Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Crew - Ajellaan yhdessä pitkin Amerikan raittia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Sen verran vahvoja mielipiteitä(ja ERITTÄIN vähillä perusteluilla), että on pakko kysyä, kauanko te betaa/demoa jaksoitte kokeilla ja paljonko autoa kehittää? Entä ohjausasetusten säätö ja fysiikkamallinnuksen asetus hardcorelle/simulationille?

Betan parissa kai joitain tunteja, maksimi kymppi tasolle ja eri autoja tuli kokeiltua. Ohjaus asetuksilla voi peittää hiukan tuon takakameran huonoutta mutta samana se perusteeltaan säilyy. Ongelma ei ole minusta se fysiikka tai asetukset koska sisänäkökulmasta auto on suht ohjattavissa.
Ongelmaksi tulee tuo ulkokameran outo käytös joka johtaa siihen että visuaalinen feedback on ristiriidassa auton oikean fyysisen kulkusuunnan ja käyttäytymisen kanssa. Silmät sanoo että nyt auto on menossa paikkaan x ja sitten teet korjauksen mikä on liikaa tai liian vähän siihen verrattuna mitä auto fyysisesti tekee. Auton ohjaus menee siis vituralleen ja ohjailusta tulee helkutin epätarkkaa. Muiden autopelien takakameroissa tuota ongelmaa ei ole.

Graafisesti tämä on ns.edellistä sukupolvea lähes kaikessa. Heikot statistien automallit ja maailma vaan on heikomman näköinen kuin voisi olla. Grafiikka ei silti ole tässä itselleni hylkäysperuste..
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

Ohjaus asetuksilla voi peittää hiukan tuon takakameran huonoutta mutta samana se perusteeltaan säilyy. Ongelma ei ole minusta se fysiikka tai asetukset koska sisänäkökulmasta auto on suht ohjattavissa...Muiden autopelien takakameroissa tuota ongelmaa ei ole.

Kiitoksia selvennyksestä. Tähän täytyy kuitenkin ottaa kiinni, koska olen eri mieltä tuosta "ongelmasta". Itsellä on aika pitkä kokemus erilaisista autopeleistä skaalalta Gran Turismo - NFS/Driver(mainittakoon myös Watch Dogs, vaikkei se nyt autopeli olekaan, mutta tarjoaa monta erilaista ajokuvakulmaa) ja voin sanoa, että ihan jokaisessa pelissä, joka on tarjonnut vaihtoehdon ajaa auton takaa + koppikuvakulman, on ajettavuus omaan käteen ollut erilainen kopista ja takaa.

Paras esimerkki on juurikin GT, jossa kierrosajat olivat itsellä kopista ajettuna sekuntitolkulla kovempia kuin auton takaa. Samoin esim. Driver: San Franciscossa auto tuntui pysyvän "realistisemmin" lapasessa kopista. NFS-sarjassa auton käyttäytymisen eron huomaa myös hyvin, kun vertaa auton takaa vs. konepelliltä. En siis niele väitettä, että muissa autopeleissä ei olisi erilaista ajotuntumaa, kun verrataan koppi/konepelti vs. auton takaa.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Tosiaan aikamonessa pelissä on erinlaista ajaa eri kuvakulmista. Mikä on toki täysin ymmärettävää, koska kuvakulmalla on iso vaikutus pelaamiseen. Tässä ei ole mielestäni niitä autopelien parhaimia kuvakulmia ajaa auton takaa, mutta kyllä siitä pystyy aina välillä vähän kurvailemaan. Peli ei ole ihan niin arcade, että voisi vain ajaa kaasu pohjassa vähän käännellen vaan tässä pitää oikeasti hallita autoa eri olosuhteissa. Sen takia pelin pelaaminen on yksinkertaisesti parempaa muista kuvakulmista, mutta näin se tuntuu yleensäkin olevan autopeleissä. Tämä ei ole mikään NFS.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Tosiaan aikamonessa pelissä on erinlaista ajaa eri kuvakulmista. Mikä on toki täysin ymmärettävää, koska kuvakulmalla on iso vaikutus pelaamiseen. Tässä ei ole mielestäni niitä autopelien parhaimia kuvakulmia ajaa auton takaa, mutta kyllä siitä pystyy aina välillä vähän kurvailemaan.

Itsellä olisi tarkoitus muutenkin suuremmalta osalta ajella kopista noita "rauhallisia siirtymiä" ja muita vastaavia tehtäviäkin. Auton takaa sitten ne, joissa on aikarajat, epätasaista offroad-maastoa tai muuten mahdollisimman laajaa "näköalaa" vaativaa juttua.
 
Vastaus: The Crew [Hype] - Konsolibetasta keskustelu kielletty!

En siis niele väitettä, että muissa autopeleissä ei olisi erilaista ajotuntumaa, kun verrataan koppi/konepelti vs. auton takaa.

