Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Vähintäänkin ... pelottavaa jos ei muuta.
Kyllä pessimisti sisälläni heräs ja heti alko rähiseen siitä miten nykyään säälittä tuhotaan aikamme hienoimpia ideoita ja luomuksia. MUTTA oishan se hienoa nähdä kerrankin toimiva elokuva hyvästä kirjasta. Toisaalta, onnistuhan LOTR aika hyvin tässä. Toivottavasti tämäkin. Ei hyviä elokuvia voi olla liikaa.

Kirjana kyllä loistava luomus.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Niin... Kyllähän tuosta viisiosaisesta trilogiasta saisi huippu leffan mutta nähtäväksi todellakin jää mitä tuleman pitää.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Mielenkiintoista nähdä, miten meinaavat saada huumorin toimimaan. Siitä on jokunen vuosi kun viimeksi tuota lueskelin, mutta valtaosa vitseistähän perustui kerrontatyyliin, ei niinkään tapahtumiin.

Ja kerrontatyyliä (sanallista kikkailua) on aika kiperä toistaa elokuvan keinoin. Ellei sitä sitten väkisin ympätä dialogiin, missä tapauksessa voi tuntua oudolta kun kaikki hahmot puhuvat kuin Douglas Adams..
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Ah, itse ainakin odotan tätä kuin kuuta nousevaa. Hyvä näyttelijäkaarti tuntuu olevan - varsinkin Sam Rockwell ja John Malkovich - ja teaseri-traileri näytti lupaavalta :) Kirjahan on suorastaan loistava.

Plus, tsekatkaas Aintitcool:in sivuilta ladattava lyhyt Behind the Scenes -pätkä ( puoli minuuttia heikolla laadulla, mutta katsottava silti ).
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Artificial sanoi:
Ah, itse ainakin odotan tätä kuin kuuta nousevaa. Hyvä näyttelijäkaarti tuntuu olevan - varsinkin Sam Rockwell ja John Malkovich - ja teaseri-traileri näytti lupaavalta :) Kirjahan on suorastaan loistava.

Henkilökohtaisesti en pidä Mulkovichistä yhtään. Yksi sellaisista näyttelijöistä, jota moni tuntuu ylistävän, enkä itse näe tyypissä mitään muuta kuin väkisin väännetyn -muka-taiteellisen -pellen.

Mutta mielenkiinnolla odottelen elokuvaa tästä huolimatta. Kirjat ovat olleet erittäin hyvien naurujen aiheuttajia.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Mua kyllä kiinnostaa kovastikin. Olen lukenut kirjan(t) moneen kertaan, ja tuntuu, että paranee kerta kerralta. Ihmetyttää vaan toi Malkovichin hahmo (Humma Kavula), ei kyllä tule ainakaan ihan heti sellaista mieleen kirjasarjasta. Btw muistaako kukaan tv-sarjaa Linnunradan käsikirja liftareille, tuli joskus 80-luvulla ruotsiksi tekstitettynä. Oli kyllä muistaakseni aika huonosti tehty, taisin vain pari osaa jaksaa katsoa. Täytyy vaan toivoa ettei leffasta tehdä yhtä heikkoa.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Humma Kavula ei tosiaan ollut kirjassa, mutta on silti Adamsin keksimä hahmo. Joskus ennen kuolemaansa Adams muokkasi kirjoista leffakässärin, ja Humma on varta vasten tätä kässäriä varten luotu hahmo. Joku uskonnollisen kultin johtaja tai jotain. Lähde.

Saa nähdä, miten paljon tuo eroaa tarinaltaan kirjasta. Voipi olla peräti kokonaan eri stoori.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Ite ainakin ymmärsin, että ennen kuolemaansa Addams teki tän leffa kässärin, eikä se ole suora muunnos kirjoista. Tietysti hommassa on mukana samoja henkilöitä
vogonit "pamauttaa" maapallon alussa jne.
Tää humma jota esittää Malkovich on ihan vaan tähän elokuvaan tehty henkilöhahmo.

En lupaa tätä todeksi, mutta tälläsen käsityksen mä oon saanu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

spoileri-hysteria nostaa taas päätään. :eek:

eiks vogonitki oo spoilausta. ku kerran
kerrotaan että semmosia on. ja samoten
päähenkilön nimen spoilaus yms.. :confused:
hoh-hoijaa...
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

-mic- sanoi:
spoileri-hysteria nostaa taas päätään. :eek:

eiks vogonitki oo spoilausta. ku kerran
kerrotaan että semmosia on. ja samoten
päähenkilön nimen spoilaus yms.. :confused:
hoh-hoijaa...

Heh, en ole itse lähelläkään herkimmästä päästä spoilaantuvaa, mutta haluan silti saada ennakkoon mahdollisimman vähän tietoa ennen sen katsomista. En esimerkiksi juuri koskaan lue elokuvien takakansia ennen elokuvan katsomista. Ja mielestäni tuo tageihin piilotettu juonipaljastus on sitä luokkaa, että vaikka se kirjan lukeneille (joihin en kuulu) / trailerin katsoneille onkin itsestäänselvyys, niin ennemmin olen ilman moisia tietoja. Eli käytetään niitä spoiler-tageja, kun sellaiset tekniikkapuoli on kerran iloksemme väsännyt. Ei niistä ainakaan haittaa ole.

Ja eihän se, että kerrotaan päähenkilön nimi, mitään spoilaa.
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

joo on käteviä nuo spoiler-tagit ja hyvä niitä on käyttää.
mutta liika on välillä liikaa. joskus tuntuu että pitäs koko
keskustelu käydä spoiler-tagien sisällä.. :rolleyes:

ja ko. juonen paljastus on kuitenkin sekä tiiserissä että
trailerissa ja muutenkin varmaan aika keskeinen mainos-
kikka. tulee elokuvassakin tapahtumaan n. ekan kahdenkytä
minsan aikana, että tässä tapauksessa ehkä vähä överi-
tagitusta.

nojoo, off-topic tagit kiinni.. :D
 
Vastaus: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Yksi harvoja kirjoja joita olen lukenut ja vieläpä pitänyt (myös jatko-osista). MItään ennakko-odotuksia ei nyt ihmeeemmin ole, mutta tuleepa ehkäpä mentyä katsomaankin, vaikak kirjakin pitäisi lukasita ennemmin uudelleen, muttakun laiskuus tuntuu nykyään vaivaavan. EIkös aiheesta ole ainakin joku tv-sarja jo aikaisemmin väännetty?
 
Ylös Bottom