Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nousin ratsun selkään jyrkällä rinteellä ja hups, sinne tipahdettiin vuoren sisään ;) Fast-travel oli taas kerran se joka siitä pelasti. Imperial Cityssä astuin erääseen kauppaan, ja kas' seinät olivat hävinneet. Näki joka suuntaan kadulle, mutta ei päässyt muusta ulos kuin oletetun oven kohdalta. Onhan näitä, mutta sen verran vähän etteivät pääse häiritsemään muuten seikkailua.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

En tiedä onko tämä mikään hirveän paha bugi, mutta...

Maagin kiltaan liityttäessä lopun tehtävien vastukset tuntuivat aluksi ihmeen pahoilta, oman ukkelin kuollessa parista vastuksen loitsusta. Kuitenkin kohdat pääsi "ihmeen" helposti läpi käytettäessa luuranko loitsua hyväksi. Jostain syystä vastukset eivät enää ampuneetkaan tehokkaita loitsuja vaan kiinnittivät enemmän huomiota "kättäpidemmänkanssa" hyökkäykseen...

Pari kertaa peli on tiltannut lataamisen kanssa (ei koske sitä ongelmaa, jonka pääsee ohi a-nappia painamalla), mutta koneen resetoinnin kanssa on aina päästy eteenpäin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vampyyri pääsi iskemään. Nyt sitten ihmetellään miten päästä eroon tästä ominaisuudesta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nisupulla sanoi:
Vampyyri pääsi iskemään. Nyt sitten ihmetellään miten päästä eroon tästä ominaisuudesta.

Oletko jo muuttunut, jos et niin mene vaan johonkin Chapeliin ja hae sieltä siunaus, jos olet jo muuttunut niin takaisin muuttuminen on todella ison kiven alla. Muuttuminenhan tapahtuu niin, että kun jonkin ajan kuluttua puremasta menet sänkyyn nukkumaan niin tulee teksti, että nyt olet vamppyyri, jos tätä ei ole vielä tullut niin ei muuta kuin Chapeliin, joita löytyy melkein joka kaupungista.

Itse olen hakannut peliä nyt noin 30h ja aika vähän vasta päätehtävää, lähinnä sivutehtäviä on koluttu ja muutama Oblivion gate on tullut suljettua, Hahmo on Nord Fighter ja taso tällä hetkellä muistaakseni 16, voima ja endurance rupee olemaan tapissa. Osaako kukaan sanoa, että miten saisin paremman parannus taian, kuin se alkuperäinen mikä parantaaa 8p?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Paremman parannustaian voi ostaa ainakin pääkaupungin taikakaupoista (en nyt muista nimiä).. Joo ja kyllä ne NPC:tkin osaa varastaa! :D Kerran menin Brumassa sijaitsevaan majataloon (2 Norddia pitäjät?), kun olin juuri saanut level upin. Kyselin siinä sänkyä, ja olin menossa huoneeseeni niin samassa sisään astuu muuan mies, joka siinä sitten sneakissa pöllii pöydältä jotain, ja juoksee pihalle kaikki kolme talossa ollutta henkilöä perässään! :D Kyllä siinä naurahti itsekseen, kun siinä sitten pystyi rauhassa itse tyhjentämään talon... :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

ZoMBiE sanoi:
Paremman parannustaian voi ostaa ainakin pääkaupungin taikakaupoista (en nyt muista nimiä)..

Siis sellaisen pysyvän taian, eikä mitään kertakäyttösydeemiä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dr Evil sanoi:
Hahmo on Nord Fighter ja taso tällä hetkellä muistaakseni 16, voima ja endurance rupee olemaan tapissa.
Noilla ominaisuuksilla on yläraja? Mikä se on?

Itse olen tehnyt joka paikan höylää, joten nuokin ovat kehittyneet tasaisesti. Luulin kuitenkin, että perusominaisuuksien raja on vain levelikaton tuoma ehtimisraja.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hex sanoi:
Noilla ominaisuuksilla on yläraja? Mikä se on?

Itse olen tehnyt joka paikan höylää, joten nuokin ovat kehittyneet tasaisesti. Luulin kuitenkin, että perusominaisuuksien raja on vain levelikaton tuoma ehtimisraja.