En tarkoittanut etteikö eroa koppi vs taka olisi vaan että muiden autopelien takakamerat toimii.. pelaan melkein pelkästään takakamerasta niin tämä on tässä pelissä helkutin tylsä homma.. kaikkeen toki oppii kun hinkkaa loputtomasti mutta tässä pelissä tuo on vaan huonosti tehty.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Tuo takakuvakulman ajaminen on ihan toisenlaista siellä 150-200 autolla. Menee melkein kiskoilla. Mitä se sit enää on koko pelin +1000:lla?
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Montako heppua siihen jengiin muuten mahtuu? Betassa en saanut tästä oikein selvää ja ruudun vasemmassa reunassa luki jotain Crew members 1 / 4, eli mahtuuko yhteen jengiin vain neljä pelaajaa yhteensä vai oliko se ns. party ja jengissä voi olla monta?
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Tuo takakuvakulman ajaminen on ihan toisenlaista siellä 150-200 autolla. Menee melkein kiskoilla. Mitä se sit enää on koko pelin +1000:lla?
En sanoisi että ihan toisenlaista..hermo meni ekassa betassa kun yritin chargerilla mennä, level 10 ja mitälie 165 auto niin tuskaa oli edelleen kameran takia...nelivedot ja parempi pito ylemmän luokan autoilla vaan peittää tuota takakameran huonoutta, pitoa siis on niin paljon että takakamerasta johtuvat ohjaus virheet ei aina päädy auton siksakkiin tai pyörähtämiseen.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Eipä ole tullut edes testattua auton ajamista takaa, kun en tykkää missään autoilupelissä "asuntovaunun katolta" ajella, yleensä aina pelaan konepelti näkymästä, tai ohjaamo näkymästä jos se on toteutettu hyvin.
Ei tuossa minusta ole mitään tarvetta katsella laajemmalla kuvakulmalla kuin mitä ohjaamosta / konepelti kamerasta näkee.
Toki makuasia ja riippuu paljon mihin on tottunut, mutta kyllä siellä vaunun katolla ihan liikaa tuulee :)
 
Vastaus: The Crew [Hype]

En sanoisi että ihan toisenlaista..hermo meni ekassa betassa kun yritin chargerilla mennä, level 10 ja mitälie 165 auto niin tuskaa oli edelleen kameran takia...nelivedot ja parempi pito ylemmän luokan autoilla vaan peittää tuota takakameran huonoutta, pitoa siis on niin paljon että takakamerasta johtuvat ohjaus virheet ei aina päädy auton siksakkiin tai pyörähtämiseen.

Ite ajelin nissanilla, focuksella ja sillä fordin avolavalla. Mistä kuvakulmasta tahansa ajaminen oli erittäinkin nautinnollista. Tarkoitushan ei ole vetää 250 taulussa mutkiin. Sen kun ei kuulu pysyä hallussa silloin.

Vähän alkaa tuntua, että porukka on tottunut vaan peleihin jossa mennään hallitussa sivuluisussa 200 taulussa. Tässä on arcadesta huolimatta otettu mukaan tosi elämän lait auton hallinnassa.

Ainakin noilla mun autoilla 150:ssä ei enää kuin ehkä kerran tunnissa lähti auto lapasesta.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Vähän alkaa tuntua, että porukka on tottunut vaan peleihin jossa mennään hallitussa sivuluisussa 200 taulussa. Tässä on arcadesta huolimatta otettu mukaan tosi elämän lait auton hallinnassa.

Tämä ei ole mikään NFS.

Kuten Ac3way tuossa jo mainitsikin osuvasti, että peli ei ole mikään NFS. Arcadeakin on monenlaista ja kuulostaa hyvältä, ettei fysiikan lakeja olla ihan unohdettu tämän kohdalla. Toki NFS on myös omalla tavallaan erittäin hauskaa rälläystä, mutta omasta mielestä kuulostaa hyvältä, jos Crew'n autoja "joutuu" ihan oikeasti ajamaan ja jarruja käyttämään sen sijaan, että vähän kässärillä heitetään autoa luisuun mutkaan tultaessa ja auto driftaa läpi mutkan "itsestään", kuten kärjistetysti esim. NFS-peleissä joskus tuppaa käymään.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Itse tein ostopäätöksen jo lähes vuosi sitten, kun näin ensimmäisiä videoita messuilta. Olen kaivannut juuri sellaista peliä, jossa pääsee pois yleisiltä teiltä ja voi ajella off-roadeja off-roadiksi muokatuilla autoilla. Saattaapi olla, että olisin ollut valmis hieman karsitumpaan sisältöön, jos samalla oltaisiin saatu peli graafisesti next-gen tasolle.

