Itsellä ehkä normaalia vuotta useampi ehdokas ostettu, pelattu tai edes hyvin varma millaisesta teoksesta kyse.
Pelattuna on siis Expedition 33 ja KCD2. DK Bananzaa olen myös huimat 5 minuuttia testannut mutta aika selvä kuva mitä se tarjoaa. Samoin nuo kolme viimeistä, jotka ovat jatko-osia, ovat selkeitä tapauksia kun aiemmat on kuitenkin pelannut. Sen pohjalta voinkin sanoa että näistä ne omat ehdokkaat olisivat juurikin nuo, mitkä olen pelannutkin, eli joko 33 tai KCD2.
Tässä kohtaa ääneni menisi luultavimmin KCD2:lle. Valinta ei olisi helppo mutta nyt jos pitäisi valita kumpaan toivoisi lisäpelattavaa, olisi se KCD2, josta ei ole tuntunut saavan tarpeeksi (ja tiedän että siihen on lisäosia). 33 taas oli niin loistava kokonaisuus ettei siihen edes toivo mitään lisää. Vuoden peli olisi siis itsellä tosiaan KCD2 mutta Expedition 33 taas ansaitsisi monta pystiä muista kategorioista: erityisesti musiikista.
Hades 2, Hollow Knight 2 ja Death Stranding 2 on minulle lähinnä jatko-osia peleihin, jotka eivät itselle ole niin kovia olleet kuin suurelle osalle muista pelaajista, siinä missä taas KCD2 jatko-osana teki lopulta sen, mitä ykkönen jo yritti olla.
Toisaalta jos Expedition 33 voittaisi vuoden pelin palkinnon, olisi sekin enemmän kuin loistavaa. Eikä kyllä pysty sanomaan että noista mikään olisi huono valinta vaikkei itse samaa äänestäisikään.