Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Terveiset kotimaisille pelintekijöille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Tässä iPadin kohdalla pitelet käsissäsi 9,7" näyttöä, jolla maalaat maisemaa, joka paljastuu vasta karmien sisältä.

Tästä näkyi huikea esimerkki tänään BBC:n Click-ohjelmassa, jossa turisti linnakieroksella "maalaili" maisemia tabletilla ja sai rauniot näkymään sen kautta tarkasteltuna sellaisina, kuin ne olivat loistonsa päivinä. Esimerkiksi Suomenlinnan kierroksilla voisivat valaista historiaa aika konkreettisella tavalla.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Tästä näkyi huikea esimerkki tänään BBC:n Click-ohjelmassa, jossa turisti linnakieroksella "maalaili" maisemia padilla.

Tähän tapaan toimii iPadin Star Walk, jolla voi katsoa mitä kohteita taivaalta löytyy milläkin hetkellä. iPad taivasta oheen ja se kertoo mitä ko. Suunnasta voi nähdä.

Star Walk for iPad - interactive astronomy guide for iPad on the iTunes App Store

Star Walk - 5 Stars Astronomy Guide for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Gyrooskooppiin ja kameroiden sekä paikannustiedon kombinaatio. Mukana Shadow Citiesin reviiritaistelua ja yhteisöllisyys verkon yli jaettavalla informaatiolla omistuksista ym. Esimerkiksi iPadilla voisi maalata kadun rakennuksia, jolloin julkisivu saisi isännästä kertovan kunkun vaakunan ja tunnusvärinsä.

Aluetta tälläisen 9,7 tuumaisen läpi tarkasteltuna vilisisi kaikenlaisia puolituisista alkaen. Mikäli paikalle sattuisi kilpaileva heimokuningas, muuttuisi alue avoimeksi sotatantereeksi sopivan hauskalla jatketun todellisuuden lisäyksillä.

Tuossahan ei tarvitsi mallentaa muuta kuin aivan ydinkeskusta näinkin pienestä kaupungista kuin helsinki ja ehkä osia sieltä täältä. Mukaan mahdollisuus tehdä hetkellisiä liittoutumia ja puolustaa resursseja ryhmänä.

Pelifirma sponssaisi näihin kohteisiin langattomat yhteydet. Pelissä tuki sekalaiselle seurakunnalle eri laitealustoja ja yli keinotekoisten ekosysteemien.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Haa, sieltä on Roviolta tulossa nfc-teknologiaa hyödyntäviä Angry Birds -pelejä. Pelilaitteella tehdään "lähitunnistus" tarrasta tai vaikka toisesta vastaavasta laitteesta. Nokia on kehittänyt tätä maksujärjestelmien laajentamiseen kaupan kassajonossa kännykkää vilauttamalla.

Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, miten voidaan rakentaa täysin alueellisia tapahtumakenttiä vaikka kaupunkien keskustoihin. Espan alueelle nfc-tarroja ja vain siellä tehdyt pelitulokset lasketaan omaan ranking-listaansa. Vastaavasti vain siellä tapahtuva pelaaminen mahdollistaa tiettyjen ominaisuuksien hetkellisen avaamisen, kuten kentät tai muut vipstaakit. Kaupallisesti tälläisiä uusia näkökulmia mobiilipelaamiseen varmasti tullaan hyödyntämään halutun kohderyhmän tavoittamiseksi. Laitetaan kauppakeskuksen pelimyymälän näyteikkunaan nfc-koodaus avaamaan uutta ja ihmeellistä.

Teknologiaa tullaan hyödyntämään Rovion Angry Birds Magic -pelissä. Nimi kertoo taianomaisista uusista ominaisuuksista nfc-koodien kautta.

Lähde: Angry Birdsin erikoisversion salat paljastuivat - Tietoviikko
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Tästä on tullut jankutettua jo aiemminkin, mutta nyt trendiksi nousseen Botellon-ilmiön myötä mitä ajankohtaisin. Facebookin kautta koolle kutsuttu villi tapahtuma ilman varsinaisia järjestäjiä ja tapahtumapaikkana usein juuri kaupungin puistot.

