Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tasohyppelypelien vertailua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wl@n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kumma juttu kun minulla se tökki usein, kun liiteli waterpackilla ja oli efektiä ruudulla. Ei se kamera niissä taisteluissa minuakaan häirinnyt kovin paljoa, mutta kun se esim. juuttuu seinän taakse niin ei sitä manuaalisesti ohjata sieltä minnekkään, kummaa on myös se että esteistä ei tule läpinäkyviä.

Missäs päin liitelit sillä FLUDDilla? voisin itse kokeilla jos se on jokin tietty paikka missä alkaa hidastaan.

Jep kameran seinän taakse juuttuminen on todella ärsyttävää.

En voi sanoa Oddworldin vedestä mitään kun en ole koskaan nähnyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Casq
En voi sanoa Oddworldin vedestä mitään kun en ole koskaan nähnyt.

Etsinpäs sinulle kuvan... Ah! Tässä.

http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid=2238&gid=107

Muuten tuo Oddworldin grafiikka ei ole mitään silmiä hivelevää (kuitenkin tarpeeksi hyvää), mutta vesi on mahtavin mitä olen koskaan nähnyt.

Minkälainen vesi Mariossa on? Viitsiikö joku antaa linkin johonkin kuvaan?

Hehee, alkaa mennä grafiikan vertailuksi. Minusta Marioon sopii hyvin se kirkas grafiikka, ja Oddworldiin on tarkoituksella luotu mahdollisimman synkkä maailma, joka tietenkin vaatii synkkää väri palettia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Muuten tuo Oddworldin grafiikka ei ole mitään silmiä hivelevää (kuitenkin tarpeeksi hyvää), mutta vesi on mahtavin mitä olen koskaan nähnyt.

Minkälainen vesi Mariossa on? Viitsiikö joku antaa linkin johonkin kuvaan?

Hmm, eihän tuossa Oddworldin vedessä ole edes heijastusta? Eikös siinä vain ole tuo vakio pixel shaderin ocean ripple -efekti heitetty päälle, kuten Morrowindissäkin? Tällainen muistikuva olisi. Mariossa on tyystin erilainen vesiefekti, kuvaa vaikkapa tästä, tosin eipä ilman liikettä näytä tuokaan juuri miltään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hmm, eihän tuossa Oddworldin vedessä ole edes heijastusta? Eikös siinä vain ole tuo vakio pixel shaderin ocean ripple -efekti heitetty päälle, kuten Morrowindissäkin? Tällainen muistikuva olisi. Mariossa on tyystin erilainen vesiefekti, kuvaa vaikkapa tästä, tosin eipä ilman liikettä näytä tuokaan juuri miltään.
Mariossa on kyllä paljon aidompi vesiefekti kuin Oddworldissa. OW:ssa on ehkä hienomman näköinen staattinen vesi juuri tuon pixed shaderin takia, mutta Marion vesi näyttää todella hienolta siinä uidessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Mariossa on todella hienon näkoinen vesi, mielestäni samalainen kuin Waveracessa.
Tuo kuva ei kyllä tosin anna kuin huonoa osviittaa.

Muistaakseni ihan niissä alkupään kentissä, kun lenteli sen liejun päällä ja sattui olemaan vihollisia vähän enemmän ruudulla ja ehkä vettäkin. En ole vähään aikaan pelannut niin en tarkemmin muista, mutta aikanaan pisti kyllä silmään. Jep luulen itsekin, että seuraava Mario ottaa vähän isomman harppauksen eteenpäin (pakkohan sen on)

Oletko koskaan nähnyt Oddworldin vesi efektiä?

Ehkä kauneimmin tehty vesi mitä olen koskaan nähnyt. Oikeasti. En kyllä nyt siis väitäkkään, että Marion vesi olisi jotenkin rumaa. Sanoinpahan vain, että Oddworldin vesi on todella kaunista.
Turok evolutionissa on kuulkaa paras vesiefekti!!!:D

Minä ihmettelen TODELLA paljon SMS:n saamaa kritiikkiä sen kamerasta. Ei ole helppoa sanoa tätä aika selkeänä vähemmistönä, mutta SMS:n kamera on mahdollisesti paras mitä missään kolmiulotteisessa tasohyppelyssä on tehty. Idea on vain siinä että sitä on opittava käyttämään. Itselläni on oikea peukalo suurimman osan aikaa keltaisen c-tatin päällä samalla kun liikuttelen Marioa.
Varratkaapa SMS:n kameraa Super Mario 64:n tai Sonic Adventure 2:n viritelmiin. SMS:n kamera sentään liikkuu sulavasti juuri niinkuin pelaaja haluaa. On kyllä totta että kamera juuttuu ajoittain seinän sisään, mutta sen saa myöskin sieltä ulos aivan yhtä näppärästi kuin se on mennyt sisäänkin. L-liipasin keskittää kuvan oitis putkimiehen taakse. SMS:stä tämä ominaisuus puuttui. Lisäksi c-napeilla ohjattava kamera ei ollut läheskään yhtä tarkka ja jouheva kuin SMS:n C-tappi. Zoomauskin tapahtuu tatilla täysin portaattomasti.

