Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Televisio tai näyttö Xbox 360:lle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qscq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Tänään oli hesarissa Markantalon mainos, jossa oli 50" Sony 3LCD hintaan 1999 .

SONY KDF-E50A11E, 50" 3LCD -Digitelevisio

Resoluutio 1280x720
Analoginen ja digitaalinen viritin
PCMCIA-korttipaikka
Elektroninen 7-päivän ohjelmaopas
HDMI-, 2xScart- (RGB), S-video-, komponentti- ja PC-liitännät
BBE Digital, Virtual Dolby
A/V Sync
Teksti-tv 250 sivun muistilla

Näin maalikkona ensin pistää silmään onneton teksti-tv, sitä kun tulee käytettyä paljon. Mitä muut sanovat tästä pelikäytössä?
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Nisupulla sanoi:
Näin maalikkona ensin pistää silmään onneton teksti-tv, sitä kun tulee käytettyä paljon. Mitä muut sanovat tästä pelikäytössä?

Oon itse harkinnut saman laitteen hankintaa. Kovasti kuuluvat kehuvan kuvanlaatua. Osa pikseleistä jää reunojen alle piiloon, mutta onneksi vain pieni osa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Nisupulla sanoi:
Tänään oli hesarissa Markantalon mainos, jossa oli 50" Sony 3LCD hintaan 1999 .

SONY KDF-E50A11E, 50" 3LCD -Digitelevisio

Resoluutio 1280x720
Analoginen ja digitaalinen viritin
PCMCIA-korttipaikka
Elektroninen 7-päivän ohjelmaopas
HDMI-, 2xScart- (RGB), S-video-, komponentti- ja PC-liitännät
BBE Digital, Virtual Dolby
A/V Sync
Teksti-tv 250 sivun muistilla

Näin maalikkona ensin pistää silmään onneton teksti-tv, sitä kun tulee käytettyä paljon. Mitä muut sanovat tästä pelikäytössä?


Muistakaa sitten että jos tuo on taustaprojisio TV kuten olettaisin niin ottakaa selvää paljon maksaa varalamppu.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Itsellänikin pisti silmään tuo mainos ja ottelin vähän selvää laitteesta.

DVDPlazasta löytyy yli 800 viestiä sisältävä ketju laitteesta, suurin osa kehuu laitetta.

Saksassa tuo töllö maksaa vain ~1700 sisältäen postikulut. Samalla hinnalla saa Suomesta 42" version tuosta.

Suomessa laitteen takuuseen kuuluu lamppu, jolle luvataan ~8000 tunnin käyttöaikaa ja varalamppu maksaa kuulemma noin 200.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Itsekin olen tuota Sonyn 50" 3LCD töllöä harkinnut, lähinnä olen arponut ihan varsinaisen projektorin ja tuon välillä, mutta tällä hetkellä tuo telkku kiinnostaa enempi, lähinnä kätännön syistä. On se 50" jo ihan hyvä kuvan koko. Markantalossa pällistelin tuota 42" mallia ko.telkkarista ja hyvältä näytti. Olen itsekin kahlannut tuon dvdplazan ketjun läpi eikä helpottanut ostohimoon :D Enää puuttuu 2000 rahaa. Ostakaa multa Washburnin skeba hinta vain 1600. Kitara sulle Sony mulle, nam.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Joo, projektorissa on omat ongelmat (kangas, pimennys, etäisyys/koko, asennus). Mun tarpeisiin 50":kin on jo hieman liikaa. Jos saan tän hommattua niin myyn sen joulukuussa sitten pois, kun lähden reissuun. Pitäkääpä mielessä :)
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Hankin itse Samsungin 27" LCD:n 360:n kaveriksi (osamaksu on opiskelijan paras ystävä) ja ennakkovaikutelma on positiivinen. Madden 2006 näyttää aivan pahuksen hyvältä, kuten muutkin X360-pelit. Boksi on telkkarissa kiinni komponentilla.

Ongelmakin löytyi: onko X360:n DVD-toisto todella näin onneton? Yritin katsella eilen Futuramaa DVD:ltä ja kuva oli suttuinen ja värit valuivat huomattavasti. Eihän progressive scan -soittimen pitäisi näin tehdä! Meneekö standalone-soittimen hankinnaksi vai olenko missannut jonkun "Make HDTV look pretty"-kytkimen?
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

soralapio sanoi:
Hankin itse Samsungin 27" LCD:n 360:n kaveriksi (osamaksu on opiskelijan paras ystävä) ja ennakkovaikutelma on positiivinen. Madden 2006 näyttää aivan pahuksen hyvältä, kuten muutkin X360-pelit. Boksi on telkkarissa kiinni komponentilla.

