Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehonvajausta kannettavassa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DeltaS4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

DeltaS4

New Member
Elikkäs mulla on Fujitsu-Siemens Amilo A1630 kannettava AMD Athlon 3200+ 64 prosessorilla, muistia 512 mt ja Näytönohjain Ati Mobility Radeon 9700 jossa 128 mt muistia.

Sitten on semmonen peli kun GTR Fia Racing. Noh, latailin sen demon netistä ja asentelin sen koneelle. Demon minimivaatimukset oli puolet koneen tehoista ja suositukset suunnilleen samat kun mitä mun koneen tehot pitäis olla. Kun sitten sain asennettua demon niin peli ilmotti että kone on vaatimusten alapuolella!! :eek:

Kokeilin sit pelailla ja kone tilttas täysin jo valikois. Sittenpä sammutin koneen, annoin jäähtyä ja käynnistin (Sid Meiers' ) Piratesin. Hetkenhän sitä sai pelailtua kunnes kone yhtäkkiä vaan sammu!?!? Lisäks NFSU2 ei oo toimunu sulavasti lähes koskaan vaikka säätöjä oon rukannu. Ja 3DMark 2003:sta pisteitä tuli 307 suurien tökkimisien kanssa. Omasta tietokoneesta kun laittaa ominaisuudet niin KUORMITUKSESSA suurimmaksi hertzi määräksi on tullu 794 MHz, ei yhtään enempää. Oon vähän hämilläni koneen kanssa...

ELI kysymys kuuluu: Kuuluuko koneen käyttäytyä näin vai kuuluisko esim. se GTR:n demo pyöriä sujuvasti?
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Onko kone kauan ollut sinulla? Mielestäni ei normaalia ole jos noilla tehoilla ei peli lähde pyörimään, kannattaa ehkä käydä näyttämässä jossain koneliikkeessä .. Eiköhän sieltä paras apu lähde
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Käyttiksen kun asennat uudestaan ja lanaat koko koneen täysin niin varmaan toimii taas. Eri asia sitten haluatko näin tehdä.
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Knight sanoi:
Käyttiksen kun asennat uudestaan ja lanaat koko koneen täysin niin varmaan toimii taas. Eri asia sitten haluatko näin tehdä.

Tietysti tämä on parempi vaihtoehto.. Ettei suorilta vie konettaan korjattavaksi :rolleyes:
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

DeltaS4 sanoi:
Omasta tietokoneesta kun laittaa ominaisuudet niin KUORMITUKSESSA suurimmaksi hertzi määräksi on tullu 794 MHz, ei yhtään enempää. Oon vähän hämilläni koneen kanssa...

Ilmeisesti kone toimii alikellotettuna. Uudemmissa kannettavissa prosessorin kellotaajuutta voidaan säätää kuormituksen mukaan jotta akun kesto saadaan maksimoitua. Nyt ei systeemi näytä ihan pelittävän jostain syystä. :)
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Kone on jouluna ostettu, sitäkin piti oottaa kuukausi ja harmittaa niin pirusti tällähetkellä...
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Luckyman sanoi:
Ilmeisesti kone toimii alikellotettuna. Uudemmissa kannettavissa prosessorin kellotaajuutta voidaan säätää kuormituksen mukaan jotta akun kesto saadaan maksimoitua. Nyt ei systeemi näytä ihan pelittävän jostain syystä. :)

Mitä luultavammin. Veljenkin kannettavassa on se jännä juttu, että jos sillä pakkaa esimerkiksi MP3.sia eikä tee mitään muuta, pakkausnopeudeksi tulee 1.2 kertaa kappaleen alkuperäispituus minuuteissa. Jos webbiselaimen laittaa samanaikaisesti päälle, pakkausnopeus nousee 5.7:mään. Akkuahan tuossa yritetään säästää, mutta se ei todellakaan toimi aina niin kuin sen pitäisi.
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

Omasta Amilo Prosta saa ainakin valittua, haluaako koneen säätävän kellotaajuutta rasituksen mukaan. Eli käytännössä sen voi myös laittaa pöhisemään jatkuvasti 1,4 GHz:n taajuudella, mutta tämä aiheuttaa sen verran meluhaittaa, akun kulumista ja nostaa laitteen lämpöä, että pidän sen mieluummin pääasiassa alikellotettuna -- pelejähän sillä en pelaa.

Yleisesti ottaen olo on vähän sellainen, ettei läppiksellä vieläkään voi vakavasti haastaa pöytäkonetta peleissä. Toki vanhemmat pelit toimivat hyvin nykyraudalla, mutta kehittyneemmät pelit vaativat niin paljon järjestelmän resursseja, että huonosti jäähdytetyt mallit joutuvat sammuttamaan itsensä kesken kiivaimman toiminnan. :(
 
Vastaus: Tehonvajausta kannettavassa?

DeltaS4 sanoi:
Hetkenhän sitä sai pelailtua kunnes kone yhtäkkiä vaan sammu!?!?
Liity jengiin. Minulla on täysin ylitehoiset raudat ahdettu läppäriin, jonka vuoksi pelailu ei onnistu. Kone yksinkertaisesti kuumenee niin paljon, että joku rele lyö saman tien virrat poikki. Sama ongelma esiintyy videoeditoinnin kanssa.

Oletko säätänyt koneen BIOSista tuulettimen olemaan jatkuvasti päällä. Se auttaa hiukan.
 
Ylös Bottom