En ole päässyt vielä kokeilemaan Ratchet&Clankia saatika Blinxiä, joten en voi tehdä vertailua PS2:n ja Xboxin ykköstasohyppelyihin. Suosittelen kaikkia kuitenkin uhraamaan hetken aikaa SMS:n kameran opetteluun. Se on mielestäni nimittäin järkevämpää kuin liittyä kaikkien muiden yhteiseen huutoon sitä vastaan.

Super Mario Sunshinen kamera vaikuttaa huonolta vain, koska pelissä on paljon monimutkaisemmat kentät kuin useimmissa muissa tasohyppelyissä. Marion tyyli vaatii ahtaita kenttiä eikä kamera aina pysy menossa mukana.

Olen kyllä yhä sitä mieltä, että Oddworldissä on yksi hienoimmista vesistä.
.

Olen samaa mieltä... ja muutenkin se on kyllä yksi mukaansa tempaisevimpia pelejä muutenkin ja haasteita riittää tarpeeksi erillaisia toisistaan. Ainoa mitä voi miinuksena sanoa on noi kamerakulmat muutamissa kohdissa mutta muuten täyden 10 peli.

2. paras tasoloikka peli on mielestäni: Splinter Cell :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wl@n
Super Mario Sunshine Vs Rachet & Clank
niin... kummastaki oon kuullu kehuja. eli kumpi on (perustellusti)parempi?!?
Ei perusteita, mutta näkemäni mukaan Ratchet and Clan olisi parempi.

Etsinpäs sinulle kuvan... Ah! Tässä.

http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid=2238&gid=107

Pätkä sanois tähän että "asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta..."

Joo lueskelin tätä threadia ihan aikani kuluks, enkä missään nimessä oo kummankaan pelin puolella. Mut tossa linkissä Oddworldin vesi näyttää kyllä märältä betonilta! Osottaa vaan sen, ettei grafiikkaa (varsinkaan jotain yksittäisiä efektejä) voi verrata screenshottien perusteella.

Vesiefektien osalta kehottaisin vilkaisemaan Tekken nelosen Jungle-leveliä. Siinä on kuulkaa nätti lammikko. (Tosin onhan se ihan eri asia verrata mätkinnän grafiikkaa tasohyppelypomppeluiden graffoihin jo levelien koon huomioon ottaen...)

Ja tavallaan ihan asian sivusta, alotin eilen Silent Hill 2:n pelaamisen noin vuoden tauon jälkeen, ja kyllä siinä on mun mielestä yks kaikkien aikojen parhaista grafiikoista. Varsinkin kun ollaan pimeessä sen taskulampun kanssa. Kolmonen pitäis tulla kesällä, ja siinä ollaan taas menty mieletön harppaus eteenpäin noin visuaalisesti!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Ja tavallaan ihan asian sivusta, alotin eilen Silent Hill 2:n pelaamisen noin vuoden tauon jälkeen, ja kyllä siinä on mun mielestä yks kaikkien aikojen parhaista grafiikoista.

Millä koneella?

Ainakin xboxilla Silent Hill 2sen grafiikka on vain hyvää keskitasoa ja varsinkin ulkona on hyvinkin ruman näköistä. Muuten kyllä mainio peli, tunnelma kohdallaan.

Se alkuperänen Ps2-versio. Nimenomaan siellä sisällä sen taskulampun kanssa, hirviöiden pinta kiiltelee todella upeesti ja se retrokauhuleffa-look siinä ruudulla yleensä pelittää mahtavasti. Mut kyllä grafiikkaa parempi elementti on tosiaan se äänimaailma ja yleinen tunnelma! Pimee huone ja tarpeeks volaa niin tää peli tekee sen mitä yksikään muu peli ei mulle oo tehny - pelottaa oikeasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Pimee huone ja tarpeeks volaa niin tää peli tekee sen mitä yksikään muu peli ei mulle oo tehny - pelottaa oikeasti.
Joo, SH ykkösen kanssa tuli koettua tuo sama ilmiö, kuin kakkosenkin kanssa.

Ylös Bottom