Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tanssimatoista -?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tomsu82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tomsu82

New Member
Tanssimatoista olisi amatöörillä kysymys;

onko eri valmistajien matoilla toimivuus eroja paljon, kun jostain olen kuullut että matot menevät helposti rikki ja luistavat liikaa jne..

Että minkäköhän merkkinen Edullinen matto kanttaisi ostaa?
jos omaat kokemuksia, otan niitä mielelläni vastaan.

Kävi tanssimatto kiinnostaa kun ajattelin että saan sillä (ehkä) naiset innostumaan pelaamisesta sekä itse tuota athenssia voisi sitten ajatella ...

Kiitoksia mahdollisista vinkeistä!

Itselläni on kokemusta ainoastaan Dancing Mate -tanssimatosta (15,99 euroa Play.comista). Ainakin tuntuu kestävältä eikä ole edes pelkillä sukilla pelatessa liian liukas (ehkä hieman, mutta niinhän ne kaikki tuppaavat olemaan). Suurin ongelma näissä tanssimatoissa on kuitenkin keskipisteen säilyttäminen. Yhtäkään mattoa en ole vielä nähnyt, joissa keskipisteen voisi tuntea jalkojensa alla, ei nimittäin ole yhtään harvinaista huomata painelevansa nappeja oikeassa rytmissä, mutta juuri napin vierestä. Kyseisen ongelman kanssa tulee siis oppia elämään tai yrittää itse keksiä ratkaisu asiaan (esimerkiksi sijoittamalla maton keskikohdan alle jonkin pienen korokkeen).

Minulla on ollut jo pidemmän aikaa Madcatzin matto, joka on osoittautunut ihan kelpo peliksi. Aion kuitenkin itse valmistaa metallisen version veljeni kanssa kunhan koulut alkavat.

lord_diablo sanoi:
Suurin ongelma näissä tanssimatoissa on kuitenkin keskipisteen säilyttäminen. Yhtäkään mattoa en ole vielä nähnyt, joissa keskipisteen voisi tuntea jalkojensa alla, ei nimittäin ole yhtään harvinaista huomata painelevansa nappeja oikeassa rytmissä, mutta juuri napin vierestä. Kyseisen ongelman kanssa tulee siis oppia elämään tai yrittää itse keksiä ratkaisu asiaan (esimerkiksi sijoittamalla maton keskikohdan alle jonkin pienen korokkeen).

Sama ongelma oli minullakin (pystyssä pysymisen ohella ;) ). En tahtonut millään pysyä keskellä mikä turhautti v... ietävästi. Todella ärsyttävää kun painelee ohi nappien ja sekoaa rytmistä täysin.

Paavi^ sanoi:
Sama ongelma oli minullakin (pystyssä pysymisen ohella ;) ). En tahtonut millään pysyä keskellä mikä turhautti v... ietävästi. Todella ärsyttävää kun painelee ohi nappien ja sekoaa rytmistä täysin.
Harjoitus tekee mestarin ;)

Paras helposti saatava matto on ehdottomasti esim. Lik-Sangilta saatava Deluxe Ignition Dance Mat. Tuollainen on ollut käytössäni pari kuukautta ja olen ollut aivan helkkarin tyytyväinen. Onhan tuolla toki hintaa noin kahden "markettimaton" verran, mutta saapahan kerralla hyvän. Kahden kuukauden ahkeralla tamppaamisella matossa ei ole mitään kulumisen merkkejä (Vrt. Ravestation, jonka jouduin korjaamaan noin kuukauden pelaamisen jälkeen. Noin puoli kuuta myöhemmin matto kuoli kokonaan). Matto on pelaamiseen oikean (Arcade-alustan) kokoinen ja pohjassa jonkin sortin liukueste. Olenkin päässyt matolla joitain ysijalkaisia (Dead End heavy, Can't Stop Falling in Love Speed Mix Heavy, Afronova Heavy) läpi ilman mitään maton teippailuja lattiaan. Yksinkertaisesti, helvetin hyvä matto suht edukkaaseen hintaan.

Ps. Kannattaa tilata tuolta Lik-Sang Europesta. Vaikka tuotehinta on vähän korkeampi, ei tule tulleja ja postikulut huomattavasti halvemmat.

EDIT: Tämän Ignition-maton nuolet ovat muuten hieman korkeammalla kuin muu matto, jalkoihin ei siis tarvitse vilkuilla varmistaakseen että astuu varmasti nuolien päälle.

