Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Kohta varmaan joku pimputtaa ovikelloa ja kysyy, haluatko kuulla juonipaljastuksia.
Ei kai semmosta voi nyt tehdä, kun on korona ja kaikkee. Muuten toki :)

Itse en ole pyörtänyt ostopäätöstä, mutta kiinnostus peliä kohtaan jonkin verran laski näiden paljastusten myötä. En ole edelleenkään spoilereita lukenut, mutta kyllä ärsyttää, ettei voi käytännössä Twitteriä selata ollenkaan kun voi milloin vaan törmätä spoileriin. Hyvä että julkaisevat tämän jo kesäkuussa, niin ei tarvitse sen pidempään vältellä juonipaljastuksia.
 
Ei kai semmosta voi nyt tehdä, kun on korona ja kaikkee. Muuten toki :)

Itse en ole pyörtänyt ostopäätöstä, mutta kiinnostus peliä kohtaan jonkin verran laski näiden paljastusten myötä. En ole edelleenkään spoilereita lukenut, mutta kyllä ärsyttää, ettei voi käytännössä Twitteriä selata ollenkaan kun voi milloin vaan törmätä spoileriin. Hyvä että julkaisevat tämän jo kesäkuussa, niin ei tarvitse sen pidempään vältellä juonipaljastuksia.

Harmillista myös että moni tietää että joillekin ihmisille pelisarja on lähes se kaikki kaikessa niin helpolla voidaan elämästä viedä se pieni ilo pois spoilaamalla pelistä tarina jota on odotettu vuosia. Kyllä itsekkin tämän ostan vieläkin julkkarissa vaikka Renebaumanin kirjoitukset tarinasta luinkin (olen muuten hyvin pettynyt että miks hän näin teki)
 
Alan olla sitä mieltä, että tässä ketjussa on nyt aivan liikaa kaikkea muuta kuin Last of Us -peliä.

Sain eilen tästä jo moderaattorilta ilmoituksen, että viestini oli turha mainitessani tästä asiasta, mutta silti kaikennäköiset muut viestit täällä silti viellä kuormittaa koko ketjua. Eli eikö näitä viestejä nyt oikeasti saada sinne Henk. koht. avautumis -ketjuun pois Last of Us:sta


- Kiitos
 
Alan olla sitä mieltä, että tässä ketjussa on nyt aivan liikaa kaikkea muuta kuin Last of Us -peliä.

Sain eilen tästä jo moderaattorilta ilmoituksen, että viestini oli turha mainitessani tästä asiasta, mutta silti kaikennäköiset muut viestit täällä silti viellä kuormittaa koko ketjua. Eli eikö näitä viestejä nyt oikeasti saada sinne Henk. koht. avautumis -ketjuun pois Last of Us:sta


- Kiitos
Eiköhän se ole kuitenkin juuri moderaattoreiden tehtävä päättää mitä tähän ketjuun saa kirjoitella? Itse ainakin näkisin, että kaikki TLoU2:een liittyvä ketjuun kuuluu. Mielestäni myös se, mikäli tekijäfirma Naughty Dog on peliä tehdessään sortunut epäeettiseen toimintaan työntekijöitään kohtaan kyseistä peliä tehdessään, on sinänsä aika selvästi peliin ainakin välillisesti liittyvää asiaa. Mutta ei tästä nyt kuitenkaan enempää. Antaa tosiaan moderaattoreiden ratkaista mikä kuuluu ketjuun ja mikä ei.
Ei kai semmosta voi nyt tehdä, kun on korona ja kaikkee. Muuten toki :)
Ei kai sitä nyt niin hienovaraisesti tehdä, että ovikelloa pimputettaisiin. Huudetaan ne spoilerit suoraan postiluukusta. Toimii muuten hyvin myös korona-aikana... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoittaako tämä sitä, että peruspleikalle ei tukea löydy, tuolle poloiselle? (niisk)
Ei varmaankaan. Uskoisin, että tarkoittaa PS4 Pro:n erikoisominaisuuksien tukemista. Paremmat tehot kunnolla käyttöön ja boost-ominaisuuden tukeminen, jos on sen täpännyt koneellaan käyttöön. Jotain tällaista olettaisin olevan kyseessä.
 
Moderaattorisedän pinna alkaa olla jo aika kireällä. Kunhan ehdin, siirrän turhan länkytyksen muualle. Koska jos se nyt on jollekin epäselvää, ei täällä toimi mikään 24/7-päivystys, vaan tätä hoidetaan ihan harrastuksena töiden, perhe-elämän ja muiden juttujen lomassa. Ois siis parempaakin tekemistä kuin paimentaa aikuisia* ihmisiä.

* Jos joku ketjuun turhia kommentoinut on alaikäinen, niin soo soo sinullekin.
 
Itse en spoilereita ole katsellut eikä ne hirveesti kiinnosta. Eiköhän sieltä hyvä peli ole tulossa. Koska katson että mikä tarina sielä onkaan niin on se mikä ollaan kertomassa. Ei me sitä tarinaa kirjoteta.
 
