Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Testilaitteita myydään uutena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatut viestit kirjoitti alkujaan Corca ja Prisoner
Ei virheitä tai palvelutason laskua voi aloittelevien harjoittelijoiden tai työhönsä opiskelevien myyjäalokkaiden piikkiin laittaa.

Ei todellakaan. Ja nää mun esimerkkitapaukset on kyllä olleet sellaisia, että myyjä on ainakin päällisin puolin vaikuttanut liikkeen vaki-henkilökuntaan kuuluvalta. Yleensä etsin sellaisen myyjän käsiini, jos olen tosissani kauppoja hieromassa.

Virheen tekijä on se joka virheen tekee mutta vastuu pitäs olla ja onkin suurimmalta osin työnantajan. Eli en pidä huonona sitä, että nuoret työnsä aloittavat pääsevät harjoittelemaan yrityksiin ja tällä tavoin saavat sitä ah niin tärkeää työkokemusta.

Mutta yritykset käyttävät tätä hyväksi surutta ja antavat liikaa vastuuta aloittelijoille.

Kuten jo sanoin, jos virheitä tulee tiheään niin hommassa on jotain mätää. Suurin osa varmasti on saanut itselleen haluamansa tuotteen, jos vaan on avannut suunsa. Antakaa palautetta, mutina seläntakana ei tee ku hallaa ja homma ei parane.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Omia vaikuttamis-suosituksiani noudattaen lähetin Mustaan Pörssiin äsken reklamaation eilisestä tunaroinnista. Saapas nähdä miten vastaavat.

Hyvä homma!

Ilmoitahan meillekki mitä vastaavat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DaMage
Antakaa palautetta, mutina seläntakana ei tee ku hallaa ja homma ei parane.

Ei "selän takana" puhumisessa ole tässä asiassa mitään pahaa. Jok'ikinen yrittäjä tietää sen markkinoinnin perusasian, että tieto huonosta palvelusta leviää huomattavasti paremmin kuin tieto hyvästä palvelusta. Sen takia tällaiset virheet on kauppiaalle todella pahoja. Mokien välttäminen on paljon tärkeempää kuin jokaisen asiakkaan tekeminen ikionnelliseksi. Hyvä kello kauas kuuluu - paha vielä kauemmas. Yleensä tällaiset mokat pyritään korvaamaan jollain lahjalla tai muulla, ei syyttämällä maahantuojaa.

Videopelidivari myi minulle toukokuussa laajakaista-adapterin sijaan modeemiadapterin (GameCubelle, siis). Huomasin tämän kotimatkalla junassa, ei muuta kun junasta pois ja takaisin seuraavalla junalla. Kovasti kummastelivat kuinka tällä lailla olivat erehtyneet. No, sain laajakaista-adapterini ja lähdin kotiin tyytyväisenä siitä, että olin huomannut tapahtuneen jo junassa enkä vasta kotona. Uuden junalipun jouduin tosin ostamaan.

Muuten minulla on erittäin hyviä kokemuksia Videopelidivarissa asioimisesta, tämä oli todella poikkeuksellinen tapaus.

Reklamointi kannatti. Itäkeskuksen Mustan Pörssin myyjä soitti ja pahoitteli tapahtumaa. Saan 10 euron hyvityksen. Noh, ei tuo pieni rahallinen korvaus ole läheskään niin tärkeä kuin se aatteellinen teko eli oman virheen myöntäminen ja anteeksipyyntö. Ja varmaan liikkeen myyjät tästedes vähän tarkemmin katsovat mitä myyvät.

Tuota mustaa Game Boyta etsiessäni sain huomata miten isoja eroja Game Boyn hinnoissa on myyntipaikasta riippuen. Tammiston Musta Pörssi myy laitetta 119 euroon, kun taas vieressä oleva Jumbon Musta Pörssi pyytää samasta laitteesta 149 euroa. Kyseessä ei edes ollut mikään tarjous. Myös Gigantissa (sekä Tammisto että Itis) laite olisi maksanut 119 euroa. Yleisin hinta laitteelle taitaa olla 139 euroa. Ulkomaisista nettikaupoista saa tietysti vieläkin halvemmalla, jos jaksaa odottaa. Ja sitten siinä on vielä se, että mahdollinen huolto on vaikeampaa ulkomailta ostetussa tuotteessa.

Tuli kaupalle (bulldog netstore) parikin tällaista virhettä, kun ostin tätä uutta PC:tä. Ensinnäkin kun olin saanut osat tilattua ja otin kokoamisen mukaan, niin kone tuli perille, mutta kotona ihmettelin outoa kalinaa koneen sisältä. Avasin koneen ja siilihän sieltä oli tippunut. Tuo kyllä saattaa tosin olla postinkin moka, mutta toinen juttu oli ärsyttävämpi, kun lähetin koneen takaisin osien vaihtoa ehjiin ja korjausta varten, niin viikon verran ihmettelin, että missähän kone mahtaa viipyä. Sitten soitin liikkeeseen ja olivat unohtaneet koneen jonnekin varaston perukoille... Tuosta tuli hyvityksenä tosin pari peliä, joista tosin vain yksi (Morrowind) oli edes pelattava. Kiintolevykin oli osioita koneessa aivan erillälailla, kuin olin selvissä ohjeissa neuvonut, mutta sen silti sai itse pistettyä kuntoon.

Ylös Bottom