Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekoälyn mielipide peleihin liittyvistä asioista

JTahti

Well-Known Member
Kännyköille on nyt saatavilla Microsoft Copilot, jolla saa käyttää Chat GPT:n nelosversiota ilmaiseksi, joka on normaalisti maksullinen.

Ok. Ensimmäinen kysymys. Pelien vihaajat pelottelevat peliharrastajia aina kuolinvuoteella, joten kysytään asiaa Internetin mestareilta. Kysymys: Ovatko digitaalisten pelien suurkuluttajat katuvaisia kuolinvuoteella?

Chat GTP 4: Hei, tämä on Bing. Tämä on mielenkiintoinen kysymys, johon ei ole yksiselitteistä vastausta. Digitaaliset pelit ovat suosittu ja monipuolinen media, joka voi tarjota tietoa, elämyksiä, tunteita, oppimista ja sosiaalista vuorovaikutusta12. Digitaalisia pelejä pelaa jo yli 80 % suomalaisista ainakin joskus, ja aktiivisia pelaajia on 65 % väestöstä3.

Digitaalisten pelien suurkuluttajat ovat niitä, jotka pelaavat pelejä usein ja pitkiä aikoja. Heidän motiivinsa ja kokemuksensa pelaamisesta voivat vaihdella suuresti. Jotkut saattavat pelata pelejä pakonomaisesti tai pakopaikkana todellisuudesta, mikä voi aiheuttaa ongelmia muilla elämänalueilla, kuten terveydessä, opiskelussa, työssä tai ihmissuhteissa. Toiset taas saattavat pelata pelejä intohimoisesti tai ammatillisesti, ja kokea pelaamisen merkitykselliseksi, palkitsevaksi ja haastavaksi toiminnaksi, joka edistää heidän hyvinvointiaan, osaamistaan ja identiteettiään.

Digitaalisten pelien suurkuluttajien katuvaisuus kuolinvuoteella riippuu siis siitä, millaisia vaikutuksia pelaamisella on ollut heidän elämäänsä, ja miten he arvostavat pelaamista suhteessa muihin asioihin. On mahdollista, että jotkut katuvat sitä, että ovat käyttäneet liikaa aikaa ja energiaa peleihin, ja laiminlyöneet muita tärkeitä asioita, kuten perhettä, ystäviä, harrastuksia tai unelmia. Toisaalta on myös mahdollista, että jotkut ovat ylpeitä siitä, että ovat nauttineet pelaamisesta, ja saaneet siitä iloa, oppia, seuraa ja tunnustusta. Lopulta kyse on siitä, mitä kukin pitää elämänsä tarkoituksena ja arvona.
 
Mario ja Link tappelivat, kumpi voitti?

Super Mario ja Link ovat kaksi suosittua hahmoa Nintendo-pelimaailmasta. Vaikka he ovatkin erittäin taitavia taistelijoita, he eivät ole koskaan taistelleet toisiaan vastaan virallisesti. Tämä tarkoittaa, että emme voi tietää kumpi voittaisi, jos he todella taistelisivat. On kuitenkin mielenkiintoista pohtia, miten taistelu voisi sujua.

Mario on tunnettu monista erilaisista voimistaan, kuten kyvystään kasvaa jättimäiseksi, ampua tulipalloja ja lentää. Link puolestaan on erittäin taitava miekkailija, joka hallitsee useita erilaisia aseita, kuten Master Swordia. Jos taistelu käytäisiin lähitaisteluna, Linkillä olisi etulyöntiasema.

Toisaalta Mario on erittäin liikkuva hahmo, joka pystyy liikkumaan nopeasti ja väistämään vihollisten hyökkäyksiä. Hänellä on myös kyky ottaa haltuunsa vihollisten kehoja, mikä voisi olla hyödyllistä Linkiä vastaan.

Lopullinen voittaja riippuisi todennäköisesti siitä, missä taistelu käytäisiin ja mitä aseita ja voimia kummallakin hahmolla olisi käytettävissään. Toistaiseksi emme kuitenkaan tiedä, kumpi voittaisi, jos Mario ja Link todella taistelisivat toisiaan vastaan.
 
Listaa peliaiheisia tilejä Bluesky viestipalvelussa.

...En laita vastausta tähän koska tämä hallusinoi pahasti. Antoi listan X-sivun peliaiheisista tileistä, joita ei löydy Blueskystä. :(
 
Viime vuoden puolivälissä tulikin kyseltyä ChatGPT:ltä, että mitkäs ne ovat maailman parhaat sekä maailman huonoimmat pelit. Sopisivat mukavasti tähän ketjuun, mikäli on jäänyt joltakulta huomaamatta! Ei ole varmaan ihan hakoteillä kumpikaan listaus.

Parhaat:

Huonoimmat:
 
Putin käskytti hallintoaan: Tehkää meille pelikonsoli ja heti -is

Pyysin tekoälyä hahmottelemaan Putintendon.
5HuLyFb.jpg

Annoin tekoälylle tälläisen ohjeen: Piirrä venäläinen pelikonsoli täynnä kyrillisiä aakkosia ja ruosteista metallia ja hammasrattaita, valmistettu steampunk tekniikalla. Energianlähteenä toimii likainen kääpiö, joka juoksee oravanpyörää.
 
Ylös Bottom