Pirkkapatentti keskellä pysymiseen on seuraava. Sijoita vaikka tuolin selkänoja maton eteen niin että näet sen näkökenttäsi alalaidassa kun tanssit. Helpottaa sijainnin hahmottamista.

no nyt olen noita edullisimpia malleja vertaillut silmämääräisesti ja tullut siihen tulokseen että parikymppiä voisin ekaan tanssimattoon sijoittaa.

ostanko suden jos tilaan logic3 -tanssimaton? "kehuvat" kestäväksi ja pitäväksi .. sekä sisältää ne L&R "näppäimet"

vaihtoehtoina näyttäs olevan 4gamersin ja dance uk.n matto samassa hintaluokassa.

kiitoksia vinkeistä
:)

Tuo Logic3 on kyllä kestävä, mutta nuolet ovat (edelleenkin kolikkopeliin verraten) liian kaukana toisistaan. Toki tuollakin tottuu pelaamaan. Logic3 taitaa ollakin muuten paras markettimatto. L- ja R-napeilla ei käytännössä tee mitään, mutta onpahan tuossa muistaakseni 8 nuolta, eli IMO rutkasti huonomman Dance UK:n pelaaminen onnistuu kanssa myös.

PAL-kakkospleikkarin tanssipeleistä paras on Dancing Stage Fever, mutta marketeissa on nyt näkynyt PSOnen Dancing Stage Party Editionia Platinum-julkaisuna. Party Editionin framerate oli kylläkin häiritsevän kamala kun sitä kaverin kanssa testailtiin. Biisivalikoima sen sijaan on aivan 'tun rok.

Prismasta saa muuten tuon logic3-esityksen mukana superstar dance club -nimisen psx-pelin. Ei voi olla muuta kuin hyvä?

keiu, Tekken 4 tanssimatolla on kivempaa ku toi superstar-scheisse. Prismasta saa myös tanssimatto(Joko konamin oma tai sit kopio siitä) + DS Euromix 2 -pakettia. Se saattais vaikka rokata.

olo on vähän niinkuin idiootilla. kun menin hätähousuna tilaamaan logic3.sen. mietin sitä et pitäskö käydä prisma ja muut marketit katsastaa mut sato niin paljon vettä ;)

mistäs muuten löytys näppärästi et mitä pelei voi matolla pelata.. kun kaba otit ton tekken 4.sen puheeksi..
vai pitäskö mun laittaa tää kysymys eri paikkaan ...

amatöörinä kaikilla osa-alueilla - tomsu

p.s. paljon kiitoksia vastauksistanne mitä olette raapustelleet!

On se logic3 ihan asiallinen. Tanssimatothan toimivat tavallisten ohjainten lailla, eli niillä voi pelata periaatteessa ihan mitä tahansa. Tekkenit tai muut eivät vain yhtä hyvin taivu mattokäyttöön kuin mattoja ajatellen tehdyt tanssipelit :)

Taitaapa jokin tuleva olympiapelikin ainakin jossain määrin tanssimattoa tukea.

kaba sanoi:
Taitaapa jokin tuleva olympiapelikin ainakin jossain määrin tanssimattoa tukea.

Jep, eli Athens 2004 tukee tanssimattoa. Missä määrin, en osaa sanoa kun ei tanssimattoa itsellä ole niin en ole voinut testata.

kyllä athens 2004 tukee juu sitä tanssimattoa. kerkesin tossa välillä ostaa Logic3-tanssimaton ja sit marssin kauppaan ja ostin athens 2004.sen.

Ja sit alkoi testailu. Ja tyytyväinen olin. matosta maksoin postikuluineen sen 30ekee.. (meilläpäin ikävä kyllä ei ole kunnon pelikonsoli kauppaa=(

matto ei paljon jalkojen alla liikkunut ja pienen totuttelun jälkeen ""näppäimet" löytyivät. Hupia varsinkin alakerran naapureille? on riittänyt... tömstömstöms..

Odotan sitten innolla tulevia Tanssipelejä joihin euroja sijoitan ;) Athenssista laitan toiseen Topicciin pienen "arvostelun" ehkä huomenna. kun siitä on hieman ollut keskustelua tyyliin lajeista jotka tukee athenssia jne.

Edelleen paljon Kiitoksia neuvonantajille etc.

-tomsu-

Ylös Bottom