Vastaus: The King of Fighters -sarja
Hex sanoi:
Saturnille löytyy myös 96 ja 97. 96 on huomattavasti hauskempi yksinpelinä. Niin on kai myös 97. En ole sitä itse pelannut. Muistaakseni kaikki Saturn-versiot ovat hyviä (ainakin 97), mutta omaa kokemusta niistä minulla ei ole.
Kaikki kolme ovat ihan hyviä versioita, KOF '95 on vielä pelinä varsin old schoolia. Mikä ei ole huono asia. KOF '96 iski todella lujaa ja hyllyssäni jo kauan luikerrellut KOF '97 vaikuttaa myös mahtavalta. KOFfia sen olla pitää!
"Ysivitonen" on todellakin ärsyttävä yksinhakattavana. Vastustajat ovat klassisia logaritmihirviöitä, jotka joko eivät arvaa oikein tai arvaavat aina oikein. Yritä siinä sitten kuvitella pelaavasi ihmistä vastaan. Ysiseiska on vähällä huomiolla, mutta ysikuutosessa homma oli yksinkin yllättävän hauskaa. On hyvä muistaa KOFien loistava ominaisiuus tallentaa menossa oleva matsi, josta voi jatkaa sitten myöhemmin. Auttaa loppukuvien saamisessa ja säästää aikaa.
Hex sanoi:
Ei tuosta tosiaan oikein ole yksinpeliksi. Eikös vastustajan tekemä vahinkokin ollut eri kuin pelaajan tekemä? Omani myin pois, kun hermot menivät.
En muista. Tekken 2-tyylinen pirun ärsyttävä "luen kaikki ajatuksesi"-keinis ärsytti siinä pirusti enemmän. Hyvä myös muistaa, että SNK:n supermittari antoi täydempänä enemmän voimia. Eikä sen muistaakseni tarvinnut olla ihan täynnä.
EIhän tuo wanha juttu sinällään välttämättä peliä pilaa. SF2-peleissä tasoitus oli ihan älytön tietokonevastustajien eduksi, mutta mainio keinis pelasti hermot. Kuka muuten muistaa milloin handicapit tietokoneelta lähti vkes tai vähintäänkin tasoittuivat kummasti? SF Alphassa oli vielä handicapit, mutta myös ehkä sarjan paras keinis...
Janne-94 sanoi:
Minulla on yksi King of Fighters-sarjan peli PS2:lla. Se on King of Fighters Maximum Impact. Se on 3D ja on todella loistava peli minun mielestäni.
En nyt provoa mitenkään, mutta nämä Mutant Academyjen tyyliin väännetyt pseudo-3D-väännöt tuntuvat oudoilta. SF EX-pelit vielä menivät ihan kympillä, koska ne olivat hitaampia ja animaatio oli pehmeämpää. En nyt ota kummempaa kantaa pelin laatuun, en ole pelannut kuin demolla.