Kyllähän tässä tietty dilemma on tullut eteen, kun olen miettinyt tämän pelin osalta kuviota. Myönnettäköön, että pelkkien juonipaljastusten pohjalta ei kuitenkaan ihan täydellistä arviota voi pelistä muodostaa, vaikka todellakin tuo spoilereista lukemani juonikuvio vituttaa ihan kybällä. Kuitenkin nuo pelistä nähdyt kuvat ja videot tihkuvat tunnelmaa ja pelattavuus on varmasti hyvällä tasolla Naughty Dogin tuntien.

Edelleenkään en tätä voi todellakaan ostaa uutena fyysisenä kappaleena tai diginä, mutta on tässä se joustovara kuitenkin itselle annettava, että mikäli arvostelut sitten kuitenkin ovat kovaa luokkaa, niin ehkä pitää kuitenkin jopa ostaa peli sitten käytettynä. Sen verran paljon luulen sydämistyneitä ja jopa pelin alkuvaiheeseen jättäviä pelin ostaneista löytyvän, että peli löytyy hyvinkin pikaisesti myös käytettynä pelimyymälöiden hyllyiltä. Tuolla ratkaisulla ei tarvitse ainakaan antaa Naughty Dogin nykyiselle SJW-koneistolle latiakaan, ja voi sitten rauhassa haukkua pelin pelaamalla paskaksi, jos se todellakin on niin huono miltä juonipaljastukset ovat vaikuttaneet. Suosittelen käytettynä ostamista kaikille, jotka ovat vähänkään epävarmoja tämän pelin tasosta (varsinkin juonen osalta) tai jotka kyseenalaistavat Naughty Dogin nykyistä epäeettistä linjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olla jo melkoisen koomisella tasolla nää jotkut viestit. Naughty Dog on ilmeisesti onnistunut murskaamaan kaverin yöunetkin kun noin raastaa. Mulla ei ole mitään käryä mitä siellä juonessa tapahtuu että tuollaisen shokin antaa. 99% varma olen siitä että mikään siellä juonessa ei omalla kohdalla niin päin perssausta ole että se minulta pelin pilaisi, ellei se tätä luokkaa ole: Joelista muuttuu lopussa teräsmies ja se lentää niin nopeasti maapallon ympäri että kääntää aikaa taaksepäin ennen epidemiaa? Mua ei ole Naughty Dog pettänyt ikinä ja pidänkin sitä maailman parhaana pelifirmana. Itseasiassa olen yllättynyt jos sieltä ei tule peliä joka metacriticissä yli 90 pisteen keskiarvolla. Day 1 for me
 
Viimeksi muokattu:
metacriticissä yli 90 pisteen keskiarvolla.

Tästä ei ole pienintäkään epäilystä.

Minua kiinnostaa nähdä, toistuuko The Last of Usin kohdalla samankaltainen ilmiö, joka nähtiin kahden edellisen Star Wars -elokuvan arvosteluiden ja fanien kohdalla.
 
Alkaa olla jo melkoisen koomisella tasolla nää jotkut viestit. Naughty Dog on ilmeisesti onnistunut murskaamaan kaverin yöunetkin kun noin raastaa. Mulla ei ole mitään käryä mitä siellä juonessa tapahtuu että tuollaisen shokin antaa. 99% varma olen siitä että mikään siellä juonessa ei omalla kohdalla niin päin perssausta ole että se minulta pelin pilaisi, ellei se tätä luokkaa ole: Joelista muuttuu lopussa teräsmies ja se lentää niin nopeasti maapallon ympäri että kääntää aikaa taaksepäin ennen epidemiaa? Mua ei ole Naughty Dog pettänyt ikinä ja pidänkin sitä maailman parhaana pelifirmana. Itseasiassa olen yllättynyt jos sieltä ei tule peliä joka metacriticissä yli 90 pisteen keskiarvolla. Day 1 for me
Mitähän tuo viittaus yöunien menettämiseen nyt on tarkoittavinaan? Siis olen aina valvonut todella pitkään ja itse asiassa eilen menin jopa vappuaatoksi aikaisin nukkumaan kun menin jo puoli kolmen aikaan nukkumaan. En myöskään tarvitse yleensä pitkiä yöunia, joten normaalisti mennään 5-7 tunnin unilla, ja viime yönä riitti hyvin 5,5 tuntia.

Kyllä tuossa juonessa jotain käsittämätöntä todellakin tehdään. Jotain jonka kaltaista shock valueta ei ole Naughty Dog tai kukaan muukaan aiemmin peleihin tehnyt. Sittenpähän näet kun pelin mitä ilmeisimmin ostat heti uutena.

Sinänsä entiseen Naughty Dogiin vertaaminen on aika turhaa, kun heidän aikaisempien huippupeliensä kannalta tärkein henkilö Amy Hennig savustettiin Druckmanin toimesta ulos Naughty Dogilta (juuri siksi koska Hennig ei voinut hyväksyä ND:lle voimakkaasti hiipinyttä aggressiivista SJW-ideologiaa) ja tilalle on palkattu kasapäin oikein tosissaan agendapainotteisesti aggressiivista SJW-porukkaa. Ja henkilöstöön liittyen on viimeisestäkin etiikan rippeestä myös matkan varrella luovuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä ei ole pienintäkään epäilystä.

