Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tattien kumit irtoilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yonzza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Yonzza

New Member
Ostin tuossa reilu vuosi sitten ps3:n ja 2 ohjainta oli mukana. Miten voi olla että saman päivän sisällä kummastakin ohjaimesta lähtee puoliksi vasemman tatin kumi irti?

Vedin pikaliimalla ensin toisen, mutta se kesti vain viikon ja nyt on ihan vammainen pelata ku pitäis muka joka viikko liimailla *joka ei oo kivaa puuhaa* :mad:

Takuuta ei tietenkää ole ja ei kiinnostais mennä ostaan uusia ongelmia, kun ohjaimet muuten ovat ehjät. Paljonko noi tollasten korjaus maksais liikkeessä ja missä liikkeessä nuo voi korjata? Vai onko kellään heittää mitään parempaa kotikonstia kuin pikaliima?

huom. peleinä ollu resistance, pes 2008 ja nhl 09 joten tatti ollu kyllä kovilla :)

Vastaus: Tattien kumit irtoilee

Mulla on ihan sama juttu! Itsellä on 4 ohjainta, ja kaikista on lähtenyt vasemmanpuoleisesta tatista kumi, yhdestä ohjaimesta on lähtenyt molemmat. En tiedä korjaako takuu tuon, mutta kyllä siihen peukalot tottuu, mutta aluksi on kyllä ilekää pelata ilman kumeja.

Ei viitsisi ostaa uusia ohjaimia niiden takia, koska muuten ohjaimet toimivat ok. Joskus tatti jää johonkin asentoon automaattisesti, jotenkin jumissa tai jtn.

Ja pelit ovat ollu eniten nhl08 ja 09 niiden takia ovat lähteneet.

Raju pelityyli teillä. Täällä pelattiin 6 vuotta PS2 alkuperäisellä ohjaimella ja kun konsolista luovuin tatit olivat kuin uudet. Terävät peukalot? :)

mulla ei kans ikinä ole ollut tattien kans ongelmaa, ps2 kesti kans sen 6vuotta kait ja ps3 tatit kestäny yli puoltoista vuotta. varmaan ootte pelannu sit paljon pelejä josa niitä hinkataan ihan kunnolla niinkuin jokku olympialaispelit.:D

Mitenkä noi niinku kiinnitetää ohjaimeen? Onko noissa joku liima mukana? :confused:

Nuo on onttoja sisältä ja alapinnalla kapeahko reikä. Ne venytetään tattien päälle (pois ottaminen saattaa olla vaikeampaa).
Ite ostin tommoset Polarpandasta (8,90e posteineen). Neljää eri mallia noita "hattuja" per paketti (yhdet jotka on kuin xbox360 tatit). Muutama malli (D-pad malli ainakin) saattaa muuttua aika liukkaaksi jos sormet hikiset/rasvaset.
Ihan hyvät nämä on ja eivät todennäköisesti hajoa/kulu kovin helposti.

lisäystä:
-Polarpandasta ei taida enää saada näitä. Muuten sama tuote kuin Consoleshopin mutta tässä minkä ostin oli 2 paria A-mallia ja tuo B-malli puuttu kokonaan.
-Play.com alkaa myös myymään vastaavaa tuotetta 3,5e/4paria (Exspect PS3 Silicone Analogue Caps)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla kesti kakkosen aikaan alkuperänen v2006 ja ostin kakkosen tosiaan 2001.Ostin uuden ohjaimen se kesti sitten 2v et voi olla sit valmistus virheitäkin.Oma kolmosen ohjain on sen verran tuore ettei vielä ole lähteny.

Himassa on vieläkin ps2 ohjaimet joita vuositolkulla viskelty seiniin. Ovat yhä hyvässä kunnossa kuin ostaessa.

Pleikka kolmosen ostin muistaakseni parisen vuotta sitten mukana kahdet ohjaimet. Vuosi sitten alkoi molempien vasen tatti sojottaa jo valmiiksi eteenpäin (nyt esim. codissa ukko liikkuu eteen vaikka ei mitään tekisi) ja liiketunnistimella on outo käsitys siitä mihin suuntaan pädiä liikutan. Koitin sitten yhessä välissä muun valmistajan bädiä huonoin tuloksin. Ei kertakaikkiaan sopinut käteen. Nyt pitäis sitten ostaa sadalla eurolla alkuperäisiä ohjaimia ja vuoden päästä taas sadalla eurolla ohjaimia. Iso raha tuo on. Joku vois sanoa, että eihän se sen kalliimpaa ole kuin pelitkin (60). Minä taas sanon, että ensin pulitat peleistä mahdottomia ja nyt vielä tämäkin. Pelaaminen on kallista puuhaa nykypäivänä.

:mad:Voi cuuba, sapettaa:mad:

Hyvä niillä on ohjata, mutta mutta...

Eilen napsahti postista ko.silikoni tatin päälliset juurikin tuolta puljusta.
Aikaa meni tasan viikko. Posti tuli Monacosta? (luulin et pulju on jenkeissä?)

Tyytyväinen olen ostokseen, heti sai paremman kontrollin tatteihin, varsinkin tuolla kuperalla tatin kumilla.