Tehkää mobiilipeli näitä tapahtumia varten. Yhteisöllinen, monialustainen ja helposti omaksuttava sekä vahvasti addiktoiva. Siinä vaatimattomat toiveet tällä erää.

Turussa tänään : Facebook-piknik kerännyt jo tuhansia Turun Kupittaanpuistoon | Turku | yle.fi
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Kinectille ja kahdelle Move-pallotikulle sellainen rytmipeli, jossa graaffinen yleisilme on sieltä Child of Edenin suunnalta. Ruudun tapahtumat syntyvät musiikista, jonka lähteenä voisi käyttää levyasemaan syötettyä cd-äänilevyä tai kovalevylle jo tallennettua biisikirjastoa. Tähän kappaleen tunnistus päälle ja kansainväliset online-tilastot; kuka vetänyt parhaimmat pisteet Paranoidissa. Mukaan kaksintaistelu/yhteistyömuoto.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Ja minkäköhän ikäinen on sun vauvas? Meinaa ei ne kovin nuoret osaa käyttää mitää laitetta, saati sitte pelata. :D

Jos koirille ja kissoille on jo omat iPad-pelit, niin en ymmärrä miten vauvat eivät muka osaisi pelata...

edit:
Itse taas toivoisin lautapelien yleistymistä tabletti+kännykkäversioina.

Eli pelilautana toimisi pöydän keskellä makaava tabletti. Henkilökohtaiset pelikortit yms. olisivat pelaajien omissa kännyköissä. Näin kukaan ei pääsisi kurkkimaan toisten salaisia kortteja.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Teemana muurahaispesä ja alustana suuri kosketusnäyttö. Kuvakulma pesän ulkopuolelta, kuitenkin tarpeeksi läheltä erottaakseen olennaiset yksityiskohdat.

Ideana pyörittää pesän toimintoja niin pitkään kuin hoksottimet vielä pysyvät perässä. Esimerkiksi poistaa työläisten joukosta asiaan kuulumattomat vihulaiset, hälyttämällä omat sotilaat paikalle. Ohjaamaan työläisiä ruuanhakumatkoille ja yhdistämään näiden voimat suuren saaliin kohdalla. Ravintopuoleen liittyisi myös oman kirvalauman ja sieniviljelmien ylläpitäminen; sienet kasvavat nopeasti ja näiden pitäminen kurissa kuuluisi jatkuvasti valvottaviin toimiin. Kirvojen kohdalla taas annettaisiin suojaa leppäkertuilta ym. ja palkinnoksi kirvojen erittämää makeaa nestettä. Kaiken aikaa pitää myös pystyä pesää rakentamaan ohjaamalla työläisiä sopivien rakennustarpeiden luokse. Pesän suojelutoimiin kuuluisi myös vihutiedustelijan eliminoiminen, tai muuten sieltä olisi pian tulossa armada perässä. Vaihtuvat sääolosuhteet toisivat myös oman haasteensa ja pakottaisi osan ruuanhakijoista pesää korjaamaan. Ympäristön olosuhteet voisivat vaihtua myös auringon kierron mukaan, antaen näiden oman panoksensa valaistukseen ja elävöittääkseen pelimaailmaa.