Endurance hahmollani on tasan 100, eikä sitä saanut nostettua edellisessä tasonnousussa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dr Evil sanoi:
Siis sellaisen pysyvän taian, eikä mitään kertakäyttösydeemiä?
Joo ihan pysyvän, se vie kerralla manasta muistaakseni jotain 52p, ja parantaa jonkun verran enemmän.. Ei sekään kyllä hirveästi, ja maksoi ~300 muistaakseni.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Iski taas samankaltainen bugi, josta tuossa aiemminkin kirjoitin. Ratsastelin Martinin ja sen munkin kanssa kohti Brumaa (vai mikä sen kaupungin nimi nyt onkaan), ja susi hyökkäsi hevoseni kimppuun. Mätkäisin suden hengiltä, ja samalla munkki alkoi kiljua, että "how dare you steal from me". Seuraava vartija sitten taas vaihteeksi hilasi minut takaisin Chorroliin lusimaan :rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Täällä taisi myös joku bugi iskeä tai sitten ei vain osaa ;) Eli papit ei tarjoa sitä Cure Vampire -questia lainkaan, juttelevat kyllä niitä näitä muuten. Edelliset tallennukset täysin terveenä on sen verran kaukaa, ettei oikein kehtaisi sieltä uudestaan aloittaa. Mikä nyt neuvoksi?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Legge sanoi:
Iski taas samankaltainen bugi, josta tuossa aiemminkin kirjoitin. Ratsastelin Martinin ja sen munkin kanssa kohti Brumaa (vai mikä sen kaupungin nimi nyt onkaan), ja susi hyökkäsi hevoseni kimppuun. Mätkäisin suden hengiltä, ja samalla munkki alkoi kiljua, että "how dare you steal from me". Seuraava vartija sitten taas vaihteeksi hilasi minut takaisin Chorroliin lusimaan :rolleyes:

Minullakin kävi samalla tavalla, vartijat vaativat heti maksua vaikka mitä yritin tehdä. Oli pakko sitten mennä tuo kohta fast travellilla, kun muuten tuli varkaudesta merkintä tilastoihin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Legge sanoi:
Iski taas samankaltainen bugi, josta tuossa aiemminkin kirjoitin. Ratsastelin Martinin ja sen munkin kanssa
Muah, luin hätäsesti että rakastelit Martinin ja munkin kanssa :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rupeaa vähän nihkeitä piirteitä puskemaan tämä peli ulos... Olen nyt levelillä 20 ja ilmeisesti hahmoni rupeaa kohta heikentymään!! jo muutamassa aikaisemmassa tason nousussa vihjailtiin ,että ikää rupeaa jo olemaan, mutta nyt tässä uusimmassa tason nousun yhteydessä olevassa tekstissä luki, että vain uskomattomalla tahdonvoimalla pystyt pitämään vielä vanhat voimasi, mutta pian koittaa päivä kun vanhuus tekee tehtävänsä, tai jotain sinnepäin.

Tuo on aivan älyttömän paska juttu! En ole vielä suorittanut päätehtävää juuri ollenkaan, niin pitääkö se nyt sitten hosua läpi kun hahmostani on vielä jotain jäljellä. Pelimaailmassa aikaa on kulunut 58 päivää, joten aika nopeasti se kaveri vanheni. Ilmeisesti tämä heikkeneminen/ vanheminen tapahtuu tason nousun yhteydessä, mikä on aika saatanan kieroutunutta, nostan ensiksi kovalla vaivalla major skillssejä vain heikentääkseni hahmoani!?, pitääkö minun nyt vain olla nukkumatta jotta hahmoni ei "kehittyisi" vaan pysyisi ennallaan? Pakko sanoa, että laski pisteet minun silmissäni tämän ominaisuuden takia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dr Evil sanoi:
Rupeaa vähän nihkeitä piirteitä puskemaan tämä peli ulos... Olen nyt levelillä 20 ja ilmeisesti hahmoni rupeaa kohta heikentymään!! jo muutamassa aikaisemmassa tason nousussa vihjailtiin ,että ikää rupeaa jo olemaan, mutta nyt tässä uusimmassa tason nousun yhteydessä olevassa tekstissä luki, että vain uskomattomalla tahdonvoimalla pystyt pitämään vielä vanhat voimasi, mutta pian koittaa päivä kun vanhuus tekee tehtävänsä, tai jotain sinnepäin.

