Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tervetuloa uusille foorumeille, tässä muutama vinkki!

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Tervetuloa KonsoliFINin uusille foorumeille. Kuten vanhan foorumin käyttäjät huomaavat, tämä uusi koneisto eroaa jonkin verran aikaisemmasta. Tässä muutama vinkki.

Avatar

Foorumin omaan kantaan tallennettavan avatar-kuvan lisäksi voit myös käyttää Gravatar-palvelua (https://fi.gravatar.com/), johon luomasi profiili on käytettävissä useilla foorumi- ja blogi-alustoilla.

Spoiler-teksti

Tekstipätkiä voi merkata spoileriksi valitsemalla ensin piilotettavan tekstin ja sitten napauttamalla työkalupalkin Insert...-napin (tallennusnapin vasemmalla puolella, neljäs tai kuudes nappi oikealta) takaa löytyvää valikkovaihtoehtoa Spoiler.

Tagit

Ketjuihin voi merkata, mihin konsoliin ne liittyvät. Selkeyden vuoksi vain pari viimeisintä sukupolvea ja retro-laitteet/-pelit ovat käytettävissä, eli sallitut tagit ovat
  • 3ds
  • mobi (eli mobiili)
  • pc
  • ps3
  • ps4
  • retro
  • switch
  • wiiu
  • x360
  • xone
Tageja voi lisätä tai vaihtaa myöhemmin viestisivun ylälaidasta.

Valitut tagit näkyvät ketjulistauksessa, ja vain haluttuun konsoliin liittyvät keskustelut voi valita napauttamalla haluttua tagia. Tällöin tosin ketjuja ei voi rajata vain tiettyyn alueeseen, mutta hei: kaikkea ei voi aina saada! Jos meinaat käyttää samaa tagia usein, voit tehdä siitä kirjanmerkin.

Lisäys by @JTahti : Vinkki: miten haetaan tagien avulla.
Oikeasta ylänurkasta Etsi -> lisää... -> Search tags

Youtube-upotus

Youtube-videoiden upottamiseen ei tarvita mitään erillisiä tageja, pelkkä linkin kopioiminen tekstin sekaan riittää.


Lisäyksiä saa ehdottaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ehdotan, että myös retro saa oman taginsa, kun sillä rintamalla odotellaan nykyisten lisäksi vielä uusiakin laitejulkaisuja.
 
Miten on käsikonsolien laita? 3DS:lle julkaistaan vielä uusia pelejä.
Sitten on mobiilipelit.
 
Miten on käsikonsolien laita? 3DS:lle julkaistaan vielä uusia pelejä.
Sitten on mobiilipelit.
Laitoin tuonne nyt 3ds:n, mutta pitäisikö sen olla jotenkin yleisempi Nintendon käsikonsolit? (Vitahan taitaa olla ihan kuollut.)

Mobiilit myös lisätty tagilla "mobi".
 
Mitähän on nyt mahtanut tapahtua?

Menetin kaikki yksityisviestini, sekä Forumin ulkoasu päivittyi minulle vasta nyt. Kauppa-alue on hävinnyt kokonaan.
Yksityisviesteissä oli mm. erittäin tärkeitä keskusteluketjuja.

Olen myös menettänyt kaikki kauppapalautteeni ja avatarini ym. Viestien määrän ym. ym.....
 
Mitähän on nyt mahtanut tapahtua?

Menetin kaikki yksityisviestini, sekä Forumin ulkoasu päivittyi minulle vasta nyt. Kauppa-alue on hävinnyt kokonaan.
Yksityisviesteissä oli mm. erittäin tärkeitä keskusteluketjuja.

Olen myös menettänyt kaikki kauppapalautteeni ja avatarini ym. Viestien määrän ym. ym.....

Kaikki on vielä tallella vanhalla foorumilla: https://www.konsolifin.net/bbs
 
Hyvä homma! Huomasin juuri itsekkin! Ihmetystä aiheutti se, että konsolifin.net etusivun foorumi painikkeesta siirryttiin suoraan tänne uusille foorumeille. Sekö lienee tarkoitus?
Se on tarkoitus. Vähitellen siirrytään, ja tuon aika oli nyt.

Selkeyden vuoksi hokasin lisätä tuon linkin vanhoille foorumeille vielä joksikin aikaa.
 
Pystyykös joku lisäämään tuonne tekemääni The Evil Within 2 ketjuun tagit (ps4, xone, pc) kun itse ne unohdin ja en pysty jälkikäteen lisäämään :)
 
Pystyykös joku lisäämään tuonne tekemääni The Evil Within 2 ketjuun tagit (ps4, xone, pc) kun itse ne unohdin ja en pysty jälkikäteen lisäämään :)
Onnistuu. Vilkaise, näetkö ne tägit ja "muokkaa"-linkin siellä ylälaidassa. (Mä kyllä jo innoissani lisäsin tagit, mutta jos sulla on mahdollisuus myöhemmin niitä muokata, niin linkin pitäisi olla siellä rivistön jatkona.)
 
Onnistuu. Vilkaise, näetkö ne tägit ja "muokkaa"-linkin siellä ylälaidassa. (Mä kyllä jo innoissani lisäsin tagit, mutta jos sulla on mahdollisuus myöhemmin niitä muokata, niin linkin pitäisi olla siellä rivistön jatkona.)

Juu, siellä näytti olevan nyt nuo tägit ja muokkaa linkki :)

Jotenkin en vain löytänyt tuota, kun yritin etsiä.
 
Juu, siellä näytti olevan nyt nuo tägit ja muokkaa linkki :)

Jotenkin en vain löytänyt tuota, kun yritin etsiä.
Juu, tässä on vielä itse kullakin tutustumista. Vasta keksin, miten tänne enabloidaan multi-quote. (Nouse, riennä, suomen kieli!)
 
Vinkki: miten haetaan tagien avulla.
Oikeasta ylänurkasta Etsi -> lisää... -> Search tags
 
Vinkki: miten haetaan tagien avulla.
Oikeasta ylänurkasta Etsi -> lisää... -> Search tags
Kappas, enpä tuollaista huomannut. Ja jos on jokin lempparitagi, niin siitä voi tehdä kirjanmerkin!
 
Ylös Bottom