Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Teatteria kasaamassa :1.vaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

oz

New Member
Nyt kaivattais kokemuksia ja teknistä tietoa.Itse aloitteleva ht-alan harrastaja/harrastelija.Ekaa teatteria kasaamassa.

Gigantilta sain tällaisen tarjouksen:

Yamaha rx-v650+Sonab twin602-kaiutinpaketti, 978 euroa.
Tinkausvara kuulemma hyvin pieni..kokeilin jo ;)
Mitä mieltä kyseisestä paketista?

Kitupiikiltä yamaha lähtis 429 eurolla(rx-v750 499e),joka olisi halvempi, mutta
gigantti ois kyllä tossa vieressä aika lähellä ,mikäli tulee korjausta tms. takuuseen menevää.Aika hyvä plussa.
Mitäs eroo muuten oli jammun 550:llä/650:llä/750:llä?Muuta kui että 750:ssä
7.1-äänet?
Tai siis kannattaako 650:stä maksaa 429e,kun 750 lähtee 499 eellä?

Kerrostaloon ostamassa kyseisiä vehkeitä joten kaiuttimet ihan riittävät.Nyt toi vahvistin vaan aiheuttaa valinnanvaikeutta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Teatteria kasaamassa :1.vaihe

oz sanoi:
Yamaha rx-v650+Sonab twin602-kaiutinpaketti, 978 euroa.
Tinkausvara kuulemma hyvin pieni..kokeilin jo ;)
Mitä mieltä kyseisestä paketista?

Yamaha on ihan ok vahvistin hintaluokassaan. Ääni on hieman metallinen ja kylmä, mutta liitännöiltään ja ominaisuuksiiltaan vahvari on kelvollinen. Hintaansa nähden tuo Sonabin paketti on kyllä ihan kohtuullinen. Tosin tuon subin heittäisin kyllä nurkaan pölyttyyn suosiolla, siitä ei lähde muuta kuin epämääräistä pörinää.

oz sanoi:
Tai siis kannattaako 650:stä maksaa 429e,kun 750 lähtee 499 eellä?

Melkein itse laittaisin sen extra 70 euroa lisää.

oz sanoi:
Kerrostaloon ostamassa kyseisiä vehkeitä joten kaiuttimet ihan riittävät.Nyt toi vahvistin vaan aiheuttaa valinnanvaikeutta.

Sitten OT. Ei millään pahalla kenellekään, mutta omaan korvaan tämä perustelu aina hieman särähtää. Kyse ei ole siitä, että jokin on riittävä kerrostaloon, kyse on laadusta. Laadullisesti ääni ei näe eroa asutko kerrostalossa vai omakotitalossa. Ei sillä väliä, vaikka omistaisi 10.000 euron kaiutinsetin kerrostalossa, siitä voi silti nauttia täysin siemauksin. Se laatu ei tule siitä, että kuinka paljon ääntä kaiuttimista lähtee. Tästä oivat esimerkit ovat nämä teini-Corollat, jotka paukuttavat kylää ympäri rekisterikilpi päristen, kun takarontissa potkii "vain sigamagee 12" subbari". Eli laatu jää ehdottomasti määrän jalkoihin.

Kerrostaloon voi varsin hyvin hankkia loistavan ja laadukkaan setin, sitä ei estä mikään. Äänenlaadulliset parannukset ovat jo huomattavat, jos vaikka vertaillaan Sonabia Ampioheihin tai DynAudioihin, eikä siinä tarvitse lujaa kuunnella. Muistakaa hyvät ihmiset, ei se kaiuttimen koko ja desibelien määrä kotipippaloissa merkitse, vaan se laatu. Lisäksi betonihirmuissa asuminen vaatii jo pientä akustointiakin, jotta saadaan kaikki potentiaali irti kaiuttimista. Yleisestikin akustoinnin merkitystä kuuntelutilassa laiminlyödään todella paljon. OT-out :).

Kiitoksia vastauksesta.