Tuo on aivan älyttömän paska juttu! En ole vielä suorittanut päätehtävää juuri ollenkaan, niin pitääkö se nyt sitten hosua läpi kun hahmostani on vielä jotain jäljellä. Pelimaailmassa aikaa on kulunut 58 päivää, joten aika nopeasti se kaveri vanheni. Ilmeisesti tämä heikkeneminen/ vanheminen tapahtuu tason nousun yhteydessä, mikä on aika saatanan kieroutunutta, nostan ensiksi kovalla vaivalla major skillssejä vain heikentääkseni hahmoani!?, pitääkö minun nyt vain olla nukkumatta jotta hahmoni ei "kehittyisi" vaan pysyisi ennallaan? Pakko sanoa, että laski pisteet minun silmissäni tämän ominaisuuden takia.

Vai onko sulle isketty jokin taika?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dr Evil sanoi:
Rupeaa vähän nihkeitä piirteitä puskemaan tämä peli ulos... Olen nyt levelillä 20 ja ilmeisesti hahmoni rupeaa kohta heikentymään!! jo muutamassa aikaisemmassa tason nousussa vihjailtiin ,että ikää rupeaa jo olemaan, mutta nyt tässä uusimmassa tason nousun yhteydessä olevassa tekstissä luki, että vain uskomattomalla tahdonvoimalla pystyt pitämään vielä vanhat voimasi, mutta pian koittaa päivä kun vanhuus tekee tehtävänsä, tai jotain sinnepäin.

Tuo on aivan älyttömän paska juttu! En ole vielä suorittanut päätehtävää juuri ollenkaan, niin pitääkö se nyt sitten hosua läpi kun hahmostani on vielä jotain jäljellä. Pelimaailmassa aikaa on kulunut 58 päivää, joten aika nopeasti se kaveri vanheni. Ilmeisesti tämä heikkeneminen/ vanheminen tapahtuu tason nousun yhteydessä, mikä on aika saatanan kieroutunutta, nostan ensiksi kovalla vaivalla major skillssejä vain heikentääkseni hahmoani!?, pitääkö minun nyt vain olla nukkumatta jotta hahmoni ei "kehittyisi" vaan pysyisi ennallaan? Pakko sanoa, että laski pisteet minun silmissäni tämän ominaisuuden takia.

Ei se hahmo kyllä heikenny tasojen noustessa. Siinä nyt vaan lukee aina jotakin kun pääset uudelle tasolla, ilmeisesti riippuen hieman siitä miten on pelannut tai hahmoaan kehittänyt. Mun hahmo taitaa olla tasolla 24 ja kyllä sen voimat on vaan tasan tarkkaan kasvanut. Ja mun savessani aikaakin on kulunut yli 70 päivää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dr Evil sanoi:
Rupeaa vähän nihkeitä piirteitä puskemaan tämä peli ulos... Olen nyt levelillä 20 ja ilmeisesti hahmoni rupeaa kohta heikentymään!! jo muutamassa aikaisemmassa tason nousussa vihjailtiin ,että ikää rupeaa jo olemaan, mutta nyt tässä uusimmassa tason nousun yhteydessä olevassa tekstissä luki, että vain uskomattomalla tahdonvoimalla pystyt pitämään vielä vanhat voimasi, mutta pian koittaa päivä kun vanhuus tekee tehtävänsä, tai jotain sinnepäin.

Se on vain "flavour textiä". Sama juttu oli Morrowindissäkin, jotain tuollaista höpöä on jokaisen levelupin yhteydessä.
Hahmot eivät vanhene tai heikkene.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Kiitokset isosta helpotuksesta kahdelle edelliselle postaajalle:) Rupesi jo pelottamaan pahanpäiväisesti:D. Aika rankkaa tekstiä siinä on tasojen nousun yhteydessä kyllä tullut. Noh sittenhän sitä ukkoa voi vielä kehitellä ihan rauhassa, hyvä niin.
 
Ylös Bottom