Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken Tag/4 vs. Virtual Fighter 4?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mr.Dr.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän väittely ps2:sen parhaasta mätkinnästä pääty siihen kun Soul Calibur 2 räjäyttää pankin. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
Eiköhän väittely ps2:sen parhaasta mätkinnästä pääty siihen kun Soul Calibur 2 räjäyttää pankin. :)

Se on muuten jumalaton tappelu sitten siitä millä koneella on paras versio, kun se tulee vieläpä jokaiselle ;P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Se on muuten jumalaton tappelu sitten siitä millä koneella on paras versio, kun se tulee vieläpä jokaiselle ;P

Mitenköhän Cuben ohjaimella mätkintä sujuu? Enpäs ole kokeillut.
Dualshock ei mun mielestä huonon ristiohjaimen takia ole paras vaihtoehto. Xboxin ohjainkin tuntui mulle hankalalta DoA3:ssa, kun namikat on niin pieniä. Tietysti se on totuttelukysymys. Mutta kaipa kaikille laitteille on jo arcade-tikkuja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac

Mitenköhän Cuben ohjaimella mätkintä sujuu? Enpäs ole kokeillut.
Dualshock ei mun mielestä huonon ristiohjaimen takia ole paras vaihtoehto. Xboxin ohjainkin tuntui mulle hankalalta DoA3:ssa, kun namikat on niin pieniä. Tietysti se on totuttelukysymys. Mutta kaipa kaikille laitteille on jo arcade-tikkuja.

Mielestäni Cuben ohjain voi sopia mäiskintään loistavasti jos mäiskintä tehdään sille sopivaksi. Ristiohjain muuten ei ole niin huono kuin väitetään, se on vain ihmeen jäykkä koska sitä ei juurikaan käytetä peleissä.

DS on silti valintani tappelupeleihin, jos en arcadetikkua saa.

Ihmettelen heitä jotka väittävät T4:n muutoksia vähäisiksi.

Helkkari. Itse olen tekkenisti henkeen ja vereen, ja se varmasti näkyy myös taidoissa. TTT:ssä pärjään pirun hyvin (vaikka sen itse sanonkin) jokseenkin kenelle tahansa suomalaiselle huippupelaajalle. Mutta sitten tuli 20.9 perjantai, ja postisetä kiikutti ovelle Tekken 4:n.

Ei muuta kuin treenaamaan. Voi luoja, että voikin olla hankalaa siirtyä TTT:stä T4:een, vaikka "ne ovat lähes identtisiä". Ensimmäisenä solar plexukseeni iskeytyi n. 25% nopeammin pyörivä peli 60hz-tilan kautta. Jassoo. Parissa päivässähän siihen tottuu, ei mikään massiivinen ongelma. Torjuminen ja heittojen väistely tosin ontuu vieläkin.

Sitten vaan pelaamaan tutuilla hahmoilla. Hwoarang. Round one, fight! Sky rockettia kehiin, ja tuttu 70 damagea vievä juggle lauotaan d-padin ja potkunäppäinten kautta niinkuin Tägissä ikään. No mutta. Kaksi vikaa hittiä jää osumatta, joka tekee suosikkijugglestani täysin hyödyttömän. Ei muuta kuin treenaamaan lisää. Parin tunnin practise-session jälkeen alkaa taas onnistua juggleruttaus, mutta ei parilla jugglella kovin pitkälle ryntäillä. Tässä vaiheessa huomasin tipahtaneeni Hwoarang -eliitistä vaivaiseksi average-pelaajaksi. Ehkäpä parin kuukauden treenaamisen jälkeen alkaa taas onnistua vanhaan malliin.

Eniten olen ehkä tähän mennessä mättänyt Leellä. Tagissa en hepusta juurikaan välittänyt, mutta nelosessa tämä onkin kuin eri planeetalta. Hwoarangin, sekä 17 muuta hahmoa jätän suosiolla rauhaan ainakin pariksi päiväksi, että saisin edes Leen treenattua sellaiseksi että pärjään muita tekkenistejä vastaan.