Ennen mulla oli XBOX ja siinä on minun mielestäni parempi ohjain mutta nyt alkaa tämä PS3:nkin ohjain olemaan hyvä kun aikasemmin hankin jo tuo real triggerssit siihen.

Suosittelen jos tuntuu siltä et kupera tatin pää on liukas.

Isältäs irtos tatin kumi kun sua teki :D

Ei vaan miten ihmeessä oot ne irti onnistunu saamaan? Laita kuvia! Ensimmäinen kerta kun moista olen saanut tietooni.

LOL, multa on menny tatit ihan joka plegu ohjaimesta mitkä olen omistanut. Niin PS2:sen ja PS3:senkin. Pleikka 3n molemmista mukana tulleista ohjaimista on kulunut irti. Enemmän käytetystä ohjaimesta repesi vasemman tatin kumi kokonaan irti:D. Myös se tikku jähmettyy aina paikoilleen eikä palaudu normaaliin asentoonsa mikä aiheuttaa aina lievää naaman leviämistä... Eniten kuitenkin kuvottaa se järkyttävä natina mitä tatti pitää kun pelaa, naapurikin kuulee sen:D.. Joh, ja eniten pelattuja pelejä on änärit(näissä ne hajoo:)), COD4, ja autopelit..

Myös se tikku jähmettyy aina paikoilleen eikä palaudu normaaliin asentoonsa mikä aiheuttaa aina lievää naaman leviämistä... Eniten kuitenkin kuvottaa se järkyttävä natina mitä tatti pitää kun pelaa, naapurikin kuulee sen:D..

Just toi tatin jumitus ärsyttää. Samaten natina. Ziikasin tossa ohjaintani vähän tarkemmin ja huomasin tatin juuressa muovipölyä ja vielä paljon. Tatti kuluu pölyksi, joka tunkeutuu väleihin pistää tatin natisemaan ja jumiin. Pitää varmaan purkaa ohjain ja katsoa auttasko puhdistus mitään.

Just toi tatin jumitus ärsyttää. Samaten natina. Ziikasin tossa ohjaintani vähän tarkemmin ja huomasin tatin juuressa muovipölyä ja vielä paljon. Tatti kuluu pölyksi, joka tunkeutuu väleihin pistää tatin natisemaan ja jumiin. Pitää varmaan purkaa ohjain ja katsoa auttasko puhdistus mitään.

Itsekkin purin toisen ohjaimen ja HUONOLLA menestyksellä. On nimittäin hieman mennyt eteenpäin noitten ohjainten sisukset sitten Dualshock 2:sen joita tuli purettua ja kasattua kymmeniä aikoinaan. Eli en suosittele:D...

Kyllä ton voi hyvinkin purkaa tuon ohjaimen.. Itselläni sama tatin kumin irtoamis ongelma.. varovasti vaan ohjain auki, ja kattoo vähä mitä irrottelee ni kyllä sen vielä kasaan saa.. Ps2 ohjaimen tatin istutin tuohon ds3. Maltilla vaan ni hyvä tulloo.

Ihan vain teoriana: te joilla tattien kumit irtoilevat, poltatteko kenties tupakkaa ja/tai rassaatte mopoja? Tuli mieleen, että jos jommastakummasta tarttuu sormiinne jotain, joka hapertaa sitä kumia.

Itse poltan kyllä tupakkaa mutta ei tuo luultavasti siitä johdu.. Minulla repesi koko kumi oikein huolella irti.. Juttelin paikallisen konsoliikkeen myyjän kanssa ja se puhui että vois olla huono liimaerä mikä olisi syynä tattien irtoamiseen. Kyllähän se toisaalta pelikin vaikuttaa tähän jonkun verran, ja se kuinka paljo tattia painaa ja runnoo..

Ei siihen tarvitse mitään tupakan polttoa tai muutakaan, että kumit irtoilee! Mulla on jokaisesta 4 ohjaimesta lähtenyt vasemmasta tatista kumi pois, ja tatti sojottaa suoraan eteenpäin automaattisesti.

Nyt on vasemmassa peukalossa tajuton känsä, kun se sauva on aikas terävä nyt kun ei sitä kumia siinä ole. EI todellakaan viitsisi ostaa uutta ohjainta, kun kuitenkin se pian taas lähtee.

Hmm, outoa. Itte oon pelannu kymmeniä tunteja Super Stardust HD:ta "pyöritys" taktiikalla eikä oo käyny mitään:) Yks tatti on tosin haljennu, mut kumi pitää sen kasassa. SSHD:n pelisessioiden jälkeen tatit on tosin täynnä sitä valkosta pölyä:D

Hmm, outoa. Itte oon pelannu kymmeniä tunteja Super Stardust HD:ta "pyöritys" taktiikalla eikä oo käyny mitään:) Yks tatti on tosin haljennu, mut kumi pitää sen kasassa. SSHD:n pelisessioiden jälkeen tatit on tosin täynnä sitä valkosta pölyä:D

Kokeileppas pelata Pekingin olympialaispeliä pari kuukautta, ni johan rämpytyksestä ne kumit lähtee oikein nätisti irti, on meinaa sellasta rämpytystä, että känsiä(kin) tulee käsiin :D

Ylös Bottom