Tekken 1,2,3 50fps kinastelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jogi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Koska NTSC on 60Hz ja JP-versio Tekken3:sta sopivasti 60fps. Sattumalta ikivanha telkkarisi tuki 60Hziä ja ehkä jopa NTSC:tä, on meinaan niitäkin.

Joo paitsi että NTSC on _jenkkien_ värijärjestelmä, ja se peli toimi silloin joka telkkarin kanssa mitä kokeiltiin. Muita veikkauksia?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Joo paitsi että NTSC on _jenkkien_ värijärjestelmä, ja se peli toimi silloin joka telkkarin kanssa mitä kokeiltiin. Muita veikkauksia?
En nyt tähän Tekken-kinasteluun halua muuten ottaa osaa, mutta on ihan pakko mainita, että NTSC on kyllä Japanissakin "värijärjestelmänä" (lainausmerkeissä siksi, koska NTSC:llä ei sinänsä ole mitään tekemistä värien kanssa).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
En nyt tähän Tekken-kinasteluun halua muuten ottaa osaa, mutta on ihan pakko mainita, että NTSC on kyllä Japanissakin "värijärjestelmänä" (lainausmerkeissä siksi, koska NTSC:llä ei sinänsä ole mitään tekemistä värien kanssa).

Ihan ekaks on pakko sanoa ettei tää enää sitä kinastelua olekaan vaikka tässä threadissa sijaitseekin...
Joo no toi JPN meni metsään, mut tätä kutakuinkin tarkotin:

Lainaus:
"Nykyään käytössä on kaksi erilaista analogista TV-järjestelmää(jolla tarkoitetaan tässä kuvan resoluutioita ja kuvataajuuksia) sekä lukuisia väri- ja äänijärjestelmiä, joita löytyy eri maista omansa joka sormelle ja varpaalle. Jälkimmäisistä ei tarvitse välittää kun kuva on saatu digitaaliseen muotoon, joten käytännössä ongelmiin saattaa törmätä vain värijärjestelmissä katsottaessa ulkomailta tuotuja videokasetteja. Hieman yksinkertaistaen voidaan sanoa että TV-järjestelmänä USA:ssa, Japanissa ja joissakin muissa maissa on NTSC käyttäen värijärjestelmänä jotain NTSC:n variaatioista(esim. USA:ssa NTSC-M) tai jopa PAL:ia. Muualla maailmassa taas on käytössä CCIR, jonka värijärjestelmänä on yleisesti PAL(Suomessa PAL B/G) tai SECAM. Kirjainlyhennettä PAL käytetään muualla tässä dokumentissa myös tarkoittamaan CCIR TV-järjestelmää."

Eli onhan ne värit siellä mukana. Pyöriihän nää uudet mätkinnät 60 fps joka telkussa, mutta mustavalkosena jos töllö ei tue NTSC-signaalia. Näin minä olen ymmärtänyt.
Mut jos toi asia mua hirveesti kiinnostais niin olisin ottanut selvää. Mutta kun ei, jätän suosiolla nörttihommat muille.

Jos joku sen sijaan osais kertoa että miks ihmeessä se vanha T3 pyöri 60fps, väreissä, jokaisella televiisorilla...?

Jos joku sen sijaan osais kertoa että miks ihmeessä se vanha T3 pyöri 60fps, väreissä, jokaisella televiisorilla...?

Jokaisella telkkarilla... no ei kai sentään, ehkä niillä missä sinä niitä kokeilit mutta ei jokaisella :) Minullakin on ollut telkkari jossa 60hz (eli NTSC taajuudet) ei toimineet.

Mutta muuten, eihän tuossa mitään ihmettä ole, japsi tai jenkki versio pelistä niin senhän pitääkin pyöriä 60fps T3 tapauksessa.
(vrt. PAL 50fps/hz)

Ja vielä väreissä... no joko käytit RGB liitäntää ja TV:ssä oli 60hz tuki jolloin NTSC:n värijärjestelmallä ei ole mitään väliä (kas kun ne värit menee RGB:ssä omissa johdoissaan eikä niitä dekoodata kuten s-video tai komposiitti liitännästä. ) tai jos käytit muuta liitäntää niin TV:ssäsi oli aito NTSC tuki.

Se telkkari mitä yleensä käytettiin oli sen verran vanha että käytössä oli antennikaapeliliitäntä. Mut kun samalla telkulla EI pyöri väreissä nää uudet VF4 ja T4... Eihän tässä muuten mitään ihmeellistä oliskaan.

Se telkkari mitä yleensä käytettiin oli sen verran vanha että käytössä oli antennikaapeliliitäntä. Mut kun samalla telkulla EI pyöri väreissä nää uudet VF4 ja T4... Eihän tässä muuten mitään ihmeellistä oliskaan.

No sitten on huh huh *100 :) onko varma ettei peli ole patchatty PAL tilaa tms??? Sitä en tosin tiedä että miten PS1:n antenniliitäntä moduloi signaalin jos siihen yrittää NTSC:llä...
Omituinen tapaus joka tapauksessa...

Enhän minä niin sanonu... :D

Mut mitäs ihmettä se nyt siihen nopeuteen vaikuttaa jos telkkarin ei pitäis näyttää sitä väreissä?

Edit: eikä sitä paitsi ollu edes mun peli (eikä oo edelleenkään), samapa tuo vaikka olis mistä ostettu... Ja mitäs jos tää mun kaveri tilas vaikka aikoinaan Kiotosta pleikkarin ja osti vaikka Novosibirskistä alkuperäsen JPN-version Tekken 3:sta...? Ei saa hyppiä liian hätäsiin johtopäätöksiin.

Jos joku keksii miks se toimi niin nätisti niin kertokoon, mut ite oon sitä useamman vuoden enemmän ja vähemmän funtsinu enkä oo löytäny syitä. Ehkä minä en vaan kaikkea tosta techniikasta ymmärrä. (Ei kyllä paljon haittaa...)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom