Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaban
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Otin kaksi viikkoa töistä lomaa ja lähdin Japaniin katsomaan kirsikankukkia. Aiemmin en ollut yksin matkustanut, mutta kun kerran reissuun päätin lähteä oli matkakohde selviö. Pidin itseni kiireisenä, vaihdoin kaupunkia melkein joka päivä ja keräsin tuhatmäärin raidekilometrejä. Vastaisku arjen tylsyydelle oli täydellinen.

Kun Japani on tällä erää pois alta, haluaisin koluta Eurooppaa.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Heinäkuussa jälleen iki-iiihhanaan ja iloiseen Amsterdamiin! Juhuu!
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Toivottavasti ei mennyt täällä kenenkään lomasuunitelmat uusiksi Töölön Matkatoimiston konkurssin myötä. Eno oli varannut 8 hengelle matkan Ranskaan, talon sieltä, hotellit sekä vuokra-autoja. Maksoivat viime viikon perjantaina ja nyt tän viikon tiistaina tuli konkka ja rahoja tuskin takaisin saavat.. :o Parempi vaan pysyä reppuselkä-matkaajana ja järjestää liput ohi matkatoimistojen.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Nyt en ymmärrä miten reppumatkailu olisi sen turvallisempi rahojen suhteen, kun tulos on tarpeeksi pitkään miinuksella niin konkurssi on edessä oli sitten kyseessä matkatoimisto tai lentoyhtiö (ellei valtio lähde tukemaan). Matkatoimistot ovat suhteellisen turvallisia Suomessa, ja sieltä valmismatkan tilanneet saavat todennäköisesti koko summan tai ainakin osan takaisin. Reppuselkä ja omat jalat taitaa olla ainoa keino välttyä tällaisilta takaiskuilta, mutta jos reppu selässä aikoo koneeseen niin ei se ole rahojen kannalta sen varmempi. Tietysti jos olet matkatoimiston kautta ostanut pelkät liput (jotka saa lähes heti käteen), niin siinä tapauksessa on taatusti kuivilla tässä matkatoimiston konkurssissa.

Pan Am, Flying Finn + 2001kaatui monille Brysselin kävijöille varmasti tuttu Sabena. Deltalla menee huonosti, samoin United Airlinesilla, US Airwaysillä, KLM:llä... ei ihan pikkutekijöitä ja nämä on ainoat joista olen lukenut, varmasti muillakin voi olla tiukkaa.

Tietysti olemme saaneet huomata, että matkalla voi sattua paljon ikävämpiäkin asioita kuin rahojen menetys.

Itse lähden jatkossakin matkalla oli sitten kyseessä pakettimatka tai omatoiminen reissu, kummatkin käyvät mulle.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Minulle ei reppumatkailu tule nyt kuuloonkaan. Tarvitsen kunnon laiskottelua, kestitystä ja nollausta kaiken arkisen raadannan vastapainoksi.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

feldon sanoi:
Minulle ei reppumatkailu tule nyt kuuloonkaan. Tarvitsen kunnon laiskottelua, kestitystä ja nollausta kaiken arkisen raadannan vastapainoksi.

Jees, luulen tietäväni mitä tarkoitat. Vuoden alussa olin pari viikkoa Kanarialla ja täytyy sanoa, että rankka syksy unohtui täysin. Lomat on mulla aina menneet hyvin, mutta etenkin tuo oli syksyn kiireiden ja talven pimeyden keskellä täydellinen. Otin todella iisisti, istuskelin yksin rannalla, vietin siestaa paikallisessa tapas-baarissa, kävelin ja nautin auringosta, mä olen niin yksinkertainen kaveri, että tuossa olikin mulle jo kaikki tarpeellinen, aah hyvä loma :).

Toiseksi on hyvä jos pääset lähtemään... kannattaa levähtää silloin kun siltä tuntuu.

Edit: niin itse aiheesta, kesällä Barcelonaan. Omatoiminen matka tällä kertaa, mutta tässä tapauksessa kun on vain yksi kohde ja sekin Barcelona, niin ei tuolla nyt niin eroa ole. Nisupullan Euroopan kiertue vaikuttaa todelliselta reppumatkailulta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

feldon sanoi:
Minulle ei reppumatkailu tule nyt kuuloonkaan. Tarvitsen kunnon laiskottelua, kestitystä ja nollausta kaiken arkisen raadannan vastapainoksi.
No, on reppumatkailua, ja on reppumatkailua. Vaimon kanssa tehtiin viime kesänä kaakkois-Aasian kiertue: Singapore -> Kuala Lumpur -> Koh Samui. Matkaa tehtiin lentokoneella, junalla ja lautalla. Tulihan siinä ongelmiakin vastaan, mutta ne vain lisäsivät suolaa matkaan. Hyvin kun etukäteen kuitenkin suunnittelee kaiken ja varaa hotellit valmiiksi, niin ei se kovin paljon hankalampaa ole kuin matkatoimiston kautta kaiken ostamalla.

Virkistävää kaikesta huolimatta, varsinkin se Samuin osuus; siinä on todellinen paratiisisaari.

Joutessani kirjoittelin tuosta matkakertomuksenkin (40 sivua A4-ruutupaperille), ja valokuvia on nelisensataa. Toimii kuin norsujen rauhoittavat...
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Reppumatkailu ja erähenkinen elämä on jees. Ensiviikolla mennään kaverin kanssa tiedustelemaan eräs pieni lampi ja yövytään teltassa. Matkan tarkoituksena on saada selville on kyseisessä lammessa rauhotettu kirjolohikanta!

Kuukauden päästä on mun johdettavana polkupyörämarssi. Ai miksi?

Koska valtio maksaa mun palkkani.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Huh olipas reissu. Lopullinen reitti (missä oltiin enemmän kun junanvaihdon verran) oli

Helsinki -> Amsterdam -> Pariisi -> Modane -> Milano -> Venetsia -> Ljubljana -> Bled -> Venetsia -> Bari -> Corfu -> Ancona -> Rooma -> jumalattoman sähellyksen kautta Amsterdam uudestaan

Slovenia on mahtava maa. Ihmiset puhuvat hyvää englantia ja ovat mukavia, ja ennenkaikkea bisse on baareissa halpaa. Ranska ja Italia ovat paskoja maita. Vittumaisia ihmisiä ja jopa Damin nistispurgut puhuvat parempaa englantia kun kyseiden maiden turisti-infot taikka lipunmyyjät.

Vaikka reissu oli onnistunut, seuraavan reissun teen kyllä halpalentokoneilla pariin ennalta valittuun rauhaisampaan tinttauskohteeseen. Kyllä sitä Bledissä ja Cofulla parhaiten rentoutui.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

jryi sanoi:
Virkistävää kaikesta huolimatta, varsinkin se Samuin osuus; siinä on todellinen paratiisisaari.
Samuista oli kiva juttu uusimmassa Mondossa. Varmana näkemisen arvoinen paikka.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Shabanilla iso reissu takana, selkeesti hatun noston arvoinen ;) Kokemuksesi Sloveniasta saattavat vaikuttaa sen verran, että matkalla Budabestistä Milanoon saatamme siellä poiketa. Tuolla maailmalla ei se englanti ole niin tunnettua kuin ehkä täällä voisi ymmärtää. Jo eri kieliversiot peleille antavat tästä osviittaa. Saksa on monessa paikkaa paljon vahvempi kuin englanti. Ilman sitäkin pärjää kun osaa elehtiä ja jonkun sanan sieltä, toisen tuolta näistä pääkielistä (englanti, saksa, ranska). Italiassa, Garda-järvellä, kukaan hotellin henkilökunnasta ei osannut sanaakaan englantia emmekä me italiaa ja saksastakin vain alkeet. Silti ymmärrettiin toisiamme ja asiat tuli selviksi. Ranskassa pärjää paikoittain englannilla yllättävänkin hyvin. Saksassa taas huusivat kerrankin keittiöstä kokin respaan englantia huostamaan, muut kun eivät osanneet :) Ystävälistä palvelua on saanut kuitenkin kaikkialla.

Tutkin tässä hieman mitä kaikkea kivaa siellä matkanvarrella on meillä tiedossa, no Bratislavassa ainakin on samaan aikaan kuulemma Slovakian suurimmat olut-festarit, ei huono ;)
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Shaban sanoi:
Slovenia on mahtava maa. Ihmiset puhuvat hyvää englantia ja ovat mukavia, ja ennenkaikkea bisse on baareissa halpaa.
Juu, itse olen käynyt siellä vuonna -95 ja ei ole kuin positiivista sanottavaa ko. maasta.

(ja tulihan siellä muutama tuoppikin juotua ;) )
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

No niin, heinäkuussa olisi tarkoitus lähteä Pariisiin. Onko mitään hyviä vinkkejä matkan varrelle. Hyviä kohteita, metrojubaa, mitä kannattaa vältää jne jne.

