestä ja/tai joukkojen pudotuksesta 5 millimetriä väärään paikkaan. Ja ei, tällöinkään kyse ei ole tuurista, vaan taitava pelaaja tietää tasan tarkkaan, mihin ja milloin joukot tulee pudottaa pitkään hiotun strategian onnistumiseksi.

    Arvelen, että pelin rikkovalla päivityksellä tarkoitit ehkä sitä kun TH:n tuhoamisesta ei enää tullutkaan automaattisesti shieldiä? Tämä kieltämättä kyrsi paatunutta farmaajaa, mutta näin jälkikäteen ajatellen muutos on ollut onnistunut.

    Harvoin tulee hypättyä näin puolustuskannalle minkään (varsinkaan pelin) suhteen, mutta 4 vuotta peliä pelanneena en vain voinut yhtyä mielipiteisiin :) Itse katson lukeutuvani "tosipelaajiin", mutta niin vain sitä on jo tuo neljä vuotta tullut jotain kännykkäpeliä tahkottua ja loppua ei näy SC:n aktiivisen päivitystahdin ja leppoisan klaanin ansiosta. Oi aikoja, oi tapoja.
     
  7. Cyrus1

    Cyrus1 Active Member

    XBL:
    Cyrus Q
    PSN:
    CyrusQ
    Vastaus: Tangentti

    Formaatti on kyllä hyvä. Kunnon keskustelua peleistä, eikä vain nopeasti ohiteta tyyliin "pelasin sitä, ihan jees, pelasin tätä, aika paska". Jatkakaa samaan malliin.
     
  8. jryi

    jryi Vastaava päätoimittaja, teknoniilo Ylläpidon jäsen

    Steam ID:
    jryi
    XBL:
    jryi
    PSN:
    jryi
    Twitter:
    jryi
    Vastaus: Tangentti

    En väitä, että olisin enää (tai koskaan ollut) mikään paras asiantuntija CoC:ssa, enkä muista mikä lopulta rikkoi kamelin selän, kun lopetin pelaamisen. Enemmän tuo angstaamiseni liittyi tähän yleiseen havaintoon, että en pystynyt telkkariakaan katsomaan ilman että naputtelin koko ajan jotain mobiilipeliä. Vedin siis ns. kylmät kalkkunat, poistelin kaikki pelit puhelimelta ja täppäriltä, eikä ole tullut ikävä.

    Tietysti valistunut keskustelu esim. Clash of Clansin hyvistä ja huonoista voisi olla ihan paikallaan, kyseessä kun on kuitenkin todennäköisesti menestynein suomalaispeli kautta aikain(?), mutta minusta ei siihen ole.
     
  9. TUHOMURSU

    TUHOMURSU KonsoliFIN Alumni

    Huolestuneille:

    Tangentti tulee.

    Flunssa & Co., vaatinut veronsa ja jättänyt jälkensä.
     
    Cyrus1 tykkää tästä.

Jaa tämä sivu