Ainoastaan se, että saan vanhat suosikkini, Hwoarangin, Xiaoyun, Lawin, Jinin, ja Eddyn (Christien) takaisin aisoihin, vienee useita kuukausia.
Eikä nyt sitten puututa niihin seiniin.

Perhana. Olisi niitä uudistuksia voinut olla vähemmänkin. No, ainakin tiedän mitä peliä pelaan seuraavat vuodet ennen T5:sta.

Tässä pelatessa tuli mieleeni yksi pointti minkä unohdin tyystin valittaessani uudistuksien puutteesta T4:ssä. Sen, että hahmoja on toki tasapainoitettu. Naurettavan ylivoimaiset kolmosen Hwoarang, Eddy (Christie sitte) ja [Jin, vittu eikä mikään Lee] ovat hieman kehnompia. Joka on vain miellyttävää, sillä Hwoarang oli yksi lempihahmojani mutta en koskaan kehdannut pelata sillä koska se ei todellakaan ollut tasapainossa muiden kanssa. Nyt pääsee taas asiaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Naurettavan ylivoimaiset kolmosen Hwoarang, Eddy (Christie sitte) ja Lee ovat hieman kehnompia. Joka on vain miellyttävää, sillä Hwoarang oli yksi lempihahmojani mutta en koskaan kehdannut pelata sillä koska se ei todellakaan ollut tasapainossa muiden kanssa. Nyt pääsee taas asiaan.

Tuota... T3:ssa Hwoa ja Eddy (Leetä ei ole kolmosessa) eivät todellakaan olleet mitenkään keskikastia tehokkaampia hahmoja. Jin oli ehkä "ylivoimainen", niin kuin on nelosessakin.
Ja eivät he kehnompia ole. Eivät todellakaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshimitsu

Tuota... T3:ssa Hwoa ja Eddy (Leetä ei ole kolmosessa) eivät todellakaan olleet mitenkään keskikastia tehokkaampia hahmoja. Jin oli ehkä "ylivoimainen", niin kuin on nelosessakin.
Ja eivät he kehnompia ole. Eivät todellakaan.

Korjasin tuon Leen Jiniksi, meni vähän sekaisin kun luin tuota tekstiäsi ikäänkuin kirjoittaessa ;P Mutta voi se tietty olla että Hwoarang ei sitten ollut niin ylivoimainen jos väität. Se tietty tarkoittaisi sitä että olisin ollut kyseisellä hahmolla uskomaton guru koska minua millä tahansa muulla hahmolla huomattavasti paremmat pelaajat ottivat turpiinsa ja haukkuivat että Hwoa on epis-hahmo ;P

...Se tietty tarkoittaisi sitä että olisin ollut kyseisellä hahmolla uskomaton guru koska minua millä tahansa muulla hahmolla huomattavasti paremmat pelaajat ottivat turpiinsa ja haukkuivat että Hwoa on epis-hahmo ;P
...Tai sitten nuo huomattavasti paremmat pelaajat eivät loppujen lopuksi olleetkaan niin hyviä. Hworangilla saa helposti vaikka vahingossakin tehtyä melko pitkiä potkusarjoja ja satunnaisia alapotkuja, joiden blokkaaminen saattaa olla vaikeaa tietyllä tasolla. Tietysti jos taidokkaasti pakotit vastustajan blokaamaan Hunting Hawkin (uf+3,4,3) niin sitten tosiaan olit guru, koska muita "epis-hyökkäyksiä" Hwoarangilla ei T3:ssa oikeastaan ole. Mutta kuten jo mainitsin, tietyllä tasolla Hwoarangin pitkähköt sarjat ja Eddyn alapotkut rulettavat. Se ei kyllä tee hahmosta ylivoimaista jos vastustaja ei osaa blokata.