Ruudun yleisilmeen pitäisi olla hudista puhdas niin pitkälle kuin mahdollista. Vain olennaisimmat mittarit voisivat näkyä, tai upottaa itse peligrafiikkaan. Luonne ei saisi olla nopeasti rankaiseva ja Game Over ennenkuin on ehditty pääsemään edes vauhtiin. Alkuun helppoa resurssien kasvattelua ja omahyväistä ympäristön rakentelua. Siitä pikkuhiljaa ajauduttaisiin hektisempään suuntaan ja lopulta olisi itse piru irti, mutta kuitenkin vielä olisi vaihtelua tässäkin. Palkitsevuus tulisi saavutuspokaalien ja Online-tilastojen kautta. Ohjaus tapahtuisi täppäämällä ja vetämällä sormella pitkin pintaa, ei jatkuvaa pinnassa oloa. Strategiaa, toimintaa, draamaa ja vauhtia.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Tehkääpä peli, jossa kaupungin keskustojen julkisivut menevät pelaajien toimesta uusiksi jatketun todellisuuden kautta (tagit, graffitit ja muut terveiset). Sinne ilmaista langatonta verkkoa tarjoava, alueen yrittäjien sponssaama hotspot. Peliksi jokin jengikahinoita simuloiva alueiden valtaus reaaliaikastrategia tms. Helposti omaksuttava, mutta silti kollektiivisen haasteen tarjoava. Ohjaus kosketusnäytöltä ja alustasta riippumaton. Voittajatiimi saisi jotain rabattia ostoksista alueen yrittäjien liikkeissä. Toisaalta taas samaisten yrittäjien päivän QR-koodin lukeminen toisi lisää resursseja pelaajille, ollen kuitenkin suht harmittomassa sivuroolissa.

Jäsenyys jengeissä voisi muodostua paikantamistiedon perusteella, niin että samanhenkiset kokoontuisivat käytännössä yhdelle alueelle kansoittamaan terasseja ja puistoja. Jengitunnuksen voisi käytännössä myydä kolmannelle osapuolelle, tarjoten näin tunteenomaisen vaihtoehdon valita millä puolen jokkee tämä ilta tullaan viettömään (Turuus ainaki!).

Yhteisöllisyyttä, alueen elävöittämistä ja pelaajille ilmaista hupia - alustasta riippumatta.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Sorminäppäryyttä hakeva rytmipeli mobiileille alustoille, jossa pohjana on pelaajan oma soittolista. Näistä tuloksista netin ylitse menevä global/kaveripohjaiset top-listat. Grafiikat puhtaasti musiikin ehdoilla, kuitenkin jonkinlaisen satunnaisgeneraattorin puskemana. Samalla kun kuuntelee musiikkiaan, voisi keskittyä erityisen tarkasti sen rytmiin, jossa pisteet tulee täysin oikeaan osuneeseen näpäytykseen kosketusnäytöllä.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Näytä liitetiedosto 8996

Tässäpä melko hyvin kuvattu ongelma johon itse törmää melkein jokaisessa pelissä mitä pelaa. Täysin turhaa ja turhauttavaa haahuamista, ja tähän kun yhdistetään se perinteinen mielikuvituksen ihmeteko, että napalmibumerangit sun muut ovat aina piilotettu jonnekin isoisän aamutossuun tai yhtä järkevään paikkaan...

Ei ihme ettei peliala tietyssä mielessä aikuistu ikinä kun "vakavimmissakin peleissä" tehdään ratkaisuita jotka ovat Kikki Hiiri -tasolla.
 
Vastaus: Terveiset kotimaisille pelintekijöille

Näytä liitetiedosto 8996

Tässäpä melko hyvin kuvattu ongelma johon itse törmää melkein jokaisessa pelissä mitä pelaa...

Niin totta, niin totta! Näin käy valehtelematta jokaisessa vähänkään yhtä kapeaa putkea sokkelommassa pelissä. Ikinä ei tiedä kumpi käytävä on suunta, jossa juoni ja peli jatkuu, ja kumpi on vain random umpikuja. Ja itsehän haluan aina nähdä jokaisen pelin kolkan ja käytävän nurkan, joten jos huomaan valinneeni suunnan, jossa juoni selvästi jatkuu, palaan taaksepäin ja katson mitä siellä toisessa suunnassa olisi ollut (ennen kuin palaan jatkamaan tarinaa sinne "oikeaan suunaan").
 
Ylös Bottom