Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Televisio tai näyttö Xbox 360:lle

Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Yleisesti ottaen, jos kysyjä miettii 32" tai pienempää kokoa, niin FullHD:n voi joka tapauksessa unohtaa. Turha maksaa turhasta.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

500e saisi helpostikkin 24¨ Widen DVI-D:llä, mutta saisiko mistään vähän halvemmalla, esim. 300-eurolla?
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Onko 24" tietokonenäytössä järkeä XO:n kanssa? Onko se näyttö liian pieni FullHD resolle ja miten pahasti pelit skaalautuvat (=kuinka pahasti sahalaitautuvat) tälle resolle?
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Onko 24" tietokonenäytössä järkeä XO:n kanssa? Onko se näyttö liian pieni FullHD resolle ja miten pahasti pelit skaalautuvat (=kuinka pahasti sahalaitautuvat) tälle resolle?

No sehän riippuu aivan siitä kuinka lähellä näyttöä istut. Itse istun noin 0,5-1 metrin päässä omasta 24" näytöstäni.

Skaalautuminen ei ainakaan mun näytöllä juurikaan haittaa. Aluksi varta vasten halusin näytön joka osaa näyttää ihan 1:1 tuon 1920x1080 resoluution (johon XO osaa jo skaalata), mutta sitten huomasin että kuvanlaatu ei kovinkaan huonone vaikka annan näytön venyttää kuvan koko ruutuun. Jos olet sen verran kultasilmä, että pelkäät tuota pientä venytystä kuitenkin, niin osta varmuuden vuoksi näyttö joka osaa näyttää 1920x1080 resoluution sellaisenaan ja jättää ylös ja alas pienet mustat palkit. XO:llahan lähes kaikki pelit tukevat vain 1280x720 resoluutiota, joten tuosta isosta resoluutiosta et pelatessa hyödy kyllä mitenkään. Tietokoneen perässä työpöytäkäytössä sitten sitäkin enemmän. Tietysti eri asia jos katselet vaikka hd-dvd-leffoja boxillasi.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Etäisyys on tällä hetkellä n. 70cm ja tämä 24" näyttö tulisi tän nykyisen näytön tilalle. Mutta onkos boxin asetuksissa mahdollisuutta käyttää tätä x1080 resoluutiota x1200 kanssa, että se jättää ne mustat palkit, vai pitäiskö näytön ominaisuuksista tämä löytyä. Ajattelin ostaa BenQ G2400W näytön joka siis tulisi tietokone ja xbox käyttöön, onkos tuossa napilla tapahtuva kanavan vaihto (dvi/hdmi ja vga:n välillä) vai pitääkö kikkailla jonkun valikon kautta aina.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Samsung 50" Plasma TV
PS50C62BXXEE

Tossa vielä linkki: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...il&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Hmm... eli onkohan tuon mallinen sampan plasma mistään kotoisin ja miltähän hinta vaikuttaa? Plasmoista kun en oikein mitään tiedä. Mietiskelen tässä vaan, kun on alkanut tehdä mieli jo siirtyä isompaan tv-kokoluokkaan, eli suurin piirtein tuohon 40-50 tuuman luokkaan. Tällä hetkellä 32" Lg:n Lcd käytössä, ja vähän pieneltä ailkanut jo tuntua:).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Etäisyys on tällä hetkellä n. 70cm ja tämä 24" näyttö tulisi tän nykyisen näytön tilalle. Mutta onkos boxin asetuksissa mahdollisuutta käyttää tätä x1080 resoluutiota x1200 kanssa, että se jättää ne mustat palkit, vai pitäiskö näytön ominaisuuksista tämä löytyä. Ajattelin ostaa BenQ G2400W näytön joka siis tulisi tietokone ja xbox käyttöön, onkos tuossa napilla tapahtuva kanavan vaihto (dvi/hdmi ja vga:n välillä) vai pitääkö kikkailla jonkun valikon kautta aina.

Ominaisuuden tulee löytyä näytöstä, ja Mikrobitin testistä muistan lukeneeni, että juuri tuo Benq-näyttö tai jokin toinen Benq:n vastaava malli tukisi kyseistä ominaisuutta.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Samsung 50" Plasma TV
PS50C62BXXEE

Ihan hyvä on. Tuota mietin pitkään itse Kuron vaihtoehdoksi, en niinkään laadun vaan hyvän hinta-laadun takia (siis kokoluokassa 50"). On tuossa ihan hyvä kuvanlaatukin, ei siinä mitään. Pikkaisen enemmällä saisikin jo Panasonicin joka luultavasti tuon sampan pesee, mutta 50 panasonic on sitten kans reilusti kalliimpi, ellet tyydy kokoluokkaan 42". En ole itse nähnyt uusia panasonicceja, joten tuo on arvausta edellisen sukupolven Vieroihin nähden. Gigantissa on se hyvä puoli, että sinne voi viedä tyytyväisyystakuun ansiosta kamat takaisin ilman kyselyitä jos ei kotona enää tyydytäkkään ostos.