Niin ja Jin on T4:ssä parantunut edellisten osien kärkikastista ylivoivaiseksi hahmoksi, ei todellakaan huonontunut. Hwoarang on edelleen keskikastia ja Chrisrie/Eddy on parantunut hieman (suhteessa muihin, melkeinpä kaikki hahmot ovat kyllä parantuneet).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Sopii. Voin vaikka aloittaa nimeämällä Super Smash Brossin yliarvostetuksi hosumiseksi. :D

Hohoho, tottahan tuo on tavallaan (Itse ostin pelin jo julkaisupäivänä). Tästä tulikin mieleeni etten sittenkään arvosta DoA 3-fanaatikkoja vähiten, vaan suurin dissaukseni lankeaa suoraan niiden ihmisten niskaan jotka väittävät että SSBM on parempi kuin Tekken ja kumppanit, vaikka se ei selvästikkään kuulu edes samaan genreen. Tälläistä sheisseä heittävät lähinnä Nintendo-friikit jotka eivät ole koskaan saaneet hyvää Beat 'em Uppia edes testata. "Parhaita" ovat kommentit siitä että Tekken on syvältä koska siinä on karhuja ja muita, katsoisivat vaan raukat mitä siinä Super Smash Bros. Meleessä sitten on.

P.S. Hwoarang ei todellakaan ollut Tekken 3:ssa mikään ylivoimainen hahmo, paitsi jos kaksi aloittelevaan idiootti pelaa ja toinen ei tajua blokata ja toinen vaan rämppää 333344443333444434 jne.

Aloin tässä miettiä että tappelupelit ovat ainoa genre joka kiinnostaisi pelata onlinessa. Lähinnä sen takia että ei ole vielä tehty tappelupeliä jonka AI olisi millään tasolla tarpeeksi hyvä (tai lähinnä looginen) että sitä jaksaisi kovin kauaa tahkota. Ihmisvastustajat sitä olla pitää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Radikus
Tästä tulikin mieleeni etten sittenkään arvosta DoA 3-fanaatikkoja vähiten,
Missä olet törmännyt DOA3-fanaatikkoihin? Minä en ole ainakaan täällä nähnyt vielä yhtään.

"Parhaita" ovat kommentit siitä että Tekken on syvältä koska siinä on karhuja ja muita, katsoisivat vaan raukat mitä siinä Super Smash Bros. Meleessä sitten on.
Nallekarhut eivät kelpaa syyksi tappelupelin huonoksi leimaamiseen, mutta niiden sopivuudesta kohtuurealistiseen peliin voi olla montaa mieltä. Sillä, että Super Smash Bros on ties minkälaista elukkaa, ei kai kuitenkaan ole mitään tekemistä asian kanssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Radikus
*menee takaisin hakkaamaan päätänsä seinään*
Heh heh..! ;)

Vaihteeksi jotain aktiivista keskustelua täällä Taistelupelit-osiossa! Ihan hyviä pointteja on mielestäni noussut esille yhdestä jos toisesta pelistä.

Vai että DoA3 uutta, mutta karkeaa...

jooh...

Onhan se tietty niin että uusi kiinnostaa, jos vertaa että DoA3 on ensi tuttavuus siihen sarjaan ja T4 jo ties kuinka mones tekken. Omalta kohdaltani voin todeta että TTT maistui kyllä huomattavasti paremmin kuin DoA2 tai 3 mutta VF4, johon pitkästä aikaa tartuin sitten kakkos osan jälkeen uuden version ilmestyttyä korjasi potin ja onkin tällä hetkellä ainoa mättö kotona. T4 en hanki vaikka varmasti on ihan OK. En siitä usko saavani kuitenkaan VF4:n kaltaisia kiksejä.

Seuraava hankinta on mitä suuremmalla todennäköisyydellä SC2.

Voi helposti uskoa että jos on genren ystävä, niin on pitkän sarjan myötä kasvanut kiinni johonkin tiettyyn mätkeeseen. Minä, joka pelaan mättöjä hiukan hillitymmin, en ole niin kiinni missään sarjassa vaan totean mikä peli miellyttää eniten ja pidän sen. En tarvitse joka mättösarjan kaikkia pelejä enkä edes jokaisen uusinta. VF nyt varmasti saa kyllä jäädä vaikka SC2 taloon tuleekin. Kunhan pysyy miekan mitan päässä. ;)

Ylös Bottom