Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tasalaatuisuutta kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Henri

New Member
Kyllä ärsyttää kun jokainen poksi on yksilöllinen (itse sain sen paskan yksilön :( )! Kaverin laite soittaa mukisematta ainakin useimmat poltetut levyt eikä ole läheskään yhtä tarkka levyn naarmurjen kanssa. Omani taas ei soita yhtäkään poltettua cd:tä (mikä on toki Microsoftin tarkoituskin) eikä hyväksy minkäänlaisia naarmuja. Edes kaverin eilen ostama peli ei toimi ilman jumittumisia latauskohdissa. Se on outoa sillä peli oli täysin naarmuton, mutta kuitenkin hieman naarmuinen Rallisport toimii yleensä moitteetta. Merkillistä tämä pelikohtainen virheensieto.

Vielä kiinnostaisi tietää, mistä eri valmistajien dvd-asemat erottaa. Boksin pohjasta löytyi pv 2002-04-23, joten se varmaan on v1.1?:confused:

Oli muuten hauskaa kun koitin silloin alkuaikoina (kesä 2002) sellasta hiukan tuhruista CDtä, eikä tunnistanut. Noh, hihalla pyyhkäsin ja toimi. Tuli sitten viimeviikolla aivan h e l v e t i n naarmuinen levy käteen ja ajattelin että noh, testataan. Soitti kuin unelma ja tallensi kanssa. Se levy siis oli ihan kuin jonkun raivotautisen kissan kynsistä päässy. Et sillain.

Kyllä tuollainen vajaa vuosi sitten valmistettu Xbox on vielä sitä ensimmäistä versiota. Itsellänikin on sellainen, mutta on toiminut ihan hyvin. Tranworld Snowboardingissa se tosin kaatusi joka kerta samaan paikkaan, vaikka testasin usealla eri kopiolla (aidoilla myyntikopioilla tietysti). Epäilisin vian olevan kuitenkin pelilevyissä.

Xboxeissa käytetyt DVD-asemat erottaa helposti tämän ohjeen avulla: http://www.modchipfinland.com/kirjoitus.php?id=16

Jos sinulla on ongelmia Xboxisi kanssa, niin kannattaa varmaan harkita takuuvaihtoa. Vielä kun se on voimassa. Huomaa kuitenkin, että kaikki poltetut CD-levyt eivät toimi edes uusimmissa Xbox-versiossa. Kannattaa käyttää vain yleisimpiä RW-levyjä, joille musiikki on kirjoitettu CD Audio -muotoon, niin toimivuusmahdollisuudet ovat paremmat.

Tällainen laitteitten parantelu ajan saatossa on tietysti harmillista niiden ensimmäisten versioiden ostajien kannalta, mutta minkäs sille voi. Microsoft ei ole onneksi vielä kovinkaan merkittäviä muutoksia tehnyt, kun taas Sonylla uusimmat PS2-versiot (olisikohan nyt seitsemäs versio menossa?) ovat kuin toista maata alkuperäisten versioiden kanssa, jotka eivät tahtoneet pyörittää DVD-levyjä, CD-levyjä ja joillain olen kuullut olleen paljon ongelmia myös aitojen pelilevyjen kanssa. Mutta mahtuihan sinne ensimmäisiin versiohin myös niitä huippuyksilöitä...

Kiitos linkistä! Niinhän siinä kävi että minulle napsahti Thompson.

Pitäisi varmaan viedä takuuhuoltoon, mutta milläs todistat että laitteessa on vikaa, kun he kokeilevat jotain toimivaa peliä! Jos huollossa poksi todetaan toimivaksi eikä tehdä mitään, niin ei siihen uskalla uusia pelejäkään ostaa, voisi mennä rahat hukkaan.

Minulla taas oli ongelmia Splinter Cell:in kanssa se jumittui välillä todella usein mutta välillä taas toimi todella hyvin...levyssä ei ollut mitään vikaa, mutta muut pelit ovat toimineet moitteetta...toivottavasti ei vain tule jatkossa tapahtumaan noin. Kun ei ole mukava pelata jotain peliä jota on odottanut melko pitkään ja pelaaminen on tuskan takana.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Henri

Pitäisi varmaan viedä takuuhuoltoon, mutta milläs todistat että laitteessa on vikaa, kun he kokeilevat jotain toimivaa peliä! Jos huollossa poksi todetaan toimivaksi eikä tehdä mitään, niin ei siihen uskalla uusia pelejäkään ostaa, voisi mennä rahat hukkaan.

Mullakin on tommsoni, joka lukee naarmuisetkin levyt ihan kiltisti, joten kai sun kannattas käydä näyttämässä konettas, jos takuukin on vielä voimassa. CD-R levyjen toimivuudesta ei ole niin väliksi, kun mulla on paha tapa ostaa levyni aitoina.

Minulla oli noita aivan samoja oireita omassa boxissani ja vaihtoivat kokonaan uuteen. Huonoksi onneksi uusi boxikin on samaa valmistuserää kuin vanha ja siinä on Thompsonin dvd-asema.

Kyllä varmasti Xboxin maahantuojalla tiedetään nämä DVD-asema ongelmat joten kannattaa laittaa boxi huoltoon, jos ongelmia ilmenee suurimmassa osassa pelilevyjä.

Ota yhteyttä ostoliikkeeseen tai suoraan maahantuojaan ja kysy neuvoa miten menetellä. Hobby Hallilla ainakin huollossa tuntuivat heti tietävän mistä puhun, joten en varmaan ollut ainoa, joka oli samasta asiasta ottanut yhteyttä. Lähetin siis Boxin Hobby Halliin, josta se oli mennyt maahantuojalle. Parempi olisi ehkä ollut lähettää suoraan maahantuojalle. Heillä varmaan olisi ollut varastossa uudempia Boxeja kuin Hobby Hallilla.

Edit:

Boksin pohjasta löytyi pv 2002-04-23, joten se varmaan on v1.1?:confused:

Minulla uuden ja vanhan boxin pohjassa on tuo sama valmistuspäivä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kannattaa antaa koneen mukana huoltoon lähetettäväksi peli, joka on tuottanut ongelmia. Kannattaa vain varmistaa että firma joka lähettä koneen huoltoon, merkitsee huoltolähetteeseen tiedon mukana olevasta pelistä(ja lyhyen kuvauksen missä vaiheessa ongelma pelissä ilmenee).:o

Thompson tuli tähänkin huussiin jouluna. Löytyisikö muuten jostain listaa niistä CD-R- ja -RW-levyistä, joita Thompson (ja muut kanssa) pyörittää?

Hmm...minulla ei ole ollut yhtäkään virhettä ja luulisin että dvd-asema on thompson en ole tarkistanut pitäisi varmaan tarkistaa...mutta kuitenkin ei ole tullut mitään vikaa hyvin on toiminut Splinter cellikään ei valittanut kertaakaan. Mutta muistakaa aina että käyttäkää boxianne hyvin niin saatatte säästyä noilta vioilta. Joo multa löytyy Thompsonin kelkka mutta ei ole ongelmia ollut, tosin kokeilin kerran pistää boxiin CD-R levyn ja se ei tunnistanut sitä.

Thompson tuli tähänkin huussiin jouluna. Löytyisikö muuten jostain listaa niistä CD-R- ja -RW-levyistä, joita Thompson (ja muut kanssa) pyörittää?

Minulla ainakin toimii Thompsonissa TDK:n ja muistaakseni HP:n rw-levyt, mutta kuten sanoin yksikään cd-r-levy ei ole toiminut.

Se on melkein ihan sama mikä DVD-asema siinä boxissa on. Eroja on vain vähän hiljaisemmat äänet ja lukee poltettuja CD:eitä. Ja jos kuuntelee musiikkia niin hanki laitteet kotiin.

Laitteet on joo, mutta Xbox on kätevä kovalevyn takia. Ei taida aina säätää levyjen kanssa.

Ylös Bottom