Ihmettelen heitä jotka väittävät T4:n muutoksia vähäisiksi.
Helkkari. Itse olen tekkenisti henkeen ja vereen, ja se varmasti näkyy myös taidoissa. TTT:ssä pärjään pirun hyvin (vaikka sen itse sanonkin) jokseenkin kenelle tahansa suomalaiselle huippupelaajalle. Mutta sitten tuli 20.9 perjantai, ja postisetä kiikutti ovelle Tekken 4:n.
Ei muuta kuin treenaamaan. Voi luoja, että voikin olla hankalaa siirtyä TTT:stä T4:een, vaikka "ne ovat lähes identtisiä". Ensimmäisenä solar plexukseeni iskeytyi n. 25% nopeammin pyörivä peli 60hz-tilan kautta. Jassoo. Parissa päivässähän siihen tottuu, ei mikään massiivinen ongelma. Torjuminen ja heittojen väistely tosin ontuu vieläkin.
Sitten vaan pelaamaan tutuilla hahmoilla. Hwoarang. Round one, fight! Sky rockettia kehiin, ja tuttu 70 damagea vievä juggle lauotaan d-padin ja potkunäppäinten kautta niinkuin Tägissä ikään. No mutta. Kaksi vikaa hittiä jää osumatta, joka tekee suosikkijugglestani täysin hyödyttömän. Ei muuta kuin treenaamaan lisää. Parin tunnin practise-session jälkeen alkaa taas onnistua juggleruttaus, mutta ei parilla jugglella kovin pitkälle ryntäillä. Tässä vaiheessa huomasin tipahtaneeni Hwoarang -eliitistä vaivaiseksi average-pelaajaksi. Ehkäpä parin kuukauden treenaamisen jälkeen alkaa taas onnistua vanhaan malliin.
Eniten olen ehkä tähän mennessä mättänyt Leellä. Tagissa en hepusta juurikaan välittänyt, mutta nelosessa tämä onkin kuin eri planeetalta. Hwoarangin, sekä 17 muuta hahmoa jätän suosiolla rauhaan ainakin pariksi päiväksi, että saisin edes Leen treenattua sellaiseksi että pärjään muita tekkenistejä vastaan.
Ainoastaan se, että saan vanhat suosikkini, Hwoarangin, Xiaoyun, Lawin, Jinin, ja Eddyn (Christien) takaisin aisoihin, vienee useita kuukausia.
Eikä nyt sitten puututa niihin seiniin.
Perhana. Olisi niitä uudistuksia voinut olla vähemmänkin. No, ainakin tiedän mitä peliä pelaan seuraavat vuodet ennen T5:sta.