Ongelmakin löytyi: onko X360:n DVD-toisto todella näin onneton? Yritin katsella eilen Futuramaa DVD:ltä ja kuva oli suttuinen ja värit valuivat huomattavasti. Eihän progressive scan -soittimen pitäisi näin tehdä! Meneekö standalone-soittimen hankinnaksi vai olenko missannut jonkun "Make HDTV look pretty"-kytkimen?

En nyt ole varma vaikuttaako tämä mitään, mutta oletko kaapelin muuttanu TV-asennosta HDTV-asentoon?

Ja tuota XO:n DVD:n toistoa on haukuttu kyllä ennenkin, eli et ole ensimmäinen ;)
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Osa pikseleistä jää reunojen alle piiloon, mutta onneksi vain pieni osa.
Muutaman pikselin katoaminen ei varmaan haittaa mitään, mutta suurempi ongelma on kuvan turha skaalaaminen myös 720p kuvalla.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Kirvasto sanoi:
Muutaman pikselin katoaminen ei varmaan haittaa mitään, mutta suurempi ongelma on kuvan turha skaalaaminen myös 720p kuvalla.

Niin, mutta sitähän tää Sony-telkkari ei käsittääkseni tee.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Tein arvostelun tosta 50" Sonystä. Antakaas palautetta jutusta!

Jäi hieman häiritsemään tuo XBOX360 peleissä saa terävyyttä nostaa kohta, kuvan pitäisi olla just eikä melkeen hyvä kun sille tarjoaa tuota natiivia eli 720p hmmhmm..

Mene ja tiedä kun en ole tuota laitetta nähnyt, omalla Themescene H79 tykillä jonka native on niin ikään 1280x720 kuva on terävä.

Hyvä arvostelu kaiken kaikkiaan imo. :)
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

vern sanoi:
Jäi hieman häiritsemään tuo XBOX360 peleissä saa terävyyttä nostaa kohta, kuvan pitäisi olla just eikä melkeen hyvä kun sille tarjoaa tuota natiivia eli 720p hmmhmm..

Niin tarkoitin, että nostaa niistä pohjalukemista, mitä käytän leffojen kanssa. En tiedä onko kuva "normaali" silloin, kun terävyysasetus on puolivälissä. Itse pidän sitä kuitenkin alempana kuin keskellä myös pelien kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Niin tarkoitin, että nostaa niistä pohjalukemista, mitä käytän leffojen kanssa. Silloin kuva pehmenee. En tiedä onko kuva "normaali" silloin, kun terävyysasetus on puolivälissä. Itse pidän sitä kuitenkin alempana kuin keskellä myös pelien kanssa.

Ju, mutta ihan miellyttävä arvostelu
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Tein arvostelun tosta 50" Sonystä. Antakaas palautetta jutusta!

Kummilla on toi sama TV. Ensi kertaa kun näin sen taisi vähän lirahtaa housuihin :cool: Sitten ku muutamme pois muualle aijon hankkia heti projektorin jossa on 100" kuva. Olisi ainakin jotain lesottamista kummilleni :D
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Tein arvostelun tosta 50" Sonystä. Antakaas palautetta jutusta!

Ihan mielenkiintoista tekstiä varsinkin kun itsellä tämä television päivittäminen on myös edessä. Kiinnostaisi tietää mikä on mielestäsi 50" kuvan optimi katseluetäisyys?
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Oiskohan mulla etäisyys nyt jotain 2,8 metriä eikä tee yhtään mieli mennä enää lähemmäs. Kauemmas en omassa kämpässäni tällä sijoittelulla pääse. Eiköhän se 3 m ole aika optimi.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Oiskohan mulla etäisyys nyt jotain 2,8 metriä eikä tee yhtään mieli mennä enää lähemmäs. Kauemmas en omassa kämpässäni tällä sijoittelulla pääse. Eiköhän se 3 m ole aika optimi.

Aika pieni on sulla kyllä etäisyys kun mäkin pidän 2,6 metrin eroa mun 26" Samsu lcd:hen.
Kaikki sanoo että tuolla etäisyydellä HDTVn etuja ei erota mutta mielestäni se ei pidä ollenkaa paikkaansa.
 
Vastaus: lcd televisiot uudelle boxille?

Prisoner sanoi:
Oiskohan mulla etäisyys nyt jotain 2,8 metriä eikä tee yhtään mieli mennä enää lähemmäs. Kauemmas en omassa kämpässäni tällä sijoittelulla pääse. Eiköhän se 3 m ole aika optimi.

Tämän projektiotelevision syvyys oli kait 40 cm ja sitä ei varmaan pidetä kuitenkaan ihan seinässä kiinni eli laitetaan 40+10=50 cm seinästä löytyy kuva. Se tarkoittaisi täällä vain reilun 2 metrin katseluetäisyyttä. Täytyy siis siirtyä katsomaan noita pienempiä 37-42" malleja, lompakkokin kiittää kun tämän kuulee :)
 
Ylös Bottom