Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tarvitsen apua: Kuva häntii!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Minulla on Philipsin 21" televiisio, joka on kamarini kulmassa tukevasti TV-tasolla. Noin 30cm siitä on puhelin ja isdn-pääte. Sen alla ovat Xbox ja videot. Tietokoneeseen noin 1,5 metriä.
Jotenkin kummassa minun huoneessani kyseisellä televisiolla kuva häntii, minkä huomaa varsinkin pelatessa liiankin hyvin. Häntimisen huomaa myös, kun vaihtaa kuvan scart-liittimelle, eikä sieltä näy muuta kuin mustaa, jolloin kanavanilmoituslaatikosta siellä vasemmasta yläkulmasta lähtee punertava viiva kohti oikea ylälaitaa.

Mutta kas, kun television laittaakin toiseen päähän asuntoa, olohuoneeseen, tuskin kymmentä metriäkään huoneestani, ei kuvassa näy mitään häiriötä. Häiriö näkyy myös minun huoneeni seinän toisella puolella olevassa toisessa makuuhuoneessa, vaikkei siellä kummemmin elektroniikka ollut testatessa, paitsi videot.

Siispä auttakaa, jos vain voitte! Apunne on tosiaan tapreen; jos vain jotain edes arvelette, kysykää ja kertokaa, niin kokeilen ja vastaan.:( :o

Viimeksi muokannut moderaattori:
No tietokoneen kaijuttimet ovat siinä 1,7 metrin päässä television nyksyisestä asemasta

Tietokoneen kajarit ovat varmaankin pienet ja magneettisuojatut joten eipä niistä hätää. Voithan tietty koittaa siirrellä niitä ja katsoa mitä tapahtuu =P

Selvitäppä vähän mitä kaikkea sähkölaitteita huoneessasi on, ja nimenomaan mitä siellä toisessa päässä taloa ei ole. Ja mitä siellä seinän toisella puolen on?

No, siellä seinän toisella puolella olevassa huoneessa ei ole mitään muuta kuin televisio juuri nyt. Toisessa päässä huoneistoa on kanssa vain televisio, ja vähän matkan päässä keittiolaitteistoa (mikrot jne.). Molempien makuuhuoneiden alla taitaa olla kuivaamo, toisen alla hieman apteekin varastohuone, oletettavasti.

Siis toisessa päässä ei ole tietokonetta, eikä xboxia.

Kokeile nyt laittaa vielä kaikki sähköiset laitteet pois päältä huoneestasi paitsi tuo televisio. Jos kuva häntii yhä niin voidaan hakea syytä muualta.

Erittäin omituista moinen kyllä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Kokeile nyt laittaa vielä kaikki sähköiset laitteet pois päältä huoneestasi paitsi tuo televisio. Jos kuva häntii yhä niin voidaan hakea syytä muualta.

Olen mielestäni tuota kyllä jo kokeillut, ja hänti yhä. Pitänee siirtää koko televisio toiseen huoneeseen. Sharpin samankokoisella televisiolla onkelmaa ei kyllä taida olla:confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

No vedin jokaisesta laitteessa huoneessa sähköt, ja häntiihän se.
Pakko tieten toteuttaa suunnitelma B, eli siirtää televiisio toiseen paikkaan.

Ylös Bottom