Kyllä itsekin olen aatellu siihen vahvariin hiukka enemmän sijoittaa,
eli varmaankin tulee se rx-v750 laitettua.

Kaiuttimista nyt en vielä tiedä mitkä tulee, mutta haetaan nyt ainakin
Sonabit koekuunteluun kotiin.Kyllä tällaiselle karvakorvalle kelpaa aluksi tällainenkin :D näkisitpä/kuulisitpa nykyisen laitteiston..
Joo kyllähän sitä kerrostalossakin pystyy laatuun panostamaan,se on totta.

PS.Akustointiin panostan tulevana keväänä kunhan pääsee alottaan rempan omaan kämppään.
Vinkkejä siitäkin otetaan vastaan.

Mielipiteitä otetaan edelleen vastaan..ja linkkejä vois laittaa hyviin liikkeisiin,mistä kaiuttimia sais.Sekä ehdotuksia kaiuttimiksi!!

No niin..!

Ettei homma vaan menisi liian helpoksi, niin ajattelinpa sitten käydä tuolla netonnet.de sivuilla selailemassa. Ja eiköhän sieltä löytynyt noita vahvistimia vertailuun pari vielä lisää.Kertokaas kokemuksia äänenlaadusta ym.

H/K AVR330 573 e
Yammu 750 425 e
Denon AVR-2105 487 e

+postikulut tietty.
Mitähän luokkaa ne mahtaa olla?

Niin ja sit jos tulee noi sonabit hommattua niin minkälaista suh'tedullista
subbaria suosittelisitte jos se sonabin aktiivinen a8+ kerran on vaan epämääräinen pöhisijä. :confused:

Ei kehtais näissä hankinnoissa opetella kantapään kautta tätä ht-harrastusta,eli osta ensin ja mieti sitten.
Tulee vaan kalliiks ja v**uttaa kun ei ookkaan tyytyväinen.

Itse ostin juuri Audio Pro Sub Focus subin, tähän mennessä mitä olen kerennyt testailemaan niin erittäin hyvältä vaikuttaa. Hintaakin oli vain 299e

Teemu Uotila sanoi:
Yamaha on ihan ok vahvistin hintaluokassaan. Ääni on hieman metallinen ja kylmä.

ihmismielen syvyyksien luomuksia nuo vahvareitten ja cd-soittimien äänenlaadulliset erot. Todellisia eroja ei ole.

FatDiamond sanoi:
Itse ostin juuri Audio Pro Sub Focus subin, tähän mennessä mitä olen kerennyt testailemaan niin erittäin hyvältä vaikuttaa. Hintaakin oli vain 299e

Tosta onkin ollu aika lailla juttuja kaikenmaailman keskusteluissa.Itsekin taidan siihen päätyä.
Mutta mulla tää pähkäily aiheuttaa sen että tilanne muuttuu päivittäin.EI OSAA PÄÄTTÄÄ!

Nyt hokasin että turha mun on mitään halpiskaiutinsarjaa vielä ostaa, kun tilanne on tää:

-Omistan kämpän(remontti tulee keväällä),siinä vuokralainen kevääseen asti.
-Ite asun toisella paikkakunnalla(työn takia) omakotitalon yläkerrassa
kevääseen asti

Tulos=Nyt vahvari ja hiukka paremmat etukajarit+center+subi,
Keväällä sitten lisää,eli takaset+uusi dvd(toistaisex xbox)+tykki

Kevääseen asti takana toimikoon noi vanhat OR:n laatikot ja tykin sijasta
kattellaan 21" BEKOa :rolleyes:

Ja vaikka dr.evilin mukaan noi vahvistimien erot kumpuavat pelkästään ihmismielensyövereistä,niin mielellään ottaisin palautetta noista malleista

Erit. H/K kiinnostaisi,mutta onks toi minkälainen vehje kun ei oikein löytyny keskustelua tosta mallista.Lisäksi ois kiva saada tietää joitain mestoja mistä kajareita kävis kattelemassa.
t:Ihmismieli :)

Ylös Bottom