Ajotuntumassa ei ole kuitenkaan mitään moitittavaa. Makuasioitahan nämä aina ovat ja itse kaipaan autoihin massan tuntua, ihan niin kuin legendaarisessa Driverissa aikoinaan. The Crew nojaa pitkälti kuskin sekä ajokaluston levelöintiin, jonka myötä auton tuntuma muuttuu oleellisesti parempaan. Toivon, ettei pelin arvostelijat mene samaan ansaan, mihin näemmä muutama foorumilainen, ja teilaa koko pelin betan/demon perusteella ;)

Uskon että The Crew antaa itselleni monta hauskaa hetkeä niin laajaa pelinkenttää tutkien kuin kisoja suorittaen. Niin ja 4-vuotias poitsuni odottaa jo malttamattomana että pääsee taas cruisailemaan iskän kanssa :p
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Ite ajelin nissanilla, focuksella ja sillä fordin avolavalla. Mistä kuvakulmasta tahansa ajaminen oli erittäinkin nautinnollista. Tarkoitushan ei ole vetää 250 taulussa mutkiin. Sen kun ei kuulu pysyä hallussa silloin.

Vähän alkaa tuntua, että porukka on tottunut vaan peleihin jossa mennään hallitussa sivuluisussa 200 taulussa. Tässä on arcadesta huolimatta otettu mukaan tosi elämän lait auton hallinnassa.

Ainakin noilla mun autoilla 150:ssä ei enää kuin ehkä kerran tunnissa lähti auto lapasesta.

Ite oon yrittäny toitottaa että ei se auton fysiikka tai pelitaito ole nyt tässä ongelma vaan se takakameran käytös, monet ei osaa tätä crew keskusteluissa erottaa( selittäävät huonoista fysiikoista tai huonosta ajettavuudesta)

Ei minullakaan tuollaiset pitävämmät/neliveto/etuveto autot heittelehdi kameran takia loputtomasti mutta tarkka ajaminen on mahdotonta silti kun kamera ei välitä auton liikkeistä oikeaa dataa.

Netistä löytyy foorumeilta ja previeweistä helkutisti juttua crewin osalta "bad handling/physics" sanoilla että en minä yksin tässä ole mielipiteineni.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Pitihän se autopelien ystävänä itsekkin tätä betaa kokeilla. Ja odotukset täytty siltä osin, että ne oli alunperinkin aika olemattomat. Videoita katellessa aika keskinkertanen fiilis pelistä jäi ja sitähän tämä vähän on. Ajotuntuma omaan makuun aika hirvittävä (sori nyt vaan) vaikka tuli kokeiltua hardcorea ja kaikkea. Tarina aivan turhaa autopeleissä ja esim. Horizon sarjassa se on tarpeeksi "olematon".
Lääniä tuntuu riittävän ja ulkoasultaan ehkä vähän paremman näköinen peli mitä jotkut videot antoivat olettaa. Auton tuunaaminen tuntui mukavalta ja immersiiviseltä.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Annoin tänään pelille vielä mahdollisuuden ja betaa kokeileen jälleen.. mutta ei vaan ole mulle passeli toi ajettavuus.. ei sitten millään, kaikkea kokeiltu asetuksista ja kuvakulmista jne lähtien. Mut eihän kaikkien tarvi tykätäkkään tästä, onneksi kuitenkin sai parikin kertaa testata betan merkeissä ja tietää ettei tuhlaa rahaa tähän :)
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Omasta mielestäni tässä on täysin samanlainen ohjaustuntuma kuin Test Drive Unlimitedeissä. Tietyllä tapaa huono ja toisella tavalla hyvä. Muutenkin voisi sanoa että TDU3 toisella nimellä. Niin samanlainen on mekaniikaltaan joka suhteessa. Tekijäthän taitavat olla samoja kuin TDU-sarjan??
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Ei kyllä omalla kohdalla mene jatkoon tämä tekele, johtuen juuri tuosta ajomallinnuksen heikkoudesta. Lisäksi väkisin väkerretty tarina kiinnostaa yhtä paljon kuin Fast & Furious -leffat eli ei niin tippaakaan. Vaikka moninpelinä olisikin idealtaan hyvä niin kyllä tuo vaan jättää vaisuksi. Alelaarista. Halvalla. Ehkä.
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Lisäksi väkisin väkerretty tarina kiinnostaa yhtä paljon kuin Fast & Furious -leffat eli ei niin tippaakaan.

Itseä taas kiinnostaa osin myös juuri tuon tarinan takia, koska ensisilmäykseltä siinä on paljon juuri sitä Fast & Furious-meininkiä. Noiden leffojen tarinahan ei ole koskaan ollut mikään oikeasti hyvä ja ne ovat täynnä kliseetä vaikka kuinka, mutta se tarinan kliseisyys ja "heikkous" on juuri se, mikä niistä leffoista niin hauskoja tekeekin. Plus tietenkin tosi hienot autot ja kauniit naiset :D
 
Vastaus: The Crew [Hype]

Onko kellään alkanut ennakkolataus jo tästä? Itsellä näyttää olevan vielä latausjonossa, joten toivottavasti ehtii latautua ennen keski-yötä.
 
Ylös Bottom