Minua kiinnostaa nähdä, toistuuko The Last of Usin kohdalla samankaltainen ilmiö, joka nähtiin kahden edellisen Star Wars -elokuvan arvosteluiden ja fanien kohdalla.
Epäilet siis, että ND pettää käsikirjoituksen ja toteutuksen puolesta? Itse kun olen kuullut, että transut ja homot ovat ne jotka pelissä ovat ihmisiä kauhistuttaneet. En muista, että Star Warseissa nuo olisivat häirinneet vaan se, että punainen lanka oli täysin hukassa kahden eri ohjaajan visioiden välillä.

Ehkäpä joku Brokeback Mountain olisi ollut parempi vertauskuva? Tuotakin aikoinaan kauhisteltiin konservatiivien puolesta, mutta aika valtakunnallisesti arvostettu teos sieltä lopulta tuli ulos ja kritiikki elokuvalle jäi lopulta hyvin vähäiseksi verrattuna ylistykseen.

Itsellä ei ole epäilystäkään siitä etteikö tämä peli olisi sisimmillään raaka kuvaus post-apokalyptisesta maailmasta ensimmäisestä osasta totutulla realistisuudella. Ja tietenkin huipputason gameplaylla minkä luulisi kannattelevan peliä loppuun asti vaikkei tarinan suuntaus olisikaan sitä mitä alunperin odotti.
 
Yli 90 pisteen varmasti mennään metacriticissa, mutta on ihan mielenkiintoista nähdä mihin user score asettuu. Uskoisin että sillä puolella tullaan näkemään paljon täysiä kymppejä, mutta myös paljon ykkösiä ja nollia.

Jos peli on sitä samaa kolmannen persoonan seikkailua kuin ensimmäinen osa, niin viralliset arvostelut tuskin juurikaan SJW-höpönlöpöstä pisteitä rokottavat. Sekin on itseasiassa ihan mielenkiintoista nähdä kuinka paljon tarinalle annetaan arvosteluissa painoarvoa.
 
En tiedä mitä sielä juonen puolesta tapahtuu ja jos sielä jotain shock value juttuja tulee jotka sitten vaikuttaa joidenkin mielestä pahalta niin itse en ymmärrä miksi. Kuoleeko joku? Miksi? Mitä väliä?

Brokeback Mountain on helvetin hyvä elokuva. Voihan sitäkin katsoa elokuvana joka pakottaa katsojalleen homoseksuaalisuutta mutta joo se on ainakin tämän elokuvan yksi osapuoli.
 
Epäilet siis, että ND pettää käsikirjoituksen ja toteutuksen puolesta? Itse kun olen kuullut, että transut ja homot ovat ne jotka pelissä ovat ihmisiä kauhistuttaneet. En muista, että Star Warseissa nuo olisivat häirinneet vaan se, että punainen lanka oli täysin hukassa kahden eri ohjaajan visioiden välillä.
Itse asiassa olet ymmärtänyt nyt juuri täysin väärin sen mistä tämä varsinainen kohu ja mielipaha on aiheutunut. Se liittyy juuri samantapaiseen ongelmaan, jota kuvailit uusimpaan Star Wars-elokuvaan liittyen. Se sitten höystettynä aggressiivisella ja erittäin päälleliimatulla SJW-paatoksella sekä aggressiivisella mutta juonellisesti tarkoituksettomalta tuntuvaan shock valuen hakuun, niin johan on soppa valmiina. Tähän sitten vielä ND:n crunchincrunchincrunchi sekä muutenkin työntekijöiden törkeä kohtelu bonuksiin ja henkilökohtaisiin mielipiteisiin liittyen, niin jepjep tosiaankin...
 
Itse asiassa olet ymmärtänyt nyt juuri täysin väärin sen mistä tämä varsinainen kohu ja mielipaha on aiheutunut. Se liittyy juuri samantapaiseen ongelmaan, jota kuvailit uusimpaan Star Wars-elokuvaan liittyen. Se sitten höystettynä aggressiivisella ja erittäin päälleliimatulla SJW-paatoksella sekä aggressiivisella mutta juonellisesti tarkoituksettomalta tuntuvaan shock valuen hakuun, niin johan on soppa valmiina. Tähän sitten vielä ND:n crunchincrunchincrunchi sekä muutenkin työntekijöiden törkeä kohtelu bonuksiin ja henkilökohtaisiin mielipiteisiin liittyen, niin jepjep tosiaankin...
Aha eli surkeasti ohjattu tarina? Tämäkö on päätelty, mitä reippaan tunnin pituisesta leakatusta materiaalista. Jospa katsotaan mitä ne loput 10-20 tuntia dialogia pitää sisällään ennen kuin haukutaan peli surkeasti ohjatuksi.

Itsellä ainakin ensimmäisenä tulee mieleen odottaa kuinka se shokeeraava ja SJW-painotteinen tarina on saatu punottua järkeväksi kokonaisuudeksi ennen kuin alan räksyttämään foorumeilla pelin olevan pilalla.
 
Ylös Bottom