Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taustaprojektio vs. videoprojektori?

BloodyPsycho15

New Member
En tiennyt mihin tämän topicin survoa ja tämä vaikutti oikeimmalta paikalta.

Tekisi kovasti mieli päästä pelaamaan kunnon kokoisen kuvan kanssa. Kumpaa suosittelisitte videoprojektorista ja taustaprojektio telkkarista? Aluksi olin hieman videotykin kannalla, mutta sitten tajusin, että siinähän voi joutua säätämään ihan urakalla, plus sitten valkokangaat yms, eikä minulla ole tykeistä minkäänaista kokemusta. Taustaprojektio telkuissahan on kuva mukavan isokokoinen eikä ole hinnalla pilattuja, mutta toisaalta sitten taas tulisi ehkäpä hieman halvemmaksi ostaa tykki. 720p- tila on kuitenkin minimi. Toki normi LCD- telkkarikin käy, jos löytyy oikeasti hyvällä hinta-laatusuhteella.

Olisi mukava, jos joku voisi kokemuksella kertoa laitteista, ehkäpä hieman suuntaa antavasti. Sinänsä ei mikään kiire ole, koska eihän köyhältä opiskelijalta aina lompakosta raha pursua, mutta sitten jokin kaunis päivä.

:)
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

Ei ole käytännön kokemusta, mutta mitä olen kuullut niin taustaprojektio-televisiot edustaa nykyään jo todella vanhentunutta tekniikkaa. Lisäks niissä on suht huono kuva ja laatuun nähden varmaan vieläkin liian korkea hinta.

Melkein suosittelisin videotykkiä, itsekin ajatellut jossain vaiheessa sellasen hommata. Sen valkokankaanhan voi toteuttaa monella tavalla. Jos on viimesen päälle tarkka videohifisti niin vaikeemmin, ja jos tavallinen katsoja niin varmaan vähän helpommin. Mitä itse kattelin niin valmiina on saatavana eri kokosia valkokankaita, sellaisia rullautuvia malleja. Eikä ole kovin paha hintakaan.
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

M. Pajulahti sanoi:
Ei ole käytännön kokemusta, mutta mitä olen kuullut niin taustaprojektio-televisiot edustaa nykyään jo todella vanhentunutta tekniikkaa. Lisäks niissä on suht huono kuva ja laatuun nähden varmaan vieläkin liian korkea hinta.

Ei varmaan todellakaan kannattaisi puhua jos ei tiedä mistä puhuu. Itse taas voin täysin suositella hinta-laatu suhteen perusteella taustaprojua. Tietenkin jos sinulla on helposti pimennettävä huone ja tyhjä seinä, johon kuvan saat heijastettua, niin tykki on vallan mainio vaihtoehto.

Mutta todellakin taustaproju tarjoaa hintaansa nähden todella hyvän ja ison kuvan. Kannattaa käydä liikkeissä katsomassa.
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

Sonyn 3LCD- tai SXRD-tekniikka voi suositella. Se ei ole perinteinen taustaproju.
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

M. Pajulahti sanoi:
Ei ole käytännön kokemusta, mutta mitä olen kuullut niin taustaprojektio-televisiot edustaa nykyään jo todella vanhentunutta tekniikkaa. Lisäks niissä on suht huono kuva ja laatuun nähden varmaan vieläkin liian korkea hinta.
Tuo on kyllä täyttä paskapuhetta :D
Ostin pari kuukautta sitten tuollaisen Sonyn 50" taustaprojun ja kirjoittelin siitä silloin jotain tuonne Xbox-puolelle, http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=436541#post436541

Edelleen olen laitteeseen erittäin tyytyväinen, ja hinta on tällä hetkellä verkkokauppa.comissa 999e joka on jo todella hyvä diili tästä.
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

peippo sanoi:
Tuo on kyllä täyttä paskapuhetta :D
Ostin pari kuukautta sitten tuollaisen Sonyn 50" taustaprojun ja kirjoittelin siitä silloin jotain tuonne Xbox-puolelle, http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=436541#post436541

Edelleen olen laitteeseen erittäin tyytyväinen, ja hinta on tällä hetkellä verkkokauppa.comissa 999e joka on jo todella hyvä diili tästä.
Huomasin itsekkin tuon hinnan ja kiinnostuin täysin, yritin vain pitää suun supussa ettei kukaan vain mene ostamaan sitä :o. Onkos verkkokaupassa osamaksu mahdollisuutta muuten, kuin luottokortilla? Jos on niin se on sitten aika varma nakki... jos ei niin sitten en tiedä : /
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

peippo sanoi:
Tuo on kyllä täyttä paskapuhetta :D

Hm, mielessäni oli lähinnä hieman vanhemmat taustaprojektiotelkut, joita esim baareissa näkee. Ilmeisesti tekniikka on kehittynyt ja noi uudemmat vehkeet onkin laadukkaita. En tiedä asiasta sen enempää joten en sano enää mitään :o
 
Vastaus: Taustaprojektio vs. videoprojektori?

Itse olen nyt tuijotellut pari kuukautta Sonyn 70" FullHD taustaprojektiota ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Katselukulman kanssa ei ongelmia, valaustuksen kanssa ei tarvitse värkätä (ei tarvitse pimentää huonetta), fullHD kuva on suorastaan jumalainen sekä itse toosa on varsin helppokäyttöinen (vihaan viritä ja värkkää rituaalia ennen elokuvan katsomista).

Ennen ostoa puntaroin eri vaihtoehtojen kanssa. Taulutelevisiot lensivät ensimmäisenä pois valinnasta, koska vastaavalla budjetilla suurin koko olisi ollut vain 55". 60" taulun hinta olisi hiponut 10 000e. Seuraava mahdollinen vaihtoehto olisi ollut FullHD tykki, mutta henkilökohtaisesti tykkien kanssa värkkääminen ei innosta, varsinkin kun hankinnassa olisi pääasiallinen kuvanlähde televisiolähetyksille/peleille sekä leffoille. Tästä päädyinkin tuohon 70" taustaprojektioon johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kuva on tarpeeksi iso, laitetta on helppo käyttää ja itse kuvanlaatu on HD materiaalilla järjettömän hieno. Jopa television oma virtual surround onnistuu luomaan suht asiallisen elokuvamaisen äänimaailman. Eräänkin kerran kaverit ovat etsineet olohuoneesta kaiuttimia vaikka muuta äänilähdettä tällä hetkellä ei ole kuin itse televisio.
 
Ylös Bottom