Ekaa kertaa olen asialla, kaveri vähän kokeneempi. Liekö yöpymispaikoista mitään kokemuksia? Mutta pääkohteena on luonnollisesti Disneyland Paris (tjsp). Kokemuksia?
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Pariisin vinkit:

1. Hanki metroon päivälippu. Hinta ei paha ja tällä todellakin pääset joka nähtävyydelle suoraan ja nopeasti. Metroasemilla hyvät kartat joihin piirretty nähtävyydet ja metroverkko helposti omaksuttavissa.

2. Ota hotelli metroaseman vierestä (esimerkki). Tästä hotellista löytyy myös oma maanalainen parkkipaikka autolle.

3. Lovre-taidemuseoon kannattaa melkein varata yksi kokonainen päivä tai ainakin puolikas. Muut pääkohteet selvittää päivässä metroa ja tennareita käyttämällä.

4. Heinäkuussa siellä on varmaasti kuuma, joten vesipulloa reppuun, kärsivällisyyttä ja ennenkaikkea hyvät tennarit jotka on sisäänajettu jo hyvää aikaa ennen reissua.

5. Maailman suosituin turistikohde ja hintataso sen mukainen.

Disneyland olisi ehkä se viimeinen paikka jonne Ranskassa menisin. Se mitä kuullut toisen käden tietona, niin jonoja ja rahastusta ainakin pitäisi piisata enemmän kuin tarpeeksi. Lähellä pitäisi olla myös muiden kuin huvipuiston leirintäalueita. Ilmeisesti jonkinlainen suora bussi/juna-yhteys Pariisiin.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Itse suosittelen tätä:

http://www.etaphotel.com/etaphotel/fichehotel/gb/etp/4982/fiche_hotel.shtml

Kolmen hengen huone (parisänky + parvi) 50 euroa. Ei todellakaan paha. Erittäin siisti, oma WC ja suihku, alakerrassa joku supermarketti, metropysäkillä parikymmentä metriä, huoneessa sateliitti-tv yms. Pieninä miinuksina baarin ja yleisen keittiön puute. Hintalaatusuhteessa kuitenkin viiden tähden hotelli.

Edit:

Ja samalta etap-ketjulta löytyy yhtä siistejä hotelleja ympäri eurooppaa.
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Huomenna alkaa omalla kohdalla tämän kesän Suuri Seikkailu '05. Edessä ainakin 11 valtiota (+3 optio), jotakuinkin 10.000 kilometriä ja paljon hauskoja hetkiä. Jos kaikki meni niinkuin piti, takaisin kotiin palataan juhannuksen aikoihin. Matkailu avartaa näkemystä ja tekee tyhjäksi monta ennakkoluuloa. Suosittelen vastapainona sille normaalille hikiselle paartamiselle ;)

Hyvää kesää ja palaillaan ajallaan!
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Nisupulla sanoi:
paljon hauskoja hetkiä

Matkailu avartaa näkemystä

tekee tyhjäksi monta ennakkoluuloa

Suosittelen vastapainona sille normaalille hikiselle paartamiselle ;)

Hyvää kesää ja palaillaan ajallaan!

Erittäin sama. Jenkit on mukavaa porukkaa. Näin niin kun esim.

Ja tietty hyvää matkaa!
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

Terveiset taalta helteisesta Keski-Euroopasta, Slovakian Bratislavasta! Bisse maksaa alle euron, spaddu-aski puolitoista euroa ja bensa siina euron nurkilla litra. Lampotila heiluu siina 25 ja 30 valilta. Takana ovat jo Plezen, paikka jossa pilsneri on mita ilmeisimmin saanut alkunsa: Pilsner Urguelin panimo loytyy taalta. Wien oli kalliimpi, mutta ei kuitenkaan Suomen hintatasoa. Matka jatkuu tasta Unkariin, Budabestiin. Raporttia mahdollisesti sielta lisaa :)
 
Vastaus: Tässä otsikossa lähdemme matkailemaan!

No niin, loppumaksu reissusta enää maksamatta ja sitten vaan ootellaan kärsivällisesti heinäkuuta... eihän tuohon ole enää kuin 7 viikkoa ja pari päivää niin saa nukkua Disney's Santa Fe:ssä :D

Kysymyksiä liuta...

- Oletan, että OP:n Visa Electronilla pärjää suurimmaksi osaksi tuolla paikanpäällä Disneylandella ja Pariisin keskustassa. Right?

- Liekö tuolla Pariisissa mitään hyvää kauppaa/liikettä josta saisi halvalla musiikkia, leffoja, sarjiksia tms. joko paikallisella kielellä tai sitten vaihtoehtoisesti lontoon murteella.

- Onko Ranskassa vastinetta Alkolle? Viineistä en perusta...

näin aluksi vaikka nämä... :o
 
Ylös Bottom