Edit: otetaanpa sen verran takaisin, että eipä olekaan 62BXXEE mitä testasin. Tuo taitaa olla uudempi malli. Tuli myös mieleen, että samsungin plasmassa jos on "gaming mode developed with microsoft" niin sellainen, koska ne mallit joissa tuota ei ole on kuulema (luettu tieto) herkempiä IR-haamukuville pelisessioissa. Kaikissa Suomessa myytävissä uudemmissa sampan plasmoissa käsittääkseni se on mukana, eli on lähinnä vanhempien mallien ongelma.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Tässä nyt on ollut Xboxin hankinta mielessä ja samalla tietenkin myös televisiota olen katsellut. Kotona löytyy valmiiksi kuitenkin jo "42" plasma, mutta kuulemma se ei sovellu pelaamiseen sillä kuvan kiinni palamisen vaara on liian suuri:eek:. Onko oikeasti näin?
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Tässä nyt on ollut Xboxin hankinta mielessä ja samalla tietenkin myös televisiota olen katsellut. Kotona löytyy valmiiksi kuitenkin jo "42" plasma, mutta kuulemma se ei sovellu pelaamiseen sillä kuvan kiinni palamisen vaara on liian suuri:eek:. Onko oikeasti näin?

Ei, ellei plasmasi ole ikivanha.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Uutta telkkaria hankkimassa hybridivirittimellä (kaapeli- ja antenniverkkoon). Ja bongasin aika kivan näkösen kandidaatin Verkkokaupasta! Onko kellään kokemuksia kyseisestä telkusta: http://www.sony.fi/view/ShowProduct...pe=Main&category=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV#tab :confused:


Tuskinpa vain, kyseiset mallit (W4000) ilmestyvät vasta ensikuun aikana. Speksit ovat kyllä todella kohdallaan noissa malleissa, mutta vaikea kyllä kuvitella että 32" ruudulla olisi mitään merkitystä millään käytöllä, onko ruutu hd-ready vai full-hd.

Hintakyselyjä, minulle, noista uusista sonyista kannattaa esittää. Pääkaupunkiseutulaiset. :)
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Tuskinpa vain, kyseiset mallit (W4000) ilmestyvät vasta ensikuun aikana. Speksit ovat kyllä todella kohdallaan noissa malleissa, mutta vaikea kyllä kuvitella että 32" ruudulla olisi mitään merkitystä millään käytöllä, onko ruutu hd-ready vai full-hd.

Hintakyselyjä, minulle, noista uusista sonyista kannattaa esittää. Pääkaupunkiseutulaiset. :)

Kiitos tiedosta! Ensikuun aikana olenkin vasta sitä hommaamassa että ei sen puoleen... :p Verkkokaupassa kyseisen mallin hinnaksi ilmoitettiin 1146.90e.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Onko mitään itua vaihtaa Philipsin 17" LCD-näytöstä suurempaan 22" näyttöön? Hieman tyytymätön olen kuvanlaatuun Xboxin kohdalla, onhan tämä näyttö toki jo melko vanha lituskanäyttöjen historialla. Acerilta näkyi olevan hintaseurannassa 184 hintainen 22" lituska.

Ja VGA-kaapelilla joudun pelaamaan koska boxi on vanhempaa mallia joten ei tue HDMItä.
 
Vastaus: Televisio Xbox 360:lle

Onko mitään itua vaihtaa Philipsin 17" LCD-näytöstä suurempaan 22" näyttöön? Hieman tyytymätön olen kuvanlaatuun Xboxin kohdalla, onhan tämä näyttö toki jo melko vanha lituskanäyttöjen historialla. Acerilta näkyi olevan hintaseurannassa 184 hintainen 22" lituska.

Ja VGA-kaapelilla joudun pelaamaan koska boxi on vanhempaa mallia joten ei tue HDMItä.

22" laajakuva (16:10) ei sitten tunnu yhtään suuremmalta kuin 17" 4:3 tai 5:4 näyttö, jos lähdemateriaali ei ole laajakuvana, sillä korkeutta ruudulla on kuitenkin vain ~30cm (vertailun vuoksi 17" näytöllä 28cm.)

eli:
- Etuna on se että laajakuvamateriaalilla saat koko näytön pinta-alan käyttöön (ei mustia alueita ylhäällä+alhaalla)
- 4:3 materiaalilla et saa oikeastaan juuri mitään hyötyä vaihtaessasi 22" laajakuvaan.

Jos olet tähän mennessä katsellut suurimman osan ajasta kuvaa mustilla reunoilla ylhäällä ja alhaalla, niin vaihda ihmeessä tuohon vähintään 22" (laajakuva)näyttöön.
 
apua

Kun nyt olis aika ostaa uus telkkari kun kuvaputki ei enää kelpaa. Niin aattelin tota full hd:ta mielummi ku hd readyä.. Ainaki kaverit on sanonu et turha ostaa hd readya että full hd:ssa ois paljon parempi laatu... Mutta tulis oikeestaa aika paljo peli telkkariks nii mietin että onko sillä todellaki paljon eroa pelattaessa? Budjetti olis sellane 300-400e. Ja 32-tuumainen olis hyvä koko ja tulee seinään kiinni.

SItte vielä niistä liitännöistä. Niin tosta mun x360 elitestä löytyy hdmi niin kannattaako se laittaa sillä telkkariin kiinni vai pitäiskö olla tollane "HD/AV VGA-kaapeli"? <---- Joku tollane löyty netist. Niin kummalla se kannattaa laittaa kiinni?
 
Ylös Bottom